KLASA: UP/II-008-07/14-01/174

URBROJ: 401-01/05-14-07

Zagreb, 11. prosinca 2014.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ………, GONG, ………, izjavljene protiv rješenja Ministarstva socijalne politike i mladih RH, KLASA: 008-01/14-03/1, URBROJ: 519-02-2-1/1-14-3 od 14. veljače 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Ministarstva socijalne politike i mladih, KLASA: 008-01/14-03/1, URBROJ: 519-02-2-1/1-14-3 od 14. veljače 2014. godine.

2.    Odobrava se ……… pristup mišljenju Ministarstva socijalne politike i mladih RH o Nacrtu prijedloga zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, KLASA: 011-02/13-06/124, URBROJ: 519-01/4-13-4 od 23. prosinca 2013.

3.    Nalaže se  Ministarstvu socijalne politike i mladih RH da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žaliteljica) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama, temeljem članka 23. stavka 5. točke 2., a u vezi s člankom 15. stavkom 2. točkom 5. i člankom 15. stavkom 3. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama (u daljnjem tekstu: ZPPI), zbog toga što je informacija  u postupku izrade unutar tijela javne vlasti, a njezino bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti proces dnošenja odluke; te zbog postojanja osnove sumnje da bi objavljivanje informacije onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje pravno uređenog postupka.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnom navodi kako izjavljuje žalbu protiv osporenog rješenja Ministarstva socijalne politike i mladih zbog pogrešne primjene materijalnog prava. Žaliteljica smatra kako tijelo javne vlasti nije ispravno provelo test razmjernosti i javnog interesa, odnosno nije ga uopće provelo, budući da nije utvrdilo razloge „za“ niti razloge „protiv“ omogućavanja pristupa traženoj informaciji te nije jasno navelo koji se to interes štiti, već se samo pozvalo na zakonom propisane iznimke, nedajući pritom valjano obrazloženje na koji način te iznimke pretežu u odnosu na javni intere za pružanjem informacije. Žaliteljica predlaže Povjerenici za informiranje da uvaži njezinu žalbu provede test razmjernosti i javnog interesa, poništi rješenje Ministarstva i omogući joj pristup zatraženoj informaciji.

Žalba je osnovana.

Člankom 6. ZPPI-ja propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spise predmeta razvidno je da žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama od 6. veljače 2014. godine zatražila od Ministarstva socijalne politike i mladih  RH informaciju „je li Ministarstvo socijalne politike i mladih dalo zeleno svjetlo za restriktivnu odredbu članka 33. Zakona o računovodstvu i financijskom poslovanju neprofitnih organizacija.“

Iako je žaliteljica uputila zahtjev Ministarstvu u formi pitanja na koje se očekuje odgovor, bilo pismeni, bilo usmeni, Ministarstvo je ispravno postupilo te je identificiralo zatraženu informaciju u obliku mišljenja Ministarstva socijalne politike i mladih RH o Nacrtu prijedloga zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija.

Ministarstvo socijalne politike i mladih je dana 13. veljače 2014. godine provelo test razmjernosti i javnog interesa, KLASA: 008-01/14-03/1, URBROJ: 519-02-2-1/1-14-2, u kojem je navelo argumente za uskratu informacije koji se ponavljaju u obrazloženju osporenog rješenja.

Obrazloženje osporenog prvostupanjskog rješenja je protivno samom cilju ZPPI-ja, a to je omogućavanje i osiguravanje ostvarivanja Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i na ponovnu uporabu informacija fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Iz provedenog testa razmjernosti i javnog interesa te iz obrazloženja osporenog rješenja proizlazi da Ministarstvo socijalne politike i mladih RH uopće nije razmotrilo sadržaj konkretnog mišljenja već je samo prepisalo ograničavajuće odredbe iz članka 15. stavka 2. točke 5. i 15. stavka 3. točke 1. ZPPI-ja, te je načelno navelo da u konkretnom slučaju prevladava potreba zaštite prava na ograničenje pristupa informaciji u odnosu na javni interes i da bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u ovom pojedinom slučaju interes bio ozbiljno povrijeđen.

Pritom nije navedeno koji bi to interes bio ozbiljno povrijeđen ukoliko bi se zatražena informacija pružila.

Povjerenica za informiranje je izvršila uvid u zatraženo mišljenje te nije našla niti jedan od razloga za ograničenje propisane člankom 15. ZPPI-ja. Drugim riječima, niti jedan od mogućih zaštićenih interesa ne bi bio povrijeđen u slučaju omogućavanja tražene informacije, što znači da u ovom slučaju prevladavaju interesi omogućavanja informacije javnosti, budući da uopće nisu identificirani zaštićeni interesi.

Člankom 25. stavkom 7. ZPPI-ja propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. točke 1. i 4. Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. ZPPI-ja riješeno kao izreci ovog  rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.    

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.