KLASA: UP/II-008-07/23-01/114

URBROJ: 401-01/10-23-2

Zagreb, 3. travnja 2023. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15, 69/22), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Državnog ureda za reviziju, KLASA: UP/I-008-01/23-03/1, URBROJ: 613-01-10-23-2 od 27. siječnja 2023. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Državnog ureda za reviziju, KLASA: UP/I-008-01/23-03/1, URBROJ: 613-01-10-23-2 od 27. siječnja 2023. godine kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Državnog ureda za reviziju (u daljnjem tekstu: prvostupanjsko tijelo) odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica), kojim je tražila uvid u spis čiji je sastavni dio izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji Općine Fažana za 2021. godinu, temeljem članka 15. stavka 2. točke 7. Zakona o pravu na pristup informacijama u vezi s člankom 20. stavkom 3. Zakona o Državnom uredu za reviziju („Narodne novine“, broj 25/19) jer prvostupanjsko tijelo smatra da se radi o dokumentaciji koja se može dostaviti pravosudnim tijelima za potrebe kaznenog i prekršajnog postupka.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravodobno uložila žalbu u kojoj u bitnom navodi da ima interes, da u ime javnosti koju zastupa u Općinskom vijeću Općine Fažana, spriječi zlouporabu najviših dužnosnika Općine Fažana. Navodi da je intencija podnošenja zahtjeva za pristup informacijama uvid u potencijalne nepravilnosti Općine Fažana koje bi mogle dovesti do kaznenog, odnosno prekršajnog postupka, odnosno suzbijanje netočnog prikazivanja utrošenog novca Općine Fažana. Dalje ističe da je izvješće o obavljenoj reviziji javno dostupan dokument. Smatra da je njezino djelovanje u interesu javnosti, odnosno da će test razmjernosti i javnog interesa, koji je nužno provesti, nesporno dokazati potrebu za omogućavanjem pristupa informaciji. Predlaže da se žalba prihvati.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama od 20. siječnja 2023. godine od prvostupanjskog tijela tražila uvid u spis čiji je sastavni dio izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji Općine Fažana za 2021. godinu.

Postupajući po navedenom zahtjevu, prvostupanjsko tijelo donijelo je osporeno rješenje.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis predmeta na odlučivanje po žalbi žaliteljice.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 18. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenja nekog propisa, kao niti stvaranje nove informacije

Povjerenik za informiranje ističe da je prvostupanjsko rješenja osnovano na zakonu, ali ne iz razloga koji se u njemu navode, već iz sljedećih razloga.

U konkretnom slučaju, odlučna činjenica je upravo zahtjev žaliteljice u ovom postupku, a navedenim zahtjevom se traži uvid u spis predmeta.

Naime, traženje uvida u spis predmeta ne predstavlja traženje informacije u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer je informacija točno određeni dokument u smislu navedene odredbe.

Samo navedeno je dovoljno za zaključak da je zahtjev žalitelja potrebno odbiti pozivom na odredbu članka 23. stavka 6. točke 4. u vezi s člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Kako žaliteljica nije postavila zahtjev za pristup informacijama, već zahtjev za uvid u spis predmeta, tada nema mjesta provođenju testa razmjernosti i javnog interesa, pri čemu se posebno ističe da predmet ovog žalbenog postupka nije izvješće o reviziji (koje je javno objavljeno na poveznici https://www.revizija.hr/UserDocsImages/izvjesca-novo/Revizije%20-%202022/IZVJESCA%20_O%20_OBAVLJENIM_REVIZIJAMA/FINANCIJSKE_REVIZIJE/LOKALNE_JEDINICE/OPCINE/FAZANA-FASANA.pdf), što jasno proizlazi iz žalbe žaliteljice.

Navedeni stav Povjerenika za informiranje potvrđen je od strane Visokog upravnog suda Republike Hrvatske poslovni broj: UsII-93/22 od 6. rujna 2022. godine

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 3. Zakona o općem upravnom postupku (“Narodne novine”, broj 47/09, 110/21) trebalo je odlučiti kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan