KLASA: UP/II-008-07/22-01/1170

URBROJ: 401-01/06-23-4

Zagreb, 14. veljače 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Lepoglave KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2186-9-03/1-22-2 od 4. listopada 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće                                                      

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Lepoglave KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2186-9-03/1-22-2 od 4. listopada 2022. godine, kao neosnovana.

 


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 19. rujna 2022. godine za dopunu ili ispravak informacije koju je zaprimio po zahtjevu od 26. kolovoza 2022. godine, temeljem odredbe članka 23. stavka 6. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24.navedenog Zakona.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi da isto nije utemeljeno na činjenicama nego na subjektivnim zaključcima tijela javne vlasti. Nadalje, navodi da je zbog uočene netransparentnosti podnio predmetni zahtjev od 19. rujna 2022. godine tražeći dopunu, a ne ispravak dobivenog odgovora od 29. kolovoza 2022. godine, iako je iz istoga očigledno da tijelo javne vlasti prikriva stanje stvari i ne želi dati točne i istinite podatke. U nastavku žalitelj navodi kako je netočna tvrdnja Grada Lepoglave iz osporenog rješenja da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije jer je ista nužna te iznosi svoje sumnje u nezakonito postupanje tijela javne vlasti, osobito u pogledu natječaja „Izrada plana razvoja širokopojasne infrastrukture i odobrenje od NOP-a, evidencijski broj nabave 70-J/2022, koji je objavljen na službenim mrežnim stranicama Grada Lepoglave. Na temelju navedenog žalitelj od Povjerenika za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i omogući mu pristup zatraženoj informaciji. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Grad Lepoglava je putem elektroničke komunikacije dana 6. listopada 2022. godine te aktom Klasa: UP/I-008-01/22-01/9, Urbroj: 2186-9-03/1-22-6 od 14. listopada 2022. godine dostavio Povjereniku za informiranje spis predmeta po žalbi žalitelja na nadležno postupanje.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 26. kolovoza 2022. godine Gradu Lepoglavi podnio zahtjev za pristup informacijama u kojem je vezano za objavu jednostavne nabave Grada Lepoglave od 12. travnja 2022 godine, br. 70-J/2022 na linku https://www.lepoglava.hr/sadrzaj/pregled/jednostavna-nabava-2022/4436?c=111, datuma 3. veljače 2022 godine, zatražio odgovore na sljedeća pitanja: 1. Što je konkretno bio predmet jednostavne nabave?, 2. Gdje to konkretno piše?, 3. Na koliko se ona subjekata odnosila?, 4. Gdje je to u dokumentaciji navedeno?, 5. Koliko je Ugovora grad Lepoglava sklopio u toj nabavi?, 6. Sa kime točno?, 7. Gdje je to javno objavljeno? i 8. Tko je osoba koja je odgovorna za ovu nabavu? Ime i prezime te osobe molim.“

Nadalje, utvrđeno je da je Grad Lepoglava postupajući po navedenom zahtjevu žalitelju dostavio akt Klasa: 008-01/22-01/13, Urbroj: 2186-9-03/1-22-2 od 29. kolovoza 2022. godine.

U citiranom aktu žalitelj je sukladno članku 23. stavku 1. točki 2. Zakona o pravu na pristup informacijama u pogledu informacija pod točkama 5. i 6. zahtjeva obaviješten da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu - kada obavještava korisnika da je informaciju već dobio, a nije protekao rok od 90 dana od podnošenja prethodnog zahtjeva – odnosno da mu je informacija ustupljena dopisom Klasa: 008-01/22-01/10, Urbroj: 2186-9-03/1- 22-2 od 24. lipnja 2022. godine. Vezano za traženja pod točkom 1. i 2. zahtjeva žalitelju je dostavljena poveznica sa objavljenim pozivom na dostavu ponuda za predmet nabave: Izrada Plana razvoja širokopojasne infrastrukture i odobrenje od NOP-a, evidencijski broj nabave: 70-J/2022 https://www.lepoglava.hr/sadrzaj/pregled/jednostavna-nabava-2022/4436?c=111, vezano za informacije pod točkama 3. i 4. zahtjeva mu je dostavljen Pravilnik o provedbi postupka jednostavne nabave („Službeni vjesnik Varaždinske županije", broj 21/17), a vezano za informaciju pod točkom 7. i 8. zahtjeva dostavljena mu je Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude KLASA: 406-04/22-01/12, URBROJ: 2186-9-01-22-11 od 5. svibnja 2022. godine.

Nadalje, iz spisa predmeta je utvrđeno da je žalitelj nezadovoljan odlukom o zahtjevu od 26. kolovoza 2022. godine, Gradu Lepoglavi 19. rujna 2022. godine podnio zahtjev za dopunu ili ispravak informacije, u kojem je vezano za jednostavnu nabavu br. 70-J/2022 koja je objavljena 12. travnja na linku https://www.lepoglava.hr/sadrzaj/pregled/jednostavna-nabava-2022/4436?c=111, u pogledu pitanja broj 1. i 2. naveo da odgovori na njegova pitanja nisu razvidni iz odgovora tijela javne vlasti te dostavljenih Ugovora sa tvrtkama CORELLIA SAVJETOVANJE j.d.o.o. te EURO CONSULTING d.o.o., slijedom čega je ponovno zatražio točne i precizne odgovore. Vezano za pitanja broj 3. i 4. žalitelj je naveo kako traženi odgovori nisu razvidni iz dosadašnjih odgovora, dostavljenih Ugovora te Pravilnika o provedbi postupaka jednostavne nabave. U pogledu pitanja broj 5. i 6. žalitelj je naveo da mu na njih namjerno nije odgovoreno a čime se potvrđuje sumnja u nezakonitosti u poslovanju grada Lepoglave. Ističe kako je neistinito tijelo javne vlasti navelo da se na ta pitanja dostavio odgovor, a da se iz dokumentacije jasno može utvrditi da nije te od tijela javne vlasti traži da ako smatra da tome nije tako da mu dostave kome su i kada dostavili traženi „odgovor" i da jasno naznači kako je taj „odgovor" točno glasio? Vezano za pitanja broj 7. i 8. navodi da mu je dostavljena Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude od 5. svibnja 2022. godine, ali da je tijelo javne vlasti „zaboravilo" dostaviti Obavijest od datuma 4. svibnja 2022. godine, pa moli dostavu i te Obavijesti.

Nadalje, žalitelj je na istome obrascu zahtjeva za dopunu ili ispravak informacije naveo kako dopunjuje svoj zahtjev od 4. kolovoza 2022. godine novim pitanjima koja numerira u nastavku:5. Da li je moguće da su za iste poslove u jednostavnoj nabavi br. 70-J/2022 od 12.04.2022 godine angažirane 2 različite firme/partneri?, 6. Ako je to učinjeno pojasnite zašto je tome tako? Temeljem čega je to učinjeno?, 7. Dostavite na uvid Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude, temeljem čega je nakon toga sklopljen Ugovor sa tvrtkom EURO CONSULTING d.o.o., 8. Da li je za angažman tvrtke EURO CONSULTING raspisan postupak jednostavne nabave?, 9. Ako je navedite kada i koji broj?, 10. Tražim da se dostavi kompletna/cijela dokumentaciju od te nabave - poziv, upisnik ponuda, zapisnik o analizi i ocjeni ponuda i tako dalje, dakle sve ono što je potrebno napraviti u takvim situacijama!, 11. Ako pa kojim slučajem nije raspisan postupak jednostavne nabave onda izvolite pojasniti zašto nije?, 12. U kojoj je fazi realizacija projekta razvoja širokopojasnog pristupa koji je grad Lepoglava kao vodeći partner raspisao sa ostalim partnerima, općinama: Bednja, Klenovnik, Donja Voća, Cestica i Vinica?, 13. Da li je dodatna samostalna prijava projekta Općine Vinica možda kakva smetnja u mogućoj pozitivnoj ocijeni projekta u kojem je grad Lepoglava vodeći partner/prijavitelj a općina Vinica partner/član?, 14. Kada se očekuje početak radova i kada će se građanima grada Lepoglava omogućiti ona usluga koja im je omogućena/dodijeljena Ugovorom od 31. srpnja 2020 godine koji sam ja potpisao uz suglasnost svih partnera u konzorciju Donja Voća?, 15. Da li je grad Lepoglava regulirala sve obaveze iz Konzorcija Donja Voća koji je oformljen 2018. g.?, 16. Da li je taj Konzorcij Donja Voća ukinut/ugašen? Ako je kada je to učinjeno i kako?, 17. Da li je možda u tijeku kakav postupak oko toga, sudski ili nekakav drugi?, 18. Da li je grad Lepoglava dobio kakva pismena od strane Izvođača koji je ugovoren u otvorenom postupku javne nabave iz 2021 godine, s kojim je 31. siječnja 2022 godine sklopljen Ugovor a isti je onda nezakonito raskinut?, 19. Kakva je situacija oko tog projekta konkretno za grad Lepoglava? Postoje li kakve obaveze?, 20. Da li su članovi Gradskog vijeća o tome obaviješteni? i 21. Ako jesu recite kako i kada i dostavite ta pismena na uvid.“

Uvidom u prvostupanjske spise predmeta koji se odnose na zahtjev žalitelja od 26. kolovoza 2022. godine te s njime povezani zahtjev za dopunu ili ispravak informacija od 19. rujna 2022. godine, utvrđeno je da se u njima ne nalaze podaci iz kojih bi bilo razvidno postupanje Grada Lepoglave po zahtjevu žalitelja od 4. kolovoza 2022. godine odnosno da li je navedeni zahtjev riješen i na koji način, kao niti po gore navedenom zahtjevu za dopunu ili ispravak informacija vezanom za taj zahtjev (točke 5.-21.). Naime, navedena dopuna ili ispravak zahtjeva ne odnosi se na zahtjev za pristup informacijama i zahtjev za dopunu ili ispravak informacije u konkretnom slučaju i ona nije bila predmet odlučivanja u ovom žalbenom postupku.

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Člankom 23. stavkom 1. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu kad korisniku omogućuje pristup traženoj informaciji.

Odredbom članka 24. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ukoliko korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njen ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Tijelo javne vlasti obvezno je odlučiti o zahtjevu za ispravak odnosno dopunu informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. ovog Zakona.

Člankom 23. stavkom 6. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

U članku 23. stavku 6. točki 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

U postupku po žalbi, a s obzirom na navode žalbe te osporenog rješenja, drugostupanjsko tijelo mora utvrditi da li je žalitelj predmetnim zahtjevom za dopunu/ispravak informacije tražio podatak koji se može podvesti pod gore citiranu definiciju „informacije“, posjeduje li tijelo javne vlasti zatraženu informaciju u trenutku podnošenja zahtjeva te postoje li ograničenja zbog kojih je informacija izuzeta od javnog pristupa.

U žalbenom je postupku utvrđeno da je tijelo javne vlasti o inicijalnom zahtjevu žalitelja od 26. kolovoza 2022. godine odlučilo aktom KLASA: 008-01/16-01/11, URBROJ: 338-01-06-16-02 od 25. veljače 2016. godine na način da je primijenilo odredbe članka 23. stavka 1. točaka 1., 2., 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, o čemu se ne donosi posebno rješenje, odnosno da mu je dostavilo preslike dokumenata i poveznice na dokumente iz kojih su razvidni odgovori na njegova pitanja iz zahtjeva. Također je utvrđeno da je žalitelj predmetnim zahtjevom za dopunu ili ispravak informacije ponovno tražio iste informacije te da je Grad Lepoglava smatrajući da je već dostavio informacije iz kojih su vidljivi odgovori na pitanja žalitelja zahtjev odbio osporenim rješenjem KLASA: UP/I-008-01/22-01/9, URBROJ: 2186-9-03/1-22-2 od 4. listopada 2022. godine, u kojem se pozvao na odredbu članka 23. stavka 6. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, držeći da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije.

Pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, dakle informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno, zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da daje odgovore na pitanja, sastavlja obrazloženja odnosno izjave ili da obavlja dodatne aktivnosti; drugim riječima, pristup informacijama u smislu Zakona uključuje dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje u trenutku podnošenja zahtjeva, npr. određenog dokumenta, cd-a ili drugog zapisa podataka.

Uvidom u zahtjev žalitelja od 26. kolovoza 2022. godine i predmetni zahtjev od 19. rujna 2022. godine kao i u način rješavanja istih zahtjeva od strane tijela javne vlasti u žalbenom je postupku zaključeno kako je tijelo javne vlasti žalitelju po zahtjevu od 26. kolovoza 2022. godine dostavilo dokumente te poveznice na dokumente iz kojih se mogu iščitati odgovori na njegova pitanja, a što proizlazi i iz predmetnog zahtjeva za dopunu ili ispravak informacije.

Naime, nejasno je zbog čega žalitelj inzistira u oba zahtjeva koji su predmet ovog postupka da mu se odgovori na pitanja 1. i 2. s obzirom da je sam na internetskoj stranici tijela javne vlasti pronašao poveznicu na postupak jednostavne nabave za koji su vezana ta dva pitanja, a iz akta kojim mu je vezano za ta pitanja grad Lepoglava dostavio poveznicu na kojoj je objavljen poziv na dostavu ponuda je vidljivo kako je predmet nabave bila Izrada Plana razvoja širokopojasne infrastrukture i odobrenje od NOP-a. Nadalje, vezano za pitanja pod brojem 3. i 4. Grad Lepoglava je žalitelju dostavio Pravilnik o provedbi postupaka jednostavne nabave („Službeni vjesnik Varaždinske županije“, 21/17.), iz čega proizlazi da je istim pravilnikom određeno na koliko se subjekata odnose postupci jednostavne nabave koje provodi navedeno tijelo javne vlasti. U odnosu na pitanja pod točkom 5. i 6. koja se odnose na ugovore koje je u toj nabavi sklopio Grad Lepoglava tijelo javne vlasti je žalitelja izvijestilo kako mu je informacija već dostavljena aktom od 24. lipnja 2022. godine te da nije protekao rok od 90 dana od kad mu je ista dostavljena, a iz predmetnog zahtjeva žalitelja gdje pojašnjava svoje traženje pod točkom 1. i 2. proizlazi da su mu dostavljeni ugovori sklopljeni s trgovačkim društvima CORELLIA SAVJETOVANJE j.d.o.o. te EURO CONSULTING d.o.o., a iz čega je razvidno kako žalitelj posjeduje tražene informacije. Nadalje, vezano za pitanja 7. i 8. tijelo javne vlasti je žalitelju dostavilo Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude KLASA: 406-04/22-01/12, URBROJ: 2186-9-01-22-11 od 5. svibnja 2022. godine iz koje su vidljivi odgovori na navedena pitanja.

Osim navedenog, uvidom u predmetni zahtjev za dopunu ili ispravak informacije je vidljivo kako u njemu žalitelj traži od tijela javne vlasti da mu dostavi točne i precizne odgovore na pitanja, istovremeno ga optužujući za neistinite navode u pogledu dostave informacija, a glede pitanja 7. i 8. traži da mu se dostavi „zaboravljena“ obavijest od 4. svibnja 2022. godine, iako mu je tijelo javne vlasti već dostavilo odluku o odabiru iz predmetnog postupka jednostavne nabave te ugovore koji sklopljeni nakon provedenog postupka iz kojih su razvidni odgovori na njegova pitanja pod brojem 5., 6., 7. i 8. Također, u predmetnoj žalbi žalitelj ne daje nikakve argumente koji bi išli u prilog tvrdnji da postoje osnove za dopunu odnosno ispravak dane informacije, s obzirom da ničim nije potkrijepio svoje sumnje u nezakonito postupanje prvostupanjskog tijela prilikom rješavanja njegovih zahtjeva od 26. kolovoza 2022. godine te predmetnog zahtjeva od 19. rujna 2022. godine.

S obzirom na sve navedeno u drugostupanjskom postupku je utvrđeno da je prvostupanjsko tijelo u osporenom rješenju ispravno odlučilo da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije, s obzirom da su odgovori na pitanja žalitelja iz zahtjeva od 26. kolovoza 2022. godine vidljivi iz dokumenata koji su mu dostavljeni, ili na koje je upućen poveznicom na internetsku stranicu tijela javne vlasti. Obzirom na to da tijelo javne vlasti pri rješavanju zahtjeva za pristup informacijama nema obvezu izrađivanja odgovora na pitanja odnosno izrađivanja nove informacije te da je Grad Lepoglava po zahtjevu žalitelja već bio utvrdio koje zatražene informacije posjeduje te mu je iste ili dostavio, ili ga uputio na mjesto gdje su one objavljene, u žalbenom je postupku zaključeno da je tijelo javne vlasti u pogledu predmetnog zahtjeva ispravno odlučilo da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.) propisano je kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U žalbenom postupku je stoga utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, slijedom čega je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan