KLASA: UP/II-008-07/22-01/751

URBROJ: 401-01/06-22-2

Zagreb, 12. rujna 2022. godine

       

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Ivankovo, KLASA: UP/I-008-02/22-01/08, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 15. ožujka 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.   Poništava se rješenje Općine Ivankovo, KLASA: UP/I-008-02/22-01/08, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 15. ožujka 2022. godine.

2.   Predmet se vraća prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 4. ožujka 2022. godine kojim je tražio preslike analitičkih kartica Općine Ivankovo podskupina 312, 321, 381 i 451, koje je definirao brojevima odjeljka i nazivima osnovnih računa za 2021. godinu, temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer je prvostupanjsko tijelo zaključilo da žalitelj zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj navodi da istu podnosi iz svih žalbenih razloga te da se u njegovom obrazloženju Općina Ivankovo poziva na niz pravnih propisa koji su kontradiktorni izreci rješenja i čija svrha nije razumljiva, s obzirom da se stječe dojam kako se radi o pukom nabrajanju propisa bez suvisle veze između istih bez konkretnog zaključka, odnosno da je nepostojeći logički silogizam odluke. Žalitelj ukazuje da se u konkretnom slučaju ne radi o zlouporabi prava na pristup informacijama, već o njegovom legitimnom pravu da ostvari svoje ustavno pravo na pristup informacijama sukladno temeljnim načelima koje propisuje Zakon o pravu na pristup informacijama. Navodi kako je netočan broj zahtjeva koje je podnio u 2022. godini koji je naveden u osporenom rješenju te ukazuje da se taj broj generalizira i preuveličava, a sve u nedostatku konkretnog razloga za odbijanje. Nadalje, u pogledu subjektivnog kriterija zlouporabe navedenih u osporenom rješenju žalitelj navodi da nije utemeljena tvrdnja tijela javne vlasti, jer ne postoje ni objektivni ni subjektivni element zlouporabe. Ističe da nije podnio broj zahtjeva za pristup informacijama Općini Ivankovo koji bi doveo do opterećenja u njezinu radu koje bi utjecalo na obavljanje redovitih poslova, s obzirom da su njegovi zahtjevi određeni, nisu ponavljajući i nisu neozbiljni, a uz to se radi o informacijama od općeg interesa jer građani imaju pravo znati na koji način se troše javna sredstva (financijska transparentnost), koje Općina Ivankovo ima u postojećim evidencijama i koje je moguće lako ispisati. Žalitelj naglašava da se sama činjenica da se jednim zahtjevom traži veći broj informacija ne može okarakterizirati kao zlouporaba prava te da on nema razloga ulaziti u sukob sa tijelom javne vlasti. Ističe kako ga zanimaju isključivo činjenice, a ne osobe i da su na taj način postavljeni zahtjevi koji niti u jednom dijelu nisu vezani za pojedinu osobu, već se isključivo odnose na objektivne činjenice vezane za raspolaganje javnim novcem. Osim toga, ističe da se pri podnošenju zahtjeva ne služi uvredljivom, grubom, sarkastičnom, ili općenito nepristojnom komunikacijom, niti iskazuje neprimjerene geste, osobne zamjerke prema tijelu javne vlasti, pa da je iz svega toga stoga razvidno da ne postoji zlouporaba prava. Žalitelj se u prilog svome stajalištu poziva na praksu žalbenog tijela iz koje proizlazi da mu se treba omogućiti pristup traženim preslikama kartica konta. U nastavku navodi da ne opovrgava činjenicu da podnosi zahtjeve za pristup informacijama, no da radi se o informacijama koje su od općeg interesa, pri čemu valja imati na umu odredbu članka 16. stavka 3. Zakona o pristupu informacijama, koja nalaže javnopravnom tijelu da su informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne javnosti i bez provođenja postupka testa razmjernosti i javnog interesa. Žalitelj drži da Općina Ivankovo kao javnopravno tijelo koje koristi financijska sredstva iz državnog proračuna mora dostaviti takve informacije pa čak i ako dostava takvih informacija predstavlja eventualno opterećenje redovitog rada javnopravnog tijela, pri čemu se poziva na praksu i stav Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Nadalje, poziva se na shvaćanje žalbenog tijela u pogledu imena i prezimena fizičke osobe kada se radi o raspolaganju javnim sredstvima, pa drži da nema zapreke da tijelo javne vlasti ne postupi po njegovom zahtjevu. Također, ističe da Općina Ivankovo nije prikazala činjenično stanje iz kojeg bi proizlazilo da bi udovoljavanje njegovom zahtjevu opteretilo redovnu djelatnost i normalno funkcioniranje tijela javne vlasti. Navodi da tražene informacije nisu javno objavljene na mrežnim stranicama Općine Ivankovo te da dostava takvih informacija ne zahtijeva toliko vremena. Slijedom navedenog, traži od žalbenog tijela da poništi osporeno rješenje i mu omogući pristup traženim informacijama. Predlaže da se žalba usvoji.

Žalba je osnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske (Narodne novine broj: 56/90., 135/97., 8/98., 113/00.,124/00., 28/01., 41/01., 55/01., 76/10., 85/10. i 5/14.) zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Sukladno članku 6. Zakona o pravu na pristup informacijama informacije su dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovog Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj u zahtjevu za pristup informacijama od 7. veljače 2022. godine od Općine Ivankovo zatražio dostavu preslika analitičkih kartica Općine Ivankovo za razdoblje od 1. siječnja 2021. godine do 31. prosinca 2021. godine, na način da je u istome naveo brojeve šifri i nazive konta: 312 Ostali rashodi za zaposlene, 321 Naknade troškova zaposlenima, 3211 Službena putovanja, 32121 Naknade za prijevoz na posao i s posla, 3212 Naknade za prijevoz, za rad na terenu i odvojeni život, 3214 Ostale naknade troškova zaposlenima, 3233 Usluge promidžbe i informiranja, 3234 Komunalne usluge, 3237 Intelektualne i osobne usluge, 3239 Ostale usluge, 3293 Reprezentacija, 3299 Ostali nespomenuti rashodi poslovanja, 37219 Ostale naknade iz proračuna u novcu, 3811 Tekuće donacije u novcu, 451 Dodatna ulaganja na građevinskim objektima.

Nadalje je utvrđeno da je Općina Ivankovo po primitku navedenog zahtjeva aktom KLASA: 008-02/22-01/06, URBROJ: 2196-15-03/2-22-2 od 22. veljače 2022. godine od žalitelja zatražila da ispravi svoj zahtjev, navodeći da Općina Ivankovo iskazuje podatke o prihodima i primicima te rashodima i izdacima na osnovnim analitičkim računima na kojima se pojave računovodstvene promjene i transakcije i to prema sadržaju računa propisanih Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom planu pa stoga nije moguće dostaviti tražene analitičke podatke na razini podskupine i odjeljka.

Daljnjim uvidom u spis je utvrđeno da je žalitelj dana 4. ožujka 2022. godine podnio ispravljeni zahtjev za pristup informacijama u kojem je od Općine Ivankovo zatražio sljedeće informacije: preslike analitičkih kartica Općine Ivankovo, pod skupina 312 „Ostali rashodi za zaposlene”, Odjeljak 3121, Osnovni račun: 31211 Bonus za uspješan rad, 31212 Nagrade, 31213 Darovi, 31214 Otpremnine, 31215 Naknade za bolest, invalidnost i smrtni slučaj, 31216 Regres za godišnji odmor, 31219 Ostali nenavedeni rashodi za zaposlene; pod skupina 321 „Naknade troškova zaposlenima“, Odjeljak 3211 „Službena putovanja“, Osnovni račun, 32121 „Naknade za prijevoz na posao i s posla“, Odjeljak 3212 „Naknade za prijevoz, za rad na terenu i odvojeni život“, Osnovni račun: 32121 Naknade za prijevoz na posao i s posla, 32122 Naknade za rad na terenu, 32123 Naknade za odvojeni život, Odjeljak 3214 „Ostale naknade troškova zaposlenima“, Osnovni račun 32141 Naknada za korištenje privatnog automobila u službene svrhe, 32149 Ostale naknade troškova zaposlenima, 37219 „Ostale naknade iz proračuna u novcu“; pod skupina 381 „Tekuće donacije“, Odjeljak 3811 „Tekuće donacije u novcu“, Osnovni račun: 38111 Tekuće donacije zdravstvenim neprofitnim organizacijama, 38112 Tekuće donacije vjerskim zajednicama, 38113 Tekuće donacije nacionalnim zajednicama i manjinama, 38114 Tekuće donacije udrugama i političkim strankama, 38115 Tekuće donacije sportskim društvima, 38116 Tekuće donacije zakladama i fundacijama, 38117 Tekuće donacije građanima i kućanstvima, 38118 Tekuće donacije humanitarnim organizacijama, 38119 Ostale tekuće donacije; pod skupina 451 „Dodatna ulaganja na građevinskim objektima“, Odjeljak 4511 „Dodatna ulaganja na građevinskim objektima“, Osnovni račun: 45111 Dodatna ulaganja na građevinskim objektima, sve navedeno za razdoblje 1. siječanja 2021. do 31. prosinca 2021. godine.

Također je utvrđeno da je povodom predmetnog zahtjeva Općina Ivankovo, donijela osporeno rješenje, KLASA: UP/I-008-02/22-01/05, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 22. veljače 2022. godine, kojim je odbila zahtjev žalitelja pozivom na odredbu članka 25. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, a iz razloga što je u prvostupanjskom postupku zaključeno kako predmetnim zahtjevom žalitelj zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

U obrazloženju osporenog rješenja navedeno je da je odluka o predmetnom zahtjevu donesena pozivom na odredbu članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer je u postupku utvrđeno kako je došlo do zlouporabe prava na pristup informacijama od strane žalitelja, a koje nastaje podnošenjem učestalih zahtjeva međusobno povezanih podnositelja za dostavom istih ili istovrsnih informacija odnosno zahtjeva zbog kojih dolazi do opterećivanja rada i redovitog funkcioniranja Općine Ivankovo. U nastavku prvostupanjsko tijelo navodi propise iz kojih proizlazi mogućnost da se određenim slučajevima utvrdi kako je došlo do zlouporabe prava odnosno prava na pristup informacijama. Također je navedena uloga žalbenog tijela, primarno u ostvarivanju svrhe i cilja Zakona o pravu na pristup informacijama i poticanja razvoja transparentne i otvorene javne vlasti, ali i kao zaštitnika drugih ustavnih prava i vrijednosti zaštićenih pravnim poretkom odnosno dostojanstva i normalnog funkcioniranja tijela javne vlasti. Nadalje, citirana je odredba članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama te se razmatraju subjektivni i objektivni elementi tzv. zlouporabe prava na pristup informacijama. Pojašnjeno je da je iz podnositeljevih postupanja po prethodno zaprimljenim zahtjevima moguće uočiti određeni model ponašanja, odnosno da žalitelj u konkretnom slučaju biva uvijek nezadovoljan dobivenom informacijom i nakon zaprimanja informacije postavlja niz dodatnih pojašnjenja iako postoje dokazi da je Općina Ivankovo ispravno postupila. Također je navedeno da se objektivni element zlouporabe koji se sastoji od učestalih zahtjeva za dostavu istih ili istovrsnih informacija ili zahtjeva kojima se traži velik broj informacija čime dolazi do opterećivanja rada i redovitog funkcioniranja tijela javne vlasti, jasno može vidjeti iz zaprimljenih zahtjeva žalitelja. Općina Ivankovo je istaknula da je žalitelj u 2021. godini podnio 38 zahtjeva za pristup informacijama, a u 2022. odnosno u samo 2 mjeseca, 11 zahtjeva za pristup informacijama, da žalitelj eksplicitno iskazuje da mu je namjera otežati rad tijelu javne vlasti i u skladu s navedenim prekomjerno podnosi zahtjeve za pristup informacijama. Nadalje, Općina Ivankovo je istaknula da kao jedinica lokalne samouprave obavlja niz poslova vezanih za ostvarivanje prava građana koji žive na njezinom području, a opterećivanje u radu može dovesti do realnih i štetnih posljedica u obavljanju redovitih poslova njezinih službenika. istaknuto je da prekomjerni zahtjevi za pristup informacijama predstavljaju veliko opterećenje za rad Općine Ivankovo jer Službenica za informiranje pored izvršavanja obveza određenih Zakonom o pravu na pristup informacijama obavlja i druge zadatke iz djelokruga rada lokalne samouprave. Osim toga je navedeno kako je uvidom u zahtjeve žalitelja utvrđeno raspršivanje zahtjeva na sve segmente rada Općine Ivankovo kako bi se pronašle bilo kakve nepravilnosti u radu te kako bi se okrivilo službenike i načelnika Općine Ivankovo za nesavjesno obavljanje poslova, odnosno da se žalitelj koristi zahtjevima za pristup informacijama kao alatom u osobnom sukobu s tijelom javne vlasti odnosno njegovim načelnikom te službenicima, a čime je prešao pravnu i moralnu granicu primjene instituta prava na pristup informacijama. Dodatno je pojašnjeno kako su zahtjevi žalitelja brojni, neodređeni i neselektivni, da se u njima traže informacije u kojima dominira neodređena zamjenica „sve“, odnosno traže se svi ugovori, sve odluke, svi dokumenti itd, a kako je to i u predmetnom zahtjevu. Zaključno je navedeno da je s obzirom na sve navedeno Općina Ivankovo odlučila temeljem članka 23. stavak 5. točka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama.

S obzirom da je predmetna žalba izjavljena izravno drugostupanjskom tijelu Ured povjerenika za informiranje je postupio sukladno odredbi članka 110. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj: 47/09. i 110/21.) te aktom KLASA: 008-04/22-01/606, URBROJ: 401-01/06-22-2 od 31. ožujka 2022. godine dostavio istu prvostupanjskom tijelu, u kojem je ujedno zatražio od Općine Ivankovo da žalbu i ostale akte ovog predmeta dostavi na rješavanje, ukoliko žalbu sama ne riješi u smislu članka 113. Zakona o općem upravnom postupku a o čemu je u tom slučaju trebala izvijestiti Ured povjerenika za informiranje. Uzimajući u obzir razlog odbijanja predmetnog zahtjeva citiranim aktom je od prvostupanjskog tijela zatraženo da dostavi i sve zahtjeve žalitelja zaprimljene u 2021. i 2022. godini te presliku Upisnika o zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija za navedene godine. U navedenom je aktu prvostupanjskom tijelu također napomenuto kako je informacije koje su predmet žalbenog postupka u obvezi dostaviti Povjereniku za informiranje sukladno članku 25. stavku 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Općina Ivankovo je u prilogu akta KLASA: UP/I-008-01/22-01/08, URBROJ: 2196-15-03/2-22-3 od 20. svibnja 2022. godine, dostavila spis predmeta ali bez informacija koje su predmet ovog postupka, pri čemu se prvostupanjsko tijelo u bitnome očitovalo kako ostaje kod svog rješenja.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako jedan ili više međusobno povezanih podnositelja putem jednog ili više funkcionalno povezanih zahtjeva očito zloupotrebljava pravo na pristup informacijama, a osobito kada zbog učestalih zahtjeva za dostavu istih ili istovrsnih informacija ili zahtjeva kojima se traži velik broj informacija dolazi do opterećivanja rada i redovitog funkcioniranja tijela javne vlasti.

Kod utvrđivanja zloupotrebe prava na pristup informacijama potrebno je ocijeniti sve činjenice i okolnosti, a relevantno je i zakonsko načelo međusobnog poštovanja i suradnje kojim je propisano da se odnosi tijela javne vlasti i korisnika temelje na suradnji i pružanju pomoći te međusobnom uvažavanju i poštivanju dostojanstva ljudske osobe. Dakle, tijela javne vlasti i korisnici prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija trebaju međusobno surađivati.

U odnosu na žalitelja razmotreni su objektivni i subjektivni kriteriji zlouporabe prava na pristup informacijama. Kako bi se moglo utvrditi objektivne kriterije koji se odnose na količinu podnesenih zahtjeva za pristup informacijama bilo je potrebno izvršiti uvid u Službeni upisnik o zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija Općine Ivankovo za 2021. i 2022. godinu, a također je bilo neophodno razmotriti obrazloženje osporenog rješenja, navode iz žalbe žalitelja te sadržaj zahtjeva žalitelja upućenih navedenom tijelu javne vlasti, kao i sadržaj njegovog zahtjeva u konkretnom slučaju.

Uvidom u navedene Upisnike dostavljene od Općine Ivankovo, utvrđeno je kako je u navedenom tijelu javne vlasti 2021. godine ukupno evidentirano 45 zahtjeva, o čega je 38 podneseno od strane žalitelja, a uvidom u Upisnik za 2022. godinu, da je do zaključno 4. ožujka 2022. godine evidentirano ukupno 13 zahtjeva, od kojih je sve podnio žalitelj a 2 upisa se odnose na predmetni zahtjev. Također je utvrđeno kako je većina žaliteljevih zahtjeva iz 2021. godine usvojena pri čemu prvostupanjsko tijelo nije naplaćivalo materijalne troškove dostave informacija.

U žalbenom postupku je izvršen pregled sadržaja svih evidentiranih zahtjeva koje je žalitelj podnio u 2021. i 2022. godini te je utvrđeno da su se istima od prvostupanjskog tijela tražile informacije o raspolaganju javnim sredstvima te zapisnici sa sjednica Općinskog vijeća Općine Ivankovo.

Razmatranjem konkretnog zahtjeva za pristup informacijama utvrđeno je kako se isti odnosi na financijsku dokumentaciju odnosno analitičke kartice konta u jednoj godini, a da te informacije nisu javno objavljene na internetskoj stranici prvostupanjskog (u zahtjevu nabrojena konta). S obzirom da Općina Ivankovo nije u postupku po žalbi drugostupanjskom tijelu dostavila informacije koje su se tražile u predmetnom zahtjevu, u žalbenom postupku nije bilo moguće utvrditi o kojoj se količini informacija radi, odnosno radi li se o zahtjevu koji bi predstavljao značajno opterećenje tijela javne vlasti i nemogućnost obavljanja njegovih redovnih poslova.

U postupku prije donošenja rješenja nadležno tijelo mora utvrditi pravo stanje stvari i u tu svrhu utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, pridržavajući se pri tome pravila koja vrijede za dokazni postupak.

Prema ocjeni Povjerenika za informiranje u ovom slučaju činjenično stanje nije u potpunosti, a niti pravilno utvrđeno jer činjenice koje se nalaze u spisu ovog predmeta nisu argumentirane odnosno potkrijepljene odgovarajućim dokazima. Naime, obzirom da prvostupanjsko tijelo nije dostavilo Povjereniku za informiranje cjelovit spis predmeta, što je bilo dužno učiniti sukladno odredbi članka 113. Zakona o općem upravnom postupku te članka 25. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz dokumentacije koja je dostupna u spisu predmeta nije bilo moguće nedvojbeno utvrditi činjenice odnosno nije bilo moguće utvrditi na temelju čega je prvostupanjsko tijelo odlučilo o odbijanju predmetnog zahtjeva žalitelja pozivom na odredbu članka 25. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, a radi čega u konkretnom slučaju Povjerenik za informiranje nije mogao u smislu članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku točno utvrditi činjenice te u zakonski propisanom roku sam riješiti ovu upravnu stvar.

Nadalje, u odnosu na razlog uskrate traženih informacija iz osporenog rješenja posebno se napominje da osnovano žalitelj u žalbi navodi da je obrazloženje osporenog rješenja nedostatno u smislu dokaza za navode da se u konkretnom slučaju radi o njegovom osobnom sukobu s tijelom javne vlasti i korištenju prava na pristup informacijama u tom smislu, kao i da se žalitelj osnovano poziva na činjenicu da je u predmetnom zahtjevu tražio informacije o raspolaganju javnim sredstvima na koje je primjenjiva odredba članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, kao i na stav koji je zauzeo u svojoj praksi Visoki upravni sud Republike Hrvatske, prema kojem ne može doći do zlouporabe prava na pristup informacijama kada se radi o traženju takve vrste informacija, a koja je javno dostupna na poveznici https://sudovi.hr/hr/vusrh/sudska-praksa/sudska-praksa.

Člankom 117. stavkom 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.) propisano je kad je za donošenje novoga rješenja, s obzirom na prirodu upravne stvari, nužno neposredno rješavanje prvostupanjskog tijela, a drugostupanjsko tijelo utvrdi da rješenje treba poništiti, dostavit će predmet na ponovno rješavanje prvostupanjskom tijelu.

Uzimajući u obzir sve navedeno, valjalo je temeljem članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku poništiti osporeno prvostupanjsko rješenje, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

Stoga Općina Ivankovo u ponovljenom postupku treba riješiti predmetni zahtjev, pri čemu treba imati u vidu da se zahtjevom traže informacije o raspolaganju javnim sredstvima, a da je pri navedenom potrebno uzeti u obzir i moguća ograničenja pristupa informacijama koja su propisana u članku 15. Zakona o pravu na pristup informacijama.

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja te ih prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti odgovarajućim dokazima, te na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja riješiti ovu upravnu stvar, posebno uzimajući u obzir primjedbe drugostupanjskog tijela iz ovog rješenja.

Zaključno se napominje kako tijela javne vlasti kod traženja veće količine informacija imaju pravo postupiti i u smislu članka 19. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, odnosno imaju pravo tražiti od korisnika naknadu stvaranih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije, sukladno članku 17. ovog Zakona, kao i naknadu troškova dostave tražene informacije, pri čemu u smislu članka 4. stavka 2. Kriterija za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije („Narodne novine“, broj 12/14. i 15/14.) koje je donio Povjerenik za informiranje, tijelo javne vlasti može zatražiti od korisnika da unaprijed položi procijenjeni iznos stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije, a sukladno navedenoj odredbi ako korisnik ne položi zahtijevani iznos troškova u roku od 8 dana, tada se smatra da je korisnik odustao od zahtjeva.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan