KLASA: UP/II-008-07/22-01/669

URBROJ: 401-01/04-22-6

Zagreb, 5. rujna 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Umaga-Umago, KLASA: UP/I-008-01/22-01/08, URBROJ: 2163-9-03/04-22-2 od 25. travnja 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Umaga–Umago, KLASA: UP/I-008-01/22-01/08, URBROJ: 2163-9-03/04-22-2 od 25. travnja 2022. godine, kao neosnovana.

 


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Grada Umaga-Umago, KLASA: UP/I-008-01/22-01/08, URBROJ: 2163-9-03/04-22-2 od 25. travnja 2022. godine, odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica) od 12. travnja 2022. godine, kojim je zatražila da joj se omogući u uvid lokacijsku informaciju koju je nadležni Upravni odjel grada Umaga-Umago izdao dana 13. rujna 2018. godine KLASA: 350-08/18-10/000147, URBROJ: 2105/05-09/04-18-0002, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu zatraženu informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da osporava rješenje kojim je odbačen zahtjev za pristup zatraženoj lokacijskoj informaciji s obrazloženjem kako u Gradu Umagu-Umago nema predmeta koji se vodi pod klasifikacijskom oznakom KLASA: 350-08/18-10/000147, URBROJ: 2105/05-09/04-18-0002. Nadalje, navodi kako posjeduje dokaz da je predmetni dokument izdan, pa joj je nejasno tko i zašto u tijelu javne vlasti skriva informacije koje bi trebale biti dostupne javnosti. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Dopisom KLASA: UP/I-008-01/22-01/08, URBROJ: 2163-9-07/04-22-4 od 4. svibnja 2022. godine, Grad Umag-Umago dostavio je Povjereniku za informiranje spis predmeta na nadležno postupanje. U dopisu se, između ostalog, navodi kako se odbacuju navodi žaliteljice da netko u Gradu Umagu-Umago skriva informacije, a s tim u vezi nadalje se navodi kako se u prilogu dostavlja Print Screen ekrana informacijskog sustava uredskog poslovanja iz kojeg je razvidno da predmet KLASA: 350-08/18-10/000147, nije evidentiran kako u evidenciji predmeta neupravnog postupka tako ni u evidenciji upravnog postupka.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama od 12. travnja 2022. godine od Grada Umaga-Umago, kao tijela javne vlasti, zatražila da joj se u skladu s Zakonom o pravu na pristup informacijama omogući u uvid lokacijsku informaciju koju je nadležni Upravni odjel grada Umaga-Umago izdao dana 13. rujna 2018. godine KLASA: 350-08/18-10/000147, URBROJ: 2105/05-09/04-18-0002. Nadalje, utvrđeno da je Grad Umag-Umago povodom zahtjeva žaliteljice donio rješenje KLASA: UP/I-008-01/22-01/08, URBROJ: 2163-9-03/04-22-2 od 25. travnja 2022. godine, kojim je odbacio zahtjev žaliteljice temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu zatraženu informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U obrazloženju osporenog rješenja u bitnom se navodi kako je provjerom utvrđeno da Grad Umag-Umago nema predmeta koji se vodi pod klasifikacijskom oznakom 350-08/18-10/000147.

Tijekom žalbenog postupka, dana 20. lipnja 2022. godine, Povjerenik za informiranje zaprimio je podnesak žaliteljice u kojem žaliteljica u bitnom navodi kako se zahtjev odnosi na lokacijsku informaciju KLASA: 350-08/18-10/000147, URBROJ: 2105/05-09/04-18-0002, koju je Grad Umag izdao 13. rujna 2018. godine. Također navodi, kako posjeduje dokaz da je lokacijska informacija izdana te da je stoga tražen uvid u istu.

Ured povjerenika za informiranje je dana 4. srpnja 2022. godine kontaktirao žaliteljicu vezano navode o posjedovanju dokaza da je predmetna lokacijska informacija izdana od strane Grada Umaga-Umago.

Dana 6. srpnja 2022. godine, Povjerenik za informiranje zaprimio je podnesak žaliteljice u prilogu kojeg je žaliteljica kao dokaz da je lokacijska informacija izdana dostavila presliku Ugovora o kupoprodaji nekretnine sklopljenog između trgovačkog društva IT GLOBAL d.o.o., kao prodavatelja i trgovačkog društva DIRUS PROJEKT d.o.o., kao kupca. U svom podnesku žaliteljica u bitnom navodi kako su u članku 8. Ugovora navedeni KLASA i URBROJ lokacijske informacije, a s obzirom da je Grad Umag odbacio njezin zahtjev za pristup informacijama s obrazloženjem da tražena lokacijska informacija ne postoji, nejasno je kako su onda potpisnici Ugovora o kupoprodaji nekretnine u posebnom članku tog Ugovora naveli lokacijsku informaciju s klasom i urbrojem.

Dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/22-01/669, URBROJ: 401-01/04-22-4 od 21. srpnja 2022, Gradu Umagu-Umago dostavljena je preslika gore citiranog Ugovora o kupoprodaji nekretnine uknjižene na k.č.br. 2507, z.k.ul. 4953, k.o. Umag te je od Grada Umaga- Umago zatraženo očitovanje o izdavanju lokacijske informacije KLASA: 350-08/18-10/000147, URBROJ: 2105/05-09/04-18-0002 od 13. rujna 2018. godine, kao i o tome da li je izdana lokacijska informacija koja se odnosi na zemljište k.č.br. 2507, z.k.ul. 4953, k.o. Umag.

Dana 8. kolovoza 2022. godine Ured povjerenika za informiranje zaprimio je očitovanje Grada Umaga-Umago, KLASA: UP/I-008-01/22-01/08, URBROJ: 2163-9-07/03-22-6 od 2. kolovoza 2022. godine, u kojem se u bitnom navodi kako predmetna lokacijska informacija KLASA: 350-08/18-10/000147, URBROJ: 2105/05-09/04-18-0002 od 13. rujna 2018. godine nije izdana, a da je lokacijska informacija koja se odnosi na zemljište k.č.br. 2507, z.k.ul. 4953, k.o. Umag izdana.

Člankom 38. stavkom 4. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 56/90, 135/97, 8/98, 113/00,124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10 i 5/14), jamči se pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti. Ograničenja prava na pristup informacijama moraju biti razmjerna naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju te nužna u slobodnom i demokratskom društvu, a propisuju se zakonom.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama u skladu s načelima otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Odredbom članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo javne vlasti izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Odredbom članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je prvostupanjsko tijelo u provedenom postupku utvrdilo kako ne posjeduje traženu lokacijsku informaciju, a u žalbenom postupku se u dopisu, kojim je dostavljen spis predmeta, dodatno očitovalo kako je iz Print Screen ekrana informacijskog sustava uredskog poslovanja, razvidno da predmet KLASA: 350-08/18-10/000147, nije evidentiran kako u evidenciji predmeta neupravnog postupka tako ni u evidenciji upravnog postupka te u dopisu KLASA: UP/I-008-01/22-01/08, URBROJ: 2163-9-07/03-22-6 od 2. kolovoza 2022. godine, također navelo da predmetna lokacijska dozvola nije izdana.

Napominje se da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje utvrđivanje obveze tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju, odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji za koju je nedvojbeno utvrđeno da jest u posjedu tijela javne vlasti.

S obzirom na sve navedeno u žalbenom je postupku zaključeno kako Grad Umag-Umago ne posjeduje traženu informaciju iz zahtjeva te je stoga Grad Umag-Umago pravilno postupio kada je odbacio zahtjev žaliteljice pozivom na odredbu članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U žalbenom postupku je utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, slijedom čega je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan