KLASA: UP/II-008-07/23-01/40

URBROJ: 401-01/04-23-7

Zagreb, 2. svibnja 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Kukljica KLASA: UP/II-008-07/22-01/1, URBROJ: 2198-22-02/1-22-05 od 30. prosinca 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Općine Kukljica KLASA: UP/II-008-07/22-01/1, URBROJ: 2198-22-02/1-22-05 od 30. prosinca 2022. godine, kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Općine Kukljica KLASA: UP/II-008-07/22-01/1, URBROJ: 2198-22-02/1-22-05 od 30. prosinca 2022. godine odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 29. studenoga 2021. godine, kojim je tražio ponude, ugovore, narudžbenice i račune za određena konta, ugovore Sabuša II, kao i druge informacije navedene u samom zahtjevu za pristup informacijama, temeljem članka 23. stavka 6. točke 1., a u vezi članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22) jer se tražene informacije odnose na postupke koje vode nadležna tijela.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da rješenje osporava u cijelosti te izjavljuje žalbu zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja zbog pogrešne primjene zakona te nepostojanja vjerodostojne isprave nadležnih tijela koja vode postupke. Žalitelj ističe kako je Općina Kukljica odbila njegov zahtjev, a kao razlog odbijanja Općina Kukljica navodi postupke koje vode nadležna tijela, što bez vjerodostojne isprave nadležnih tijela koja vode postupke ne može biti valjani razlog za odbijanje njegova zahtjeva. Nadalje, ističe kako je Općina Kukljica, nakon što je zaprimila rješenje o izvršenju Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/22-01/944, URBROJ: 401-01/04-22-15 od 23. prosinca 2022. godine, trebala s time upoznati nadležna tijela koja provode postupke i od njih zatražiti dokument s kojim bi ono odložilo dostavu traženih dokumenata, ako za to postoje opravdani razlozi, dok traju postupci nadležnih tijela. Također, ističe kako Općina Kukljica očito to nije napravila ili nadležna tijela ne provode nikakve postupke. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom od 29. studenoga 2021. godine, upućenim na adresu elektroničke pošte: pristupinfo@kukljica.hr, zatražio da mu se dostave informacije vezane za raspravu o izvršenju proračuna za drugo polugodište 2022. godine na 5. sjednici Općinskog vijeća održanoj dana 27. rujna 2021. godine. U zahtjevu napominje da je navedene informacije tražio u dva navrata 4. listopada 2021. godine i 11. studenoga 2021. godine. Nadalje, navodi kako su informacije koje traži: ponude, ugovori/narudžbenice i računi za konto 32321-Općina Kukljica-Sabuša II (održavanje javne rasvjete, orezivanje palmi autodizalicom, tretiranje palmi, odvoz oboljelih na deponij, očuvanje palmi, uređenje borove šume u ZP, sanacija nerazvrstane ceste pod vrh, sanacija ceste D110-Zdahova, sanacija ceste Vulinovi A13, sanacija ceste u Zaglavu), konto 32321-Općina Kukljica-Majpruz (sanacija potpornog zida Zavrh, sanacija javne površine kod crkve, sanacija stropa u ambulanti, sanacija lukobrana), konto 32321-Općina Kukljica-TOMIĆ J. eksterijeri (sanacija javne površine bivši deponij, sanacija krovišta zgrade Mlin, sanacija javne površine uz obalu, sanacija krovišta zgrade Uljara, zamjena stolarije zgrade općine u prizemlju), konto 32373-Općina Kukljica-Odvjetnik ........., konto 32373-Općina Kukljica-MUNICIPAL d.o.o., konto 32373-Općina Kukljica-ADRIATICINFO d.o.o., konto 32373-Općina Kukljica-??? (modernizacija nerazvrstane ceste D110-Baljko, modernizacija nerazvrstane ceste Put Debra-Kanat; dostava dogovora sa vlasnicima čestica zemlje na kojima je planiran put/cesta, elaborat cijepanja čestice i knjiženje na općinu novih čestica kojima prolazi put, glavni projekt, građevinska dozvola). U zahtjevu također traži sljedeće: informaciju gdje se izgubilo neprikazanih 373.921,12 kn prihoda Sabuše II, ugovore Sabuša II sa ........., informaciju po kojoj je proceduri i kriteriju zaposlena baš ........., dostavu potvrda o izvršenim uplatama socijalne naknade 48-orici mještana, kao i informaciju po kojim su kriterijima izvršene uplate.

Nadalje, uvidom u spis predmeta je utvrđeno da Općina Kukljica nije riješila žaliteljev zahtjev za pristup informacijama u roku i na način koji je propisan Zakonom o pravu na pristup informacijama pa je žalitelj izjavio žalbu Povjereniku za informiranje, koji je rješenjem KLASA: UP/II-008-07/22-01/944, URBROJ: 401-01/04-22-1 od 29. kolovoza 2022. godine naložio Općini Kukljica da u roku od 8 dana od primitka rješenja riješi žaliteljev zahtjev za pristup informacijama od 29. studenoga 2021. godine, sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama. Aktom Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/22-01/944, URBROJ: 401-01/04-22-6 od 3. listopada 2022. godine od načelnika Općine Kukljica, zatraženo je žurno postupanje po obvezujućem i izvršnom rješenju Povjerenika za informiranje. Dana 26. listopada 2022. godine, Povjerenik za informiranje je zaprimio dopis Općine Kukljica KLASA: 008-01/22-01/1, URBROJ: 2198-22-02/1-22-5 od 21. listopada 2022. godine, u kojem se u bitnom navodi kako je Općina Kukljica u cijelosti riješila žaliteljev zahtjev i postupila po rješenju Povjerenika za informiranje, a kao dokaz je dostavila sljedeću dokumentaciju: 1. dopis Općine Kukljica KLASA: 008-01/22-01/1, URBROJ: 2198-22-03/1-22-3 od 9. rujna 2022. godine upućen žalitelju, u kojem se žalitelja obavještava da nema pravne osnove za rješavanje njegova zahtjeva temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama i da se njegov zahtjev dostavlja na rješavanje nadležnoj ustrojstvenoj jedinici-općinskom načelniku te 2. rješenje Općine Kukljica KLASA: UP/I-008-07/22-01/1, URBROJ: 2198-22-02/1-22-2 od 19. rujna 2022. godine, kojim se odbijaju navodi žalitelja i zahtjevi iz podneska žalitelja od 12. rujna 2022. godine. Žalitelj je podneskom od 26. listopada 2022. godine zatražio od Povjerenika za informiranje, kao drugostupanjskog tijela, da se pokrenu svi potrebni postupci kako bi konačno dobio tražene informacije, te podneskom od 3. studenoga 2022. godine obavijestio Ured povjerenika kako do toga dana načelnik Općine Kukljica, nije ništa poduzeo kako bi postupio po rješenju od 29. kolovoza 2022. godine i aktu Povjerenika za informiranje od 3. listopada 2022. godine. U postupku je utvrđeno da unatoč traženju Povjerenika za informiranje, Općina Kukljica do dana 23. prosinca 2022. godine nije postupila po rješenju Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/22-01/944, URBROJ: 401-01/04-22-1 od 29. kolovoza 2022. godine te je Povjerenik za informiranje toga dana donio rješenje o izvršenju KLASA: UP/II-008-07/22-01/944, URBROJ: 401-01/04-22-15.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je Općina Kukljica postupajući po rješenju Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/22-01/944, URBROJ: 401-01/04-22-1 od 29. kolovoza 2022. godine i rješenju o izvršenju Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/22-01/944, URBROJ: 401-01/04-22-15 od 23. prosinca 2022. godine, donijela rješenje KLASA: UP/II-008-07/22-01/1, URBROJ: 2198-22-02/1-22-05 od 30. prosinca 2022. godine, kojim je odbila žaliteljev zahtjev za pristup informacijama temeljem članka 23. stavka 6. točke 1., a u vezi članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22) jer se tražene informacije odnose na postupke koje vode nadležna tijela.

Iz obrazloženja osporenog rješenja u bitnom proizlazi da se pristup traženim informacijama uskraćuje temeljem članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojim je propisano da će tijela javne vlasti ograničiti pristup informacijama koje se tiču svih postupaka koje vode nadležna tijela u prethodnom i kaznenom postupku, za vrijeme trajanja tih postupaka.

Dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/23-01/40, URBROJ: 401-01/04-23-2 od 30. siječnja 2023. godine, zatražena je od Općine Kukljice dostava spisa predmeta, te s obzirom na zakonski razlog odbijanja žaliteljevog zahtjeva zatražena je dostava dokaza (broj predmeta, naziv tijela) da nadležna tijela vode postupke iz članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama vezano za zatražene informacije iz zahtjeva.

Postupajući po traženju Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/23-01/40, URBROJ: 401-01/04-23-2 od 30. siječnja 2023. godine, dana 14. ožujka 2023. godine Općina Kukljica dostavila je spis predmeta te nazive nadležnih tijela pred kojima se vode postupci, a dana 15. ožujka 2023. godine i broj predmeta nadležnog tijela koje vodi postupak.

Ograničenje iz članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama predstavlja apsolutno ograničenje od pristupa informacijama za koje se ne provodi test razmjernosti i javnog interesa, već je sam zakonodavac odlučio zbog važnosti takvih informacija da će se pristup istima ograničiti.

Napominje se, kako tijela javne vlasti kada ograničavaju pristup informacijama temeljem članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama odnosno zbog utvrđenja postojanja razloga za apsolutno ograničenje pristupa traženoj informaciji, nisu dužni Povjereniku za informiranje omogućiti uvid u informaciju koja je predmet postupka. Dakle, u slučajevima postojanja razloga za ograničenje iz članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, kao što je to slučaj i u ovom predmetu, Povjerenik za informiranje ne ulazi u sadržaj tražene informacije već utvrđuje da li su ispunjene pretpostavke za ograničenje pristupa traženoj informaciji.

S obzirom da se u konkretnom slučaju radi o apsolutnom ograničenju prava na pristup informacijama iz Zakona o pravu na pristup informacijama te da je u žalbenom postupku utvrđeno da su ispunjene pretpostavke za primjenu odredbe članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, ne može se udovoljiti traženju žalitelja i omogućiti mu pristup traženim informacijama.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari.

U žalbenom postupku je utvrđeno da je žaliteljev zahtjev za pristup informacijama od 29. studenoga 2021. godine i da je Općina Kukljica trebala primijeniti odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja zahtjeva. Slijedom navedenog Općina Kukljica pogrešno se pozvala na odredbu članka 23. stavka 6. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22), umjesto na odredbu članka 23. stavka 5. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15). Stoga je utvrđeno da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na drugačije rješenje stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.  

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan