KLASA: UP/II-008-04/13-01/286

URBROJ: 567-06/05-13-02

Zagreb, 14. listopada 2013.

Agencija za zaštitu osobnih podataka na temelju članka 25. stavka 3., a u vezi članka 66. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom Žalbe ……… iz Gradačca (Bosna i Hercegovina), ………, kojeg zastupa ………, odvjetnik iz Županje, ………, izjavljene protiv Rješenja Grada Županje, KLASA: UP/I-008-02/13-01/2, URBROJ: 2212/01-03/02-13-2 od 2. kolovoza 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se Žalba ………, kojeg zastupa odvjetnik ………, izjavljena protiv Rješenja Grada Županje, KLASA: UP/I-008-02/13-01/2, URBROJ: 2212/01-03/02-13-2 od 2. kolovoza 2013. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim Rješenjem odbačen je Zahtjev ………, kojeg zastupa odvjetnik ………, (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanje prava na pristup informacijama, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, zbog toga što tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv navedenog Rješenja žalitelj je pravovremeno uložio Žalbu u kojoj u bitnom navodi kako je pobijano prvostupanjsko Rješenje u cijelosti neosnovano pa ga podnositelj pobija uslijed pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, bitnih povreda odredaba Zakona o općem upravnom postupku te uslijed pogrešne primjene materijalnog prava.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 17. srpnja 2013. godine podnio Gradu Županji Zahtjev za pristup informacijama, u kojem od navedenog tijela javne vlasti traži da mu dostavi informaciju o tome koje su točno osobe na kat. čest. br. 776/2, k. o. Županja, izvršile bespravnu gradnju garaža (imena, prezimena, adrese, kao i druge potrebne podatke za njihovu točnu identifikaciju).

Pobijanim Rješenjem od 2. kolovoza 2013. godine Grad Županja je odbacio predmetni Zahtjev za pristup informacijama iz razloga jer ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi, budući da Grad Županja kao jedinica lokalne samouprave u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koje nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima, stoga zatraženi podaci ne potpadaju u opis poslova, niti se vode bilo kakve evidencije o graditeljima (osobama koje su nešto izgradile).

Osim što je u žalbenom postupku utvrđeno kako Grad Županja ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi, također je utvrđeno kako nisu ispunjeni uvjeti propisani Zakonom o pravu na pristup informacijama niti Zakonom o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 106/12. – pročišćeni tekst) kako bi se zatražena informacija mogla dati na uvid čak i kada bi se znalo tko istu posjeduje.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati (osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki ili mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

Člankom 7. stavkom 1. podstavkom 1. do 8. istog Zakona propisan je pravni temelj prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Odredbom članka 11. stavka 3. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovog Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Kada bi se žalitelju dali zatraženi podaci, osobni podaci osoba koje su predmet Zahtjeva za pristup informacija bili bi narušeni; drugim riječima, žalitelj temeljem Zakona o pravu na pristup informacijama ne bi mogao dobiti zatraženu informaciju.

Moramo imati na umu da članak 9. Zakona o pravu na pristup informacijama propisuje da korisnik koji raspolaže informacijom ima pravo tu informaciju javno iznositi, što znači da bi zatraženi osobni podaci, u slučaju kada bi se dali žalitelju, bili javno dostupni i svim ostalim korisnicima prava na informaciju.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Agencija za zaštitu osobnih podataka je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u Žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog Rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog Rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave Rješenja.

ZAMJENICA RAVNATELJA

Dubravka Dolenc, dipl. iur