KLASA: UP/II-008-07/22-01/1531

URBROJ: 401-01/03-23-4

Zagreb, 24. travnja 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-3 od 9. studenoga 2022. godine i protiv rješenja Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-1 od 17. listopada 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-3 od 9. studenoga 2022. godine.

2.    Poništava se rješenje Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-1 od 17. listopada 2022. godine.

3.    Predmet se vraća Općini Vir na ponovni postupak u dijelu zahtjeva žalitelja od 30. ožujka 2022. godine kojim traži broj do sada zaprimljenih u Općini Vir rješenja o izvedenom stanju tj. legalizaciji objekata na Viru, broj do sada izdanih rješenja za plaćanje komunalnog doprinosa po dobivenim naprijed navedenim rješenjima do 2021. godine, koliki je broj izdanih rješenja u 2021. godine vlasnicima stambenih objekata-obveznicima plaćanja komunalnog doprinosa, koliki je broj izdanih rješenja u 2021. godini vlasnicima stambenih objekata-obveznicima plaćanja komunalne naknade, koliki je iznos zaključno s 2021. godinom dospjelih nenaplaćenih dugova po osnovi komunalnog doprinosa, a koliki po osnovi komunalne naknade, koliki je iznos zaključno s 2021. godinom otpisanih na ime komunalnog doprinosa i komunalne naknade te popis osoba kojima su do danas izdana rješenja o oslobođenju plaćanja komunalnog doprinosa, odnosno komunalne naknade.

4.    Obavještava se ......... da je tražena informacija gdje je objavljena odluka o kriterijima i mjerilima za oslobođenje od plaćanja komunalnog doprinosa i komunalne naknade javno dostupna na internetskoj stranici Općine Vir na poveznici https://www.vir.hr/index.php/sluzbena-dokumentacija/zakon-akti-i-odluke/opci-akti-i-odluke-koje-je-donijela-opcina-vir i to: Odluka o komunalnoj naknadi i Odluka o komunalnom doprinosu, koje sadrže odredbe o oslobođenju od plaćanja komunalne naknade, odnosno komunalnog doprinosa, te na poveznici https://www.vir.hr/images/glasnici/sglasnik_7_20.pdf Odluka o mjerama za ublažavanje posljedica pandemije koronavirusa i na poveznici https://www.vir.hr/images/dokumenti/glasnici/2021/sluzbeni_GLASNIK_24.pdf Odluka o izmjeni i dopuni Odluke o mjerama za ublažavanje posljedica pandemije koronavirusom, koje sadrže odredbe o oslobođenju od plaćanja komunalne naknade.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim je rješenjem Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-3 od 9. studenoga 2022. godine odbačena kao nepravodobna žalba ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) izjavljena protiv rješenja Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-1 od 17. listopada 2022. godine. Iz obrazloženja navedenog rješenja proizlazi da je žalitelj zaprimio rješenje 19. listopada 2022. godine, te da je zadnji dan za izjavljivanje žalbe bio 3. studenog 2022. godine, a da je žalba predana Općini Vir 4. studenoga 2022. godine, te primjenom odredbe članka 113. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku, odlučeno da je ista nepravodobna.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je predmetno rješenje primio 21. listopada te da poštar nije uručio rješenje njemu, već da je poštar ostavio rješenje kod susjede Kostelac Božice koja nije njegov ovlašteni zastupnik. Nadalje, navodi kako pod kaznenom i materijalnom odgovornošću izjavljuje da nije primio rješenje kako navodi Općina Vir i da time žalba ne može biti nepravodobna.

Žalba je osnovana.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis predmeta na odlučivanje po žalbi žalitelja.

U drugostupanjskom je postupku utvrđeno da je rješenjem Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-3 od 9. studenoga 2022. godine odbačena kao nepravodobna žalba žalitelja izjavljena protiv rješenja Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-1 od 17. listopada 2022. godine.

Prema odredbi članka 113. stavka 1. istoga Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) prvostupanjsko tijelo ispitat će je li žalba dopuštena, pravodobna i izjavljena od ovlaštene osobe te ako žalba nije dopuštena ili pravodobna ili izjavljena od ovlaštene osobe, odbacit će je rješenjem. Odredba stavka 6. istoga članka propisuje da ako prvostupanjsko tijelo ne odbaci žalbu ili ne zamijeni pobijano rješenje novim, bez odgode će dostaviti žalbu sa spisom predmeta drugostupanjskom tijelu.

U drugostupanjskom je postupku uvidom u spis predmeta utvrđeno da je žalitelj izjavio žalbu tijelu javne vlasti dana 4. studenoga 2022. godine te da je istog dana izjavio žalbu Povjereniku za informiranje elektroničkom poštom, a da iz priložene dostavnice proizlazi da je osporeno rješenje dostavljeno Božici Kostelac preporučenom pošiljkom dana 19. listopada 2022. godine.

Odredbom članka 85. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da se dostava obavlja osobno naslovljenoj osobi kad od obavljanja dostave počinje teći rok koji se ne može produžiti ili kad je takva dostava propisana (osobna dostava), prema stavku 2. istoga članka kad se naslovljena osoba ne zatekne na mjestu dostave, dostavljač će u poštanskom sandučiću ili pretincu ili kod osobe zatečene na mjestu dostave ostaviti pisanu obavijest da u određeni dan i sat bude na mjestu dostave radi primanja pismena i gdje do tog dana sama može podići pismeno, te u stavku 3. istog članka propisano je da ako dostavljač u naznačeno vrijeme ne pronađe naslovljenu osobu ili ako ona odbije primiti pismeno, dostavljač će ostaviti pismeno u njezinom poštanskom sandučiću ili pretincu ili ako toga nema, na vratima ili drugom za primatelja vidljivom mjestu. Na dostavnici uz ostavljeno pismeno dostavljač će naznačiti razlog takve dostave, dan i sat kada je ostavio pismeno i potpisati se.

U članku 86. istoga Zakona propisano je kad osobna dostava nije obvezna, a dostavljač ne zatekne naslovljenu osobu na mjestu dostave, pismeno se može uručiti odraslom članu kućanstva, a ako ta osoba ne želi preuzeti pismeno ili nije u mogućnosti predati pismeno, pismeno se ostavlja u poštanskom sandučiću ili pretincu naslovljene osobe. U tom slučaju na dostavnici pismena naznačuje se dan i način dostave.

Sukladno navedenom, osporeno rješenje je valjalo dostaviti žalitelju osobnom dostavom na način propisan u članku 85. Zakona o općem upravnom postupku, a s obzirom na to da je osporeno rješenje uručeno susjedi žalitelja, u drugostupanjskom je postupku utvrđeno da dostava nije bila uredna.

U provedenom postupku je utvrđeno da je prvostupanjsko tijelo pogrešno primijenilo pravni propis kada je odbacilo predmetnu žalbu kao nepravodobnu s obzirom na to da dostava navedenog rješenja nije bila uredna.

U članku 114. stavku 2. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kad drugostupanjsko tijelo postupajući u povodu žalbe protiv rješenja prvostupanjskog tijela o odbacivanju žalbe utvrdi da ne postoje razlozi za odbacivanje žalbe, poništit će rješenje o odbacivanju žalbe i riješiti odbačenu žalbu.

Stoga, temeljem odredbe članka 114. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno je kao u točki 1. izreke rješenja.

S obzirom da je poništeno rješenje o odbacivanju žalbe, potrebno je riješiti žalbu žalitelja izjavljenu protiv rješenja Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-1 od 17. listopada 2022. godine.

Osporenim rješenjem Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-1 od 17. listopada 2022. godine odbijen je zahtjev za pristup informacijama žalitelja od 30. ožujka 2022. godine kojim je tražio informacije koje se odnose na djelokrug rada Upravnog odjela za prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalno gospodarstvo, temeljem odredbe članka 23. stavka 6. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. istog Zakona.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj navodi da osporeno rješenje ima nejasno obrazloženje. Navodi da Općina Vir godinama u financijskim izvještajima bilježi više desetaka milijuna nenaplaćenih dospjelih potraživanja, pa tako i u Polugodišnjem izvještaju o izvršenju proračuna Općine Vir za razdoblje od 01. siječnja do 30. lipnja 2022. godine, na dan 30. lipnja 2022. godine stanje neplaćenih dospjelih potraživanja iznose 58.659.684,19 kn, a da se taj materijal nalazi uz poziv za dnevni red 9. sjednice Općinskog vijeća. Nadalje, navodi kako ga zanima zašto i po kojim kriterijima Općina Vir ne vrši naplatu svih potraživanja po izdanim rješenjima Zadarske županije i vlastitim rješenjima, zašto ne provodi ovrhu u cilju naplate, odnosno zašto pogoduje pojedincima na štetu proračuna, odnosno javnog novca. Napominje da niti jedan od njegovih zahtjeva ne sadrži izradu novih podataka koje Općina Vir nema i temeljem kojih sastavlja financijska izvješća. Navodi kako je u zahtjevu tražio dostavu broja zaprimljene dokumentacije (Zadarske županije) u odnosu na broj izdanih rješenja temeljem navedene zaprimljene dokumentacije konkretno izdanih rješenja o legalizaciji objekata od strane Zadarske županije, a na temelju kojih Općina Vir vrši naplatu komunalnog doprinosa iz kojeg se financira infrastruktura. Nadalje, navodi da je tražio koji iznos dospjelih nenaplaćenih potraživanja po osnovi komunalnog doprinosa i po osnovi komunalne naknade te da taj iznos Općina Vir mora imati zbog financijskih izvještaja koji često nemaju razrađene stavke koje ga zanimaju. Nadalje, u pogledu iznosa otpisanih dospjelih nenaplaćenih potraživanja, ističe da Općina Vir mora imati i o istima voditi evidenciju te da se ne mora izrađivati nova dokumentacija, a da za isto mora posjedovati kriterije za otpis i izdavati rješenja o otpisu. Predlaže da se žalba uvaži i da mu se omogući pristup traženoj informaciji.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 30. ožujka 2022. godine od Općine Vir, kao tijela javne vlasti, zatražio da mu dostave sljedeće informacije: broj do sada zaprimljenih u Općini Vir rješenja o izvedenom stanju tj. legalizaciji objekata na Viru, broj do sada izdanih rješenja za plaćanje komunalnog doprinosa po dobivenim naprijed navedenim rješenjima do 2021. godine, koliki je broj izdanih rješenja u 2021. godine vlasnicima stambenih objekata-obveznicima plaćanja komunalnog doprinosa, koliki je broj izdanih rješenja u 2021. godini vlasnicima stambenih objekata-obveznicima plaćanja komunalne naknade, koliki je iznos zaključno s 2021. godine dospjelih nenaplaćenih dugova po osnovi komunalnog doprinosa, a koliki po osnovi komunalne naknade, koliki je iznos zaključno s 2021. godinom otpisanih na ime komunalnog doprinosa i komunalne naknade, obavijest o tome gdje (koji Službeni glasnik) je objavljena Odluka o kriterijima i mjerilima za oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa i komunalne naknade te popis osoba kojima su do danas izdana rješenja o oslobađanju plaćanja komunalnog doprinosa, odnosno komunalne naknade.

Iz obrazloženja osporenog rješenja Općine Vir KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2198-12-02-22-1 od 17. listopada 2022. godine proizlazi da predmetni zahtjev ne predstavlja zahtjev za pristup informacijama, niti da su njime zatražene informacije u smislu odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama, te se navodi da žalitelj traži izradu i dostavu različitih podataka te dostavu očitovanja, a ne informacija u smislu odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama. Nadalje, citira se odredba članka 18. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisano da se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršenje obveze, izrade analize ili tumačenje nekog propisa kao ni stvaranje nove informacije. Zaključno se navodi da se u tom predmetu traže informacije koje se ne smatraju informacijama u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, te je odbijen predmetni zahtjev temeljem članka 23. stavka 6. točke 4. istog Zakona.

Člankom 38. stavkom 4. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 56/90, 135/97, 8/98, 113/00, 124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10 i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) jamči se pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti. Ograničenja prava na pristup informacijama moraju biti razmjerna naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju te nužna u slobodnom i demokratskom društvu, a propisuju se zakonom.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima toga Zakona.

U drugostupanjskom je postupku aktom Ureda povjerenika KLASA: UP/II-008-07/22-01/1531, URBROJ: 401-01/03-23-2 od 22. veljače 2023. godine od tijela javne vlasti zatražena nadopuna spisa na način da tijelo javne vlasti utvrdi da li posjeduje dokumentaciju koja sadrži informacije koje žalitelj traži, iako svoj zahtjev postavlja u obliku pitanja te je navedeno da bi računovodstvo tijela javne vlasti trebalo posjedovati informacije o iznosu dospjelih nenaplaćenih dugova po osnovi komunalnog doprinosa/komunalne naknade, o iznosu koji je otpisan na ime komunalnog doprinosa/komunalne naknade, o popisu osoba kojima su izdana rješenja o oslobađanju od plaćanja istih. Nadalje, zatraženo je od tijela javne vlasti da se u pogledu zahtjeva žalitelja kojim traži broj zaprimljenih rješenja o izvedenom stanju, broj izdanih rješenja za plaćanje komunalnog doprinosa po dobivenim rješenjima o izvedenom stanju do 2021. godine, broj izdanih rješenja u 2021. godini vlasnicima stambenih objekata-obveznicima plaćanja komunalnog doprinosa, broj izdanih rješenja u 2021. godini vlasnicima stambenih objekata-obveznicima plaćanja komunalne naknade, očituje da li do traženih informacija može doći jednostavnim pregledom pisarnice tijela javne vlasti, odnosno druge baze ili evidencije koje tijelo javne vlasti vodi te da se o istome očituje. Nadalje, zatraženo je od tijela javne vlasti da obavijesti o broju Službenog glasnika u kojemu je objavljena odluka o kriterijima i mjerilima za oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa i komunalne naknade te poveznicu ukoliko je ista javno objavljena, odnosno da se očituje ukoliko ne postoji navedena odluka.

Tijelo javne vlasti je dana 13. ožujka 2023. godine dostavilo očitovanje elektroničkom poštom u kojemu je navelo da do traženih informacija upravni odjel ne može doći jednostavnim pregledom, već da bi postupak kojim bi se prikupili navedeni podaci opteretio rad i funkcioniranje tijela javne vlasti budući informatički program nije prilagođen za takav pristup informacijama.

U drugostupanjskom postupku je utvrđeno da je tijelo javne vlasti osporenim rješenjem odbilo predmetni zahtjev žalitelja smatrajući da istim žalitelj traži informacije koje se ne smatraju informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, međutim navedenu odluku nije potkrijepilo valjanim argumentima, već se obrazloženje osporenog rješenja sastoji od nabrajanja što sve ne predstavlja pristup informaciji bez navođenja razloga koji su odlučni u konkretnom slučaju za odbijanje zahtjeva primjenom odredbe članka 23. stavka 6. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Iz svega navedenog proizlazi da je počinjena bitna povreda odredaba upravnog postupka iz članka 98. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku, kojom se obvezuje prvostupanjsko tijelo da u obrazloženju rješenja navede razloge koji su bili odlučni za rješavanje upravne stvari.

Posebno se ističe važnost obrazloženja rješenja jer obrazloženje omogućava stranci da pomoću žalbe zaštiti svoje interese i pokuša pobiti navode iz rješenja tijela javne vlasti. Kada rješenje nema valjano obrazloženje, podnositelj zahtjeva je doveden u nejednak položaj u odnosu na tijelo i ne može u potpunosti ostvariti svoje ustavom zajamčeno pravo na žalbu.

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo javne vlasti izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Sukladno navedenom, pristup informacijama u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama uključuje dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje u trenutku podnošenja zahtjeva, npr. određenog dokumenta, računa, pravilnika ili drugog zapisa podataka, odnosno do koje bi moglo doći jednostavnim pretraživanjem elektroničke baze podataka i drugih evidencija koje inače vodi, te tijelo javne vlasti može korisniku dati više zapisa podataka iz kojih može bez potrebe i angažmana tijela javne vlasti za izradom nove informacije doći do zatražene informacije.

Nadalje, u drugostupanjskom je postupku utvrđeno kako je očitovanje tijela javne vlasti od 13. ožujka 2023. godine dano općenito za sve tražene informacije iako je zahtjevom za nadopunom spisa predmeta aktom Ureda povjerenika od 22. veljače 2023. godine zatraženo detaljno očitovanje za svaku traženu informaciju.

Naime, iz spisa predmeta proizlazi kako se u pogledu tražene informacije koja se odnosi na iznos dospjelih nenaplaćenih dugova po osnovi komunalne naknade i komunalnog doprinosa žalitelj poziva na Polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna Općine Vir za razdoblje od 1. siječnja 2022. godine do 30. lipnja 2022. godine te da navodi da se stanje nenaplaćenih dospjelih potraživanja Općine Vir povećava iz godine u godinu.

U drugostupanjskom je postupku izvršen uvid na internetsku stranicu Općine Vir na poveznicu https://www.vir.hr/index.php/sluzbena-dokumentacija/proracun-i-financije/proracun-opcine-vir na kojoj tijelo javne vlasti objavljuje godišnje i polugodišnje izvještaje o izvršenju proračuna tijela javne vlasti, te s obzirom na to da je predmet zahtjeva dospjeli nenaplaćeni dugovi za 2021. godinu, izvršen je uvid u Godišnji izvještaj o izvršenju proračuna Općine Vir za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2021. godine u kojemu se navodi stanje nenaplaćenih potraživanja za prihode Općine Vir Općina Vir na dan 31. prosinca 2022. godine te da tijelo javne vlasti poduzima sve potrebne mjere za naplatu prihoda, međutim iz navedenog izvještaja nije vidljivo o kojim nenaplaćenim potraživanjima tijela javne vlasti se radi.

Nadalje, uvidom na internetsku stranicu Općine Vir u javno objavljenu Odluku o komunalnom doprinosu i Odluku o komunalnoj naknadi, proizlazi da je komunalni doprinos prihod proračuna Općine Vir koji se koristi samo za financiranje građenja i održavanja komunalne infrastrukture, dok je komunalna naknada prihod Općine Vir koji se plaća za održavanje komunalne infrastrukture.

Prema odredbi članka 11. Odluke o komunalnoj naknadi kontrolu naplate komunalne naknade kao i ovrhu provodi Upravni odjel za prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalno gospodarstvo na način i po postupku propisanom zakonom kojim se utvrđuje opći odnos između poreznih obveznika i poreznih tijela koja primjenjuju propise o porezima i drugim javnim davanjima, ako Zakonom o komunalnom gospodarstvu nije propisano drugačije.

S time u vezi, prema mišljenju Povjerenika za informiranje tijelo javne vlasti bi trebalo u računovodstvenoj evidenciji posjedovati informacije koje su predmet ovog drugostupanjskog postupka o iznosu nenaplaćenih potraživanja na ime komunalne naknade/komunalnog doprinosa, o iznosu koji je otpisan na ime komunalne naknade/komunalnog doprinosa, o osobama koje su oslobođene plaćana komunalne naknade/komunalnog doprinosa posebice kada je odlukama Općinskog vijeća Općine Vir koje su javno objavljene na internetskoj stranici Općine Vir kao npr. Odluka o komunalnom doprinosu, Odluka o komunalnoj naknadi, Odluka o mjerama za ublažavanje posljedica pandemije koronavirusom i Odluka o izmjeni i dopuni Odluke o mjerama za ublažavanje posljedica pandemije koronavirusom, detaljno propisane odredbe o oslobođenju od plaćanja komunalne naknade/komunalnog doprinosa.

Nadalje, s obzirom na to da Upravni odjel za prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalno gospodarstvo tijela javne vlasti nadležno za donošenja rješenja o komunalnoj naknadi/komunalnom doprinosu te da isti Upravni odjel tijela javne vlasti vrši kontrolu naplate komunalne naknade, prema mišljenju Povjerenika za informiranje tijelo javne vlasti bi trebalo posjedovati u elektroničkoj bazi podataka ili drugoj evidenciji koju inače vodi podatke o broju izdanih rješenja za plaćanje komunalnog doprinosa/komunalne naknade, odnosno informacije koje su predmet ovog drugostupanjskog postupka.

Unatoč tome što žalitelj predmetni zahtjev za pristup informacijama postavlja u obliku pitanja, informacije koje traži mogu se nalaziti u više različitih dokumenata, izvještaja, računa i slično. Tijelo javne vlasti nije dužno stvoriti novu informaciju, međutim, to ne znači da tijelo javne vlasti ne može identificirati zatraženu informaciju u različitim izvorima, te potom riješiti zahtjev za pristup informacijama.

U postupku prije donošenja rješenja nadležno tijelo mora utvrditi pravo stanje stvari i u tu svrhu utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, pridržavajući se pri tome pravila koja vrijede za dokazni postupak.

Člankom 117. stavkom 2. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kad je za donošenje novog rješenja, s obzirom na prirodu upravne stvari, nužno neposredno rješavanje prvostupanjskog tijela, a drugostupanjsko tijelo utvrdi da rješenje treba poništiti, dostavit će predmet na ponovno rješavanje prvostupanjskom tijelu.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“; broj 47/09 i 110/21), riješeno kao u točkama 2. i 3. izreke ovog rješenja, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja na ponovni postupak prvostupanjskom tijelu.

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja te činjenice prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti odgovarajućim dokazima, te na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja riješiti ovu upravnu stvar, uzimajući u obzir primjedbe iz ovog rješenja.

Vezano za tražene informacije iz točke 4. izreke ovog rješenja u drugostupanjskom je postupku utvrđeno da su javno objavljene na internetskoj stranici tijela javne vlasti.

Odredbom članka 23. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu kada obavještava korisnika da je informacija javno objavljena.

Povjerenik za informiranje je na temelju odredbe članka 23. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama izdao obavijest žalitelju da su tražene informacije javno objavljene s poveznicom na internetsku stanicu Općine Vir, iz kojeg razloga je odlučeno kao pod točkom 4. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan