KLASA: UP/II-008-07/15-01/320

URBROJ: 401-01/04-16-04

Zagreb, 19. rujna 2016.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe Grada Crikvenice, Ulica kralja Tomislava 85, Crikvenica, zastupanog po gradonačelniku Damiru Rukavini, dipl.ing., izjavljene protiv rješenja Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 536-01/05-15-2 od 10. srpnja 2015. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba Grada Crikvenice izjavljena protiv rješenja Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 536-01/05-15-2 od 10. srpnja 2015. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev Grada Crikvenice zastupanog po gradonačelniku Damiru Rukavini, dipl.ing. (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama temeljem članka 23. stavka 5. točke 4.,  a u vezi članka 5. stavka 1. točke 3.  Zakona o pravu na pristup informacijama jer se traženja žalitelja ne mogu smatrati informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3.  navedenog Zakona.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je Državni ured za upravljanje državnom imovinom suprotno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama odbio njegov zahtjev te mu na taj način uskratio Zakonom propisano pravo na pristup informacijama i prekršio načela Zakona kojima se u članku 6.  propisuje  pravodobnost, potpunost i točnost podataka koje su tijela javne vlasti dužna dati. Nadalje navodi da rješenje osporava u cijelosti i u zakonskom roku izjavljuje žalbu zbog pogrešne primjene Zakona. Ističe kako je Državni ured za upravljanje državnom imovinom pogrešno primijenio Zakon o pravu na pristup informacijama jer je zahtjev odbio pozivajući se na članak 5. stavak 1. točku 3. u kojoj se definira pojam informacije, a koja ne isključuje informacije koje su zatražene iz primjene Zakona, te da se jedno od pitanja odnosi na  mogućnost postojanja posebnih propisa ili Odluka navedenog tijela javne vlasti kojim bi se pojedine osobe isključile od primjene pojedinih odredaba Odluke o utvrđivanju uvjeta za kandidate  za članove  nadzornih odnosno  upravnih odbora, te uprava trgovačkih društava u  kojima Republika Hrvatska ima dionice ili udjele („Narodne novine“, broj 19/12.), a takav propis ili odluka bila bi isključivo dokument koji tijelo javne vlasti posjeduje. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da žalitelj u zahtjevu upućenom 2. lipnja 2015. godine, te ponovljenom zahtjevu upućenom 7. srpnja 2015. godine Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom postavio sljedeća pitanja: „Zanima me, primjenjuje li se Odluka Vlade o određivanju uvjeta za kandidate za članove nadzornih odbora, odnosno upravnih odbora, te uprava trgovačkih društava u kojima Republika Hrvatska ima dionice ili udjele (NN 19/12) na sva trgovačka društva ili na ona koja su od posebnog državnog interesa? Nadalje, jesu li posebnim propisima utvrđeni posebni kriteriji prema kojima bi  pojedine osobe bile izuzete od potrebe zadovoljavanja nekog od Odlukom propisanog uvjeta?“. Također je utvrđeno da je Državni ured za upravljanje državnom imovinom donio rješenje KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 536-01/05-15-2 od 10. srpnja 2015. godine, kojim je odbio zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 5. točke 4., a u vezi članka 5. stavka 1. točke 3.  Zakona o pravu na pristup informacijama jer se traženja žalitelja ne mogu smatrati informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. navedenog Zakona.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Iz spisa predmeta proizlazi da žalitelj ne traži informacije u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer traži tumačenje vezano za primjenu Odluke koju je donijela Vlada Republike Hrvatske, a koja informacija ne postoji kao izrađena  u Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom u trenutku podnošenja zahtjeva.  Također žalitelj u svom zahtjevu Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom postavlja pitanje jesu li posebnim propisima utvrđeni posebni kriteriji prema kojima bi pojedine osobe bile izuzete od potrebe zadovoljavanja nekog od Odlukom propisanog uvjeta koja informacija također ne postoji kao izrađena u Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom u trenutku podnošenja zahtjeva.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Člankom 69. stavkom 2. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 150/11. i 12/13.) propisano je da su tijela državne uprave dužna u obavljanju poslova državne uprave surađivati s tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i uprave i pravnim osobama koje imaju javne ovlasti i pružati im stručnu pomoć, a osobito stručno obrađivati pitanja i pojave u svezi provedbe zakona i drugih propisa, davati im stručna mišljenja i objašnjenja te održavati stručna savjetovanja o načinu provedbe zakona kao i o drugim općim pitanjima od značaja za pravilno djelovanje i unapređivanje načina i učinkovitosti rada u poslovima državne uprave.

Ukazuje se da su citiranim člankom 69. Zakona o sustavu državne uprave uređeni odnosi tijela državne uprave prema jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, ali to ne spada u područje primjene Zakona o pravu na pristup informacijama.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.