KLASA: UP/II-008-04/13-01/288

URBROJ: 567-06/05-13-02

Zagreb, 24. listopada 2013.

Agencija za zaštitu osobnih podataka na temelju članka 25. stavka 3., a u vezi članka 66. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom Žalbe ……… iz Štitara, ………, koju zastupa ………, odvjetnik iz Županje, ………, izjavljene protiv Rješenja Centra za socijalnu skrb Županja, KLASA: UP/I-550-01/13-01/2, URBROJ: 2196-126-01/7-13-3 od 25. srpnja 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se Žalba ………, koju zastupa odvjetnik ………, izjavljena  protiv Rješenja Centra za socijalnu skrb Županja, KLASA: UP/I-550-01/13-01/2, URBROJ: 2196-126-01/7-13-3 od 25. srpnja 2013. godine kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim Rješenjem odbijen je Zahtjev ………, koju zastupa odvjetnik ………,  (u daljnjem tekstu: žaliteljica) za ostvarivanje prava na pristup informacijama, temeljem članka 23. stavka 5., a vezano uz članak 15. stavak 2. točku 4.  Zakona o pravu na pristup informacijama (u daljnjem tekstu: ZPPI), zbog toga što je zatražena informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Protiv navedenog Rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila Žalbu u kojoj u bitnom navodi kako je pobijano prvostupanjsko Rješenje u cijelosti neosnovano, pa ga podnositeljica pobija uslijed pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, bitnih povreda odredaba Zakona o općem upravnom postupku te uslijed pogrešne primjene materijalnog prava.

U Žalbi se još navodi kako je u javnom interesu da se podnositelj neistinite prijave otkrije, stoga žaliteljica predlaže drugostupanjskom tijelu da uvaži njezinu Žalbu i omogući pristup traženoj informaciji.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica dana 22. srpnja 2013. godine podnijela Centru za socijalnu skrb Županja Zahtjev za pristup informacijama, u kojem od navedenog tijela javne vlasti traži da joj dostavi sljedeću informaciju: „ime, prezime, adresu i mjesto stanovanja za osobu koja je dana 21. svibnja 2012. godine u Centru za socijalnu skrb u Županji izvršila prijavu za podnositeljicu i njezina supruga da navodno ne brinu na adekvatan način o malodobnoj djeci.

Pored pobijanog Rješenja, Centar za socijalnu skrb Županja je proveo i test razmjernosti i javnog interesa, KLASA: UP/I-550-01/13-01/2, URBROJ: 2196-126-01/7-13-2, od 24. srpnja 2013. godine, u kojem je u bitnom utvrđeno kako je predmetna prijava podnesena putem elektronske pošte, čija je adresa osobni podatak prijavitelja, stoga se navedeni podatak, sukladno Zakonu o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 106/12. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu ZZOP), ne može dati žaliteljici. Također je utvrđeno kako interes zaštite osobnih podataka fizičke osobe prevladava nad interesom javnosti da predmetna informacija bude objavljena.

U žalbenom postupku je utvrđeno kako nisu ispunjeni uvjeti propisani ZPPI-jem niti ZZOP-om kako bi se zatražena informacija mogla dati na uvid čak i kada bi se znalo tko istu posjeduje.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. ZZOP-a propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati (osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki ili mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

Člankom 7. stavkom 1. podstavkom 1. do 8. istog Zakona propisan je pravni temelj prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Odredbom članka 11. stavka 3. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovog Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Kada bi se žaliteljici dali zatraženi podaci, osobni podaci podnositelja prijave bili bi narušeni; drugim riječima, žaliteljica temeljem ZPPI-ja ne bi mogla dobiti zatraženu informaciju.

Moramo imati na umu da članak 9. ZPPI-ja propisuje da korisnik koji raspolaže informacijom ima pravo tu informaciju javno iznositi, što znači da bi zatraženi osobni podaci, u slučaju kada bi se dali žalitelju, bili javno dostupni i svim ostalim korisnicima prava na informaciju.

Razmotrivši provedeni test razmjernosti i javnog interesa, ova je Agencija utvrdila kako ne postoji širi javni interes da žaliteljica dobije zatraženu informaciju, već postoji jedino njezin partikularni interes.

U slučaju kada bi žaliteljica dobila zatraženu informaciju, u ovom slučaju ne bi bili ugroženi jedino osobni podaci podnositelja prijave, već i njegova sigurnost, a također bi bilo i narušeno povjerenje u tijelo javne vlasti i mogućnost podnošenja anonimnih prijava, stoga je prvostupanjsko tijelo donijelo ispravan zaključak nakon provedenog testa.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Agencija za zaštitu osobnih podataka je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama ZPPI-ja, te je osporeno Rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u Žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog Rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog Rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave Rješenja.

                                                           ZAMJENICA RAVNATELJA

                                                           Dubravka Dolenc, dipl. iur