KLASA: UP/II-008-07/22-01/737

URBROJ: 401-01/04-22-2

Zagreb, 1. rujna 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) i članka 129. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Kali KLASA: 008-01/22-01/12, URBROJ: 2198/14-02/02-22-2 od 29. ožujka 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Poništava se rješenje Općine Kali KLASA: 008-01/22-01/12, URBROJ: 2198/14-02/02-22-2 od 29. ožujka 2022. godine.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Općine Kali KLASA: 008-01/22-01/12, URBROJ: 2198/14-02/02-22-2 od 29. ožujka 2022. godine, odbijen je zahtjev ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica) od 18. veljače 2022. godine, kojim je tražila da se žurno predsjedniku Općinskog vijeća Općine Kali, svim vijećnicima (vijećnicama) Općinskog vijeća Općine Kali, načelniku Općine Kali, pročelnici Jedinstvenog upravnog odjela, direktorici Turističke zajednice Općine Kali dostavi ili proslijedi: 1. dopis (žurno postupanje-traži se) Pučke pravobraniteljice upućen načelniku Općine Kali od 17. veljače 2022., 2. mail (predstavka) koji je žaliteljica dana 17. veljače 2022. uputila ......... kao vijećniku Općinskog vijeća Općine Kali, putem službenog e-maila Općine Kali, te od svih navedenih subjekata traži odgovor na sadržaj gore navedenih poslanih e-mailova i dokumenata sukladno članku 36. Zakona o lokalnoj i područnoj samoupravi. Zahtjev žaliteljice odbijen je temeljem članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama navodeći da se zahtjev žaliteljice ne smatra zahtjevom za pristup informacijama u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. istog Zakona odnosno jer je zahtjev u suprotnosti s zakonskom definicijom informacije te se ne smatra zahtjevom za pristup informaciji.

Žaliteljica je protiv navedenog rješenja pravovremeno izjavila žalbu u kojoj u bitnom navodi da se njezin zahtjev od 18. veljače 2022. godine odnosi na obveze tijela javne vlasti prema predstavci građana, sukladno članku 26. Zakona o lokalnoj i područnoj samoupravi te da nije tražila informacije temeljem Zakona o pravu na pristup informacijama. Ističe, kako je zahtjev uputila na pročelnicu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Kali smatrajući logičnim i zakonski osnovanim da se od strane te službe organizira slanje dokumenata (mailom ili dostavom) koje je poslala za predsjednika Općinskog vijeća, općinske vijećnike i vijećnice, načelnika, direktoricu Turističke zajednice Općine Kali. Nadalje, ističe kako rješenje osporava u cijelosti, jer je zakonski neosnovano. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica dana 18. veljače 2022. godine, na adresu elektroničke pošte: opcina.kali@zd.t-com.hr podnijela zahtjev čiji je predmet: „Zahtjev za postupanje od tijela javne vlasti“, kojim je tražila da se žurno predsjedniku Općinskog vijeća Općine Kali, svim vijećnicima (vijećnicama) Općinskog vijeća Općine Kali, načelniku Općine Kali, pročelnici Jedinstvenog upravnog odjela, direktorici Turističke zajednice Općine Kali, dostavi ili proslijedi: 1. dopis (žurno postupanje-traži se) Pučke pravobraniteljice upućen načelniku Općine Kali od 17. veljače 2022., 2. mail (predstavka) koji je žaliteljica dana 17. veljače 2022. uputila ........., kao vijećniku Općinskog vijeća Općine Kali, putem službenog e-maila Općine Kali, te od svih navedenih subjekata traži odgovor na sadržaj gore navedenih poslanih e-mailova i dokumenata sukladno članku 36. Zakona o lokalnoj i područnoj samoupravi. Nadalje, utvrđeno je da je Općina Kali rješenjem KLASA: 008-01/22-01/12, URBROJ: 2198/14-02/02-22-2 od 29. ožujka 2022. godine, odbila zahtjev žaliteljice temeljem članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama navodeći da se zahtjev žaliteljice ne smatra zahtjevom za pristup informacijama u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama odnosno jer je zahtjev u suprotnosti s zakonskom definicijom informacije te se ne smatra zahtjevom za pristup informaciji.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili uvezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

U članku 18. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenja nekog propisa, kao ni stvaranje nove informacije.

Slijedom navedenog, ostvarivanje prava na pristup informaciji u smislu gore citiranih odredbi predstavlja pristup već gotovoj, postojećoj informaciji i ne predstavlja obvezu tijela javne vlasti da daje odgovore na pitanja. Pristup informaciji znači dobivanje preslike određenog dokumenta, snimke ili nekog drugog zapisa podataka i ne predstavlja obvezu tijela javne vlasti da obavlja određene radnje, odnosno izrađuje novu informaciju ili mišljenje, vrši analize, daje tumačenja i slično.

Iz zahtjeva žaliteljice od 18. veljače 2022. godine, proizlazi da žaliteljica traži određeno postupanje od tijela javne vlasti te da se ne radi o zahtjevu za pristup informacijama, a kako to i sama žaliteljica navodi u žalbi.

U žalbenom postupku utvrđeno je da je Općina Kali, iako je utvrdila da se ne radi o zahtjevu za pristup informacijama, pogrešno primijenila materijalne i postupovne odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama ne primjenjuju se u ovom slučaju jer se podnesak žaliteljice ne može smatrati zahtjevom u smislu citiranog Zakona.

Dopisom Općine Kali KLASA: 008-01/22-01/12, URBROJ: 2198-14-02/02-22-5 od 17. svibnja 2022. godine, Povjereniku za informiranje dostavljen je prvostupanjski spis predmeta na nadležno postupanje. U citiranom dopisu Općine Kali, između ostalog, navodi se kako je žaliteljici na isti zahtjev odgovor poslala i pročelnica Jedinstvenog upravnog odjela Općine Kali, kao i predsjednik Općinskog vijeća Općine Kali. Uvidom u dostavljenu dokumentaciju razvidno je da ista sadrži dopis pročelnice Jedinstvenog upravnog odjela Općine Kali KLASA: 050-01/22-01/1, URBROJ: 2198-14-3/1-22-1 od 30. ožujka 2022. godine i dopis predsjednika Općinskog vijeća Općine Kali od 28. travnja 2022. godine, naslovljen na žaliteljicu.

Slijedom svega navedenog i činjenice da je rješenje Općine Kali nezakonito, temeljem odredbe članka 129. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno je kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan