KLASA: UP/II-008-07/15-01/448

URBROJ: 401-01/06-16-02

Zagreb, 14. listopada 2016.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Baške Vode, ………, izjavljene protiv rješenja Općine Baška Voda KLASA: UP/I-008-01/15-01/21, URBROJ: 2147/02-04-15/1 od 30. ožujka 2015. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Općine Baška Voda KLASA: UP/I-008-01/15-01/21, URBROJ: 2147/02-04-15/1 od 30. ožujka 2015. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem pod točkom 1. izreke omogućen je pristup informacijama korisniku prava na pristup informacijama ……… dostavom preslika Glasnika, službenog glasila Općine Baška Voda za 2014. godinu (ukupno 19 brojeva službenih glasila, pod točkom 2. izreke omogućen je pristup informacijama dostavom na kućnu adresu Programa socijalne skrbi, a pod točkom 3. izreke nije omogućen pristup informacijama dostavom na kućnu adresu: Pravilnik o socijalnoj skrbi s utvrđenim vrstama, uvjetima i načinom dodjeljivanja pomoći iz razloga što ovo tijelo istim ne raspolaže.

Protiv osporenog rješenja ……… (dalje u tekstu: žalitelj) je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj navodi kako mu je istim rješenjem djelomično omogućen pristup informacijama iz predmetnog zahtjeva, no da mu nije dostavljen Glasnik broj 3, umjesto kojeg je, kako navodi, zaprimio drugi dokument te da mu nije dostavljen program socijalne skrbi (kako je navedeno u osporenom rješenju). Nadalje, žalitelj navodi kako ulaže žalbu protiv osporenog rješenja jer mu istim nije omogućen Pravilnik o socijalnoj skrbi s utvrđenim vrstama, uvjetima i načinom dodjeljivanja pomoći te Glasnici iz 2015. godine, po objavi. Žalitelj izražava sumnju u istinitost navoda iz osporenog rješenja, gdje se navodi da ne raspolažu traženom informacijom te od Povjerenice za informiranje traži da Općini Baška Voda naloži da mu omogući pristup traženoj informaciji sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom u dokumentaciju u spisu predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 22. prosinca 2014. godine i požurnicom od 9. siječnja 2015. godine Općini Baška Voda podnio zahtjev za pristup informacijama, kojim je zatražio sljedeće informacije: 1. program socijalne skrbi i Pravilnik o socijalnoj skrbi s utvrđenim vrstama, uvjetima i načinom dodjeljivanja socijalne pomoći i, 2. sve ovjerene glasnike Općine Baška Voda iz 2014. godine, a dalje po objavi dostavom na kućnu adresu. Žalitelj je u zahtjevu pojasnio da glasnike traži za potrebe kluba vijećnika Općine Baška Voda kako bi o svemu mogli raspravljati te zauzeti stav. Također je utvrđeno da je povodom navedenog zahtjeva, a postupivši po zaključku Povjerenice za informiranje KLASA: UP/II-008-07/15-01/117, URBROJ: 401-01/11-15-01 od 24. ožujka 2015. godine, Općina Baška Voda donijela osporeno rješenje kojim su žalitelju djelomično omogućene informacije iz zahtjeva te odbačen zahtjev žalitelja pod točkom 1. istog zahtjeva u pogledu Pravilnika o socijalnoj skrbi s utvrđenim vrstama, uvjetima i načinom dodjeljivanja pomoći, iz razloga što tijelo javne vlasti ne raspolaže traženom informacijom. U obrazloženju osporenog rješenja je navedeno da su Glasnici za 2015. godinu objavljeni na web stranici Općine Baška Voda.

U drugostupanjskom postupku, Općina Baška Voda dostavila je 28. listopada 2015. godine Povjerenici za informiranje prvostupanjski spis predmeta, dopisom KLASA: UP/I-008-01/15-01/21, URBROJ: 2147/02-04-15/4 od 23. listopada 2015. godine, u kojem su pojasnili da  nisu u cijelosti udovoljili predmetnom zahtjevu žalitelja iz razloga što ne posjeduju Pravilnik o socijalnoj skrbi s utvrđenim vrstama, uvjetima i načinom dodjeljivanja pomoći u Općini Baška Voda te kako je žalitelju poznato da se o socijalnim pomoćima odlučuje temeljem Odluke o socijalnoj skrbi na području Općine Baška Voda i Socijalnim programom. U citiranom dopisu se navodi kako je žalitelju dostavljen program socijalne skrbi te da žalitelj kao općinski vijećnik ima pravo uvida u službena glasila u prostorijama Općine Baška Voda, da su Glasnici za 2015. godinu objavljeni na web stranici Općine Baška Voda, kao i da su mu dostavili svih 19 brojeva Glasnika iz 2014. godine.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu predmeta, Povjerenica za informiranje zaključuje kako je tijelo javne vlasti omogućilo žalitelju pristup informacijama iz predmetnog zahtjeva koje posjeduje i to bez ograničenja, a o čemu se ne donosi posebno rješenje. Također, Povjerenica za informiranje je vezano za informaciju traženu pod rednim brojem 1. predmetnog zahtjeva (Pravilnika o socijalnoj skrbi s utvrđenim vrstama, uvjetima i načinom dodjeljivanja pomoći) zaključila da je tijelo javne vlasti u pogledu navedenog traženja donijelo rješenje kojim je djelomično odbacilo zahtjev žalitelja iako se u izreci rješenja navodi da se ne omogućuje pristup informaciji jer ne posjeduje traženu informaciju, čime je postupilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

S obzirom da iz spisa predmeta proizlazi da Općina Baška Voda ne posjeduje informaciju u pogledu točke 1. predmetnog zahtjeva, zaključeno je da je prvostupanjsko tijelo u osporenom rješenju u pogledu navedenog traženja ispravno odlučilo, pa se stoga žalbeni navodi ne mogu uvažiti. U odnosu na informacije koje su omogućili žalitelju nije trebalo donositi rješenje, jer je člankom 23. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama  propisano da tijelo javne vlasti donosi rješenje kad korisniku omogućuje pristup traženoj informaciji primjenom odredbe članka 16. stavka 1. ovog Zakona, a što ovdje nije slučaj, iz razloga što su u pogledu traženja žalitelja pod točkom 2. predmetnog zahtjeva informacije omogućene u cijelosti bez provođenja testa razmjernosti i javnog interesa.

Također, u pogledu navoda žalitelja iz predmetne žalbe, a vezano za istinitost navoda tijela javne vlasti o neposjedovanju traženih informacija, posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji. Isto tako, je potrebno napomenuti kako je člankom 24. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da ako korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna i potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Tijelo javne vlasti obvezno je odlučiti o zahtjevu za dopunu, odnosno ispravak informacije u roku od 15 dana od zaprimanja zahtjeva, sukladno članku 23. ovog zakona.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje ove upravne stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.