KLASA: UP/II-008-07/23-01/297

URBROJ: 401-01/11-23-2

Zagreb, 19. srpnja 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22.) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Osječko-baranjske županije KLASA: UP/l-008-02/23-01/2, URBROJ: 2158-08-23-2 od 6. ožujka 2023. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Osječko-baranjske županije KLASA: UP/l-008-02/23-01/2, URBROJ: 2158-08-23-2 od 6. ožujka 2023. godine, kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je prigovor ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 24. veljače 2023. godine, kao nedopušten.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da pobijano rješenje nije utemeljeno na Zakonu o pravu na pristup informacijama ni Zakonu o općem upravom postupku jer ga je donijela osoba koja nije čelnik tijela. Nadalje, navodi da je njegov prigovor odbačen samo zato što se radilo o očiglednom tipfeleru gdje je umjesto članka 122. naveo članak 123. Zakona o općem upravnom postupku. Također, navodi da u rješenju nema ni riječi o tome zašto mu nije izdana obavijest kojom ga je tijelo javne vlasti bilo dužno uputiti kako da dođe u posjed tonskih snimki s kolegija održanog 7. veljače 2023. godine ili transkripata tih tonskih snimki, a prema izjavama osoba koje su radile u županijskim ustanovama i više puta sudjelovale na kolegijima župana, izjave svih sudionika kolegija se tonski snimaju nakon čega stručne službe izrađuju pisane dokumente u formi zapisnika. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Ustavom Republike Hrvatske („Narodne novine", broj 56/90., 135/97., 8/98., 113/00., 124/00., 28/01., 41/01., 55/01., 76/10., 85/10.-pročišćeni tekst i 05/14.), u članku 38. stavku 4. jamči se

svakome pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti. Pri tome ograničenja prava na pristup informacijama moraju biti razmjerna naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju te nužna u slobodnom i demokratskom društvu i propisana zakonom.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona-

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je dana 8. veljače 2023. godine žalitelj putem elektroničke pošte Osječko-baranjskoj županiji dostavio zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio sljedeće: „Je li 7. veljače 2023. godine, gdje i kada održan kolegij župana sa županom .........? Presliku zapisnika nazočnih na kolegiju župana održanom 7. veljače 2023. godine ako jest održan.“

Nadalje, utvrđeno je da je Osječko-baranjska županija postupajući po navedenom zahtjevu donijela rješenje KLASA: UP/l-008-02/23-01 /1, URBROJ: 2158-08-23-2 od 22. veljače 2023. godine kojim se žaliteljev zahtjev za pristup informacijama odbacuje temeljem odredbe članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, a protiv citiranog rješenja žalitelj je dana 25. veljače 2023. godine izjavio žalbu, koju je putem elektroničke pošte dostavio i tijelu javne vlasti i Povjereniku za informiranje.

Također, utvrđeno je da je žalitelj dana 24. veljače 2023. godine, dakle dan ranije nego je izjavio žalbu protiv rješenja kojim je odbačen njegov zahtjev, tijelu javne vlasti izjavio prigovor u kojem navodi da isti izjavljuje na dio zahtjeva od 8. veljače 2023. godine u formi pitanja koje je glasilo „Je li 7. veljače i kada održan kolegij župana sa županom .........?“ te da se u citiranom rješenju od 22. veljače 2023. godine tijelo javne vlasti poziva na odredbu članka 18. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, pri čemu nije dopušteno donositi rješenje nego obavijest kojom ga je trebalo uputiti na način kako da ostvari pravo na traženu informaciju.

Daljnjim uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je o žaliteljevom prigovoru od 24. veljače 2023. godine, tijelo javne vlasti odlučilo rješenjem KLASA: UP/l-008-02/23-01/2, URBROJ: 2158-08-23-2 od 6. ožujka 2023. godine kojim se isti odbacuje kao nedopušten.

U obrazloženju osporenog u bitnome se navodi da je tijelo javne vlasti o žaliteljevom zahtjevu od 8. veljače 2023. godine u cijelosti odlučilo rješenjem KLASA: UP/l-008-02/23-01 /1, URBROJ: 2158-08-23-2 od 22. veljače 2023. godine, a koje i sam žalitelj navodi u svom prigovoru i protiv kojeg je izjavio žalbu. Nadalje, navodi se kako se žalitelj pogrešno u prigovoru poziva na članak 123. Zakona o općem upravnom postupku koji se odnosi na odredbe o obnovi postupka u kojem je doneseno rješenje protiv kojeg se ne može izjaviti žalba.

Člankom 23. stavkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, propisano je obveza tijela javne vlasti da o postojanju razloga koji su utvrđeni stavkom 1. točkama 2., 3., 4., 5. i 6. ovog članka, bez odgode, obavijesti podnositelja zahtjeva pisanim putem.

Stavkom 3. citiranog članka propisano je da na obavijest iz stavka 2. ovoga članka podnositelj zahtjeva ima pravo izjaviti prigovor. Na podnošenje i postupanje po prigovoru primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje opći upravni postupak.

U žalbenom postupku utvrđeno je da je tijelo javne vlasti u prvostupanjskom postupku o žaliteljevom zahtjevu od 8. veljače 2023. godine donijelo rješenje KLASA: UP/l-008-02/23-01 /1, URBROJ: 2158-08-23-2 od 22. veljače 2023. godine temeljem članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, čime je o predmetom zahtjevu odlučilo u cijelosti, pri čemu valja napomenuti da je protiv predmetnog rješenja žalitelj izjavio žalbu Povjereniku za informiranje o kojoj je odlučeno rješenjem KLASA: UP/II-008-07/23-01/181, URBROJ: 401-01/11-23-5 od 7. lipnja 2023. godine.

Nadalje, utvrđeno je da tijelo javne vlasti u prvostupanjskom postupku nije izdalo obavijest iz članka 23. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, odnosno nije o žaliteljevom zahtjevu od 8. veljače 2023. godine odlučivalo temeljem odredbi članka 23. stavka 1. i 2. citiranog Zakona, već je o zahtjevu odlučilo gore citiranim rješenjem od 23. veljače 2023. godine.

Dakle, u prvostupanjskom postupku nije donesen akt, odnosno obavijest protiv kojeg bi bilo dopušteno izjaviti prigovor, odnosno žalitelj je prigovor izjavio protiv nepostojećeg akta.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.) propisano je kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je Povjerenik za informiranje u žalbenom postupku utvrdio da je tijelo javne vlasti pravilno postupilo kada je rješenjem KLASA: UP/l-008-02/23-01/2, URBROJ: 2158-08-23-2 od 6. ožujka 2023. godine žaliteljev prigovor od 24. veljače 2023. godine odbacilo kao nedopušten.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan