KLASA: UP/II-008-07/15-01/268

URBROJ: 401-01/04-17-05

Zagreb, 24. siječnja 2017. godine

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13), povodom žalbe ……… iz Oskorušna, ………, izjavljene protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, broj: 511-01-43-UP/I-3109/15 od 03. lipnja 2015. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, broj: 511-01-43-UP/I-3109/15 od 03. lipnja 2015. godine kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) za dopunom informacije temeljem članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer nema osnove za dopunu ili ispravak tražene informacije.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da žalbu podnosi zbog nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i nedosljedne primjene Zakona o pravu pristup informacijama. Navodi da je zahtjevom tražio sve fotografije koje su snimljene pri očevidu prometne nesreće i to na način da se dostavi kopija elektronskih zapisa navedenih fotografija, dok je u ranijem zahtjevu tražio kopiju foto-elaborata, kojeg je preslik dobio nakon pet mjeseci. Također navodi da je iz kopije foto-elaborata vidljivo da je isti sačinjen više od tri godine nakon prometne nesreće i oko godinu i pol dana nakon pravomoćno okončanog postupka protiv njega. Ističe da iz svega proizlazi da nije ponovno tražio istu informaciju. Predlaže da se žalba uvaži.

 Žalba nije osnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 19. svibnja 2015. godine tražio sve fotografije koje je ekipa policijske postaje Ston snimila prigodom očevida na mjestu prometne nesreće-sudara osobnog automobila ……… kojim je upravljao ……… i sklopa vozila ……… i ……… kojim je upravljao ………, a koja prometna nesreća se dogodila dana 05. studenog 2010. godine oko 18,05 sati u blizini mjesta Ponikve na kolniku ceste D-414 kod km stupa broj 34 + 130 m/dionica 2.

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljena je spis na nadležno postupanje.

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Odredbom članka 23. stavka 1. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu kad korisniku omogućuje pristup traženoj informaciji.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Odredbom članka 24. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ukoliko korisnik  smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njen ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Tijelo javne vlasti obvezno je odlučiti o zahtjevu za ispravak odnosno dopunu informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. ovog Zakona.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

U postupku po žalbi, a s obzirom na navode žalbe te osporenog rješenja, drugostupanjsko tijelo mora utvrditi da li je žalitelj predmetnim zahtjevom za dopunu/ispravak informacije tražio podatak koji se može podvesti pod gore citiranu definiciju „informacije“, posjeduje li tijelo javne vlasti zatraženu informaciju u trenutku podnošenja zahtjeva te postoje li ograničenja zbog kojih je informacija izuzeta od javnog pristupa.

Pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, dakle informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno, zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da daje odgovore na pitanja, sastavlja obrazloženja odnosno izjave ili da obavlja dodatne aktivnosti; drugim riječima, pristup informacijama u smislu Zakona uključuje dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje u trenutku podnošenja zahtjeva, npr. određenog dokumenta, cd-a ili drugog zapisa podataka.

Dopisom Povjerenice za informiranje, KLASA: UP/II-008-07/15-01/268, URBROJ: 401-01/04-16-03 od 23. ožujka 2016. godine od prvostupanjskog tijela je zatraženo da se očituje posjeduje li elektronski zapis svih fotografija koje je snimila ekipa za očevid.

Dopisom Ministarstva unutarnjih poslova, Ravnateljstva policije, Broj: 511-01-43-152-42/15 od 17. svibnja 2016. godine isto se očitovalo da Policijska postaja Ston ne posjeduje tražene fotografije u elektronskom zapisu jer u to vrijeme navedena policijska postaja nije imala na zaduženju digitalne fotoaparate.

Uvidom u žalbu žalitelja od 23. lipnja 2015. godine utvrđeno je da žalitelj ne spori da je istom dostavljen foto-elaborat prometne nesreće, koje fotografije prilaže žalbi, a zahtjevom za pristup informacijama u ovom postupku traži kopiju elektronskih zapisa navedenih fotografija.

Uzimajući u obzir da je žalitelju omogućen uvid u fotoelaborat navedene prometne nesreće, te da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje tražene informacije u elektronskom zapisu, pravilno je prvostupanjsko tijelo postupilo kad je odbilo zahtjev žalitelja za dopunom informacije sukladno članku 23. stavku 5. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine 47/09) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.