KLASA: UP/II-008-07/24-01/569
URBROJ: 401-01/06-24-2
Zagreb, 17. rujna 2024.
Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Vodovod i odvodnja d.o.o. Broj: 1-5302/1-2014 od 13. svibnja 2024. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće
RJEŠENJE
Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja trgovačkog društva Vodovod i odvodnja d.o.o. Broj: 1-5302/1-2014 od 13. svibnja 2024. godine, kao neosnovana.
O b r a z l o ž e n j e
Osporenim rješenjem trgovačkog društva Vodovod i odvodnja d.o.o. (dalje u tekstu: prvostupanjsko tijelo) odbačen je zahtjev ......... (dalje u tekstu: žaliteljica) od 30. travnja 2024. godine, kojim je tražila ugovore o priključenju na vodovodnu mrežu i ugovore/odluke o promjeni brojeva vodomjera na određenom mjernom mjestu, pozivom na odredbu članka 23. stavka 6. točke 2. u vezi s člankom 15. stavkom 3. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što tijelo javne vlasti ne posjeduje tražene informacije.
Žaliteljica je protiv osporenog rješenja pravovremeno izjavila žalbu u kojoj u bitnome navodi da je ulaže zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, pogrešne primjene zakona te bitne povrede odredaba postupka. Pojašnjava da je 30. travnja 2024. godine zatražila od prvostupanjskog tijela dostavu podataka u pogledu mjernog mjesta broj 330840, kao i dostavu ugovora/odluka o priključenju na vodovodnu mrežu i ugovora/odluka o promjeni brojeva vodomjera koji se vode pod brojevima 0000644213, 0002581093 i 0001924681, na način da se traženo dostavi prikrivanjem osobnih podataka korisnika te da je isti odbačen uz obrazloženje da trgovačko društvo kojemu je primarna djelatnost opskrba vodom ne posjeduje ugovore/odluke o priključenju na vodovodnu mrežu niti ima saznanja gdje se isti nalaze. Ističe da je takvo obrazloženje nevjerojatno, s obzirom da je iz njega nejasno na osnovu čega onda isto društvo vrši svoju djelatnost opskrbe vodom te na koji način vrši naplatu svojih usluga, ukoliko nikakav ugovor niti odluka o tome ne postoji. Ujedno napominje da je povodom ranijeg zahtjeva istom tijelu javne vlasti u kojem je tražila istovrsne informacije zaprimila rješenje o odbijanju zahtjeva temeljem ograničenja pristupa informacijama iz članka 15. stavka 2. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, zbog zaštite osobnih podataka. S obzirom na navedeno žaliteljica se pita kako je moguće da je prvostupanjsko tijelo dva puta u pogledu iste informacije postupalo drugačije i donijelo drugačija rješenja i zašto. Ističe kako su joj traženi podaci nužni zbog činjenice da se pred ulaznim vratima njezine novostečene kuće nalazi veći broj vodomjera, pri čemu je nužno ustvrditi kojoj kući koji vodomjer pripada i kako su položene vodovodne cijevi radi vršenja radova. Zbog svega navedenog žaliteljica od drugostupanjskog tijela traži da prvostupanjskom tijelu izda nalog da joj omogući pristup traženim informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.
Žalba je neosnovana.
U žalbenom postupku drugostupanjskom tijelu je dostavljen spis po žalbi žaliteljice na nadležno postupanje.
Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama dana 30. travnja 2024. godine, od prvostupanjskog tijela u pogledu mjernog mjesta broj 330840 i vodomjera koji se vode pod brojevima 0000644213, 0002581093 i 0001924681, zatražila ugovore o priključenju na vodovodnu mrežu i ugovore/odluke o promjeni više nabrojanih brojeva vodomjera, na način da joj se isti dostave uz zaštitu osobnih podataka korisnika njihovim prekrivanjem na ugovoru, odluci ili drugoj ispravi.
Nadalje, utvrđeno je kako je prvostupanjsko tijelo rješavajući o navedenom zahtjevu donijelo osporeno rješenje, kojim je odbacilo zahtjev iz razloga što ne posjeduje zatražene informacije. U obrazloženju navedenog rješenja je navedeno da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje ugovore o priključenju na vodovodnu mrežu niti ugovore/odluke o promjeni brojeva vodomjera na mjernom mjestu 330840.
Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.
Odredbom članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.
U žalbenom postupku prvostupanjsko tijelo se u aktu kojim je dostavljen spis predmeta očitovalo kako se temeljem članka 37. Zakona o vodnim uslugama („Narodne novine“, broj 66/19.) ugovor o isporuci vodnih usluga između isporučitelja vodnih usluga i korisnika vodnih usluga smatra sklopljenim na dan početka korištenja vodne usluge i traje do isteka dana prestanka korištenja vodne usluge, odnosno da prvostupanjsko tijelo ne sklapa posebne pisane ugovore sa svojim korisnicima niti donosi posebne odluke s tim u vezi, pa slijedom navedenog ne posjeduje ugovore o priključenju na vodovodnu mrežu ni ugovore/odluke o promjeni brojeva vodomjera.
Iz javno objavljenih informacija na internetskoj stranici prvostupanjskog tijela utvrđeno je da je na poveznici http://www.vodovodsib.hr/2015/03/23/obrasci-2/ javno objavljen obrazac zahtjeva za priključenje na javnu vodoopskrbnu mrežu i sustav javne odvodnje iz kojeg je vidljivo koje podatke podnositelj treba navesti i koju dokumentaciju mora priložiti uz navedeni zahtjev. Također je utvrđeno da je na poveznici http://www.vodovodsib.hr/2015/02/10/prikljucenje-na-javnu-vodoopskrbnu-mrezu-i-sustav-javne-odvodnje/ detaljnije pojašnjena dokumentacija koja se mora priložiti, postupak prvostupanjskog tijela po zahtjevu odnosno gdje se predaje dokumentacija, kao i da prvostupanjsko tijelo određuje tehničke uvjete priključenja u skladu sa zakonskim odredbama te važećim odredbama Pravilnika o općim i tehničkim uvjetima priključenja, koji je također javno objavljen.
S obzirom na navedeno u žalbenom je postupku utvrđeno kako prvostupanjsko tijelo ne sklapa ugovore niti donosi posebne odluke o priključenju na vodovodnu mrežu, nego po zahtjevima korisnika, nakon provjere dokumentacije koja se uz zahtjev mora priložiti, obavlja ili ne obavlja postupak priključenja.
Uzimajući u obzir sve navedeno nakon provedenog žalbenog postupka utvrđeno je da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, s obzirom da se prvostupanjsko tijelo odbacujući zahtjev omaškom pozvalo na pogrešnu odredbu Zakona o pravu na pristup informacijama, kao i da nije u dovoljnoj mjeri obrazložilo svoju odluku, no da navedeni nedostaci nisu mogli dovesti do drugačijeg rješenja ove upravne stvari.
Člankom 116. stavkom 1. točkom 2. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari.
Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.
POVJERENICA ZA INFORMIRANJE
Anita Markić, dipl.iur.