KLASA: UP/II-008-07/17-01/369

URBROJ: 401-01/03-17-03

Zagreb, 30. svibnja 2017.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ……… iz Lepoglave, ………, izjavljene protiv rješenja Grada Lepoglave KLASA: UP/I-008-01/17-01/4, URBROJ: 2186/016-04/1-17-2 od 11. travnja 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Grada Lepoglave KLASA: UP/I-008-01/17-01/4, URBROJ: 2186/016-04/1-17-2 od 11. travnja 2017. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ………  (u daljnjem tekstu: žalitelj), temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu tražene informacije, nove planove rada Mjesnih odbora za 2017. godinu.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da rješenje pobija u cijelosti zbog pogrešne primjene zakona i zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja. Žalitelj navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga jer nije postupilo po Zakonu o pravu na pristup informacijama i nije postupilo po Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Statutu Grada Lepoglave te ostalim zakonskim propisima i uputama i izradilo planove rada MO prema zakonskim propisima. Navodi da na tako utvrđeno činjenično stanje, pogrešno je primijenilo Zakon o pravu na pristup informacijama kao i Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te Statut  Grada Lepoglave i ostale važeće zakonske propise. Žalitelj ističe kako godišnji planovi rada mjesnih odbora moraju biti izrađeni sukladno zakonskim propisima i u zakonskom roku. Predlaže da se uvaži žalba i omogući pristup informaciji.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno da je žalitelj dana 13. veljače 2017. godine zatražio od Grada Lepoglave, kao tijela javne vlasti, dostavu Planova rada svih Mjesnih odbora Grada Lepoglave za 2017. godine.

Grad Lepoglava je dopisom KLASA: 008-01/17-01/5, URBROJ: 2186/016-04/1-17-2 od 27. veljače 2017. godine dostavio žalitelju Planove rada svih Mjesnih odbora Grada Lepoglave za 2017. godine.

Uvidom u spis utvrđeno je da je žalitelj dana 1. ožujka 2017. godine zatražio od Grada Lepoglave zakonom propisane nove planove rada MO. Žalitelj u zahtjevu pojašnjava da to što Grad Lepoglava naziva Planom rada pojedinog MO za tekuću godinu bile bi potrebe i prijedlozi za rješavanja pitanja od značaja građana za pojedina područja MO. Nadalje, navodi da program rada mjesnog odbora treba sadržavati popis aktivnosti te izvore sredstava za njihovu realizaciju te traži da se njegov dopis proslijedi svim MO Grada Lepoglave te da ga se o istome izvijesti. Žalitelj traži dostavu zakonom propisane nove planove rada MO. Žalitelj je dana 27. ožujka 2017. godine zatražio dostavu Planova rada MO za 2017.

Uvidom u osporeno rješenje utvrđeno je da je zahtjev žalitelja odbačen jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju. U obrazloženju osporenog rješenja navodi se da su žalitelju dana 27. veljače 2017. godine dostavljeni planovi/programi rada svih 11 Mjesnih odbora na području Grada Lepoglave za 2017. godinu te da je žalitelj dana 1. ožujka 2017. godine zatražio donošenje novih Planova rad Mjesnih odbora. Nadalje, navodi se da Grad Lepoglava  osim Planova/programa rada mjesnih odbora Grada Lepoglave  za 2017. godinu, koji su žalitelju dostavljeni, ne posjeduje drugih (novih/izmijenjenih/dopunjenih ili sl.) planova/programa rada Mjesnih odbora Grada Lepoglave za 2017. godinu.

U dopisu Grada Lepoglave KLASA: UP/I-008-01/17-01/4, URBROJ 2186/016-04/1-17-5 od 8. svibnja 2017. godine, koji je Grad Lepoglava uputio Povjerniku za informiranje uz dostavu spisa predmeta, navodi se da Grad Lepoglava ne posjeduje drugih planova/programa rada Mjesnih odbora Grada Lepoglave za 2017. godinu.

Uvidom na web stranicu Grada Lepoglave http://www.lepoglava.hr/sadrzaj/pregled/mjesni-odbori/1512 proizlazi da Grad Lepoglava ima 11 mjesnih odbora. Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da su žalitelju dostavljeni planovi rada za 2017. godinu za svih jedanaest mjesnih odbora Grada Lepoglave.

Prema članku 61.c Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13 – pročišćeni tekst i 137/15), vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu u skladu sa statutom, financijski plan i godišnji obračun te obavlja druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

U članku 53. Statuta Grada Lepoglave („Službeni vjesnik Varaždinske županije“, broj 6/13, 20/13, 33/13 i 31/14 – pročišćeni tekst) propisano je da nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja gradonačelnik. Prema članku 54. stavku 4. Statuta Grada Lepoglave program rada mjesnog odbora sadržava popis aktivnosti te izvore sredstava za njihovu realizaciju i jedan se primjerak programa dostavlja gradonačelniku.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Stoga, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno, zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da daje odgovore na pitanja i sastavlja novu informaciju; drugim riječima, pristup informacijama u zakonskom smislu znači dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje, npr. određenog dokumenta, fonograma, crteža i slično.

U drugostupanjskom postupku Povjerenica za informiranje je utvrdila kako je Grad Lepoglava u prvostupanjskom postupku pogrešno primijenio odredbe materijalnog prava, odnosno odbacio zahtjev za pristup informacijama temeljem pogrešne odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama, međutim, prvostupanjski postupak je ispravno okončan.

Iz spisa predmeta proizlazi da unatoč tome što je tijelo javne vlasti dostavilo žalitelju tražene informacije, žalitelj je zatražio od tijela javne vlasti stvaranje nove informacije. Stoga, prvostupanjsko tijelo nije pravilno primijenilo odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama kada je taj zahtjev odbacilo sukladno odredbi članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, već je trebalo žaliteljev zahtjev za pristup informacijama odbiti sukladno odredbi članka 23. stavka 5. točke 4. istoga Zakona jer se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu člnka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Nadalje, u pogledu navoda žalitelja iz predmetne žalbe da tijelo javne vlasti nije izradilo Planove rada mjesnih odbora prema zakonskim proisima, posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno ukoliko istu ima u svom posjedu može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji.

Povjerenica za informiranje je stoga utvrdila kako je prvostupanjsko rješenje na zakonu osnovano, ali zbog drugih razloga, a ne zbog onih koji su u rješenju navedeni.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 3. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                            POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.