KLASA: UP/II-008-07/23-01/84

URBROJ: 401-01/06-23-4

Zagreb, 13. veljače 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22.) ) te članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Dječjeg vrtića Dugo Selo KLASA: 601-07/22-01/4, Urbroj: 238-7-68-11-23-2 od 10. siječnja 2023. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Obustavlja se postupak povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Dječjeg vrtića Dugo Selo KLASA: 601-07/22-01/4, Urbroj: 238-7-68-11-23-2 od 10. siječnja 2023. godine.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem, povodom zahtjeva za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica) od 29. prosinca 2022. godine, u točki 2. izreke žaliteljici je odobren pristup informacijama u dijelu koji se odnosi na strukturu i način obračuna plaće osoba koje sudjeluju u projektu „Vrtić u zajednici-zajednica u vrtiću“, dok je u točkama 1. i 3. njegove izreke odbačen njezin zahtjev u dijelu koji se odnosi na financijski izvještaj iz navedenog projekta te na provedene postupke javne nabave u sklopu istog projekta, temeljem članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu tražene informacije te nema saznanja gdje se iste nalaze.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da je 29. prosinca 2022. godine, podnijela zahtjev za pristup informacijama koji je odbačen u dijelu koji se odnosi na Financijske izvještaje o sredstvima i trošenju sredstava iz projekta „Vrtić u zajednici-zajednica u Vrtiću“, te na provedene postupke javne nabave u sklopu navedenog projekta, s obrazloženjem kako Dječji vrtić Dugo Selo, točnije njegovo računovodstvo ne posjeduje tražene podatke. Nadalje, navodi kako žalbu podnosi u odnosu na točke 1. i 3. izreke osporenog rješenja iz svih zakonom propisanih razloga te da je njegovo obrazloženje u cijelosti neosnovano. Žaliteljica navodi kako je iz informacija na koje se odnosi točka 2. izreke osporenog rješenja vidljivo kako se pojedinim djelatnicima koji sudjeluju u projektu „Vrtić u zajednici-Zajednica u vrtiću“, plaća isplaćuje i obračunava u povećanom iznosu upravo zbog provođenja projekta iz sredstava Europske Unije, da je iz Plana financiranja Dječjeg vrtića Dugo Selo vidljivo da je kao vrsta primitaka naznačena pomoć temeljem prijenosa sredstava Europske unije u iznosu od 411.650,00 kuna, a da je iz Financijskog plana proračunskog korisnika jedinice lokalne i područne samouprave za 2023. godinu i projekcijama za 2024. i 2025. godinu, vidljivo da su u rashodima poslovanja za 2022. godinu, i u planu za 2023. godinu kao rashodi poslovanja prikazana pod šifrom izvora 315-sredstva Europske unije (54.635.00 EUR-plan 2022., 72.882.00 EUR -plan 2023.). S tim u vezi, žaliteljica ističe da nije jasno kako Dječji vrtić Dugo Selo, koji u svojim financijskim planovima ima evidentirana sredstva Europske unije te rashode tih sredstava, a u situaciji kada se traže konkretni Financijski izvještaji i prikaz trošenja tih sredstava, takve podatke navodno ne posjeduje, odnosno da nema saznanja gdje se informacija nalazi. U nastavku se žaliteljica pita je li moguće da računovodstvo Dječjeg vrtića Dugo Selo ne raspolaže podacima o prihodima i rashodima koji se jasno navode u Financijskim planovima. Žaliteljica napominje kako joj je Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava Europskog socijalnog (operativnog programa učinkovitosti ljudskih potencijala, kodni broj: UP.02.2.2 16.0034) dostavljen od Grada Dugog Sela tek na njezino traženje, iako bi isti trebao biti javno objavljen te da je od istog tijela javne vlasti zatražila podatke o prikazu dodijeljenih sredstava i načina njihovog trošenja i dobila odgovor da takve podatke ne posjeduje ni Grad Dugo Selo, u odnosu na koji je podnijela predstavku. Zaključno navodi da joj, obzirom da je Grad Dugo Selo korisnik dodijeljenih sredstava iz Europskog socijalnog fonda jedna od ugovornih strana, a Dječji vrtić Dugo Selo partner koji se obvezao provesti projekt, i da su upravo u Ugovoru koji joj je dostavljen jasno određene obveze na vođenje dokumentacije i evidencija koje je zatražila, kao i da su njime određene osobe zadužene za uspješnu provedbu projekta (Voditelj projekta - ........., Zamjenik voditelja projekta - ........., Voditeljica administracije - ........., Voditelj financija - ........., voditeljica javne nabave - .........) te da je iz proračuna vidljivo korištenje sredstava iz tog projekta, doista nije zadovoljavajuće i prihvatljivo obrazloženje da ni Dječji vrtić Dugo Selo, ni Grad Dugo Selo ne posjeduje traženu dokumentaciju, jer su istu dužni imati i izrađivati. Povjereniku za informiranje predlaže da postupi sukladno zakonskim odredbama i omogući joj pristup traženim informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Uvidom u predmetni podnesak i njegove priloge utvrđeno je da je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama od 29. prosinca 2022. godine od Dječjeg vrtića Dugo Selo zatražila da joj dostavi sljedeće informacije: financijske izvještaje o sredstvima i trošenju sredstava iz EU projekta „Vrtić u zajednici-zajednica u vrtiću“, strukturi i načinu obračuna plaće osoba koje sudjeluju u projektu „Vrtić u zajednici-zajednica u vrtiću“ i provedenim postupcima javne nabave u sklopu projekta „Vrtić u zajednici-zajednica u vrtiću“.

Nadalje je utvrđeno da je Dječji vrtić Dugo Selo postupivši po navedenom zahtjevu donio u konkretnom slučaju osporeno rješenje, kojim je u dijelu odbacio zahtjev žaliteljice u dijelu u kojem je tražila financijske izvještaje iz projekta „Vrtić u zajednici-zajednica u vrtiću“ te dokumentaciju o provedenim postupcima javne nabave u sklopu istog projekta, temeljem članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu tražene informacije te nema saznanja gdje se iste nalaze.

Ured povjerenika za informiranje je postupajući po žalbi žaliteljice aktom KLASA: 008-04/23-01/78, URBROJ: 401-01/06-23-2 od 3. veljače 2023. godine, zatražio od Dječjeg vrtića Dugo Selo dostavu spisa predmeta na nadležno rješavanje, pri čemu su se kao sastavni dio spisa predmeta tražile i informacije koje su predmet postupka, a koje tijelo javne vlasti posjeduje u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Dječji vrtić Dugo Selo je 6. veljače 2023. godine putem redovne pošte bez popratnog dopisa te 7. veljače 2023. putem elektroničke komunikacije dostavio Uredu povjerenika za informiranje spis predmeta po žalbi, a 9. veljače 2023. godine akt KLASA: 601-07/22-01/4, URBROJ: 238-7-68-11-23-4 od 7. veljače 2023. godine, kojim je dostavljeno očitovanje po predmetnoj žalbi, u prilogu kojeg je dostavljeno rješenje KLASA: 601-07/22-01/4, URBROJ: 238-7-68-11-23-3 od 7. veljače 2023. godine o izmjeni i dopuni rješenja koje se osporava u ovom postupku, a kojim je žaliteljici odobren pristup traženim informacijama. U navedenom očitovanju tijelo javne vlasti je pojasnilo da u trenutku donošenja rješenja koje se osporava u ovom postupku nije bilo u posjedu traženih informacija, a da su naknadno te informacije zaprimljene od Grada Dugog Sela, slijedom čega je doneseno rješenje KLASA: 601-07/22-01/4, URBROJ: 238-7-68-11-23-3 od 7. veljače 2023. godine o izmjeni i dopuni rješenja, koje je dostavljeno žaliteljici i kojim joj je u cijelosti omogućen pristup traženim informacijama.

Člankom 113. stavkom 5. Zakona o općem upravnom postupku je propisano da kad prvostupanjsko tijelo ocijeni da je žalba osnovana u cijelosti ili djelomično, zamijenit će pobijano rješenje novim ako se ne dira u prava trećih osoba.

Člankom 46. stavkom 5. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kad se tijekom postupka utvrdi da više ne postoje pravne pretpostavke za vođenje postupka, rješenjem će se obustaviti postupak.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je Dječji vrtić Dugo Selo tijekom žalbenog postupka, postupio sukladno članku 113. stavku 5. Zakona o općem upravnom postupku, koji propisuje da kad prvostupanjsko tijelo ocijeni da je žalba osnovana u cijelosti ili djelomično, zamijenit će pobijano rješenje novim ako se ne dira u prava trećih osoba. Naime, iz spisa predmeta je utvrđeno da je Dječji vrtić Dugo Selo uz novo rješenje KLASA: 601-07/22-01/4, URBROJ: 238-7-68-11-23-3 od 7. veljače 2023. godine o izmjeni i dopuni osporenog rješenja žaliteljici dana 7. veljače 2023. godine dostavio i tražene informacije.

S obzirom da je u konkretnom slučaju prvostupanjsko tijelo promijenilo svoju odluku i postupilo sukladno odredbi članka 23. stavka 1. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, u žalbenom je postupku zaključeno kako više nema mjesta daljnjem postupanju u ovom predmetu s obzirom da je prvostupanjsko tijelo žaliteljici omogućilo pristup informacijama.

Slijedom navedenog, valjalo je temeljem članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku odlučiti kao u izreci rješenja.

Člankom 24. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da ukoliko korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Stavkom 2. navedenog članka je propisano da je tijelo javne vlasti obvezno odlučiti o zahtjevu za dopunu, odnosno ispravak informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. ovog Zakona.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan