KLASA: UP/II-008-07/23-01/502

URBROJ: 401-01/11-23-4

Zagreb, 18. srpnja 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22.) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Čavle KLASA: UP/I-053-01/23-01/04, URBROJ: 2170-17-01/04-23-4 od 20. lipnja 2023. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Općine Čavle KLASA: UP/I-053-01/23-01/04, URBROJ: 2170-17-01/04-23-4 od 20. lipnja 2023. godine, kao neosnovana.

 


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 5. lipnja 2023. godine kojim je zatražio da mu se omogući pravo na pristup planovima savjetovanja s javnošću za 2022. i 2023. godinu te sve usvojene izmjene istih, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju te nema saznanja gdje se navedena informacija nalazi.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da smatra da je pobijano rješenje neistinito i traži provjeru jer smatra nevjerojatnim da Općina Čavle tako nonšalantno javlja da ne posjeduje dokumente koji su obvezni prema članku 11. Zakona o pravu na pristup informacijama. Nadalje, žalitelj traži da se nakon provjere navoda i utvrđivanja činjeničnog stanja predmet proslijedi inspekciji nadležnoj za nadzor nad Zakonom o pravu na pristup informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Ustavom Republike Hrvatske („Narodne novine”, broj 56/90., 135/97., 8/98., 113/00., 124/00., 28/01., 41/01., 55/01., 76/10., 85/10.-pročišćeni tekst i 05/14.), u članku 38. stavku 4. jamči se svakome pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti. Pri tome ograničenja prava na pristup informacijama moraju biti razmjerna naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju te nužna u slobodnom i demokratskom društvu i propisana zakonom.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom od 5. lipnja 2023. godine zatražio od tijela javne vlasti da mu se dostavi poveznica na internetsku stranicu Općine Čavle na kojoj može pronaći dokumente propisane članom 11. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama: Plan savjetovanja s javnošću za 2022. godinu koji je Općina Čavle usvojila koncem 2021. godine, Plan savjetovanja s javnošću za 2023. godinu koji je Općina Čavle usvojila koncem 2022. godine te sve usvojene izmjene istih. Žalitelj u zahtjevu navodi da ukoliko navedeni dokumenti omaškom nisu objavljeni na internetskim stranicama, traži da mu se dostave sa svim elementima koje trebaju sadržavati.

Nadalje, utvrđeno je da je Općina Čavle postupajući po navedenom zahtjevu donijela rješenje KLASA: UP/I-053-01/23-01/04, URBROJ: 2170-17-01/04-23-4 od 20. lipnja 2023. godine kojim se žaliteljev zahtjev za pristup informacijama odbacuje temeljem odredbe članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 23. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje traženu informaciju te nema saznanja gdje se navedena informacija nalazi.

U drugostupanjskom postupku Općina Čavle dopisom KLASA: UP/I-053-01/23-01/04, URBROJ: 2170-17-01/04-23-5 od 11. srpnja 2023. godine dostavila je očitovanje na razloge odbacivanja predmetnog zahtjeva, u bitnome navodeći da ne posjeduje traženu informaciju jer planovi savjetovanja za 2022. i 2023. godinu nisu doneseni, a navedeni propust se dogodio zbog organizacijskih poteškoća, odnosno prevelike količine obaveza koje se moraju odraditi na godišnjoj razini u odnosu na broj zaposlenih.

S obzirom na navedeno očitovanje Općine Čavle, u žalbenom je postupku zaključeno kako tijelo javne vlasti nije u posjedu akata iz predmetnog zahtjeva, s obzirom na to da ih Općina Čavle nije ni donijela, pa se stoga žalbeni navodi ne mogu prihvatiti. Pri tome valja uzeti u obzir da se u odlučivanju po zahtjevima za pristup informacijama, utvrđuje posjeduje li tijelo javne vlasti ili ne, informaciju koja je predmet zahtjeva u trenutku njegovog podnošenja te može li se omogućiti pristup postojećoj informaciji za koju je nedvojbeno utvrđeno da jest u posjedu tijela javne vlasti.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.) propisano je kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U žalbenom postupku je stoga utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, slijedom čega je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Napominje se da nadzor nad primjenom odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama, uključujući odredbe članka 11. citiranog Zakona, provodi Povjerenik za informiranje u inspekcijskom postupku te će se sukladno žaliteljevom traženju, postupati u okviru navedenih nadležnosti.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan