KLASA: UP/II-008-07/14-01/229

URBROJ: 401-01/04-14-02

Zagreb, 15. rujna 2014.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Gračišća, ………, izjavljene protiv rješenja Ustavnog suda Republike Hrvatske Broj: I-9/2014 od 14. travnja 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Ustavnog suda Republike Hrvatske Broj: I-9/2014 od 14. travnja 2014. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama temeljem članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona pravu na pristup informacijama jer se zatražena informacija ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona pravu na pristup informacijama.  

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da osporava rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske kojim mu je uskraćeno pravo na informaciju. Nadalje navodi da mu je Ustavni sud Republike Hrvatske odbio dati vjerodostojno tumačenje, po njemu protuustavnog akta Općine Gračišće, koji je ista donijela 16. ožujka 2013. godine, s Ustavnim zakonom Republike Hrvatske. Ističe da je riječ o velikom broju objekata koji se moraju legalizirati u općini Gračišće, a da Ustavni sud Republike Hrvatske ne želi dati svoje očitovanje na činjenicu da se ljudi u općini Gračišće selektiraju po mjestu prebivališta unazad 20 i više godine. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama zaprimljenim na Ustavnom sudu Republike Hrvatske dana 11.04.2014. godine zatražio od Ustavnog suda Republike Hrvatske da mu se dostavi sljedeća informacija: „Vjerodostojno tumačenje čl.13. Odluke o I. izmjenama i dopunama o komunalnom doprinosu općine Gračišće (objavljeno u Službenim novinama Grada Pazina i općina 06/13. str.204 - dokument u privitku) sa člancima 14. 19. i 20. Ustava Republike Hrvatske (NN 41/01, te njegovih ispravaka i promjena objavljenih u NN 55/01, 76/10 i 85/10)“.

Nadalje je utvrđeno da je Ustavni sud Republike Hrvatske rješenjem odbio zahtjev žalitelja jer se zatražena informacija ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona pravu na pristup informacijama.

Uvidom u žaliteljev zahtjev utvrđeno je da žalitelj ne traži informaciju u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama već da žalitelj od Ustavnog suda Republike Hrvatske traži vjerodostojno tumačenje donesenog akta jedinice lokalne samouprave, dakle stvaranje informacije koja u trenutku podnošenja zahtjeva nije postojala kao izrađena.

Iz obrazloženja zahtjeva za pristup informacijama je vidljivo da žalitelj smatra da je Općina Gračišće prekršila odredbe članka 14. i 19. Ustavnog zakona Republike Hrvatske. Žalitelj pojašnjava da traži od Ustavnog suda Republike Hrvatske: obavještavanje Općine Gračišće da se izmijeni članka 13. Odluke o I. izmjenama i dopunama Odluke o komunalnom doprinosu općine Gračišće (u daljnjem tekstu: Odluka), da se mještani Gračišća koji su doselili u općinu izjednače pravima sa onima koji su prijavljeni u općini Gračišće od njezinog osnutka 1993. tj. da im se omogući oslobađanje plaćanja komunalnog doprinosa u visini 70% od ukupnog iznosa obračuna, da se obavijesti predstojnika Ureda državne uprave u Istarskoj županiji ……… i traži poništenje Odluke temeljem članka 80. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, te da se obavijesti nadležno središnje tijelo državne uprave da sukladno člancima 77b., 78a., 79., 80b., 81. i 82. citiranog Zakona poništi Odluka Općine Gračišće.

Pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već  gotovoj i postojećoj informaciji i ne predstavlja dužnost tijela javne vlasti da vrši povezivanje, tumačenje, odnosno stvaranje informacije.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.