KLASA: UP/II-008-07/22-01/716

URBROJ: 401-01/11-22-6

Zagreb, 21. rujna 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Sveučilišta u Splitu, Katoličkog bogoslovnog fakulteta KLASA: UP/I-032-01/21-04/0001, URBROJ: 2181-203-01-01-21-01-04 od 12. listopada 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Sveučilišta u Splitu, Katoličkog bogoslovnog fakulteta KLASA: UP/I-032-01/21-04/0001, URBROJ: 2181-203-01-01-21-01-04 od 12. listopada 2021. godine.

2.    Omogućava se ......... pravo na pristup preslici Zapisnika o rezultatima izbora za studentski zbor na KBF-u od 16. ožujka 2021. godine.

3.    Djelomično se omogućava ......... pravo na pristup preslici Zapisnika druge sjednice Povjerenstva za prigovore Katoličkog bogoslovnog fakulteta od 18. ožujka 2021. godine na način da se na stranicama 1. i 4. prekrije ime i prezime podnositelja prigovora te se u tom dijelu zahtjev odbija.

4.    Predmet se u preostalom dijelu dostavlja prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanje prava na pristup informacijama od 23. ožujka 2021. godine kojim je zatražio dostavu preslik dokumentacije svih sjednica Izbornog povjerenstva za provedbu izbora te preslik dokumentacije svih sjednica Povjerenstva za prigovore u provedbi izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta u postupku studentskih izbora održanih u akademskoj godini 2020./2021., temeljem odredbe članka 15. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da se u rješenju Sveučilišta u Splitu, Katoličkog bogoslovnog fakulteta od 12. listopada 2021. godine kojim je odbijen njegov zahtjev za pristup informacijama od 23. ožujka 2021. godine pogrešno navodi da je zahtjevom zatražen preslik svih sjednica Izbornog povjerenstava za provedbu izbora na Sveučilištu u Splitu, a što je neistinito jer se njegov zahtjev odnosi na provedbu izbora na Katoličkog bogoslovnom fakultetu. Nadalje, navodi da je tijelo javne vlasti suprotno odredbama članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama obilo njegov zahtjev temeljem članka 15. stavka 7. Zakona, obrazlažući svoju odluku time što žalitelj više nema status studenta Katoličkog bogoslovnog fakulteta jer se dana 17. ožujka 2021. godine ispisao s tog visokog učilišta. Također, navodi da je u obrazloženju pogrešno navedena zakonska odredba te se navode sasvim drugi razlozi koji nisu utemeljeni na Zakonu. Ističe da se prema Pravilniku o provedbi izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta sve kandidacijske liste objavljuju na oglasnoj ploči i na mrežnoj stranici, a popis birača objavljuje se na mrežnoj stranici, pa je vidljivo da ne postoje razlozi za odbijanje zahtjeva za pristup informacijama i uskratu zatraženih informacija. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 23. ožujka 2022. godine putem elektroničke pošte Sveučilištu u Splitu, Katoličkom bogoslovnom fakultetu kao tijelu javne vlasti podnio zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio preslik dokumentacije svih sjednica Izbornog povjerenstva za provedbu izbora te preslik dokumentacije svih sjednica Povjerenstva za prigovore u provedbi izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta u postupku studentskih izbora održanih u akademskoj godini 2020./2021.

Nadalje, utvrđeno je da je žalitelj dana 25. lipnja 2022. godine izjavio žalbu zbog neodlučivanja tijela javne vlasti prema njegovom gore citiranom zahtjevu od 23. ožujka 2022. godine te je Povjerenik za informiranje postupajući po predmetnoj žalbi rješenjem KLASA: UP/II-008-07/21-01/727, URBROJ: 401-01/14-21-1 od 16. rujna 2021. godine naložio tijelu javne vlasti da u roku od osam dana od zaprimanja ovog rješenja riješi predmetni zahtjev sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

Postupajući po rješenju Povjerenika za informiranje od 16. rujna 2021. godine, Sveučilište u Splitu, Katolički bogoslovni fakultet donio je rješenje KLASA: UP/I-032-01/21-04/0001, URBROJ: 2181-203-01-01-21-01-04 od 12. listopada 2021. godine kojim se odbija žaliteljev zahtjev od 23. ožujka 2021. godine temeljem odredbe članka 15. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama.

U obrazloženju pobijanog rješenja navodi se da je člankom 15. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da će tijelo javne vlasti ograničiti pristup informaciji u ostalim slučajevima određenim zakonom. Nadalje, navodi se da žalitelj nema status studenta, budući da se dana 17. ožujka 2021. godine ispisao s Katoličkog bogoslovnog fakulteta.

Člankom 15. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da informacije iz stavka 2. i 3. ovoga članka postaju dostupne javnosti nakon što prestanu razlozi na temelju kojih je tijelo javne vlasti ograničilo pravo na pristup informaciji.

Iz navedenog proizlazi da žalitelj u žalbi osnovano ističe da se tijelo javne vlasti u obrazloženju rješenja pogrešno poziva na citiranu odredbu Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da ista ne sadrži razlog za ograničenje prava na pristup informacijama.

Nadalje, iz obrazloženja pobijanog rješenja proizlazi da je tijelo javne vlasti temelji svoju odluku o ograničavanju prava na pristup informacijama u konkretnom slučaju, na činjenici da žalitelj više nije student Sveučilišta u Splitu, Katoličkog bogoslovnog fakulteta.

Navedenu argumentaciju tijela javne vlasti nije moguće prihvatiti, osobito uzimajući u obzir činjenicu da je člankom 5. stavkom 1. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da je korisnik prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija svaka domaća ili strana fizička i pravna osoba, kao i da je člankom 8. citiranog Zakona propisano načelo jednakosti svih korisnika u ostvarivanju prava na pristup informacijama. Dakle, činjenica da žalitelj kao korisnik prava na pristup informacijama nije student Sveučilišta u Splitu, Katoličkog bogoslovnog fakulteta ne može biti razlog za ostvarivanje njegovog prava na pristup informacijama pred navedenim tijelom javne vlasti. Osim toga, razlozi za ograničenje prava na pristup informacijama taksativno su nabrojeni u članku 15. stavku 1., 2., 3. i 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz čega proizlazi da osobni status korisnika prava na pristup informacijama u odnosu na tijelo javne vlasti, nije zakonom propisani razlog za ograničenje prava na pristup informacijama.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je na nadležno postupanje spis predmeta te, u skladu s obvezom iz članka 25. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, Zapisnik o rezultatima izbora za studentski zbor na KBF-u od 16. ožujka 2021. godine i Zapisnik druge sjednice Povjerenstva za prigovore Katoličkog bogoslovnog fakulteta od 18. ožujka 2021. godine.

S obzirom na sadržaj žaliteljevog zahtjeva, kao i dostavljene dokumente, u žalbenom postupku je valjalo razmotriti odredbe propisa kojima je uređen postupak provedbe izbora za studenski zbor.

Člankom 1. stavkom 1. Zakona o studentskom zboru i drugim studentskim organizacijama („Narodne novine“, broj 71/07.) uređuje se pravo studenata na predstavljanje u tijelima visokih učilišta, pravo na udruživanje i djelovanje studentskih organizacija na visokim učilištima, studentski izbori, izbor i djelovanje studentskog pravobranitelja te druga pitanja vezana uz djelovanje studentskih organizacija. Odredba članka 2. stavka 2. navedenog Zakona propisuje da studenti sudjeluju u upravljanju visokim učilištem kroz studentski zbor kao izborno predstavničko tijelo studenata visokog učilišta.

Člankom 3. Zakona o studentskom zboru i drugim studentskim organizacijama propisane su obveze visokih učilišta vezano za Studentski zbor, pa je tako u stavku 2. navedenog članka propisano da su čelnici visokih učilišta dužni osigurati zakonitost rada studentskog zbora i drugih studentskih organizacija koje djeluju na visokom učilištu, osigurati zakonito i pravodobno provođenje studentskih izbora i omogućiti svim studentima ravnopravno sudjelovanje u izborima, a stavkom 4. da se obveze visokog učilišta iz prethodnih stavaka ovog članka uređuju općim aktom visokog učilišta.

Postupak izbora za studentske zborove visokih učilišta je propisan člankom 15. Zakona o studentskom zboru i drugim studentskim organizacijama, a iz njegovih odredbi je razvidno da izbore raspisuje čelnik visokog učilišta, da isti imenuje izborno povjerenstvo koje provodi izbore, da članovi izbornog povjerenstva ne mogu biti istodobno i članovi povjerenstva za prigovore, članovi biračkih odbora, kandidati na izborima te članovi studenskog zbora s važećim mandatom, a da je posebnim općim aktom studentskog zbora propisan izborni postupak, a između ostalog pravo na prigovor na tijek i rezultate izbornog postupka te sastav i djelokrug povjerenstva za prigovore.

U članku 16. stavku 2. Zakona o studentskom zboru i drugim studentskim organizacijama je propisano da Povjerenstvo za prigovore ima pet članova. Dva člana povjerenstva i njihove zamjenike iz redova studenata predlaže studentski zbor, a imenuje čelnik visokog učilišta. tri člana povjerenstva i njihove zamjenike iz reda nastavnog osoblja predlaže senat sveučilišta odnosno vijeće visokog učilišta, a imenuje čelnik visokog učilišta.

Iz Pravilnika za provedbu izbora predstavnika studenata u Studentski zbor Sveučilišta u Splitu i studentske zborove sastavnica Sveučilišta u Splitu od 23. svibnja 2019. godine je vidljivo kako je njime uređen postupak podnošenja prigovora na tijek i rezultate izbornog postupka te da je u članku 16. stavku 4. istoga propisano da je Povjerenstvo za prigovore dužno svaki prigovor koji je podnesen u roku od 24 sata nakon objavljivanja izbornih rezultata, riješiti u roku od pet dana, a zatim dostaviti rješenje podnositelju prigovora i Izbornom povjerenstvu koje u roku od 7 dana donosi odluku o pravovaljanosti izbora.

Nadalje, iz navedenog Pravilnika je vidljivo kako je nakon završetka izbornog postupka od strane čelne osobe sastavnice Sveučilišta potrebno kompletirati dokumentaciju o provedenim izborima za Studentski zbor, da se ista arhivira u pismohrani na rok od 5 godina od dana održavanja izbora te da je čelnik sastavnice Sveučilišta dužan u roku od 7 dana od dana izbora dostaviti Studentskom zboru Sveučilišta presliku kompletne dokumentacije, osim glasačkih listića.

Stoga je u žalbenom postupku razmotreno može li se žalitelju omogućiti pravo na pristup dostavljenim dokumentima, a također i može li se pristup istima ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavka 2. i 3. ovog Zakona, bi li omogućavanjem pristupa informacijama u konkretnom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te prevladava li potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes.

U drugostupanjskom postupku izvršen je uvid i u javno objavljene informacije na web stranici Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu, te je utvrđeno kako je navedeno tijelo javne vlasti vezano za postupak izbora u Studentski zbor, javno objavilo sljedeće dokumente: na poveznici https://www.kbf.unist.hr/images/2020-21/KBFST-2021-Odluka_o_prigovorima_na_provedbu_izbora_za_SZ_KBF-a2021.pdf Odluku o prigovorima žalitelja na provedbu izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu od 26. veljače 2021. godine, iz koje je vidljivo kako su u provedenom postupku utvrđene određene nepravilnosti te se istom odlukom nalaže uklanjanje istih te se obavještava dekana o potrebi donošenja odluke o novom nadnevku održavanja izbora; na poveznici https://www.kbf.unist.hr/images/2020-21/KBFST-2021-Odluka_o_raspisivanju_novog_datuma_izbora_za_SZ_KBF-a2021-v3.pdf Odluku dekana Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu o poništenju datuma izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu te Odluku o novom datumu održavanja navedenih izbora, obzirom da se izborni postupak trebao vratiti u vrijeme predaje izbornih lista; na poveznici https://www.kbf.unist.hr/images/2020-21/KBFST-2021-Zapisnik_o_rezultatima_izbora_za_SZ_2021.pdf - Zapisnik o rezultatima ponovljenih izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu od 16. ožujka 2021. godine; na poveznici https://www.kbf.unist.hr/images/2020-21/KBFST-2021-Odluka_o_prigovorima_na_provedbu_izbora_za_SZ_KBF-a.pdf - Odluku o prigovorima na provedbu izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu od 22. ožujka 2021. godine; te na poveznici https://www.kbf.unist.hr/images/2020-21/KBFST-2021-Konacnost_rezultata_izbora_za_SZ_KBF-a_2021.pdf - Odluku o Konačnosti rezultata izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu od 22. ožujka 2021. godine.

Nadalje, iz javno dostupnih podataka razvidno je da je žalitelj zahtjev za pristup informacijama podnio tijelu javne vlasti nakon okončanja izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta te da je Zapisnik o rezultatima ponovljenih izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu od 16. ožujka 2021. godine koji je Povjereniku za informiranje dostavljen kao dio spisa predmeta javno objavljen na internetskoj stranici tijela javne vlasti.

Stoga je Povjerenik za informiranje utvrdio da ne postoje razlozi za ograničenje prava na pristup informacijama u odnosu na citirani Zapisnik od 16. ožujka 2022. godine, te je sukladno odredbi članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.) riješeno kao u točki 2. izreke rješenja.

Uvidom u Zapisnik druge sjednice Povjerenstva za prigovore Katoličkog bogoslovnog fakulteta od 18. ožujka 2021. godine utvrđeno je da isti sadrži osobne podatke fizičkih osoba, odnosno uz imena i prezimena članova Povjerenstva za prigovore, sadrži i ime i prezime osobe koja je podnijela prigovor, i to na 1. i 4. stranici zapisnika.

Sukladno članku 99. Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (dalje u tekstu: Opća uredba o zaštiti podataka), ista je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u državama članicama od 25. svibnja 2018. godine.

Uvodnom odredom broj 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da bi obrada osobnih podataka trebala biti osmišljena tako da bude u službi čovječanstva. Dalje se navodi da pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno pravo, te da ga se mora razmatrati u skladu s načelom proporcionalnosti, odnosno da se predmetnom Uredbom poštuju sva temeljna prava i uvažavaju slobode i načela priznata Poveljom koja su sadržana u ugovorima, uključujući slobodu izražavanja i informiranja.

Člankom 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da su osobni podaci svi podaci koji se odnose na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi („ispitanik“): pojedinac čiji se identitet može utvrditi jest osoba koja se može identificirati izravno ili neizravno, osobito uz pomoć identifikatora kao što su ime, identifikacijski broj, podaci o lokaciji, mrežni identifikator ili uz pomoć jednog ili više čimbenika svojstvenih za fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet tog pojedinca.

Odredbom članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijelo javne vlasti može ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Nadalje, člankom 16. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Test razmjernosti i javnog interesa procjena je razmjernosti između razloga za omogućavanje pristupa informaciji i razloga za ograničenje te omogućavanje pristupa informaciji ako prevladava javni interes.

Iz zakonske definicije testa razmjernosti i javnog interesa proizlazi kako se navedenim testom procjenjuje odnos između dvaju zaštićenih interesa i to interesa zaštite određene informacije i interesa pružanja informacije. Važno je naglasiti da su oba interesa legitimna i predstavljaju javni interes samim time što su uređeni zakonom i priznati kao legitimni. Tako je u javnom interesu zaštititi vrijednosti i interese koji se štite kao što je u javnom interesu pružiti korisnicima informaciju koja je u posjedu tijela javne vlasti. Stoga je svrha testa razmjernosti i javnog interesa ocijeniti je li javni interes da se omogući pristup informaciji veći od potencijalne i vjerojatne štete koja bi nastala objavom informacije. Sadržaj testa razmjernosti i javnog interesa je usporediti odnosno odvagnuti ta dva interesa u njihovom međusobnom odnosu u svakom konkretnom slučaju.

Nakon provedenog žalbenog postupka zaključeno je da se žalitelju može omogućiti pristup traženim informacijama na način kako je to odlučeno u točki 3. izreke ovog rješenja, jer se radi o službenim dokumentu kojeg je izradilo u postupku izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta, a koji izbori su u trenutku podnošenja zahtjeva za pristup informacijama od strane žalitelja (23. ožujka 2021. godine) bili okončani sukladno, što je razvidno iz javno objavljene Odluke o Konačnosti rezultata izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu od 22. ožujka 2021. godine.

Naime, pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno pravo, već isto treba dovesti u vezu s drugim pravima, u konkretnom slučaju pravom na pristup informacijama koje je također zajamčeno Ustavom Republike Hrvatske, kao i pravo na zaštitu osobnih podataka, pa kada utvrdimo da je nešto osobni podatak to ne znači da je on u konkretnom slučaju automatski zaštićen. Tako u odnosu na osobne podatke kao što su ime i prezime članova Povjerenstva za prigovoru, u žalbenom postupku je utvrđeno da se isti ne štite jer kada se radi o osobama koje su zaposlenici tijela javne vlasti ili koje sudjeluju u nekom postupku kao službene osobe, na osobne podatke kao što su njihova imena i prezimena nije moguće primijeniti zakonsko ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Međutim, u odnosu na ime i prezime fizičke osobe koja je podnijela prigovor, a koje je navedeno na stranicama 1. i 4. Zapisnika druge sjednice Povjerenstva za prigovore od 18. ožujka 2021. godine, utvrđeno da u pogledu istih ne prevladava javni interes, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da bi omogućavanje pristupa navedenom podatku predstavljalo nepotrebno zadiranje u privatni život fizičke osobe. Također se ističe da iz spisa predmeta ne proizlazi da su se vodile bilo kakve javne rasprave vezano za navedene podatke, da se iste ne odnose na pitanje javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša te nije vjerojatno da bi objava istih doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnim načelima funkcioniranja tijela javne vlasti (dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet).

Stoga je sukladno članku 15. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama trebalo prekriti navedene podatke, a kako je to navedeno u točki 3. izreke ovog rješenja.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku, u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama, riješiti kao u točki 3. izreke ovog rješenja

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom od 23. ožujka 2021. godine zatražio „preslik dokumentacije svih sjednica Izbornog povjerenstva za provedbu izbora te preslik dokumentacije svih sjednica Povjerenstva za prigovore u provedbi izbora za Studentski zbor Katoličkog bogoslovnog fakulteta u postupku studentskih izbora održanih u akademskoj godini 2020./2021“, te da je tijelo javne vlasti na nadležno odlučivanje kao dio spisa predmeta dostavilo tek dva zapisnika - Zapisnik o rezultatima izbora za studentski zbor na KBF-u od 16. ožujka 2021. godine i Zapisnik druge sjednice Povjerenstva za prigovore Katoličkog bogoslovnog fakulteta od 18. ožujka 2021. godine.

Međutim, iz prethodno navedenih javno objavljenih dokumenata, kao i sadržaja dostavljenih dvaju zapisnika, razvidno je da je u postupku izbora bilo i drugih sjednica Izbornog povjerenstva i Povjerenstva za prigovore, kao i da je na sjednicama za koje su dostavljeni zapisnici bila uključena i druga dokumentacija pored dostavljenih zapisnika.

S obzirom da navedeno nije dostavljeno Povjereniku za informiranje u postupku odlučivanja, na temelju članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno je kao u točki 4. izreke rješenja, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja na ponovni postupak prvostupanjskom tijelu.

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, činjenice prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti ih odgovarajućim dokazima, te utvrditi mogu li se preslike zatraženih informacija ili određenih dijelova zatraženih informacija temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama dostaviti žalitelju i na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja, nakon primitka rješenja u zakonskom roku riješiti ovu upravnu stvar.

Prilikom rješavanja zahtjeva prvostupanjsko tijelo treba uzeti u obzir da omogućavanje pristupa informacijama prema Zakonu o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj, u trenutku zaprimanja zahtjeva postojećoj informaciji i tijelo javne vlasti nije dužno temeljem podnesenog zahtjeva za pristup informaciji davati odgovore na pitanja ili davati tumačenja te na taj način izrađivati novu informaciju.

Ako tijelo javne vlasti utvrdi da posjeduje izrađene tražene informacije i ako utvrdi da nema razloga za ograničenje iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti treba omogućiti pravo na pristup zatraženoj informaciji. Ukoliko tijelo javne vlasti utvrdi da za zatraženu informaciju postoje ograničenja pristupa informacijama iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama za koje je potrebno provesti test razmjernosti i javnog interesa, potrebno je postupiti sukladno članku 16. Zakona o pravu na pristup informacijama. Test razmjernosti i javnog interesa podrazumijeva da tijelo javne vlasti, kada rješava konkretni zahtjev za pristup informacijama koje su iz kategorije izuzetaka iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, procijeni hoće li omogućavanje tih informacija biti u interesu javnosti i hoće li od njihovog omogućavanja biti više koristi nego štete po zaštićene interese iz navedenog članka Zakona. Kako bi tijelo javne vlasti došlo do odluke, potrebno je pronaći ravnotežu između suprotstavljenih razloga, na temelju pojedinih okolnosti slučaja. Napominje se da tijelo javne vlasti kod rješavanja zahtjeva za pristup informacijama treba razmotriti da li je moguće žalitelju omogućiti djelomičan pristup traženoj informaciji. Naime, u članku 15. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisana je obvezu tijelu javne vlasti u slučaju kada tražena informacija sadrži podatak koji podliježe ograničenju, da preostale dijelove informacije treba učiniti dostupnima. Kada se nakon provedbe testa razmjernosti i javnog interesa utvrdi da preteže zaštita nekog od interesa iz članka 15. stavka 2., 3. i 4. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti u obvezi je donijeti rješenje o odbijanju zahtjeva.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan