KLASA: UP/II-008-07/17-01/61

URBROJ: 401-01/06-17-04

Zagreb, 18. kolovoza 2017.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ……… iz Zagreba, ………, izjavljene protiv odluke Hrvatskog šahovskog saveza od 12. prosinca 2016. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ………, izjavljena protiv odluke Hrvatskog šahovskog saveza 12. prosinca 2016. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenom odlukom koja ima značenje rješenja odbijen je zahtjev za pristup informacijama ……… (u daljnjem tekstu: žaliteljica) temeljem članka 23. stavka 5. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, u vezi sa člankom 15. stavkom 1. navedenog Zakona, kojim je propisano da će tijela javne vlasti ograničiti pristup informacijama koje se tiču svih postupaka koje vode nadležna tijela u prethodnom i kaznenom postupku za vrijeme trajanja tih postupaka, jer je zatražena informacija - audio snimka I. sjednice Izvršnog odbora Hrvatskog šahovskog saveza od 29. lipnja 2016. godine predmet prethodnog odnosno kaznenog postupka te u vezi s člankom 15. stavkom 3. točkom 1. navedenog Zakona zato što bi se ustupanjem zatražene snimke onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog odnosno drugog pravno uređenog postupka.

Protiv osporene odluke žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu, u kojoj u bitnome navodi kao istu smatra neprihvatljivom te kako je svoj zahtjev za pristup informaciji podnijela na javno objavljenu adresu na popisu tijela javne vlasti na internetskoj stranici Povjerenika za informiranje, pri tome istaknuvši da je krivnja na tijelu javne vlasti ako su se podaci za kontakt promijenili, a ono o tome nije obavijestilo Povjerenicu za informiranje. Nadalje, žaliteljica navodi da ne postoje razlozi za uskratu tražene snimke sjednice koja je bila javnog karaktera i na kojoj je uz najavu mogao nazočiti svatko, a što ona zbog bolesti propustila. Žaliteljica također navodi kako je tajnik tijela javne vlasti protupravno prisvojio audio snimku i nikada nikome nije dospustio da se ista presluša te da je zbog navedenog eskalirao postojeći sukob u Hrvatskom šahovskom savezu. Žaliteljica ističe da se objavljivanjem navedene snimke ne može ugroziti nikakav postupak, jer i delegati i članovi Izvršnog odbora imaju pravo znati njezin sadržaj odnosno da je objavljivanje snimke u javnom interesu. Ističe da se jedino javnom objavom javnog dokumenta javne sjednice postiže transparentnost u radu sportske udruge. Od Povjerenice za informiranje traži da poništi prvostupanjsku odluku te naloži prvostupanjskom tijelu da joj omogući pristup zatraženoj informaciji. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je razvidno kako je žaliteljica dana 8. studenoga 2016. godine putem portala Imamopravoznati.org podnijela Hrvatskom šahovskom savezu, kao tijelu javne vlasti, zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražila audio snimku 1. sjednice Izvršnog odbora Hrvatskog šahovskog saveza od 29. lipnja 2016. godine. Također je utvrđeno da je nakon toga žaliteljica 29. studenoga 2016. godine podnijela Povjerenici za informiranje žalbu zbog tzv. „šutnje uprave" Hrvatskog šahovskog saveza. Iz spisa predmeta je utvrđeno i da je Hrvatski šahovski savez nakon dostave žalbe od Povjerenice za informiranje naknadno donio osporenu odluku, koja ima značaj rješenja od 12. prosinca 2016. godine, kojim je odbio predmetni zahtjev žaliteljice iz razloga propisanih u članku 15. stavku 1. te članku 15. stavku 3. točki 1. Zakona o pravu na pristup informacijama.

U obrazloženju osporene odluke navedeno je kako Hrvatski šahovski savez ranije nije bio zaprimio predmetni zahtjev, pa prije nego što mu je žalba zbog tzv „šutnje uprave” dostavljena od strane Povjerenice za informiranje nije ni mogao donijeti odluku o istome zahtjevu. Također je pojašnjeno da je predmetna audio snimka predmet postupka izvida vezano za tužbu u tekstu odluke imenovane osobe te kako je Glavni tajnik Hrvatskog šahovskog saveza, kao ovlaštena osoba za zastupanje istog saveza, potpisao izjavu o tajnosti postupka. U osporenoj odluci je navedeno i da povreda tajnosti može pod određenim uvjetima predstavljati kazneno djelo. Nadalje, navodi da je tijelo javne vlasti prije donošenja osporene odluke provelo test razmjernosti i javnog interesa.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavku 1. toga Zakona. Člankom 15. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kako će tijela javne vlasti ograničiti pristup informacijama koje se tiču svih postupaka koje vode nadležna tijela u prethodnom i kaznenom postupku za vrijeme trajanja tih postupaka.

Iz dokumentacije u spisu predmeta je razvidno da je Hrvatski šahovski savez na traženje Povjerenice za informiranje iz dopisa KLASA: 008-04/16-01/622, URBROJ: 401-01/06-16-02 od 28. prosinca 2016. godine da dostavi dokaz da se u pogledu predmetne informacije vodi prethodni odnosno kazneni postupak, od Općinskog državnog odvjetništva u Čakovcu zatražio dokaz o vođenju kaznenog postupka koji se vodi pri istom tijelu pod oznakom KR-DO-800/2015. Također je razvidno da je Općinskog državnog odvjetništva u Čakovcu Hrvatskom šahovskom savezu dostavilo očitovanja Broj: KR-DO-800/2015-19 od 25. siječnja 2017. godine, a koje prileži spisu predmeta, u kojem se navodi da se vezano uz zahtjev Povjerenice za informiranje u postupku Broj: KR-DO-800/2015-19 u tijeku provođenje izvida te će Hrvatski šahovski savez o završetku istih biti uredno obaviješten.

S obzirom da je iz spisa predmeta utvrđeno da se u predmetnom slučaju radi o informaciji koja se tiče prethodnih i kaznenih postupaka na državnom odvjetništvu, a koje informacije su zaštićene odredbama Zakona o kaznenom postupku („Narodne novine″, broj: 152/08., 76/09., 80/11., 91/12. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 143/12., 56/13., 145/13. i 152/14.), odnosno o slučaju koji predstavlja apsolutno ograničenje pristupa informacijama, u žalbenom je postupku zaključeno kako je Hrvatski šahovski savez pravilno postupio kada je odbio zahtjev žaliteljice, pri čemu se posebno napominje da u slučaju ograničenja pristupa informacijama iz članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama navedeni Zakon ne propisuje obvezu provođenja testa razmjernosti i javnog interesa.

Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari. Po prestanku ograničenja iz članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama zatražena informacija može biti dostupna javnosti sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.) odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.    

                                                            POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr.  sc. Anamarija Musa, dipl. iur.