KLASA: UP/II-008-07/23-01/66

URBROJ: 401-01/04-23-2

Zagreb, 1. lipnja 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Dječjeg vrtića „Lepoglava“, KLASA: UP/I-601-02/23-01/6, URBROJ: 2186-380-23-1 od 23. siječnja 2023. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Dječjeg vrtića „Lepoglava“ KLASA: UP/I-601-02/23-01/6, URBROJ: 2186-380-23-1 od 23. siječnja 2023. godine, kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Dječjeg vrtića „Lepoglava“ odbijen je zahtjev za dopunu informacija ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 20. prosinca 2022. godine u dijelu koji se odnosi na točke 2., 3. i 16. zahtjeva, temeljem članka 23. stavka 6. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer se traže informacije koje se ne smatraju informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. toga Zakona.

Protiv navedenog rješenja Dječjeg vrtića „Lepoglava“ žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi kako tijelo javne vlasti u rješenju ne navodi nikakve činjenice za odbijanje zahtjeva, a također neistinito i pogrešno isto tijelo navodi da se radi pitanjima koja ne podliježu Zakonu o pravu na pristup informacijama. Ističe da rješenje pobija iz razloga kako slijedi. Žalitelj navodi da njegov zahtjev nije poslan 20. prosinca već 5. prosinca 2022. godine, a da je tijelo javne vlasti propustilo svjesno i namjerno dostaviti tražene odgovore u roku i to na jasna i konkretna pitanja. Nadalje, ističe kako su priloženi odgovor tijela javne vlasti, kao i dostavljeni „Pravilnik“ smiješni dokumenti koje ne želi komentirati i dopunjavati jer isto smatra uvredom. Također, navodi kako se temeljem njegovih pitanja na prvoj idućoj sjednici mijenja Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Dječjeg vrtića „Lepoglava“, a činjenice koje je naveo ne žele se pojasniti te se iste pokušavaju sakriti. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 6.

prosinca 2022. godine, od Dječjeg vrtića „Lepoglava“ zatražio sljedeće: „Sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama lijepo molim dostaviti traženo: 1. Da li je DJEČJI VRTIĆ „LEPOGLAVA“ dana 16. rujna 2021. godine raspisao natječaj za radno mjesto? Koje konkretno? 2. Da li je isto provedeno sukladno Pravilniku o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Dječjeg vrtića „LEPOGLAVA“? 3. Dostaviti isti na znanje. 4. Tko je osoba koja je radila i pripremila natječajnu dokumentaciju? 5. Da li je za to radno mjesto pristigla kakva prijava? 6. Da li je temeljem te prijave zaposlen djelatnik/djelatnica na traženo radno mjesto? 7. Ako je odgovor DA, o kojem se konkretno zaposleniku/zaposlenici radi?! 8. Ako je odgovor NE, zašto traženi zaposlenik/zaposlenica nije zaposlena? 9. Da li se u tom slučaju ponovio taj natječaj? 10. Ako je kada je to učinjeno? 11. Tko je osoba koja je radila i pripremala natječajnu dokumentaciju? 12. O kojem se radnom mjestu radilo u tom natječaju? 13. Da li je isti bio uspješan? 14. Da li je zaposlena osoba na traženo radno mjesto? 15. Koja osoba i koje radno mjesto? 16. Da li je isto provedeno sukladno Pravilniku o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Dječjeg vrtića „LEPOGLAVA“? 17. Dostaviti isti na znanje.“

Nadalje, utvrđeno je da je Dječji vrtić „Lepoglava“ dopisom KLASA: 601-02/22-01/31, URBROJ: 2186-380-22-1 od 19. prosinca 2022. godine, žalitelju odgovorio vezano za njegov zahtjev za pristup informacijama od 6. prosinca 2022. godine, sukladno članku 23. stavku 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, na način da mu je za traženu informaciju pod točkom 1. zahtjeva naveo da je službena objava Dječjeg vrtića „Lepoglava“ na vrtićkoj web stranici od 16. rujna 2021. godine dostupna na linku: https://www.djecji-vrtic-lepoglava.hr/natjecaj-strucni-suradnik-strucna-suradnica-pedagog-pedagoginja/, dok mu je za informacije pod točkama 2. do 17. zahtjeva naveo da je službena objava Dječjeg vrtića „Lepoglava“ na vrtićkoj web stranici od 15. listopada 2021. godine dostupna na linku: https://www.djecji-vrtic-lepoglava.hr/ponistenje-natjecaja-za-strucnog-suradnika-ce-pedagogate-odluke-o-izboru-kandidata/. Također, utvrđeno je da se žalitelj dana 20. prosinca 2022. godine, putem elektroničke pošte, obratio Dječjem vrtiću „Lepoglava“ i potvrdio primitak dopisa Dječjeg vrtića „Lepoglava“ te istaknuo kako nije dobio odgovor koji je tražio, a svakako ne ono što propisuje Zakon o pravu na pristup informacijama. Žalitelj ističe, kako dva linka koja su mu poslali mogu biti u najboljem slučaju odgovori na pitanje broj 1. i pitanje broj 8. iz zahtjeva, dok je sve drugo ostalo neodgovoreno. Postupajući po žaliteljevom podnesku od 20. prosinca 2022. godine, koji je Dječji vrtić „Lepoglava“ tretirao kao zahtjev za dopunu informacija, kao i postupajući po uputi Povjerenika za informiranje od 11. siječnja 2023. godine Dječji vrtić „Lepoglava“ dopisom KLASA: 601-02/23-01/7, URBROJ: 2186-380-23-1 od 23. siječnja 2023. godine odgovorio je žalitelju kako mu se sukladno članku 23. stavku 1. točki 1. Zakona o pravu na pristup informacijama omogućuje pristup traženim informacijama u posjedu Dječjeg vrtića „Lepoglava“. Tako je pod točkom 1. navedeno da mu se na temelju odredbe članka 17. stavka 1. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama dostavljaju dokumenti koji sadrže tražene informacije i to: za informacije pod točkama 3. i 17. zahtjeva dostavlja se preslika dokumenta koji predstavlja traženu informaciju – Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Dječjeg vrtića „Lepoglava“, a za informacije pod točkama 4. i 11. zahtjeva da mu se dostavlja preslika dokumenta koji predstavlja traženu informaciju – Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Dječjeg vrtića „Lepoglava“ uz naznaku da treba pogledati pod administrativno-financijski voditelj. Citiranim dopisom Dječjeg vrtića „Lepoglava“ žalitelj se sukladno članku 23. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama obavještava da su informacije tražene pod točkama 5., 6., 7., 9., 10., 12., 14. i 15. javno objavljene te im se vrlo jednostavno pristupa putem poveznica: za informacije pod točkama 5., 6. i 7. zahtjeva - službena objava Dječjeg vrtića „Lepoglava“ na vrtićkoj web stranici od 15. listopada 2021. godine dostupna na linku https://www.djecji-vrtic-lepoglava.hr/ponistenje-natjecaja-za-strucnog-suradnika-ce-pedagogate-odluke-o-izboru-kandidata/; za informacije pod točkama 9., 10. i 12. zahtjeva - službena objava Dječjeg vrtića „Lepoglava“ na vrtićkoj web stranici od 23. prosinca 2021. godine dostupna na linku https://www.djecji-vrtic-lepoglava.hr/natjecaji-po-projektu/#; za informacije pod točkama 14. i 15. zahtjeva - službena objava Dječjeg vrtića „Lepoglava“ na vrtićkoj web stranici od 18. siječnja 2022. godine dostupna na linku https://www.djecji-vrtic-lepoglava.hr/odluke-po-natjecaju-projekt/. U dopisu je žalitelju dana uputa o pravnom lijeku u kojoj je navedeno da sukladno članku 23. stavku 3. Zakona o pravu na pristup informacijama protiv obavijesti iz članka 23. stavka 1. točki 2.-6. tog Zakona korisnik ima pravo izjaviti prigovor čelniku prvostupanjskog tijela javne vlasti. Također je u uputi o pravnom lijeku navedeno kako se na podnošenje i postupanje po prigovoru primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje opći upravni postupak.

U pogledu preostalih točki zahtjeva i to: 2., 13. i 16. Dječji vrtić „Lepoglava“ donio je osporeno rješenje KLASA: UP/I-601-02/23-01/6, URBROJ: 2186-380-23-1 od 23. siječnja 2023. godine, kojim je odbio zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 6. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer se traže informacije koje se ne smatraju informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. toga Zakona.

U obrazloženju osporenog rješenja u bitnom se navodi kako zahtjev nije osnovan u odnosu na točke 2., 13. i 16. zahtjeva s obzirom da tražene informacije ne predstavljaju informacije u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama. Nadalje se pojašnjava, kako se informacije tražene u obliku odgovora na pitanja: „2. Da li je je isto provedeno sukladno Pravilniku o unutarnjem ustrojava i načinu rada Dječjeg vrtića „LEPOGLAVA“? ",13. Da li je isti bio uspješan?,16. Da ii je isto provedeno sukladno Pravilniku o unutarnjem ustrojstvu i načinu ruda Dječjeg vrtića „LEPOGLAVA“?", ne smatraju informacijom u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama obzirom da odgovor na navedena pitanja Dječji vrtić „Lepoglava“ ne posjeduje u obliku postojećeg dokumenta. Također se navodi i kako Dječji vrtić „Lepoglava“ nema obvezu ni mogućnost, a uzimajući u obzir u rješenju citirane odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama, davati tumačenja provedbe propisa ni izraditi nove informacije.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama u skladu s načelima otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podataka koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Prema odredbi članka 23. stavka 6. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti rješenjem će odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

Na temelju dokumentacije spisa predmeta u žalbenom postupku je utvrđeno da je Dječji vrtić „Lepoglava“ pravilno i zakonito postupio kada je odbio zahtjev žalitelja u pogledu točki 2., 13. i 16. zahtjeva.

Naime, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, dakle informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da izrađuje popise, analize, izvješća, i sastavlja odgovore na pitanja i izjave, pokreće postupke ili da obavlja dodatne aktivnosti. Drugim riječima, pristup informacijama u smislu Zakona uključuje dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje u trenutku podnošenja zahtjeva, npr. određenog dokumenta ili drugog zapisa podataka.

U žalbenom postupku je utvrđeno da žalitelj traži odgovore na pitanja, a koji odgovori nisu sadržani u postojećim dokumentima Dječjeg vrtića „Lepoglava“ već bi tijelo javne vlasti trebalo sastavljati odgovore na postavljena pitanja žalitelja.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U žalbenom postupku je utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, slijedom čega je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku riješeno kao u izreci ovog rješenja.

Vezano za navode žalitelja kako su priloženi odgovor tijela javne vlasti, kao i dostavljeni „Pravilnik“ smiješni dokumenti koje ne želi komentirati i dopunjavati jer isto smatra uvredom, ističe se kako je u žalbenom postupku utvrđeno da je žalitelju dostavljen Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Dječjeg vrtića „Lepoglava“ od 28. prosinca 2022. godine. Dakle, radi se o informaciji koja je nastala nakon podnošenja zahtjeva za pristup informacijama od 6. prosinca 2022. godine odnosno zahtjeva za dopunom informacije od 20. prosinca 2022. godine i ista nije predmet žaliteljeva traženja. S obzirom na navedeno žalitelj je mogao nakon primitka Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Dječjeg vrtića „Lepoglava“ od 28. prosinca 2022. godine Dječjem vrtiću „Lepoglava“ podnijeti zahtjev za dopunu ili ispravak informacije iz članka 24. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u roku od 15 dana od primitka Pravilnika kojeg nije tražio. Napominje se kako vezano za predmetni Pravilnik žalitelj može Dječjem vrtiću „Lepoglava“ podnijeti novi zahtjev za pristup informacijama.

Nadalje, vezano za drugi dio dopisa Dječjeg vrtića „Lepoglava“ KLASA: 601-02/23-01/7, URBROJ: 2186-380-23-1 od 23. siječnja 2023. godine, u kojem se žalitelj vezano za točke 5., 6., 7., 9., 10., 12., 14. i 15. njegova zahtjeva upućuje na web stranicu vrtića odnosno pojedine konkretno navedene linkove, razvidno je da je na kraju citiranog dopisa žalitelju dana uputa o pravnom lijeku, te je žalitelj ukoliko je nezadovoljan javno objavljenim informacijama na koje ga je uputilo tijelo javne vlasti trebao izjaviti prigovor čelniku tog tijela javne vlasti, dakle, ravnateljici vrtića.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan