KLASA: UP/II-008-07/22-01/48

URBROJ: 401-01/10-22-6

Zagreb, 28. ožujka 2022. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Hrvatske elektroprivrede d.d., Broj: E-7121/21/ZV od 27. prosinca 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja trgovačkog društva Hrvatske elektroprivrede d.d., Broj: E-7121/21/ZV od 27. prosinca 2021. godine kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj), kojim je tražio uvid u cjelokupnu dokumentaciju iz postupaka javne nabave G-V-1/20 te G-3-V-6/19, temeljem članka 1. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer je korisniku pravo na pristup informacija omogućeno u postupku javne nabave.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnom opisuje tijek postupka. Navodi da žalbu ulaže zbog bitne povrede odredaba pravila postupka, zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i zbog pogrešno primjene materijalnog prava. Ističe se odredba članka 310. Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine“, broj 120/16) odnosi na uvid u dokumentaciju u žalbenom roku, ali da isto ne zabranjuje pravo podnositelja na pristup informacijama nakon provedenog postupka javne nabave. Također se poziva i na odredbu članka 333. stavka 5. Zakona o javnoj nabavi. Poziva se na rješenje Povjerenika za informiranje, KLASA: UP/II-008-07/19-01/97, URBROJ: 401-01/05-19-2 od 13. svibnja 2019. godine. Također ističe da se u slučaju iz članka 23. stavka 1. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama izdaje obavijest, a ne donosi rješenje. Ističe da prvostupanjsko tijelo nije provelo test razmjernosti i javnog interesa. Predlaže da se žalba prihvati.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je ......... u ime žalitelja (koja radnja je naknadno odobrena od strane žalitelja) dana 29. listopada 2021. godine podnijela zahtjev za pristup informacijama kojim je tražila uvid u kompletnu dokumentaciju, a vezano uz javnu nabavu G-V-1/20, te G-3-V-6/19.

Postupajući po navedenom zahtjevu, prvostupanjsko tijelo donijelo je osporeno rješenje.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis predmeta na odlučivanje po žalbi žaliteljice.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 18. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenja nekog propisa, kao niti stvaranje nove informacije

Povjerenik za informiranje ističe da je prvostupanjsko rješenja osnovano na zakonu, ali ne iz razloga koji se u njemu navode, već iz sljedećih razloga.

U konkretnom slučaju, odlučna činjenica je upravo zahtjev žalitelja u ovom postupku, a navedenim zahtjevom se traži uvid u cjelokupnu dokumentaciju.

Naime, traženje cjelokupne dokumentacije ne predstavlja traženje informacije u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer je informacija točno određeni dokument u smislu navedene odredbe.

Samo navedeno je dovoljno za zaključak da je zahtjev žalitelja potrebno odbiti pozivom na odredbu članka 23. stavka 5. točke 4. u vezi s člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Pravilno žalitelj navodi da odredba članka 310. Zakona o javnoj nabavi ne sprečava podnositelja da nakon okončanja postupka podnese zahtjev za pristup informacijama, međutim u konkretnom slučaju žalitelj nije postavio zahtjev za pristup informacijama, već je postavio zahtjev za uvid u cjelokupnu dokumentaciju, a kako je to ranije obrazloženo.

U vezi pozivanja žalitelja na odredbu članka 333. stavka 5. Zakona o javnoj nabavi, Povjerenik za informiranje ističe da se navedena odredba mora tumačiti u vezi s odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, pri čemu treba voditi računa o definiciji informacije.

U odnosu na rješenje Povjerenika za informiranje, KLASA: UP/II-008-07/19-01/97, URBROJ: 401-01/05-19-2 od 13. svibnja 2019. godine, ističe se da je predmet navedenog postupka bila tehno-ekonomska analiza, što znači da je u tom postupku tražena točno određena informacija u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Kako žalitelj nije postavio zahtjev za pristup informacijama, već zahtjev za uvid u cjelokupnu dokuemtaciju, tada nema mjesta provođenju testa razmjernosti i javnog interesa.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama trebalo je odlučiti kao u izreci ovog rješenja.

Posebno se ističe da se ovim rješenjem ne dira u pravo žalitelja da traži točno određene informacije, pri čemu treba imati u vidu da za dokumentaciju koja se odnosi na neizabrane ponuditelje načelno ne prevladava javni interes, jer s istim nije sklopljen ugovor o javnoj nabavi te neće doći do raspolaganja javnim sredstvima.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan