LASA: UP/II-008-07/22-01/839

URBROJ: 401-01/10-22-4

Zagreb, 22. kolovoza 2022. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, KLASA: UP/I-008-01/22-02/4, URBROJ: 531-03-01-01/03-22-1 od 5. travnja 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, KLASA: UP/I-008-01/22-02/4, URBROJ: 531-03-01-01/03-22-1 od 5. travnja 2022. godine kao neosnovana.



O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žaliteljica), kojim je tražila dostavu upravnog akta ili bilo kojeg drugog dokumenta kojim se odlučilo o zahtjevu za osnivanje prava služnosti koji je podnesen od strane trgovačkog društva C.E.M.P d.o.o., temeljem članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer se radi o informacijama koje se tiču postupa koji vode nadležna tijela u prethodnom i kaznenom postupku.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravodobno uložila žalbu u kojoj u bitnom navodi da pobija prvostupanjsko rješenje u cijelosti. Smatra da je donošenjem rješenja povrijeđen zakon na štetu žaliteljice, jer pobijano rješenje nije obrazloženo, odnosno nema uporište u odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama. Navodi da je od prvostupanjskog tijela tražio upravni akt koji ni na koje način ne ugrožava istražni postupak Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta. Dalje ističe da žaliteljica radi svog funkcioniranja treba imati navedenu informaciju. Predlaže da se žalba prihvati.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama od 25. veljače 2022. godine tražila dostavu upravnog akta ili bilo kojeg drugog dokumenta kojim se odlučilo o zahtjevu za osnivanje prava služnosti/prava građenja, kojeg je nekadašnjem Ministarstvu državne imovine dopisom od 28. lipnja 2018. godine podnio C.E.M.P te posebno preslik grafičkih priloga (geodetskih snimki, elaborata i sl.), koji su priloženi uz zahtjev.

Postupajući po navedenom zahtjevu, prvostupanjsko tijelo je donijelo rješenje koje je predmet postupka.

Iz obrazloženja osporenog rješenja u bitnom proizlazi da se pristup traženim informacijama ograničava temeljem članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer su predmeti C.E.M.P d.o.o. proslijeđeni Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta.

Dopisom Ureda povjerenika, KLASA: 008-04/22-01/701, URBROJ: 401-01/10-22-2 od 11. svibnja 2022. godine od prvostupanjskog tijela je zatraženo da dostavi doka da su informacije iz ovog postupka predmet istražnog postupka, odnosno da su sadržane u spisu koji je dostavljen državnom odvjetništvu.

Dana 11. srpnja 2022. godine Ured povjerenika zaprimio je dopis prvostupanjskog tijela, KLASA: UP/I-008-01/22-02/4, URBROJ: 531-03-01-01/03-22-4 od 24. lipnja 2022. godine u prilogu kojeg je dostavlja fotokopija povratnice, te preslika omota spisa, KLASA: 940-06/20-10/400 koji sadrži popis predmeta koji se odnosi na C.E.M.P. d.o.o.

Uvidom u povratnicu Hrvatske pošte razvidno je da je spis predmeta KLASA: 940-06/20-10/400 dostavljen Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta dana 2. lipnja 2020. godine.

Osim toga, prvostupanjsko tijelo posjeduje samo omot navedenog spisa (preslika kojeg je dostavljena Uredu povjerenika za potrebe žalbenog postupka), što također ukazuje na činjenicu da je predmetni spis predmeta dostavljen Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta.

Slijedom navedenog, Povjerenik za informiranje smatra da prvostupanjsko rješenje sadrži valjane razloge za primjenu članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama.

U odnosu na navod žalitelja da dostava upravnog akta ni na koji način ne ometa istražni postupak Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminala, Povjerenik za informiranje ističe da odredba članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama predstavlja apsolutni razlog za ograničenje prava na pristup informacijama.

Drugim riječima, prilikom primjene članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama ne ispituje se može li omogućavanje pristupa informacijama utjecati na vođenje postupka (kao u slučaju članka 15. stavka 3. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama), već sam Zakon o pravu na pristup informacijama presumira da u takvim slučajevima prevladava potreba učinkovitog vođenja prethodnog i kaznenog postupka.

Osim toga, postupanje tijekom izvida je tajno u smislu članka 206. f Zakona o kaznenom postupku („Narodne novine“, broj 152/08, 76/09, 80/11, 121/11, 91/12, 143/12, 56/13, 145/13, 152/14, 70/17, 126/19, 126/19), pa je sasvim jasno da Povjerenik za informiranje ne može žaliteljici omogućiti pristup informaciji koja je sastavni dio spisa koji je dostavljen Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta.

Slijedom navedenog, i u tom dijelu je trebalo temeljem članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odbiti žalbu žaliteljice kao neosnovanu.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan