KLASA: UP/II-008-04/13-01/276

URBROJ: 401-01/05-13-07

Zagreb, 3. prosinca 2013.

Povjerenica za informiranje, na temelju članka 25. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ………, Donje Ogorje, ………, izjavljene protiv rješenja Općine Muć, KLASA: UP/008-02/13-01/06, URBROJ: 2180/02-02-13-2  od 29. srpnja 2013. godine te protiv dopisa Općine Muć, KLASA: UP/008-02/13-01/06, URBROJ: 2180/02-02-13-3 od 29. srpnja 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama., donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Općine Muć, KLASA: UP/008-02/13-01/06, URBROJ: 2180/02-02-13-2  od 29. srpnja 2013. godine, te dopis Općine Muć, KLASA: UP/008-02/13-01/06, URBROJ: 2180/02-02-13-3 od 29. srpnja 2013. godine.

2.    Odobrava se ……… dobivanje informacija zatraženih zahtjevom od 19. srpnja 2013. godine: 1. Putnih naloga načelnika za razdoblje od 1. 1. 2010. do 1. 5. 2013. godine; 2. Potrošenog goriva za potrebe načelnika - njegovi računi za razdoblje 1. 1. 2010. do 1. 5. 2013. godine; 3. Troškova reprezentacije načelnika i zamjenice za razdoblje od 1. 1. 2010. do 1. 5. 2013. godine.

3.    Nalaže se Općini Muć da u roku od 8 dana omogući ……… pristup zatraženim informacijama.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Općina Muć je odbila zahtjev za pristup informacijama ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) jer zatražena informacija nije predmet točke 8. iz zbirke podataka Kataloga informacija Općine Muć.

Nadalje, osporenim dopisom Općina Muć obavještava žalitelja kako se informacije zatražene točkom 2. i točkom 3. zahtjeva nalaze objavljene na internetskim stranicama Ministarstva financija, i to financijska izvješća PR-RAS, te u smislu članka 23. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama (u daljnjem tekstu: ZPPI) nisu u obvezi donositi rješenje.

Žalitelj je protiv osporenog rješenja i dopisa izjavio žalbu, u kojoj navodi kako je dana 19. srpnja 2013. godine podnio Općini Muć zahtjev za pristup informacijama, koji je odbijen Rješenjem i dopisom od 29. srpnja 2013. godine.

Žalitelj navodi kako mu tijelo javne vlasti nije rješenjem navelo o kojoj se kategoriji izuzetka radi, a što je bilo dužno s obzirom da mu je ograničeno pravo na pristup informaciji.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 19. srpnja 2013. godine, zatražio od Općine Muć sljedeće informacije: 1. Putne naloge načelnika za razdoblje od 1. 1. 2010. do 1. 5. 2013. godine; 2. Potrošeno gorivo za potrebe načelnika  - njegovi računi za razdoblje 1. 1. 2010. do 1. 5. 2013. godine; 3. Troškovi reprezentacije načelnika i zamjenice za razdoblje od 1. 1. 2010. do 1. 5. 2013. godine.

U drugostupanjskom postupku je utvrđeno kako je Općina Muć pogrešno utvrdila činjenično stanje, nakon čega je pogrešno primijenila materijalno pravo.

Članak 23. ZPPI-ja propisuje u kojim slučajevima tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu, odnosno u kojim slučajevima rješenjem odbija zahtjev te kada ga odbacuje.

ZPPI nigdje kao razlog uskrate informacija ne spominje nepostojanje informacija u katalogu informacija.

To je prvenstveno iz razloga jer je katalog informacija kao takav ukinut novim ZPPI-jem, ali i kada je predmetni katalog bio obavezan, tijelo javne vlasti je moralo dati razloge uskrate informacija isključivo navodeći kategoriju ograničenja propisanu ZPPI-jem.

Nadalje, člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, propisano je kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Iz zahtjeva od 19. srpnja 2013. godine proizlazi kako je žalitelj ispravno podnio zahtjev za pristup informacijama, tražeći informacije koje se smatraju informacijama u zakonskom smislu, odnosno koje su u skladu sa gore citiranom definicijom.

Iz predmetnog zahtjeva je razvidno kako žalitelj nije tražio nikakva financijska izvješća, niti ih je tražio od Ministarstva financija, već je tražio točno strukturirane informacije od Općine Muć.

Općina Muć  je mogla upotrijebiti odredbu članka 23. stavka 1. točke 3. ZPPI-ja, i obavijestiti žalitelja da je informacija javno objavljena, jedino kada bi takve informacije bile objavljene na internetskim stranicama Općine Muć, kada bi bile objavljene točno one informacije koje je žalitelj zatražio zahtjevom i kada bi Općina Muć poslala žalitelju točnu internetsku poveznicu na kojoj  može naći zatražene informacije.

Iz sadržaja zahtjeva je vidljivo kako žalitelj traži informacije koje se odnose na potrošnju javnog novca, stoga je potrebno upozoriti na odredbu članka 16. stavak 3. ZPPI-ja, koja propisuje kako su informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne javnosti i bez provođenja postupka iz stavka 1. ovog članka, osim ako informacija predstavlja klasificirani podatak.

Drugim riječima, ukoliko se informacija odnosi na javnu potrošnju, ona je automatski dostupna javnosti ukoliko ne predstavlja klasificirani podatak.

Uvidom u dostavljene informacije je utvrđeno da iste ne sadrže zakonom propisane razloge za uskratu, te se ujedno radi o javnoj potrošnji.

Člankom 25. stavkom 7. ZPPI-ja je propisano da  kad  utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. ZPPI-ja riješeno kao u izreci rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.                                                   

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.