KLASA: UP/II-008-07/23-01/564

URBROJ: 401-01/10-23-2

Zagreb, 25. kolovoza 2023. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Ministarstva vanjskih i europskih poslova, KLASA: 008-02/22-11/6, URBROJ: 521-S-02-23-3 od 14. veljače 2023. godine u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Ministarstva vanjskih i europskih poslova, KLASA: 008-02/22-11/6, URBROJ: 521-S-02-23-3 od 14. veljače 2023. godine kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Ministarstva vanjskih i europskih poslova (u daljnjem tekstu: prvostupanjsko tijelo) odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), kojim je tražio natječajnu dokumentaciju o zaposlenju ........., temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer prvostupanjsko tijelo ne posjeduje tražene informacije.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnom navodi da mu je prvostupanjsko tijelo uskratilo tražene informacije. Navodi da mu je poznato da je osoba na koju se odnosi zahtjev stanovala u službenom stanu hrvatskog veleposlanstva, što smatra neobičnim za osobu za čije je zapošljavanje potrebna srednja stručna sprema. Predlaže da se žalba prihvati.

Žalba je neosnovana.

Uvodno se ističe da na dostavljenoj dostavnici, kojom je žalitelju dostavljeno osporeno rješenje nije naznačeno kome se dostavlja, iz kojeg razloga Povjerenik za informiranje nije mogao sa sigurnošću utvrditi trenutak dostave rješenja žalitelju, posebno stoga što je pismeno ubačeno u sandučić dana 5. travnja 2023. godine, te se na dostavnici navodi „OB 28. ožujka 2023. godine.

Slijedom navedenog, žalbu žalitelja treba smatrati pravodobnom, uzimajući u obzir da se na dostavnici navodi da se žalitelju dostavlja rješenje, pri čemu se navodi drugačiji urudžbeni broj u odnosu na rješenje koje je predmet postupka.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je rješenjem Povjerenika za informiranje, KLASA: UP/II-008-07/22-01/779, URBROJ: 401-01/10-22-1 od 4. srpnja 2022. godine obustavljen postupak po žalbi žalitelja u dijelu zahtjeva za ispravkom informacije od 16. ožujka 2022. godine (točka 1. izreke), te je naloženo prvostupanjskom tijelu da u roku od 8 dana od dana zaprimanja rješenja riješi zahtjev za dopunom informacije žalitelja od 28. ožujka 2022. godine.

Naime, u rješenju Povjerenika za informiranje, KLASA: UP/II-008-07/22-01/779, URBROJ: 401-01/10-22-1 od 4. srpnja 2022. godine, koje je prema saznanjima Povjerenika za informiranje postalo pravomoćno, jasno je navedeno da su žalitelju dostavljeni podaci o isplati plaće, najamnine te naknadi troškova u odnosu na .......... Dakle, predmet ovog žalbenog postupka je isključivo dopuna informacije žalitelja od 28. ožujka 2023. kojom je tražio presliku natječajne dokumentacije javnog natječaja, odnosno odluke o zapošljavanju ........., a koja je morala prethoditi sklapanju ugovora od 14. prosinca 2012. godine, uključujući natječajnu prijavu odnosno molbu za zapošljavanjem koju je ......... morala predati prije potpisa ugovora.

Postupajući po navedenom zahtjevu, prvostupanjsko je donijelo osporeno rješenje.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis na nadležno postupanje.

Sukladno članku 23. stavku 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Iz obrazloženja osporenog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje tražene informacije, jer u konkretnom slučaju javni natječaj nije bio obvezan u smislu Zakona o vanjskim poslovima („Narodne novine“, broj 48/96).

Sukladno članku 31. stavku 2. Zakona o vanjskim poslovima („Narodne novine“, broj 48/96) bilo je propisano da natječaj nije obvezan za prijam u službu vanjskih poslova u slučajevima propisanima propisima o državnim službenicima i namještenicima te za pojedine državne službenike određene Uredbom o unutarnjem ustrojstvu službe vanjskih poslova.

Člankom 128. stavkom 2. tada važeće Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva vanjskih poslova („Narodne novine“, broj 140/13) bilo je propisano da za ugovorno diplomatsko i administrativno-tehničko osoblje, uključujući državljane države primateljice, natječaj za prijam u službu vanjskih poslova nije obvezan pod uvjetom da ispunjavaju uvjete za obavljanje određenih poslova, u skladu s Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva te da ispunjavaju određene sigurnosne uvjete koji su propisani posebnim zakonom.

Iz ugovora o rasporedu ugovornog službenika sklopljenog između prvostupanjskog tijela i ........., KLASA: 112-03/12-01/138, URBROJ: 521-GT-01-02-12-1 od 14. prosinca 2012. godine, koji je prvostupanjsko tijelo dostavilo žalitelju, jasno proizlazi da se radi o radnom mjestu tajnika prevoditelja, odnosno administrativno tehničkom osoblju u smislu gore citirane Uredbe o unutarnjem ustrojstvu prvostupanjskog tijela.

Dakle, iz navedenog ne proizlazi da je konkretnom slučaju trebala postojati još neka dokumentacija, osim sklopljenog ugovora koji je dostavljen žalitelju.

Slijedom navedenog, a kako žalitelj svojim žalbenim navodima nije doveo u pitanje pravilnosti i zakonitost prvostupanjskog rješenja, te kako iz relevantnih propisa proizlazi da nije postojala obveza provođenja natječaja, temeljem članka 116. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09, 110/21) trebalo je odbiti žalbu žalitelja kao neosnovanu, iz kojeg razloga je odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan