KLASA: UP/II-008-07/23-01/37

URBROJ: 401-01/10-23-2

Zagreb, 15. veljače 2023. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15, 69/22) i članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09,110/21), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Zagrebački holding d.o.o, KLASA: ZGH-09-22-878, URBROJ: 01-01/10-22-2 od 23. prosinca 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Obustavlja se postupak povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Zagrebački holding d.o.o, KLASA: ZGH-09-22-878, URBROJ: 01-01/10-22-2 od 23. prosinca 2022. godine.

 


O b r a z l o ž e n j e

 

Povjerenik za informiranje zaprimio je dana 4. siječnja 2023. godine žalbu ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), izjavljenu protiv rješenja trgovačkog društva Zagrebački holding d.o.o.(dalje u tekstu: prvostupanjsko tijelo), KLASA: ZGH-09-22-878, URBROJ: 01-01/10-22-2 od 23. prosinca 2022. godine.

Navedenim rješenjem odbačen je zahtjev žalitelja od 8. prosinca 2022. godine kojim je tražio službene planove groblja Mirogoj, Gaj urni – krematorij, Miroševac i Markovo polje s tumačem znakova iz kojih je vidljivo koja su područja zelene, odnosno parkovne površine u smislu Pravilnika o grobljima, temeljem članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer prvostupanjsko tijelo ne posjeduje traženu informaciju.

Postupajući po žalbi žalitelja, Povjerenik za informiranje je dopisom, KLASA: 008-04/23-01/10, URBROJ: 401-01/10-23-2 od 9. siječnja 2023. godine dostavio žalbu prvostupanjskom tijelu na nadležno postupanje.

Dana 20. siječnja 2023. godine Ured povjerenika zaprimio je elektroničku poruku prvostupanjskog tijela u kojoj se u bitnom navodi da su žalitelju dostavljeni traženi planovi, kao i dodatno objašnjenje.

Iz spisa predmeta proizlazi da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 8. prosinca 2022. godine od prvostupanjskog tijela tražio dostavu odgovarajućih službenih planova groblja Mirogoj, Gaj urni-Krematorij, Miroševac i Markovo polje s tumačem znakova iz kojeg je vidljivo koja su područja zelene, odnosno parkovne površine u smislu Pravilnika o grobljima. Također navodi da u cilju usporedbe sadašnjeg i nekadašnjeg stanja traži da mu se dostave isti takvi planovi koji su važili u trenutku stupanja na snagu Pravilnika o grobljima 1999. godine. Dalje navodi da traži da mu se planovi groblja dostave u njihovoj najranijoj verziji, odnosno da je upoznat s mogućnostima sustava Axiom, pa da mu je potreban ispis na kojem će biti jasno vidljive i razlučive površine koje se smatraju zelenim.

Uvidom u elektroničku poruku koju je prvostupanjsko tijelo uputilo žalitelju na adresu elektroničke poruke ......... dana 20. siječnja 2023. godine utvrđeno je prvostupanjsko tijelo u bitnom obavijestilo žalitelja da podružnica Gradska groblja, uz pomoć geoinformacijskog sustava Axiom memento, može samostalno kreirati neograničeni broj vektorskih i rasterskih slojeva od interesa, konfigurirati im izgled i boje i pridruživati različite (CGM) simbole pojedinim objektima na slojevima. Dalje se navodi da konkretna interpretacija ne postoji u obliku tumača znakova, nego u pojedinačnim slojevima, koji se u određenom trenutku koriste te se različito primjenjuju i interpretiraju, te da je svako groblje specifično te se obrada podataka primjenjuje različito na pojedina groblja. Također se navodi da se radi o „živom“ programu, koji se svakodnevno ažurira sukladno izmjenama u grobnom očevidniku. Prvostupanjsko tijelo posebno ističe da podružnica Gradska groblja ima aktivne planove groblja koji se ažuriraju sa planovima groblja dostupnim u Tražilici pokojnika, koja tražilica/plan groblja služi posjetiteljima kao orijentacijski prikaz grobnih mjesta. Dalje se navodi da su navedeni planovi groblja, kako u tražilici pokojnika, tako i u geoinformacijskom sustavu Axiom memento ucrtani na ortofoto podloge, odnosno da iste nisu rezultat geodetskih snimki, te ne predstavljaju stvarne veličine na grobljima, kao i da se grobno polje ne može uspoređivati s katastarskom česticom. Imajući u vidu definiciju informacije iz članka 5. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, prvostupanjsko tijelo je obavijestilo žalitelja da je za njega stvorena nova informacija, kao što to učinile ostale kolege (vezano za dokumentaciju koju je žalitelj dostavio u prilogu) iz komunalnih društava, pri čemu je istaknuto da niti od drugih komunalnih društava žalitelj nije zaprimio tumač znakova, što također govori u prilog činjenicu da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje tumač znakova. Zaključno, žalitelju su dostavljeni kreirani planovi groblja sadašnjeg stanja za Mirogoj, Gaj urni, Miroševec i Markovo polje, te planovi groblja iz 1998. godine za Mirogoj, Gaj urni i Miroševac, uz napomenu da posljednji službeni planovi za groblje Markovo polje nedostaju, a koje groblje je pridruženo Podružnici Gradska groblja Odlukom o izmjenama i dopunama Odluke o grobljima od 12. travnja 2021. godine.

Razmatrajući zahtjev žalitelja, te informacije koje su dostavljene žalitelju (kao i Uredu povjerenika za informiranje), Povjerenik za informiranje smatra da je prvostupanjsko tijelo, osim što je dostavilo tražene informacije (planove groblja prema sadašnjem stanju i prema stanju iz 1998. godine), žalitelju dostavilo i dodatno obrazloženje o načinu vođenja informacija te mogućnostima geoinformacijskog sustava Axiom memento.

Ne ulazeći u ocjenu je li prvostupanjsko tijelo stvaralo predmetnu informaciju (što nije bilo dužno sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama koji ne obvezuje tijela javne vlasti da obavljaju dodatne aktivnosti radi omogućavanje pristupa informaciji), Povjerenik za informiranje smatra da će dostavom traženih informacija žalitelj moći izvršiti usporedbu ranijeg i sadašnjeg stanja, a što je i bila svrha zahtjeva za pristup informacijama žalitelja.

Uzimajući u obzir navedeno, Povjerenik za informiranje smatra da ne postoje daljnje pretpostavke za vođenje ovog žalbenog postupka, jer je prvostupanjsko tijelo po primitku žalbe postupilo po zahtjevu žalitelja te mu dostavilo traženu informaciju.

Člankom 46. stavkom 5. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kad se tijekom postupka utvrdi da više ne postoje pravne pretpostavke za vođenje postupka, rješenjem će se obustaviti postupak.

Slijedom navedenog, valjalo je temeljem članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku odlučiti kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan