KLASA: UP/II-008-07/23-01/89

URBROJ: 401-01/04-23-4

Zagreb, 12. srpnja 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku Broj: PPI-DO-2/2023 od 19. siječnja 2023. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku Broj: PPI-DO-2/2023 od 19. siječnja 2023. godine.

2.    Predmet se vraća prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

           


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku Broj: PPI-DO-2/2023 od 19. siječnja 2023. godine, odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 9. siječnja 2023. godine kojim je tražio dostavu informacije o posrednom posjedovanju izvornika/originala pismena (dopisa, očitovanja ili slično) Ministarstva obrane Republike Hrvatske, Odjela Vojne policije KLASA: T-215-02/99-01/66, URBROJ: 512-06-1101-14-40 od 21. siječnja 2014. godine, zaprimljeno kod Policijske uprave šibensko-kninske dana 28. siječnja 2014. godine temeljem zahtjeva Policijske uprave šibensko-kninske Broj: 511-13-04-9004/13 od 10. siječnja 2014. godine, a koje pismeno je neposredno dostavljeno Županijskom državnom odvjetništvu u Šibeniku dana 12. veljače 2014. godine u predmetu Poslovni broj: KR-DO-524/13. Zahtjev žalitelja je odbačen temeljem odredbe članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravodobno izjavio žalbu u kojoj u bitnom navodi da osporava rješenje doneseno povodom njegova zahtjeva za pristup informacijama jer je netočno da tijelo javne vlasti Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku ne posjeduje traženu informaciju. Nadalje, u žalbi opisuje što je zahtjevom za pristup informacijama konkretno tražio od Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku. Ističe, kako je opisivano pismeno od 10. veljače 2014. godine uručeno dopisom nadležne Policijske uprave šibensko-kninske i to Broj: 511-13-04-9004/13-Ž.P. dana 12. veljače 2014. godine, te da je poviše prijemnog štambilja Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku, u predmetu Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku Poslovnog broja: KR-DO-524/13, vidljiv paraf ........., tada čelne osobe Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku, a koji dopis kao dokaz dostavlja u privitku žalbe. Predlaže da se žalba usvoji.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 9. siječnja 2023. godine od Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku, kao tijela javne vlasti, zatražio da mu se dostavi informacija o posrednom posjedovanju izvornika/originala pismena (dopisa, očitovanja ili slično) Ministarstva obrane Republike Hrvatske, Odjela Vojne policije KLASA: T-215-02/99-01/66, URBROJ: 512-06-1101-14-40 od 21. siječnja 2014. godine, zaprimljeno kod Policijske uprave šibensko-kninske dana 28. siječnja 2014. godine temeljem zahtjeva Policijske uprave šibensko-kninske Broj: 511-13-04-9004/13 od 10. siječnja 2014. godine, a koje pismeno je neposredno dostavljeno Županijskom državnom odvjetništvu u Šibeniku dana 12. veljače 2014. godine u predmetu Poslovni broj: KR-DO-524/13. U zahtjevu žalitelj nadalje citira očitovanje Odjela Vojne policije s potpisom brigadira ......... te ističe kako je traženo pismeno dostavljeno Županijskom državnom odvjetništvu u Šibeniku naknadno od strane Policijske uprave šibensko-kninske pod Brojem: 511-13-04-9004/13 Ž.P. od 10. veljače 2014. godine.

Uvidom u spis predmeta također je utvrđeno da je postupajući po zahtjevu žalitelja Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku donijelo rješenje Broj: PPI-DO-2/2023 od 19. siječnja 2023. godine, kojim je odbacilo zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer ono ne posjeduje traženu informaciju.

U obrazloženju osporenog rješenja u bitnom se navodi da pretragom evidencija i predmeta Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku, koji je naveden u zahtjevu žalitelja oznake KR-DO-524/13, nije pronađena zatražena informacija, odnosno pismeno, koje je opisano u zahtjevu. Ujedno se navodi kako Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku nije u saznanju gdje bi se tražena informacija mogla nalaziti.

Postupivši po predmetnoj žalbi, dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/23-01/89, URBROJ: 401-01/04-23-2 od 27. lipnja 2023. godine, u žalbenom postupku zatražena je od Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku nadopuna spisa predmeta odnosno očitovanje o (ne)posjedovanju tražene informacije koja je predmet postupka, a s obzirom na žalbene navode žalitelja da Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku posjeduje traženu informaciju i žalbi priloženo Posebno izvješće Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave šibensko-kninske, Službe kriminalističke policije Broj: 511-13-04-9004/13 ŽP od 10. veljače 2014. godine, naslovljeno na Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku na kojem je otisnut štambilj Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku s datumom 12. veljače 2014. godine i oznakom spisa/broja: KR-DO-524/13, te u kojem Izvješću se kao privitak, između ostalog, navodi dopis Odjela Vojne policije GS OSRH KLASA: T215-02/99-01/66, URBROJ: 512-06-1101-14-40 od dana 21. siječnja 2014. godine.

Dana 7. srpnja 2023. godine, Ured povjerenika za informiranje zaprimio je dopis Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku Broj: PPI-DO-2/2023 od 3. srpnja 2023. godine, u kojem se u bitnom navodi da je izvršen uvid u predmet tog državnog odvjetništva Broj: KR-DO-524/13 u kojem bi se prema navodima žalitelja trebala nalaziti tražena informacija odnosno original dopisa Ministarstva obrane Republike Hrvatske, Odjela Vojne policije te da uvidom i pregledom spisa predmeta nije pronađena informacija koju je žalitelj tražio. Također se navodi, kako je spis predmeta Broj: KR-DO-524/13 dana 7. listopada 2015. godine ustupljen na nadležno postupanje Županijskom državnom odvjetništvu u Splitu. Zaključno se navodi da je na temelju uvida u spis predmeta i razgovora sa osobom koja je radila na predmetu utvrđeno da Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku nema traženu informaciju, ali da nije utvrđeno da li se tražena informacija nalazi u predmetu koji je ustupljen Županijskom državnom odvjetništvu u Splitu. U dopisu se ujedno ističe, kako je žalitelj vezano za njegov zahtjev za pristup informacijama od 2. veljače 2023. godine obaviješten da se obrati Županijskom državnom odvjetništvu u Splitu, kojem je proslijeđen njegov zahtjev, a kojim je također tražio informaciju iz spisa predmeta Broj: KR-DO-524/13.

Odredbom članka 20. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, propisano je da će na temelju zahtjeva za pristup informaciji tijelo javne vlasti odlučiti najkasnije u roku od 15 dana od podnošenja urednog zahtjeva.

Člankom 23. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je u kojim slučajevima tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu, odnosno u kojim slučajevima rješenjem odbija zahtjev, te kada ga odbacuje.

Razmatrajući spis predmeta, žalbene navode te zaprimljeni dopis Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku Broj: PPI-DO-2/2023 od 3. srpnja 2023. godine, Povjerenik za informiranje je utvrdio da predmetni zahtjev žalitelja nije riješen u skladu s odredbama Zakonom o pravu na pristup informacijama. Prema ocjeni Povjerenika za informiranje u ovom slučaju činjenično stanje nije u potpunosti, a niti pravilno utvrđeno jer činjenice koje se nalaze u spisu ovog predmeta nisu argumentirane odnosno potkrijepljene odgovarajućim dokazima.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Odredbom članka 23. stavka 5. istog Zakona propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Sukladno citiranoj odredbi članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti donosi rješenje o odbacivanju zahtjeva ako su kumulativno ispunjeni sljedeći uvjeti da tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju te da nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U žalbenom postupku je utvrđeno da je Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku predmet Broj: KR-DO-524/13 ustupilo Županijskom državnom odvjetništvu u Splitu te da kod donošenja odluke o žaliteljevom zahtjevu nije uzelo u obzir da bi se tražena informacija mogla nalaziti u ustupljenom spisu predmeta.

Odredbom članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je tijelo javne vlasti, ako ne posjeduje informaciju, a ima saznanja o tijelu koje je posjeduje, dužno najkasnije u roku od 8 dana od zaprimanja zahtjeva ustupiti zahtjev tom tijelu, te o istom obavijestiti podnositelja.

Člankom 117. stavkom 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je da kada je za donošenje novoga rješenja, s obzirom na prirodu upravne stvari, nužno neposredno rješavanje prvostupanjskog tijela, a drugostupanjsko tijelo utvrdi da rješenje treba poništiti, dostavit će predmet na ponovno rješavanje prvostupanjskom tijelu.

Slijedom svega navedenog, temeljem članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku trebalo je poništiti rješenje prvostupanjskog tijela te predmet vratiti prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

U ponovnom postupku Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja te činjenice prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti odgovarajućim dokazima, te na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja riješiti ovu upravnu stvar, uzimajući u obzir primjedbe iz ovog rješenja.

Slijedom svega navedenog, valjalo je odlučiti kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan