KLASA: UP/II-008-07/24-01/688
URBROJ: 401-01/11-24-2
Zagreb, 5. rujna 2024.
Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22.) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Crikvenice KLASA: UP/I 008-01/23-01/06, URBROJ: 2170-5-04/07-24-9 od 8. srpnja 2024. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće
RJEŠENJE
Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Crikvenice KLASA: UP/I 008-01/23-01/06, URBROJ: 2170-5-04/07-24-9 od 8. srpnja 2024. godine, kao neosnovana.
O b r a z l o ž e n j e
Osporenim rješenjem Grada Crikvenice (dalje u tekstu: prvostupanjsko tijelo) odbačen je zahtjev za dopunu i ispravak informacija ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 19. lipnja 2024. godine, temeljem članka 23. stavka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama, odnosno jer prvostupanjsko tijelo utvrdilo da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije.
Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu i predlaže da se ista uvaži.
Žalba je neosnovana.
Ustavom Republike Hrvatske („Narodne novine”, broj 56/90., 135/97., 08/98. - pročišćeni tekst, 113/00., 124/00. - pročišćeni tekst, 28/01., 41/01. - pročišćeni tekst, 55/01. – pročišćeni tekst, 76/10., 85/10. - pročišćeni tekst, 05/14. - odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske), u članku 38. stavku 4. jamči se svakome pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti. Pri tome ograničenja prava na pristup informacijama moraju biti razmjerna naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju te nužna u slobodnom i demokratskom društvu i propisana zakonom.
Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.
Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.
Uvidom u spis predmeta koji se pred Povjerenikom za informiranje vodi pod oznakom KLASA: UP/II-008-07/24-01/600, utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo dostavilo spis predmeta koji sadrži akte koji se odnose i na postupanje po žaliteljevom zahtjevu za dopunu i ispravak informacije od 19. lipnja 2024. godine koji je predmet ovog žalbenog postupka.
Nadalje, utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za dopunu i ispravak informacije zatražio da mu se dostavi preslika: 1. prijedloga kojim je zatražena izmjena PPU za k.č. 3102 k.o. Dramalj, Sv. Jelena iz negrađevinskog u građevinski pojas, s obrazloženjem, kao jedina k.č. u negrađevinskom pojasu, 2. mišljenja Vjekoslave Glavan/Grada Crikvenice i Urbanistice d.o.o. Zagreb, glede zatražene i izmjene, 3. mišljenja nadležnog ministarstva koje je odobrilo prenamjenu k,č, 3102, 4. odluke, akta ili drugog dokumenta kojim je udovoljeno prijedlogu/zahtjevu o prenamjeni k,č, 3102 radi odobrenja izgradnje vile s bazenom s obrazloženjem, kao jedine k.č. u negrađevinskom pojasu.“
Također, utvrđeno je da je predmetni zahtjev žalitelj podnio nakon što mu je dopisom prvostupanjskog tijela KLASA: 008-01/23-01/24, URBROJ: 2170-5-04/0724-8 od 7. lipnja 2024. godine dostavljena informacija zatražena u točki 3. zahtjeva.
Daljnjim uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo o predmetnom zahtjevu odlučilo rješenjem KLASA: UP/I 008-01/23-01/06, URBROJ: 2170-5-04/07-24-9 od 8. srpnja 2024. godine kojim ga je odbacilo temeljem odredbe članka 23. stavka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. navedenog Zakona.
U obrazloženju pobijanog rješenja navodi se da je žalitelju dopisom KLASA: 008-01/23-01/24, URBROJ: 2170-5-04/07-24-8 od 7. lipnja 2024. godine dostavljena informacija zatražena točkom 3. zahtjeva, dopisom KLASA: 008-01/23-01/24, URBROJ: 2170-5-04/07-23-2 od 16. kolovoza 2024. godine dostavljen odgovor na pitanje pod točkom 1. i obavijest da je informacija iz točke 4. zahtjeva javno objavljena, dok je rješenjem KLASA: UP/I 008-01/23-01/06, URBROJ: 2170-5-04/07-24-7 od 7. lipnja 2024. godine već odlučeno o žaliteljevom traženju iz točke 2. zahtjeva.
Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo, očito omaškom, kod navođenja datuma nastanka akta KLASA: 008-01/23-01/24, URBROJ: 2170-5-04/07-23-2 pogrešno navelo godinu nastanka, naime akt je nastao 16. kolovoza 2023. godine, a ne 2024. godine.
Nadalje, provjerom evidencija koje vodi Povjerenik za informiranje utvrđeno je da je žalitelj protiv rješenja KLASA: UP/I 008-01/23-01/06, URBROJ: 2170-5-04/07-24-7 od 7. lipnja 2024. godine izjavio žalbu, te se ista vodi u predmetu oznake KLASA: UP/II-008-07/24-01/600.
Člankom 23. stavkom 6. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.
Odredbom članka 24. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da korisnik, ako smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Tijelo javne vlasti, prema članku 24. stavku 2. citiranog Zakona, obvezno je odlučiti o zahtjevu za dopunu, odnosno ispravak informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. citiranog Zakona.
U drugostupanjskom postupku utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo, sukladno odredbi članka 23. stavka 6. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama žaliteljev zahtjev trebalo odbiti, a ne odbaciti, kako se to navodi u pobijanom rješenju.
Nadalje, utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo već ranije postupilo po svim točkama iz žaliteljevog zahtjeva za dopunu i ispravak informacije, međutim u odnosu na traženje iz točke 1. valjalo je donijeti rješenje o odbacivanju sukladno članku 23. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da iz spisa predmeta proizlazi da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje zatraženu informaciju. Naime, prvostupanjsko tijelo je u aktu od 16. kolovoza 2023. godine navelo da je prilikom izrade Prostornog plana uređenja Grada Crikvenice usvojenog dana 21. lipnja 2007. godine zaprimljen veliki broj primjedbi i prijedloga slijedom čega nije moguće izdvojiti zasebnu primjedbu za k.č. 3102., a koja je i prema ranijim prostornim planovima također bila unutar građevinskog područja jer je prema nekim saznanjima odobrenje za gradnju izdavano 1971. godine, no gradnja tada nije realizirana i tu dokumentaciju prvostupanjsko tijelo ne posjeduje.
Člankom 116. stavkom 1. točkom 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari.
S obzirom da je u žalbenom postupku utvrđeno da je u prvostupanjskom postupku bilo određenih nedostataka, ali da oni nisu mogli utjecati na rješenje stvar, na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.
POVJERENICA ZA INFORMIRANJE
Anita Markić, dipl.iur.