KLASA: UP/II-008-07/22-01/500

URBROJ: 401-01/04-22-3

Zagreb, 21. rujna 2022.

       

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Ivankovo, KLASA: UP/I-008-02/22-01/04, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 22. veljače 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Općine Ivankovo, KLASA: UP/I-008-02/22-01/04, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 22. veljače 2022. godine.

2.    Predmet se vraća prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Općine Ivankovo odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 9. veljače 2022. godine, kojim je zatražio dokumentaciju vezanu za sve predmete nabave čija je vrijednost manja od 20.000,00 kn koje je Općina Ivankovo nabavljala u periodu od 1. siječnja 2021. do 31. prosinca 2021. godine te dostavu dokumentacije iz koje jasno proizlazi specifikacija iznosa vrijednosti predmeta nabave, kao i prateću dokumentaciju vezanu za pojedinu nabavu takve vrste (poziv na dostavu ponude, ponuda proizvođača/dobavljača opreme/pružatelja usluga ili radova, narudžbenica, ugovor, račun i sl.). Zahtjev žalitelja odbijen je temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer žalitelj zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da pobija rješenje iz svih žalbenih razloga. Ističe, kako je njegov zahtjev odbijen zbog zlouporabe prava na pristup informacijama te da se u obrazloženju rješenja navodi kako on podnosi Općini Ivankovo velik broj zahtjeva za pristup informacijama sa ciljem otežavanja rada Općine. Nadalje, ističe kako je njegovo pravo zatražiti informacije o tome kako se troši proračunski novac pa tako i u ovom slučaju informacije vezane za javnu nabavu male vrijednosti na koju se ne primjenjuju redovna pravila o postupku javne nabave. Također, ističe da se radi o informacijama koje su od općeg interesa i da pri tome treba imati na umu i odredbu članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama koja nalaže tijelu javne vlasti da informacije moraju biti dostupne javnosti, a s obzirom da Općina Ivankovo koristi financijska sredstva iz proračuna Republike Hrvatske, ista mora dostaviti takve informacije pa i onda kada dostava takvih informacija predstavlja eventualno opterećenje redovitog rada tijela javne vlasti. Žalitelj navodi, kako je takvo mišljenje zauzeo i Visoki upravni sud Republike Hrvatske u presudi Poslovni broj: UsII-298/20-5 od 23. rujna 2020. godine, koju prilaže uz žalbu, kao i u presudama istog suda Poslovni broj: UsII-167/19 od 16. svibnja 2019. godine, Poslovni broj: UsII-170/19 od 20. ožujka 2019. godine, i Poslovni broj: UsII-191/19 od 12. rujna 2019. godine, koje su javno dostupne na internetskim stranicama Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Nadalje, navodi da se radi o paušalnom rješenju u kojem se tijelo javne vlasti poziva na niz pravnih propisa koji su napose kontradiktorni izreci rješenja te nije razumljiva njihova svrha, a pri tome tijelo javne vlasti ne ulazi u bit zahtjeva već se po zaprimanju zahtjeva ispunjava ranije pripremljeni obrazac rješenja kojim se odbija zahtjev zbog tzv. zlouporabe prava na pristup informacijama. Također, navodi kako drži da su ponuditelji u postupku javne nabave bili obrtnici i trgovačka društva čiji su podaci javno dostupni u obrtnom odnosno sudskom registru, a kad se radi o raspolaganju javnim sredstvima tada se ime i prezime fizičke osobe ne smatra zaštićenim osobnim podatkom. Napominje, kako s obzirom da mu Općina Ivankovo nije dostavila tražene informacije ista je bila dužna provesti test razmjernosti i javnog interesa. Nadalje, žalitelj skreće pozornost na odredbe članka 5. stavka 1. točke 3. i točke 5 . Zakona o prava na pristup informacijama kojima je propisana definicija informacije odnosno što pravo na pristup informacijama obuhvaća. Također, navodi da je odredbom članka 10. stavka 1. točke 9. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da su tijela javne vlasti dužna objavljivati informacije o postupcima javne nabave, dokumentaciju potrebnu za nadmetanje, informacije o izvršavanju ugovora i druge informacije za koje postoji obveza objavljivanja sukladno zakonu kojim se uređuje javna nabava te da sukladno navedenom smatra da tijelo javne vlasti mora javno objavljivati informacije o postupcima javne nabave zajedno sa popratnom dokumentacijom, a da ih Općina Ivankovo nije objavila na svojim mrežnim stranicama niti mu ih je dostavila na njegovo traženje. Zaključno, žalitelj navodi kako Općina Ivankovo nije prikazala činjenično stanje iz kojeg bi proizlazilo da bi udovoljavanje zahtjevu žalitelja opteretilo redovnu djelatnost i normalno funkcioniranje tog tijela javne vlasti, a u konkretnom slučaju se radi o potrošnji sredstava tijela javne vlasti što predstavlja raspolaganje javnim sredstvima za što se zakonom podrazumijeva javni interes odnosno pravo svih fizičkih i pravnih osoba da znaju na koji se način i u koju svrhu koriste navedena sredstva. Predlaže da se žalba usvoji.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 9. veljače 2022. godine, koji je urudžbiran s datumom 14. veljače 2022. godine, od Općine Ivankovo, kao tijela javne vlasti, zatražio da mu se dostavi dokumentacija vezana za sve predmete nabave čija je vrijednost manja od 20.000,00 kn, koje je Općina Ivankovo nabavljala u periodu od 1. siječnja 2021. do 31. prosinca 2021. godine te dostavu dokumentacije iz koje jasno proizlazi specifikacija iznosa vrijednosti predmeta nabave, kao i prateću dokumentaciju vezanu za pojedinu nabavu takve vrste (poziv na dostavu ponude, ponuda proizvođača/dobavljača opreme/pružatelja usluga ili radova, narudžbenica, ugovor, račun i sl.). Nadalje, utvrđeno je da je Općina Ivankovo, donijela osporeno rješenje, KLASA: UP/I-008-02/22-01/04, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 22. veljače 2022. godine, kojim je odbila zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 25. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama iz razloga što žalitelj zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

U obrazloženju osporenog rješenja citiraju se odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama i drugih propisa vezano za zlouporabu prava na pristup informacijama, navodi se uloga Povjerenika za informiranje kao tijela koje osigurava pravnu zaštitu prava na pristup informacijama, primarno u ostvarivanju svrhe i cilja Zakona o pravu na pristup informacijama i poticanja razvoja transparentne i otvorene javne vlasti, ali i kao zaštitnika drugih ustavnih prava i vrijednosti zaštićenih pravnim poretkom odnosno dostojanstva i normalnog funkcioniranja tijela javne vlasti. Nadalje, u obrazloženju osporenog rješenja razmatraju se subjektivni i objektivni elementi zlouporabe prava na pristup informacijama, pa tako iz žaliteljevih postupanja po prethodno zaprimljenim zahtjevima Općina Ivankovo zaključuje kako je moguće uočiti određeni model ponašanja, odnosno da žalitelj uvijek biva nezadovoljan dobivenom informacijom i nakon zaprimanja informacije postavlja niz dodatnih pojašnjenja iako postoje dokazi da je Općina Ivankovo ispravno postupila. Također, ističe se kako je u 2021. godini žalitelj podnio 38 zahtjeva za pristup informacijama, a u 2022. odnosno u samo 2 mjeseca, 10 zahtjeva za pristup informacijama te da žalitelj eksplicitno iskazuje da mu je namjera otežati rad tijelu javne vlasti i u skladu s navedenim prekomjerno podnosi zahtjeve za pristup informacijama, a što predstavlja veliko opterećenje za rad Općine Ivankovo. Napominje se, kako Službenica za informiranje pored izvršavanja obveza određenih Zakonom o pravu na pristup informacijama obavlja i druge zadatke iz djelokruga rada lokalne samouprave, a opterećivanje u radu može dovesti do realnih i štetnih posljedica u obavljanju redovitih poslova. Nadalje se navodi, kako žalitelj koristi Zakon o pravu na pristup informacijama kao alat za svoj osobni sukob s tijelom javne vlasti, a utvrđeno je i raspršivanje njegovih zahtjeva na sve segmente rada Općine Ivankovo kako bi se pronašle bilo kakve nepravilnosti u radu te kako bi se okrivilo službenike i načelnika Općine Ivankovo za nesavjesno obavljanje poslova. Također, navodi se kako su zahtjevi žalitelja brojni, opsežni, neodređeni i neselektivni, a u većini zahtjeva dominira neodređena zamjenica „sve“, odnosno traže se svi ugovori, sve odluke, svi dokumenti itd. te da je tako i u odnosu na predmetni zahtjev.

Dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: 008-04/22-01/458, URBROJ: 401-01/04-22-3 od 21. ožujka 2022. godine, Općini Ivankovo dostavljena je predmetna žalba te je od iste zatraženo da ukoliko žalbu sama ne riješi u smislu članka 113. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) da žalbu i ostale akte ovog predmeta dostavi na rješavanje, kao i informacije koje su predmet postupka, a koje je žalitelj tražio u svom zahtjevu od 9. veljače 2022. godine. Ujedno je od Općine Ivankovo, a s obzirom na razlog odbijanja predmetnog zahtjeva, zatraženo da dostavi i sve zahtjeve žalitelja zaprimljene u 2021. i 2022. godini, presliku Upisnika o zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija za navedene godine, kao i da popuni upitnik objavljen na linku https://pristupinfo.hr/dokumenti-i-publikacije/instrument-kvalitete-upitnik-za-samoprocjenu/ i isti dostavi zajedno s ostalom traženom dokumentacijom.

Općina Ivankovo je dopisom KLASA: UP/I-008-02/22-01/04, URBROJ: 2196-15-03/2-22-3 od 20. travnja 2022. godine, dostavila spis predmeta, kao i zahtjeve žalitelja zaprimljene u 2021. i 2022. godini, Upisnike o zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija za navedene godine, popunjeni Upitnik za samoprocjenu, kao i Prijavu radi nezakonitog korištenja imovine u vlasništvu Republike Hrvatske i priloge iste. Uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrđeno je da nisu dostavljene informacije koje su predmet postupka, već se u gore citiranom dopisu od 20. travnja 2022. godine Općina Ivankovo očitovala kako na svojoj web stranici ima ustrojenu rubriku Javna nabava u kojoj se nalaze svi planovi nabave kao i registri ugovora s uputama za pretraživanje navedenog u elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske. U dopisu se također navodi, kako Općina Ivankovo izvršava svoje obveze iz članka 10. Zakona o pravu na pristup informacijama, kao i Zakona o javnoj nabavi, a što dokazuje dostavom poveznice na točno određeno mjesto gdje su informacije javno objavljene (http://www.opcina-ivankovo.hr/index.php/registar-ugovora/). Ujedno se u dopisu ponavljaju subjektivni i objektivni elementi zlouporabe prava na pristup informacijama na strani žalitelja koje je Općina Ivankovo utvrdila i navela u obrazloženju osporenog rješenja, a kao primjer zlouporabe se navodi zahtjev žalitelja zaprimljen 30. travnja 2021. godine, kojim je tražio dostavu Ugovora o korištenju Ribičkog doma sklopljenog sa Športskom ribolovnom udrugom „Klenić“, kao i zahtjev zaprimljen 28. svibnja 2021. godine, kojim je tražio Ugovora o privremenom korištenju općinskog prostora sklopljenog sa Športskom ribolovnom udrugom „Klenić“.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 56/90, 135/97, 8/98, 113/00, 124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10 i 5/14) zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Sukladno članku 6. Zakona o pravu na pristup informacijama informacije su dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovog Zakona.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako jedan ili više međusobno povezanih podnositelja putem jednog ili više funkcionalno povezanih zahtjeva očito zloupotrebljava pravo na pristup informacijama, a osobito kada zbog učestalih zahtjeva za dostavu istih ili istovrsnih informacija ili zahtjeva kojima se traži velik broj informacija dolazi do opterećivanja rada i redovitog funkcioniranja tijela javne vlasti.

Kod utvrđivanja zloupotrebe prava na pristup informacijama potrebno je ocijeniti sve činjenice i okolnosti, a relevantno je i zakonsko načelo međusobnog poštovanja i suradnje kojim je propisano da se odnosi tijela javne vlasti i korisnika temelje na suradnji i pružanju pomoći te međusobnom uvažavanju i poštivanju dostojanstva ljudske osobe. Dakle, tijela javne vlasti i korisnici prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija trebaju međusobno surađivati.

Kada se procjenjuje žaliteljeva namjera da zloupotrebljava pravo na pristup informacijama, potrebno je razmotriti njegov interes za informacijama koje traži i relevantnost zatraženih informacija za širu zajednicu, učestalost podnošenja zahtjeva prema tijelu javne vlasti i način obraćanja prema tijelu, opseg zatraženih informacija i moguće opterećenje koje bi tijelo javne vlasti imalo prilikom omogućavanja pristupa informaciji. Stoga su u odnosu na žalitelja razmotreni objektivni i subjektivni kriteriji zlouporabe prava na pristup informacijama.

Uvidom u Upisnik o zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija za 2021. godinu utvrđeno je da je u istom evidentirano ukupno 45 zahtjeva, od kojih je 38 zahtjeva podnio žalitelj, a isti su se odnosili na dostavu: zapisnika sjednice Općinskog vijeća; Odluke o dodjeli potpore za besplatno sufinanciranje kupnje obiteljskih kuća, stanova ili građevinskog zemljišta mladim obiteljima na području općine Ivankovo; podataka o ukupnom iznosu dospjelog, a nenaplaćenog duga obveze komunalne naknade, kao i podataka o obveznicima komunalne naknade; dostava podataka o subjektima koji imaju dug s osnove korištenja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Općine Ivankovo, kao i podataka o subjektima koji imaju dug s osnove korištenja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske, a koje se nalazi na području općine Ivankovo; podataka o iznosu dospjele, a nenaplaćene zakupnine s osnova korištenja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske, a koje se nalazi na području općine Ivankovo; informacije o svim subjektima koji su kupili poljoprivredno zemljište od Općine Ivankovo, nisu izvršili isplatu kupoprodajne cijene, kao i iznosa neisplaćenog dijela ugovorene kupoprodajne cijene i poduzetih radnji na ime naplate; informacije o svim subjektima koji su postupili sukladno članku 38. stavku 8. Zakona o poljoprivrednom zemljištu, kao i informacije o subjektima koji nisu postupili prema navedenoj odredbi; informacije o svim subjektima koji ispunjavaju i koji ne ispunjavaju odredbe Gospodarskog programa o raspolaganju poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske na području općine Ivankovo u odnosu na prethodne 3 godine; informacije o svim subjektima s kojima je raskinut ugovor o zakupu poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Općine Ivankovo unazad 5 godina, a radi neplaćanja zakupnine; informacije o svim subjektima s kojima je raskinut ugovor o koncesiji, dugogodišnjem zakupu, zakupu, privremenom raspolaganju poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske unazad 5 godina, a radi neplaćanja zakupnine; ugovora o korištenju Ribičkog doma sklopljenog sa Športskom ribolovnom udrugom „Klenić“, informacija o svim poljoprivrednicima odnosno zakupnicima kojim je Općina Ivankovo poslala opomenu u 2020. godini; Zapisnika Povjerenstva za zakup poljoprivrednog zemljišta sa otvaranja ponuda pristiglih na Javni natječaj za zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području općine Ivankovo; popisa pravnih osoba koji su obveznici plaćanja komunalne naknade; prometnog elaborata koji je poslužio kao podloga izmijeni prometne signalizacije na nerazvrstanoj cesti, na što je točno utrošen iznos naveden pod pozicijom 329 i 3299 „Ostali nespomenuti rashodi poslovanja“ u Godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna Općine Ivankovo za 2020. godinu, broj inspekcijskih nadzor nad Općinom Ivankovo u periodu od svibnja 2017. do rujna 2021. godine sa izrečenom opomenom bez novčane kazne, kao i sa određenom novčanom kaznom, dostava važeće odluke Općinskog vijeća o uređenju prometa na području općine Ivankovo i drugo. Nadalje, utvrđeno je da je većina zahtjeva žalitelja usvojena i da tijelo javne vlasti nije naplaćivalo materijalne troškove dostave informacija.

Iz dostavljenog Upisnika o zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija za 2022. godinu razvidno je da je u istom do dana 14. veljače 2022. godine, koji je upisan kao datum primitka predmetnog zahtjev žalitelja, evidentirano ukupno 11 zahtjeva, od kojih je 10 zahtjeva podnio žalitelj. Zahtjevi žalitelja odnosili su se na dostavu: informacije o svim subjektima koji imaju dug s osnove korištenja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske, a koje se nalazi na području općine Ivankovo; dostava važeće odluke Općinskog vijeća o uređenju prometa na području općine Ivankovo; zapisnika sjednice Općinskog vijeća: informacije o svim subjektima koji imaju dug s osnove korištenja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske, a koje se nalazi na području općine Ivankovo u vremenskom periodu od 1. siječnja 2018. do 31. prosinca 2021. godine; preslik kartice konta svih pravnih obveznika plaćanja komunalne naknade s područja općine Ivankovo za razdoblje od 1. siječnja 2021. do 31. prosinca 2021. godine; preslik financijskih kartica/kartica konta svih pravnih osoba korisnika državnog poljoprivrednog zemljišta na području općine Ivankovo za razdoblje od 1. siječnja 2021. do 31. prosinca 2021. godine; dostava određenih u zahtjevu pobrojanih analitičkih kartica Općine Ivankovo za razdoblje od 1. siječnja 2021. do 31. prosinca 2021. godine.

Iz sadržaja dostavljenih žaliteljevih zahtjeva za pristup informacijama zaprimljenih u Općini Ivankovo u 2021. i 2022. godini utvrđeno je da su se isti odnosili bilo posredno ili neposredno na informacije o raspolaganju javnim sredstvima.

Povjerenik za informiranje je u drugostupanjskom postupku razmotrio navode iz osporenog rješenja, predmetnu žalbu i postojeću dokumentaciju u spisu predmeta, te je utvrdio da osporeno rješenje treba poništiti.

S obzirom da Općina Ivankovo kao dio spisa predmeta nije dostavila informacije koje su predmet postupka u žalbenom postupku nije bilo moguće točno utvrditi o kojoj se količini informacija radi i da li bi udovoljavanje zahtjevu žalitelja predstavljao značajno opterećenje za rad Općine Ivankovo i onemogućilo obavljanje redovnih poslova. Međutim, činjenica je da je žalitelj tražio informacije koje se odnose na raspolaganje javnim sredstvima na koje se primjenjuje odredba članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama te da je Visoki upravni sud Republike Hrvatske kroz dosadašnju praksu zauzeo stav kako ne može doći do zlouporabe prava na pristup informacijama kada se radi o takvoj vrsti informacija.

U postupku prije donošenja rješenja nadležno tijelo mora utvrditi pravo stanje stvari i u tu svrhu utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, pridržavajući se pri tome pravila koja vrijede za dokazni postupak.

Prema ocjeni Povjerenika za informiranje u ovom slučaju činjenično stanje nije u potpunosti, a niti pravilno utvrđeno jer činjenice koje se nalaze u spisu ovog predmeta nisu argumentirane odnosno potkrijepljene odgovarajućim dokazima.

Člankom 117. stavkom 2. Zakona o općem upravnom postupku propisano je kad je za donošenje novoga rješenja, s obzirom na prirodu upravne stvari, nužno neposredno rješavanje prvostupanjskog tijela, a drugostupanjsko tijelo utvrdi da rješenje treba poništiti, dostavit će predmet na ponovno rješavanje prvostupanjskom tijelu.

Kako Općina Ivankovo nije dostavila Povjereniku za informiranje informacije koje je žalitelj tražio u zahtjevu za pristup informacijama te uzimajući u obzir sve navedeno, valjalo je temeljem članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku poništiti prvostupanjsko rješenje, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

U ponovnom postupku Općina Ivankovo treba riješiti predmetni zahtjev žalitelja sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama imajući u vidu da se radi o informacijama koje se odnose na raspolaganje javnim sredstvima. Pri tome je Općina Ivankovo dužna utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja te ih prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti odgovarajućim dokazima, te na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja riješiti ovu upravnu stvar, posebno uzimajući u obzir primjedbe drugostupanjskog tijela iz ovog rješenja.

Napominje se kako tijela javne vlasti kod traženja veće količine informacija imaju pravo postupiti i u smislu članka 19. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, odnosno imaju pravo tražiti od korisnika naknadu stvaranih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije, sukladno članku 17. ovog Zakona, kao i naknadu troškova dostave tražene informacije, pri čemu u smislu članka 4. stavka 2. Kriterija za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije („Narodne novine“, broj 12/14 i 15/14) koje je donio Povjerenik za informiranje, tijelo javne vlasti može zatražiti od korisnika da unaprijed položi procijenjeni iznos stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije, a sukladno navedenoj odredbi ako korisnik ne položi zahtijevani iznos troškova u roku od 8 dana, tada se smatra da je korisnik odustao od zahtjeva.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan