KLASA: UP/II-008-07/14-01/442

URBROJ: 401-01/05-16-05

Zagreb, 18. 5. 2016.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ………, Zagreb, ………, izjavljene protiv rješenja Ministarstva socijalne politike i mladih, KLASA: 008-01/14-03/15, URBROJ: 519-03-2-2/7-14-4 od 30. 9. 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Ministarstva socijalne politike i mladih (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) odbijen je zahtjev za dopunom  informacija ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj), temeljem članka 23. stavka 5. točke 3., a u vezi s člankom 24. stavkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da je Ministarstvo utvrdilo da nema osnove za dopunu dane informacije.

Protiv pobijanog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu,u kojoj u bitnom navodi kako izjavljuje žalbu zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja, jer podaci spremljeni u PDF obliku ne jamče drugačiju točnost podataka od one spremljene u drugom obliku/formatu. Žalitelj smatra kako bi Ministarstvo trebalo imati podatke u drugom obliku, stoga i želi te podatke dobiti u bilo kojem drugom obliku, a da to nije PDF, sken, slika, JPG, GIF i slično zatvoreni formati.  Na temelju navedenih razloga žalitelj predlaže Povjereniku za informiranje da uvaži njegovu žalbu i omogući mu pristup zatraženim informacijama.

Žalba je neosnovana

Iz spisa predmeta je razvidno kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 18. 9. 2014. godine zatražio od Ministarstva statističke podatke o volontiranju u Hrvatskoj za 2012. i 2013. godinu u pristupačnijem obliku, a da nije PDF, kako je objavljeno na internetskim stranicama.

Ministarstvo je dopisom, KLASA: 008-01/14-03/15, URBROJ: 519-02-2-1/1-14-2 od 24. 9. 2014. godine dostavilo žalitelju tražene  podatke u elektroničkom obliku, a žalitelj je potom zahtjevom za dopunu  informacije od 25. 9. 2014. godine zatražio dostavu dokumenata u humanijem obliku, s obzirom da iz PDF dokumenta ne može izvesti statistiku koja mu treba,

U obrazloženju pobijanog rješenja Ministarstvo navodi kako tražena izvješća podnose putem aplikacije koja podržava samo PDF oblik te da se formatiranjem podataka u neki drugi oblik ne može jamčiti točnost podataka. Prilikom dostavljanja spisa predmeta Povjereniku za informiranje, Ministarstvo je ponovno naglasilo kako je zatražena informacija objavljena na internetskoj stranici Ministarstva, te da Ministarstvo ne posjeduje digitalni oblik informacije iz koje je stvoren PDF format, a sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti nije dužno pretvarati informaciju u neki drugi oblik.

Prilikom neposrednog inspekcijskog nadzora u Ministarstvu u području prava na pristup informacijama, održanog dana 17. 5. 2016. godine, službenik za informiranje Ministarstva je usmeno obavijestio inspektore Povjerenika za informiranje kako je predmetna statistika volontiranja dobivena od vanjskog izvršitelja, tvrtke IN2 d.o.o., isključivo u PDF obliku. Službenik za informiranje je nadalje naveo da nakon što je Ministarstvo zatražilo od  tvrtke  IN2 d.o.o. da im dostave statistiku volontiranja u izvornom obliku, tvrtka IN2 d.o.o. ih je zatražila dodatan novčani iznos, nakon čega je Ministarstvo raskinulo ugovor sa spomenutom tvrtkom.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

U drugostupanjskom postupku je utvrđeno kako Ministarstvo ne posjeduje zatraženu informaciju u drugom, otvorenom obliku, te kako je predmetna informacija objavljena na internetskoj stranici Ministarstva. Tijelo javne vlasti ujedno nema obvezu osigurati pretvorbu informacija iz jednog oblika u drugi niti osigurati uporabu dijela informacija te nema obveze obnavljati određenu informaciju samo u svrhu ponovne uporabe, a što je propisano člankom 27. stavkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama.

U vrijeme podnošenja zahtjeva za pristup informacijama, utvrđeno je da je zadovoljen uvjet iz članka 10. stavka 1. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama kojim je propisano kako su tijela javne vlasti obvezna na internetskim stranicama objaviti na lako pretraživ način ostale informacije (vijesti, priopćenja za javnost, podaci o drugim aktivnostima).

Naime, zatražene informacije su objavljene te ih je žalitelj pronašao na internetskoj stranici Ministarstva. Tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju u drugačijem, pristupačnijem obliku, stoga žalitelju i ne može dostaviti informaciju u drugom obliku.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenik  za informiranje je utvrdio  da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.