KLASA: UP/II-008-07/16-01/524

URBROJ: 401-01/03-17-05

Zagreb, 20. travnja 2017.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ……… iz Ogulina, ………, izjavljene protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-011-02/16-01/14, URBROJ: 2133/02-03/3-16-11 od 6. rujna 2016. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-011-02/16-01/14, URBROJ: 2133/02-03/3-16-11 od 6. rujna 2016. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj), temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju, obrazac PROR-POT Športske zajednice Grada Ogulina.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da tijelo javne vlasti posjeduje traženu informaciju. Navodi da se iz tražene informacije može razaznati velika porezna utaja, a odnosi se na sredstva za rad trenera koja se isplaćuju mimo žiro računa Športske zajednice, u iznosima manjim od doznačenih od strane Grada, bez poreza i doprinosa te da utaja poreza i doprinosa na godišnjem nivou iznosi cca 300.000,00kn. Navodi kako bi postojanje osnovane sumnje dokazao traženim obrascem koji je po prvi puta za proteklu 2015. godinu temeljem pozitivnih propisa obvezna dostaviti Športska zajednica, a Grad Ogulin mora imati taj ispunjeni obrazac. Predlaže da se uvaži žalba i omogući pristup informacijama.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 6. svibnja 2016. godine zatražio od Grada Ogulina, kao tijela javne vlasti, dostavu sljedeće informacije: Popunjeni obrazac PROR-POT (izvještaj o utrošku proračunskih sredstava) za Športsku zajednicu Grada Ogulina (ŠZ), Bolnička ulica 11, Ogulin, a pravna osnova je Pravilnik o izvještavanju u neprofitnom računovodstvu i registru neprofitnih organizacija i Zakon o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija.

Uvidom u osporeno rješenje utvrđeno je da je zahtjev žalitelja odbijen jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju. U obrazloženju osporenog rješenja navodi se da tijelo javne vlasti ne posjeduje traženi obrazac jer Športska zajednica Grad Ogulina dostavlja sveobuhvatnije financijsko izvješće o utrošenim sredstvima Grada Ogulina, koje se podnosi Gradskom vijeću Grada Ogulina svake godine za prethodnu godinu te iz tog razloga nije potrebno dostavljati obrazc PROR-POT te ih Grad Ogulin iz tih razloga ne posjeduje.

U drugostupanjskom postupku Povjerenica za informiranje je dopisom KLASA gornja od 17. veljače 2017. godine zatražila od tijela javne vlasti nadopunu spisa na način da tijelo javne vlasti dostavi očitovanje da li je Športska zajednica Grada Ogulina dostavila izvještaj o potrošnji proračunskih sredstava, odnosno na koji način je ispunila navedenu obvezu.

Grad Ogulin u dopisu KLASA: UP/I-011-02/16-01/14, URBROJ: 2133/02-03/3-17-15 od 27. ožujka 2017. godine navodi kako Grad Ogulin ne posjeduje navedeni obrazac jer ga Športska zajednica nije dostavila iz razloga što je izvješće o radu i financiranju puno opsežniji od PROR-POT obrasca. Navodi se da taj opsežni izvještaj posjeduje žalitelj te da nema potrebe inzistirati na jednom PROR–POT obrascu kojega nemaju, kada izvješće donosi puno više i detaljnije podatke.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Stoga, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje, npr.  određenog dokumenta, fonograma, crteža i slično.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu predmeta, Povjerenica za informiranje zaključuje kako je tijelo javne vlasti odbacilo predmetni zahtjev rješenjem, iako se i u izreci osporenog rješenja zahtjev odbija i u obrazloženju rješenja je navedeno da se zahtjev odbija, no u obrazloženju istoga se tijelo javne vlasti poziva na odredbu članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer ne posjeduje traženu informaciju, čime je postupilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, iako u izreci stoji da se žalba odbija, budući da tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju, taj nedostatak nije takav da bi mogao utjecati na drugačije rješenje o predmetnom zahtjevu.

Naime, iz spisa predmeta proizlazi da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje traženu informaciju: obrazac PROR-POT Športske zajednice Grada Ogulina s obzirom da Športska zajednica Grada Ogulina dostavlja Gradu Ogulinu financijsko izvješće o utrošenim sredstvima Grada Ogulina.

Također, u pogledu navoda žalitelja iz predmetne žalbe, a vezano za istinitost navoda tijela javne vlasti o neposjedovanju tražene informacije, posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno ukoliko istu ima u svom posjedu može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje ove upravne stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.