KLASA: UP/II-008-07/22-01/724

URBROJ: 401-01/04-22-2

Zagreb, 25. svibnja 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Turističke zajednice Općine Seget od 21. veljače 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbacuje se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Turističke zajednice Općine Seget od 21. veljače 2022. godine, kao nepravodobna.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Turističke zajednice Općine Seget od 21. veljače 2022. godine odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 1. prosinca 2021. godine, u kojem je zatražio da mu se dostavi Godišnje financijsko izvješće o poslovanju Turističke zajednice Seget za 2019. godinu, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer je prvostupanjsko tijelo zaključilo da žalitelj zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja Turističke zajednice Općine Seget žalitelj je uložio žalbu u kojoj osporava navode prvostupanjskog tijela smatrajući da je u svom zahtjevu tražio dokument koji bi trebao biti javno dostupan. Nadalje navodi, kako mu je nejasno zbog čega je Turistička zajednica Općine Seget definirala njegov zahtjev kao zlouporabu prava. Ističe, kako je u 2021. godini od kolovoza do prosinca Turističkoj zajednici Općine Seget poslao 28 zahtjeva za pristup informacijama, pa se stoga ne radi o zlouporabi prava. Nadalje ističe, kako ne traži informaciju koja bi opteretila rad i redovito funkcioniranje tijela javne vlasti, s obzirom da je veće opterećenje za to tijelo sastavljanje osporenog rješenja i njegova dostava poštom, umjesto da mu se putem e-maila dostavi traženi dokument. Smatra da je osporenim rješenjem grubo povrijeđen članak 18. stavak 4. Zakona o pravu na pristup informacijama te članak 38. stavak 4. Ustava Republike Hrvatske. Zaključuje da Turistička zajednica Općine Seget ovakvim postupanjem otežava pristup informacijama kako bi on odustao od traženja informacija za koje smatra da su od važnosti za zainteresiranu javnost. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je nepravodobna.

Dana 13. svibnja 2022. godine Povjerenik za informiranje zaprimio je dopis Turističke zajednice Općine Seget kojim se na nadležno postupanje dostavlja spis predmeta.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 30. studenoga 2021. godine, putem elektroničke pošte, Turističkoj zajednici Općine Seget uputio zahtjev za pristup informacijama, koji je Turistička zajednica Općine Seget evidentirala s datumom 1. prosinca 2021. godine, a kojim zahtjevom je zatražio da mu se dostavi Godišnje financijsko izvješće o poslovanju Turističke zajednice Seget za 2019. godinu.

Nadalje, utvrđeno je da je Turistička zajednica Općine Seget o predmetnom zahtjevu žalitelja odlučila rješenjem od 21. veljače 2022. godine, kojim je odbila žaliteljev zahtjev temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je u prvostupanjskom postupku zaključeno kako žalitelj zloupotrebljava pravo na pristup informacijama. Citirano rješenje od 21. veljače 2022. godine žalitelju je upućeno redovnom poštom i to preporučenom pošiljkom RF754846963HR. Uvidom u povratnicu, koja prileži spisu predmeta kao dokaz o uručenju rješenja Turističke zajednice Općine Seget od 21. veljače 2022. godine žalitelju, razvidno je da je žalitelju navedena preporučena pošiljka uručena dana 24. veljače 2022. godine i ista je potpisana, iz čega proizlazi da je toga dana žalitelj zaprimio pobijano rješenje.

Žalitelj je protiv pobijanog rješenja Turističke zajednice Općine Seget izjavio žalbu koju je dostavio izravno Povjereniku za informiranje putem elektroničke pošte dana 24. ožujka 2022. godine.

Dostavljajući navedenu žalbu, žalitelj je naveo da je rješenje Turističke zajednice Općine Seget zaprimio putem pošte dana 10. ožujka 2022. godine, međutim taj navod nije potkrijepio nikakvim dokazima, dok iz povratnice proizlazi da je rješenje zaprimio dana 24. veljače 2022. godine.

U prilog činjenici da je žalitelj zaprimio rješenje 24. veljače 2022. godine, a ne 10. ožujka 2022. godine, kako navodi pri dostavi žalbe, govori i činjenica da je rješenje Turističke zajednice Općine Seget od 21. veljače 2022. godine dostavljeno i Povjereniku za informiranje u predmetu KLASA: UP/II-008-07/22-01/102, koji se vodio po žaliteljevoj žalbi izjavljenoj zbog neodlučivanja o njegovom zahtjevu te je uvidom u predmetni spis utvrđeno i da je Povjerenik za informiranje pobijano rješenje zaprimio dana 24. veljače 2022. godine.

Odredbom članka 85. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je kako se dostava smatra obavljenom danom uručenja, odnosno danom kad je pismeno ostavljeno u poštanskom sandučiću ili pretincu ili ako toga nema, na vratima ili drugom za primatelja vidljivom mjestu.

Člankom 25. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kako se protiv rješenja tijela javne vlasti može izjaviti žalba Povjereniku u roku od 15 dana od dana dostave rješenja.

S obzirom na navedeno, iz spisa predmeta je razvidno kako je žalitelj na pobijano rješenje izjavio žalbu dana 24. ožujka 2022. godine, čime je prekoračio rok od 15 dana za njezino podnošenje. Naime, budući da je žalitelj pobijano rješenje zaprimio dana 24. veljače 2022. godine, posljednji dan roka istekao je 11. ožujka 2022. godine.

Člankom 80. stavkom 2. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kada je rok određen na dane, dan kad je dostavljeno pismeno od kojeg počinje teći rok, odnosno dan u koji pada događaj od kojega se računa trajanje roka ne uračunava se u rok, već se početak roka računa od prvoga sljedećeg dana.

Nadalje, člankom 81. stavkom 1. propisano je da nedjelje, blagdani i neradni dani ne utječu na početak i na tijek roka, dok je stavkom 2. citiranog Zakona propisano je da kada zadnji dan roka pada u nedjelju, na blagdan ili u drugi dan kada javnopravno tijelo ne radi, rok istječe prvog slijedećeg radnog dana.

Člankom 114. stavkom 1. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da će drugostupanjsko tijelo ispitati je li žalba dopuštena, pravodobna i izjavljena od ovlaštene osobe. Ako žalba nije dopuštena ili pravodobna ili izjavljena od ovlaštene osobe, odbacit će je rješenjem.

S obzirom da je dana 11. ožujka 2022. godine istekao rok za podnošenje žalbe, sukladno članku 114. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno je kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan