KLASA: UP/II-008-04/13-01/259

URBROJ: 401-01/06-13-08

Zagreb, 29. studenoga 2013.

Povjerenica za informiranje, na temelju članka 25. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Osijeka, ………, izjavljene protiv rješenja  Medicinskog fakulteta u Osijeku KLASA: 053-01/13-01/01, URBROJ: 2158-61-09-13-92 od 10. srpnja 2013. godine u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Medicinskog fakulteta u Osijeku KLASA: 053-01/13-01/01, URBROJ: 2158-61-09-13-92 od 10. srpnja 2013. godine kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ……… (dalje u tekstu: žalitelj) temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što navedeno tijelo javne vlasti ne posjeduje  traženu informaciju te nema saznanja gdje se ista nalazi.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da navedeno rješenje pobija u cijelosti zbog pogrešne primjene materijalnog prava te da mu tijelo javne vlasti, Medicinski fakultet u Osijeku, izbjegava dostaviti informaciju jer je dekan navedenog fakulteta predsjednik Gradskog društva Crvenog križa Osijek. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, informacija je svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Odredbom članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama tražio sljedeću informaciju: gdje i kada je objavljena, naziv odluke i tko je donio odluku utemeljenu na zakonu koja sprječava da u jednom gradu ne može biti dva gradska društva Crvenog križa; npr. postojeće „Gradsko društvo Crvenog križa Osijek“ i nova udruga „Gradsko društvo Crvenog križa Osijek 1“.

Osporenim rješenjem KLASA: 053-01/13-01/01, URBROJ: 2158-61-09-13-92 od 10. srpnja 2013. godine Medicinski fakultet u Osijeku odbacio je zahtjev korisnika temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama. U obrazloženju citiranog rješenja navodi se da Medicinski fakultet u Osijeku ne posjeduje u zahtjevu navedenu odluku u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana, iz kojeg bi se utvrdilo gdje i kada je odluka objavljena, naziv odluke i tko je donio odluku utemeljenu na zakonu koja sprječava da u jednom gradu ne može biti dva gradska društva Crvenog križa.

U žalbenom postupku, a sukladno članku 66. stavku 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, Agencija za zaštitu osobnih podataka je zatražila od Medicinskog fakulteta u Osijeku očitovanje o tome da li je isti sudjelovao i u kojem svojstvu u donošenju odluka vezanih za informaciju koju je žalitelj tražio u predmetnom zahtjevu. Navedena Agencija također je zatražila da Medicinski fakultet u Osijeku izvijesti o tome ima li ikakvih saznanja o donošenju odluke koja bi onemogućavala osnivanje dva gradska društva Crvenog križa za područje jednoga grada od strane bilo koje institucije.

Dopisom KLASA: 053-01/13-01/01, URBROJ: 2158-61-09-13-120 od 4. studenoga 2013. godine, Medicinski fakultet u Osijeku očitovao se Povjerenici za informiranje, te pojasnio da isti kao institucija iz djelokruga visokog obrazovanja nema saznanja o donošenju odluke koja bi onemogućavala osnivanje dva gradska društva Crvenog križa, da isti ne sudjeluje u donošenju odluka iz djelokruga rada Gradskog društva Crvenog križa Osijek te da to ne spada u djelatnost fakulteta.

S obzirom da iz navedenog proizlazi da Medicinski fakultet u Osijeku ne posjeduje traženu informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi žalbeni navodi se  ne mogu uvažiti.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu žalitelja je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.