KLASA: UP/II-008-07/17-01/578

URBROJ: 401-01/11-17-2

Zagreb, 26. rujna 2017.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ……… iz Opatije, ………, izjavljene protiv rješenja Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji KLASA: UP/I-008-02/17-01/02, URBROJ: 2170-06-01-17-2 od 10. srpnja 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ………, izjavljena protiv rješenja Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji KLASA: UP/I-008-02/17-01/02, URBROJ: 2170-06-01-17-2 od 10. srpnja 2017. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji odbijen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama temeljem članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona pravu na pristup informacijama jer se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je rješenjem Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji odbijen njegov zahtjev uz obrazloženje da se isti smatra nerazumljivim, što nije razumljivo budući da se o istome očitovao detaljnije u obavijesti od 23. lipnja 2017. godine. Nadalje, navodi službeni dokument, kao što je prijava o rođenju, sadrži elementarne podatke koji su potrebni da isti ima smisao i uvidom u takav dokument treba biti jasno razumljivo na koga se odnosi (tko ili što je pravni subjekt) kao i u kojem se svojstvu pojavljuje naspram strane koja je izradila takav dokument. Također, navodi da, pošto dokumente navedene u zahtjevu uglavnom posjeduje Ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji, odnosno isti ih je izradio ili raspolaže njima u okviru djelokruga rada, zahtjevom je zatražio od Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji, da se izjasni o tim podacima u vidu dostave informacije kao službenog očitovanja o svojim postupcima (saznanjima). Žalitelj smatra da je stečeno znanje zaposlenika tijela javne vlasti postojeća, oblikovana, pohranjena, validirana i temeljna informacije raspoloživa u svakom odgovarajućem zaposleniku, a očitovanje tog javnog (službenog) znanja, po zahtjevu stranke, odnosno po samoj spoznaju službenika o zatraženom interesu načelno predstavlja službenu dužnost, a zapravo predstavlja informaciju koju posjeduju tijela javne vlasti po odredbi članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu an pristup informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 10. svibnja 2017. godine zatražio od Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji sljedeće: „Ovim putem molio bih vas za očitovanje, od kojeg gore navedenog trenutka (odnosno drugog događaja kojeg nisam spomenuo) se podaci upisani u relevantnim službenim dokumentima odnose na fizičku osobu kao pravni subjekt, te na čemu je utemeljena ta činjenica.“ Žalitelj pri tome u zahtjevu kronološki navodi datume svog rođenja, prijave o rođenju, izvoda iz Matične knjige rođenih, upisa činjenice rođenja u Matičnu knjigu rođenih, obavijesti o rođenju radi upisa u knjigu državljana, upisa u prvi razred osnovne škole i izvještaja o određenom jedinstvenom matičnom broju građanina. Predmetni zahtjev žalitelj je podnio Upravnom odjelu za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije, Ispostava Opatija te ga je Primorsko-goranska županija dopisom KLASA: 032-02/17-03/17, URBROJ: 2170/1-01-01/2-12-2 od 7. lipnja 2017. godine ustupila na nadležno postupanje Uredu državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji. Nadalje, utvrđeno je da je Ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji dopisom KLASA: 008-02/17-01/14, URBROJ. 2170-06-01/1-17-3 od 14. lipnja 2017. godine zatražio od žalitelja, temeljem odredbe članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, svoj zahtjev učini razumljivijim na način da bi se sa sigurnošću moglo utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi, u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama. Također, utvrđeno je da je žalitelj Uredu državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji dostavio pojašnjenje svog zahtjeva u kojem u bitnome navodi je jasno vidljiva jednostavnosti i nedvosmislenost upita te pita vrlo jasno i konkretno o očitovanju prema sadržaju, od kojeg trenutka se događaji s navedenog popisa (ili izvan), odnose po prvi puta na fizičku osobu kao pravni subjekt i što je uzeto kao valjani temelj te činjenice te naglašava da se u zahtjevu traži informacija u smislu očitovanja u odnosu na postojeće službene dokumente, odnosno na relevantno službeno postupanje prilikom izrade istih, kao izraz uobičajene korespondencije prema stranci.

Postupajući po zahtjevu žalitelja Ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji donio je rješenje KLASA: UP/I-008-02/17-01/02, URBROJ: 2170-06-01-17-2 od 10. srpnja 2017. godine kojim je odbijen žaliteljev zahtjev temeljem članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona pravu na pristup informacijama jer se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podataka koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Prema odredbi članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti rješenjem će odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

Uvidom u žaliteljev zahtjev za pristup informacijama, utvrđeno je kako se njegovo pitanje, odnosno traženje očitovanja od tijela javne vlasti, ne može klasificirati pod citiranu zakonsku definiciju informacije.

Pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, dakle informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da daje odgovore na pitanja, sastavlja izjave, pokreće postupke ili da obavlja dodatne aktivnosti. Drugim riječima, pristup informacijama u smislu Zakona uključuje dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje u trenutku podnošenja zahtjev, npr. određenog dokumenta, cd-a ili drugog zapisa podataka.

Sukladno navedenom u žalbenom postupku je utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.