KLASA: UP/II-008-07/22-01/927

URBROJ: 401-01/06-22-2

Zagreb, 13. rujna 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22.) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Zagreba KLASA: 008-02/22-02/268, URBROJ: 251-02-02/12-22-6 od 22. srpnja 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Zagreba KLASA: 008-02/22-02/268, URBROJ: 251-02-02/12-22-6 od 22. srpnja 2022. godine, kao neosnovana.

 


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 27. lipnja 2022. godine, kojim je tražio arhitektonski projekt ili akt kojim je odobrena gradnja ili ozakonjeno sportsko i dječje igralište u Zagrebu, Novoselečki put 181 izgrađeno na dijelu k.č. 4782, k.o. Sesvete, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi kako traži od drugostupanjskog tijela postupanje u okviru Zakona o pravu na pristup informacijama na način da mu Grad Zagreb dostavi traženu informaciju. Nadalje, navodi kako ta informacija mora sadržavati akt o izgradnji predmetnog igrališta ili jednostavan odgovor da tijelo javne vlasti ne posjeduje tu informaciju jer je objekt bespravno izgrađen. Također navodi kako bi Grad Zagreb kao vlasnik zemljišta i onaj koji investira novčana sredstva u izgradnju i rekonstrukciju postojećeg igrališta, koja još traje, trebao imati traženu informaciju. S obzirom da se proračunska sredstva Grada Zagreba troše u svrhu navedene rekonstrukcije i uređenja, za koje navodi da ne posjeduje traženu informaciju, postavlja pitanje na temelju čega su sredstva za istu rekonstrukciju odobrena. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Grad Zagreb je po žalbi žalitelja aktom KLASA: 008-02/22-02/268, URBROJ: 251-02-02/012-22-8 od 17. kolovoza 2022. godine dostavio Povjereniku za informiranje spis predmeta na nadležno postupanje.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama koji je u tijelu javne vlasti zaprimljen 27. lipnja 2022. godine zatražio od Grada Zagreba da mu dostavi arhitektonski projekt ili akt kojim je odobrena gradnja ili ozakonjeno sportsko i dječje igralište u Zagrebu, Novoselečki put 181 izgrađeno na dijelu k.č. 4782, k.o. Sesvete,

Također je utvrđeno da je povodom predmetnog zahtjeva Grad Zagreb donio osporeno rješenje KLASA: 008-02/22-02/268, URBROJ: 251-02-02/12-22-6 od 22. srpnja 2022. godine, kojim je prema odredbi članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama odbačen zahtjev žalitelja jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu zatražene informacije.

U obrazloženju osporenog rješenja je citiran zahtjev žalitelja te je navedeno kako je provjerom evidencije podnesenih zahtjeva za pristup informacijama utvrđeno kako se po identičnom zahtjevu druge fizičke osobe vodio predmet u kojem je iz očitovanja nadležnih gradskih ureda zaključeno da isti ne raspolažu zatraženom informacijom. Također je citirana odredba članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama te da je s obzirom na utvrđeno odbačen predmetni zahtjev.

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo javne vlasti izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U aktu od 17. kolovoza kojim je Povjereniku za informiranje dostavljen spis predmeta po žalbi žalitelja, Grad Zagreb je naveo kako su sastavni dio spisa predmeta i očitovanja nadležnih ureda iz kojih proizlazi da isti traženu informaciju ne posjeduju.

Uvidom u predmetni podnesak žalitelja utvrđeno je kako je uz isti žalitelj priložio odgovor Grada Zagreba, Gradskog ureda za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, KLASA: 361-01/22-001/197, UR.BR.: 251-10-22-1/10-2022-2 od 26. svibnja 2022. godine, koji mu je dostavljen povodom podneska od 24. svibnja 2022. godine, u kojem je u bitnome navedeno kako je provjerom u informacijskom sustavu e-dozvola Grada Zagreba utvrđeno da na katastarskoj čestici br. 4782, k.o. Sesvete nije podnesen zahtjev niti je izdan akt za gradnju odnosno ozakonjenje sportskog i dječjeg igrališta.

Nadalje, uvidom u očitovanja nadležnih gradskih ureda koja prileže spisu predmeta utvrđeno je da se Gradski ured za mjesnu samoupravu Grada Zagreba očitovao službeniku za informiranje kako ne raspolaže traženom dokumentacijom vezanom uz izgradnju igrališta te je uz svoje očitovanje proslijedio svoj raniji odgovor, koji je temeljem traženja službenika za informiranje dostavio u predmetu koji se vodio po identičnom zahtjevu druge fizičke osobe, u kojem je između ostalog navedeno da sprave koje su mijenjane tijekom vremena po naravi predstavljaju održavanja i za iste se ne izdaje projektna dokumentacija, dozvole i slično.

S obzirom na navedena očitovanja nadležnih ureda Grada Zagreba, u žalbenom je postupku zaključeno kako Grad Zagreb nije u posjedu traženih dokumenata iz predmetnog zahtjeva, pa se stoga žalbeni navodi ne mogu prihvatiti, jer iz odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama ne proizlazi obveza tijelima javne vlasti na pribavljanje određenih informacija koje već ne posjeduju u ovisnosti o traženjima podnositelja zahtjeva za pristup informacijama ili njihovim pretpostavkama o postojanju informacija kod tijela javne vlasti. Također, iz odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama ne proizlazi niti obveza tijela javne vlasti da izrađuje odgovor na žaliteljevo pitanje koje u sebi već sadržava odgovor koji predstavlja stav žalitelja o zakonitosti izgrađenog objekta igrališta, jer su tijela javne vlasti sukladno odredbama navedenog Zakona obvezna odlučiti o dostupnosti onih informacija za koje utvrdi da ih ima u svom posjedu odnosno koje već postoje kao izrađene informacije.

Posebno se napominje i to da u nadležnosti Povjerenika za informiranje nije utvrđivanje obveze tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji za koju je nedvojbeno utvrđeno da jest u posjedu tijela javne vlasti.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.) propisano je kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U žalbenom postupku je stoga utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, slijedom čega je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan