KLASA: UP/II-008-07/22-01/650

URBROJ: 401-01/03-22-2

Zagreb, 6. lipnja 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) i članka 114. stavka 1. Zakon o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Turističke zajednice Općine Seget od 21. veljače 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbacuje se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Turističke zajednice Općine Seget od 21. veljače 2022. godine kojim je odbijen njegov zahtjev za pristup informacijama od 6. prosinca 2021. godine kojim je tražio Godišnje financijsko izvješće o poslovanju Turističke zajednice Općine Seget za 2017. godinu, kao nepravodobna.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Turističke zajednice Općine Seget od 28. veljače 2022. godine odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 21. veljače 2022. godine kojim je zatražena informacija Godišnje financijsko izvješće o poslovanju Turističke zajednice Općine Seget za 2017. godinu, temeljem odredbe temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što korisnik prava na pristup informacijama zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je uložio žalbu u kojoj navodi da je zatražio od tijela javne vlasti Godišnje financijsko izvješće o poslovanju Turističke zajednice Općine Seget za 2017. godinu, a da je tijelo javne vlasti odbilo njegov zahtjev jer slanjem velikog broja zahtjeva zloupotrebljava pravo na pristup informacijama. Navodi da mu je rješenje dostavljeno poštom 10. ožujka, iako na dokumentu piše 21. veljače 2022. godine. Napominje kako je u 2021. godini u razmaku od kolovoza do prosinca poslao 28 zahtjeva, te da smatra da nema nikakve zlouporabe. Navodi kako je osporenim rješenjem povrijeđen članak 18. stavak 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, kao i članak 38. Ustava Republike Hrvatske. Napominje kako ne traži informaciju koja bi opteretila rad i redovito funkcioniranje tog tijela te vjeruje da je kompleksnije za tijelo javne vlasti sastaviti predmetno rješenje, nego mu dostaviti dokument koji ima u registratoru. Predlaže da se žalba prihvati i omogući mu se pristup informaciji.

Žalba je nepravodobna.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 3. prosinca 2021. godine zatražio od Turističke zajednice Općine Seget dostavu sljedećih informacija Godišnje financijsko izvješće o poslovanju Turističke zajednice Općine Seget za 2017. godinu.

Također je utvrđeno da je tijelo javne vlasti povodom navedenog zahtjeva donijelo osporeno rješenje od 21. veljače 2022. godine, kojim je odbilo zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, smatrajući kako korisnik očito zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

Nadalje, uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je tijelo javne vlasti osporeno rješenje dostavilo žalitelju preporučenom pošiljkom dana 24. veljače 2022. godine.

Iz spisa predmeta proizlazi da je žalitelj na osporeno rješenje tijela javne vlasti od 21. veljače 2022. godine izjavio žalbu Povjereniku za informiranje elektroničkom poštom dana 24. ožujka 2022. godine.

Odredbom članka 75. stavka 3. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da se podnesak dostavljen elektroničkim putem smatra podnesen javnopravnom tijelu u trenutku kad je zabilježen na poslužitelju za slanje poruka.

Člankom 25. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da se protiv rješenja tijela javne vlasti može izjaviti žalba Povjereniku u roku od 15 dana od dana dostave rješenja.

Prema odredbi članka 80. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kada je rok određen na dane, dan kad je dostavljeno pismeno od kojeg počinje teći rok odnosno dan u koji pada događaj od kojega se računa trajanje roka ne uračunava se u rok, već se početak roka računa od prvoga sljedećeg dana.

Iz spisa predmeta proizlazi da je žalitelj zaprimio osporeno rješenje preporučenom pošiljkom dana 24. veljače 2022. godine, a da je predmetnu žalbu izjavio Povjereniku za informiranje elektroničkom poštom dana 24. ožujka 2022. godine, te je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da je predmetna žalba nepravodobna, odnosno da je izjavljena izvan zakonskog roka od 15 dana od dana dostave rješenja.

U prilog činjenici da je žalitelj zaprimio rješenje 24. veljače 2022. godine, a ne 10. ožujka 2022. godine, kako navodi pri dostavi žalbe, govori i činjenica da je rješenje Turističke zajednice Općine Seget od 21. veljače 2022. godine dostavljeno i Povjereniku za informiranje u predmetu KLASA: UP/II-008-07/22-01/100, koji se vodio po žaliteljevoj žalbi izjavljenoj zbog neodlučivanja o njegovom zahtjevu te je uvidom u predmetni spis utvrđeno i da je Povjerenik za informiranje pobijano rješenje zaprimio dana 24. veljače 2022. godine.

S obzirom na to da je žalitelj pobijano rješenje zaprimio 24. ožujka 2022. godine, zadnji dan roka za podnošenje žalbe je bio 11. ožujka 2022. godine.

Člankom 114. stavkom 1. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da će drugostupanjsko tijelo ispitati je li žalba dopuštena, pravodobna i izjavljena od ovlaštene osobe. Ako žalba nije dopuštena ili pravodobna ili izjavljena od ovlaštene osobe, odbacit će je rješenjem.

Sukladno navedenom, u drugostupanjskom je postupku utvrđeno da je predmetna žalba nepravodobna, te je sukladno članku 114. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan