KLASA: UP/II-008-07/22-01/575

URBROJ: 401-01/04-22-2

Zagreb, 31. svibnja 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva KLASA: 008-02/22-03/08, URBROJ: 07578-22-02 od 23. ožujka 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.   Poništava se točka III. izreke rješenja Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva, KLASA: 008-02/22-03/08, URBROJ: 07578-22-02 od 23. ožujka 2022. godine.

2.   Odobrava se ......... pravo na pristup preslici:

-       R1-računa broj: 46494/87093/106 od 18. travnja 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o.,

-       računa-otpremnice broj: 185/PP2/13 od 25. travnja 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o.,

-       računa broj: 203/P1/1 od 26. travnja 2018. godine trgovačkog društva BOSIO ZAGREB d.o.o.,

-       R1-računa broj: 52291/8713/109 od 25. travnja 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o.,

-       računa broj: 159-18-1-MM od 15. svibnja 2018. godine trgovačkog društva ADDE STUDIO d.o.o.,

-       računa broj: 10/2018 od 31. svibnja 2018. godine Studija za suvremeni ples Zagreb,

-       računa broj: 21443/40/4 od 26. svibnja 2018. godine trgovačkog društva Pikar d.o.o.,

-       fakture broj: 06/2018 od 4. lipnja 2018. godine Hrvatskog instituta za pokret i ples,

-       R računa broj: 243-1-01 od 18. svibnja 2018. godine BOLFEKI art & graphic design studio,

-       računa/otpremnice broj: 14788/PP1/1 od 4. srpnja 2018. godine trgovačkog društva SENSUS GRUPA d.o.o.,

-       otpremnice-računa broj: 154/GK2/1 od 20. lipnja 2018. godine trgovačkog društva Glazbena kutija d.o.o.,

-       računa broj: 123/1/10 od 5. srpnja 2018. godine proizvodnog obrta Mala Tvornica,

-       računa broj: 93397/POSLO177/10406 od 9. srpnja 2018. godine trgovačkog društva Lidl Hrvatska d.o.o. k.d. i pripadajuće Potvrde o plaćanju,

-       R1-računa broj: 2018/87093/25 od 3. rujna 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o.,

-       R1-računa broj: 2018/87093/26 od 3. rujna 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o.,

-       računa R-1 broj: 131107-S076-1 od 7. rujna 2018. godine trgovačkog društva INA – INDUSTRIJA NAFTE d.d.,

-       računa R-1 broj: 49809-P07-01 od 22. rujna 2018. godine trgovačkog društva OFFERTISSIMA d.o.o.,

-       računa-otpremnice broj: 424/PP2/13 od 26. rujna 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o.,

-       računa broj: K63-2018-129 od 26. rujna 2018. godine Trgovačko ugostiteljske škole Karlovac,

-       R-2 računa broj: 303-01-01 od 3. listopada 2018. godine obrta za usluge i trgovinu AUTO-DIN,

-       računa R-1 broj: 011-1-2018 od 8. studenoga 2018. godine trgovačkog društva SLAVEN-PROMET d.o.o.,

-       računa R-1 broj: 010-1-2018 od 8. studenoga 2018. godine trgovačkog društva SLAVEN-PROMET d.o.o.,

-       računa R-1 broj: 015-1-2018 od 8. studenoga 2018. godine trgovačkog društva SLAVEN-PROMET d.o.o.,

-       računa R-1 broj: 012-1-2018 od 8. studenoga 2018. godine trgovačkog društva SLAVEN-PROMET d.o.o.

-       računa R-1 broj: 013-1-2018 od 8. studenoga 2018. godine trgovačkog društva SLAVEN-PROMET d.o.o.,

-       računa R-1 broj: 014-1-2018 od 8. studenoga 2018. godine trgovačkog društva SLAVEN-PROMET d.o.o.,

-       računa-otpremnice broj: 168/PJ2/6 od 20. prosinca 2018. godine trgovačkog društva RONDO d.o.o.,

-       računa broj: 209/1/99 od 24. prosinca 2018. godine proizvodnog obrta Mala Tvornica,

-       R2 računa broj: 37-102-18 od 5. prosinca 2018. godine obrta za ugostiteljstvo i usluge NOTALUX,

-       R-2 računa broj: 34-01-01 od 6. veljače 2019. godine obrta za usluge i trgovinu AUTO-DIN,

-       računa broj: K63-2019-12 od 4. veljače 2019. godine Trgovačko ugostiteljske škole Karlovac,

-       R1 računa trgovačkog društva IKEA HRVATSKA d.o.o. od 22. siječnja 2019. godine te

-       R-2 računa-otpremnice broj: 9/PJ1/1 2019 od 6. veljače 2019. godine obrta za usluge i trgovinu LUREX.

 

3.   Djelomično se odobrava ......... pravo na pristup preslici:

-       računa-otpremnice broj: 406/V1/1 od 19. travnja 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       R1-računa broj: 66195/87093/106 od 23. svibnja 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe koja se navodi na Potvrdi,

-       R1-računa broj: 80740/87093/103 od 27. lipnja 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime osobe fizičke osobe koja se navodi na Potvrdi,

-       računa R-1 broj: 24693/M11/1 od 25. travnja 2018. godine, na način da se na istoj prekrije ime i prezime prodavača,

-       računa broj: 1017/78/1 od 12. lipnja 2018. godine trgovačkog društva AUTOTRANSPORT KARLOVAC d.d., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun, kao i potpis osobe koja je kontrolirala račun,

-       računa broj: 7865/UM1/1 od 12. lipnja 2018. godine trgovačkog društva ugo MAR j.d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju, na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe koja se navodi na Potvrdi,

-       računa broj: 951-2001-1 od 15. lipnja 2018. godine trgovačkog društva Tiskara Pečarić & Radočaj d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun,

-       računa broj: 10/1P/9-18 od 9. svibnja 2018. godine sporedne djelatnosti Barić Ivana, na način da se na istoj prekrije broj mobitela,

-       računa broj: 80/1/10 od 11. lipnja 2018. godine i ponude broj: 10/1/128 od 11. svibnja 2018. godine Staklarskog obrta STAKLO FRANJIĆ, na način da se na računu prekrije ime i prezime osobe koja je fakturirala račun,

-       računa-otpremnice broj: 248/PP2/13 od 29. svibnja 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o., na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je robu preuzela

-       računa-otpremnice broj: 117/PP1/17 od 1. lipnja 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o., na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je robu preuzela,

-       računa-otpremnice broj: 125/PP1/17 od 12. lipnja 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o., na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je robu preuzela,

-       računa-otpremnice broj: 126/PP1/17 od 13. lipnja 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o., na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je robu preuzela,

-       računa-otpremnice broj: 127/PP1/17 od 14. lipnja 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o., na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je robu preuzela,

-       R1-računa broj: 80739/87093/103 od 27. lipnja 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe koja se navodi na Potvrdi,

-       R1-računa broj: 278/300/2 od 4. srpnja 2018. godine trgovačkog društva BENEFIT PROMET d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime operatera,

-       računa-otpremnice broj: 5032-2401-1 od 15. lipnja 2018. godine trgovačkog društva Comel d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koje je fakturirala račun, potpis osobe koja je otpremila i potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 4902-2401-1 od 12. lipnja 2018. godine trgovačkog društva Comel d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koje je fakturirala račun, potpis osobe koja je otpremila i potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa broj: 339/P1/1 od 12. srpnja 2018. godine trgovačkog društva BOSIO ZAGREB d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun,

-       R1-računa broj: 90026/87093/105 od 5. rujna 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde na način da se na istoj prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       R1-računa broj: 7083/87093/101 od 12. rujna 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       R1-računa broj: 113470/87093/103 od 3. listopada 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       R1-računa broj: 2018/87093/155 od 16. listopada 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       R1-računa broj: 144030/8713/109 od 24. listopada 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       R1-računa broj: 127471/87093/104 od 5. studenoga 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde na način da se na istoj prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       R1-računa broj: 127470/87093/104 od 5. studenoga 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       računa broj: 1365-2001-1 od 12. rujna 2018. godine trgovačkog društva Tiskara Pečarić & Radočaj d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun,

-       računa-otpremnice broj: 141/PP1/17 od 11. srpnja 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o., na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je robu preuzela,

-       računa-otpremnice broj: 868/V1/1 od 19. rujna 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 869/V1/1 od 19. rujna 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 870/V1/1 od 19. rujna 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 871/V1/1 od 19. rujna 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 872/V1/1 od 19. rujna 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 873/V1/1 od 19. rujna 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 874/V1/1 od 19. rujna 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 875/V1/1 od 19. rujna 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 963/V1/1 od 16. listopada 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 1147/V1/1 od 26. studenoga 2018. godine obrta za trgovinu JURIČEK, na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 417/PP2/13 od 20. rujna 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o., na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       računa-otpremnice broj: 418/PP2/13 od 20. rujna 2018. godine trgovačkog društva ART MATERIJAL d.o.o., na način da se na istoj prekrije potpis osobe koja je preuzela robu,

-       R-1 računa broj: 1144/01/1 od 26. rujna 2018. godine trgovačkog društva CRESCAT d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime osobe koja je sastavila račun,

-       računa R-1 broj: 3420-1-1 od 28. rujna 2018. godine trgovačkog društva LIMAS d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime operatera,

-       R-1 računa broj: 1197/1/2 od 28. rujna 2018. godine trgovačkog društva Z-el d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime komercijalnog referenta,

-       računa broj: 450/P1/1 od 25. rujna 2018. godine trgovačkog društva BOSIO ZAGREB d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun,

-       R-1 računa broj: 108116/3221/3 od 11. listopada 2018. godine trgovačkog društva Konzum d.d., na način da se na istoj prekrije ime i prezime blagajnika,

-       račun, broj dokumenta: 54-1-99999 od 17. listopada 2018. godine trgovačkog društva MOTEL STARI KROV d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime osobe koja je fakturirala račun,

-       računa broj: 44788/40/4 od 23. listopada 2018. godine trgovačkog društva Pikar d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime operatera,

-       R1 računa broj: 306/40/400 od 23. listopada 2018. godine trgovačkog društva Pikar d.o.o., na način da se na istoj prekrije prezime osobe koja je sastavila račun,

-       računa broj: 113078/30/4 od 6. studenoga 2018. godine trgovačkog društva Pikar d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime operatera,

-       R-1 računa broj: 870-1-10 od 26. listopada 2018. godine trgovačkog društva AUTO PROMET SISAK d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime operatera,

-       R-1 računa-otpremnice broj: 8513/0015/9410 od 18. listopada 2018. godine trgovačkog društva PEVEC d.d., na način da se na istoj prekrije ime i prezime operatera te ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun,

-       računa broj: 1915/78/1 od 23. listopada 2018. godine trgovačkog društva AUTOTRANSPORT KARLOVAC d.d., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun, kao i potpis osobe koja je kontrolirala račun,

-       računa broj: 2053/78/1 od 6. studenoga 2018. godine trgovačkog društva AUTOTRANSPORT KARLOVAC d.d., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun, kao i potpis osobe koja je kontrolirala račun,

-       R1-računa broj: 45665/87093/101 od 20. prosinca 2018. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       R1-računa broj: 17177/87093/105 od 31. siječnja 2019. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       računa broj: 2268/78/1 od 5. prosinca 2018. godine trgovačkog društva AUTOTRANSPORT KARLOVAC d.d., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun, kao i potpis osobe koja je kontrolirala račun,

-       računa R-1 broj: 3317/P1/1 od 22. siječnja 2019. godine trgovačkog društva LIN trgovina d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       računa R-1 broj: 5164/P2/1 od 22. siječnja 2019. godine trgovačkog društva LIN trgovina d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe,

-       računa broj: 160-2001-1 od 31. siječnja 2019. godine trgovačkog društva Tiskara Pečarić & Radočaj d.o.o., na način da se na istoj prekrije ime i prezime i potpis osobe koja je fakturirala račun,

-       R1-računa broj: 3596/87093/103 od 10. siječnja 2019. godine trgovačkog društva SPAR HRVATSKA d.o.o. i pripadajuće Potvrde o plaćanju na način da se na Potvrdi prekrije ime i prezime fizičke osobe te

-       R1-računa broj: 1818/001/1 od 31. prosinca 2018. godine trgovačkog društva Tapiker d.o.o., na način da se istoj prekrije ime i prezime osobe koja je sastavila račun. U dijelovima koje je potrebno prekriti zahtjev za pristup informacijama se odbija.

4.   Nalaže se Nacionalnoj zakladi za razvoj civilnoga društva da postupi sukladno točkama 2. i 3. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva KLASA: 008-02/22-03/08, URBROJ: 07578-22-02 od 23. ožujka 2022. godine, u točki I. izreke rješenja ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) omogućen je djelomičan pristup informaciji Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte financirane iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014-2020; u sklopu Poziva UP.02.1.1.02 „Umjetnost i kultura za mlade“, UP.02.1.1.02.00117 „Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu“. U točki II. izreke rješenja žalitelju je omogućen djelomičan pristup informacijama: Zahtjevu za nadoknadom sredstava broj 1, za ugovor UP.02.1.1.02.00117. „Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu“, za izvještajno razdoblje do 7. svibnja 2018. godine i odgovarajućeg odobrenja/odbijanja, Zahtjevu za nadoknadom sredstava broj 2, za ugovor UP.02.1.1.02.00117. „Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu“, za izvještajno razdoblje do 7. kolovoza 2018. godine i odgovarajućeg odobrenja/odbijanja, Zahtjevu za nadoknadom sredstava broj 3, za ugovor UP.02.1.1.02.00117. „Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu“, za izvještajno razdoblje do 8. studenoga 2018. godine i odgovarajućeg odobrenja/odbijanja te Zahtjevu za nadoknadom sredstava broj 4, za ugovor UP.02.1.1.02.00117. „Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu“, za izvještajno razdoblje do 8. veljače 2019. godine i odgovarajućeg odobrenja/odbijanja. U točki III. izreke rješenja Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva navodi kako ista nije u mogućnosti žalitelju omogućiti pristup informacijama „računi dobavljača“.

Protiv točke III. navedenog rješenja Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da je zaprimio rješenje kojim se djelomično odbija njegov zahtjev za pristup informacijama broj 021-094/011, a kojim je tražen podatak o računima uz zahtjeve za nadoknadom za isplatu sredstava po ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava s korisnikom sredstava CARPE DIEM, udrugom za poticanje i razvoj kreativnih i socijalnih potencijala djece, mladih i odraslih, Vrbanićev perivoj 4, Karlovac, kao i partnera Udruge likovnih stvaralaca Zaprešić, Savska 15, Zaprešić, Centra za plesnu i izvedbenu umjetnost F.R.E.E. D.A.N.C.E. Karlovac, Jurja Križanića 13, Karlovac i Gradskog muzeja Karlovac, Trg J.J. Strossmayera 7, Karlovac, na temelju programa UP.02.1.1.02.00117.„Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu“, u maksimalnom iznosu prihvatljivih troškova 832.676,58 kn uz stopu vlastitog sufinanciranja od 0%. Nadalje, žalitelj u žalbi navodi da rješenje pobija radi bitne povrede upravnog postupka, pogrešne primjene materijalnog prava te pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja. Ističe, kako se u obrazloženju osporenog rješenja, kao razlog odbijanja njegova zahtjeva navode poslovna tajna i osobni podaci. Nadalje, ističe da je riječ o podacima koji čine informaciju o utrošku sredstava tijela javne vlasti i da je činjenično stanje pogrešno utvrđeno, a da je također tijelo javne vlasti pogrešno primijenilo materijalno pravo navodeći da je riječ o poslovnoj tajni s obzirom da se radi o informacijama koje se tiču raspolaganja javnim sredstvima u smislu članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama te se ne provodi test razmjernosti i isključena je primjena ograničenja poslovne tajne. Napominje, kako račune izdaju za obavljene radove i/ili usluge poslovni subjekti – fizičke ili pravne osobe koje na tržištu nude izvođenje radova ili posla, isporuku robe ili pružanja usluga te su upisane u odgovarajući registar. Žalitelj nadalje navodi, kako je nejasno pozivanje tijela javne vlasti na sadržaj ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava i da je počinjena bitna povreda upravnog postupka iz članka 98. stavka 5. Zakon o općem upravnom postupku. Ističe, kako se prema njegovim saznanjima zahtjevi za nadoknadom sredstava i računi dobavljača iz kojih je razvidna namjena utroška navedenih sredstava dostavljaju skenirani (najčešće u obliku tzv. zip file) provedbenom tijelu 2, te da tražena informacija postoji u elektroničkom obliku, a da se postavljenim zahtjevom ne traži uvid u cijeli spis. Zaključno, žalitelj ukazuje na ustaljena pravna shvaćanja Visokog upravnog suda Republike Hrvatske te ih citira iz presuda poslovni broj: UsII-1/19 od 10. travnja 2019. godine, UsII-10/19 od 14. svibnja 2020. godine i UsII-392/19-7 od 5. rujna 2019. godine. Predlaže da se žalba usvoji, poništi osporeno rješenje i da mu se omogući pristup traženim informacijama.

Žalba je djelomično osnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama broj 021-094/011 od 12. ožujka 2022. godine od Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva, kao tijela javne vlasti, zatražio sljedeće informacije: „Iz javno dostupnih podataka razvidno je da se na temelju Odluke o financiranju Ministarstva kulture RH 910 01/15-01/0090 ur broj 532-06-03-01-02/1-18-124 od 06. veljače 2018. godine odobrava program UP.02.1.1.02.0117 Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu - CARPE DIEM udruga za poticanje i razvoj kreativnih i socijalnih potencijala djece, mladih i odraslih, Vrbanićev perivoj 4, 47000 Karlovac, OIB: 75807908806 i partneri Udruga likovnih stvaralaca Zaprešić, Savska 15,10290 Zaprešić, OIB: 92065517715; Centar za plesnu i izvedbenu umjetnost F.R.E.E. D.A.N.C.E. Karlovac, Jurja Križanića 13,47000 Karlovac, OIB: 35353673981 i Gradski muzej Karlovac, Trg J. J. Strossmayera 7 47000 Karlovac, OIB: 25177148317 u maksimalnom iznosu prihvatljivih troškova 832.676,58 HRK uz stopu vlastitog sufinanciranja od 0%. Stoga molim sljedeću informaciju o pravnom osnovu za isplatu gornjih iznosa - ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava - koji je zaključen sa korisnikom sredstava CARPE DIEM UDRUGA ZA POT. I RAZVOJ KREATIVNIH POT,47000 KARLOVAC, VRBANIĆEV PERIVOJ 4. OIB: 75807908806, te zahtjeve za nadoknadom sredstava te račune dobavljača.“ U zahtjevu je žalitelj napomenuo da ga se kontaktira ukoliko bude potrebno, s obzirom da traži veći broj informacija, a kako slijedom njegovog traženja ne bi došlo do opterećivanja službenika za informiranje i/ili tijela javne vlasti. Nadalje je utvrđeno da je Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva rješenjem KLASA: 008-02/22-03/08, URBROJ: 07578-22-02 od 23. ožujka 2022. godine, u točki III. izreke rješenja, koju žalitelj osporava, odbila žaliteljev zahtjev u pogledu dostave računa dobavljača.

U obrazloženju osporenog rješenja Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva navodi sadržaj predmetnog zahtjeva za pristup informacijama te da je provela test razmjernosti i javnog interesa. Napominje kako je ista postupila u skladu s odredbom članka 10. Zakona o pravu na pristup informacijama koja propisuje obvezu tijelu javne vlasti da na službenim mrežnim stranicama na lako pretraživ način i u strojno čitljivom obliku objavi informacije o dodijeljenim bespovratnim sredstvima, sponzorstvima, donacijama ili drugim pomoćima, uključujući popis korisnika i visinu iznosa. Nadalje, navode se ograničenja pristupa informaciji radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavka 2., 3. i 4. Zakona o pravu na pristup informacijama. Također se navodi da je u odnosu na ograničenje iz odredbe članka 15. stavka 2. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, provedenim testom razmjernosti i javnog interesa utvrđeno da je u postupku akreditacije tijelo javne vlasti donijelo Pravilnik o tajnosti podataka u kojemu su određene informacije klasificirane stupnjem tajnosti „OGRANIČENO“ te da su izrijekom određeni kao klasificirani podaci registri ugovora i projekte dokumentacije vezane uz projekte u nadležnosti tijela javne vlasti, a da sukladno mišljenju Ureda Vijeća za nacionalnu sigurnost od 26. rujna 2013. godine tijelo javne vlasti nije ovlašteno prema odredbi članka 13. Zakona o tajnosti podatka klasificirati stupnjevima tajnosti. Nadalje, navodi se da je u odnosu na ograničenje iz odredbe članka 15. stavka 2. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama utvrđeno da kada je riječ o informaciji koja predstavlja poslovnu tajnu tijelo javne vlasti može ograničiti pristup informacijama te da tražena informacija u pogledu dokumentacije korisnika udruge CARPE DIEM - udruga za poticanje i razvoj kreativnih i socijalnih potencijala djece, mladih i odraslih, sadržava brojne podatke o poslovanju, poslovnim procesima i aktivnostima, čime bi priopćavanje navedenih podataka moglo naštetiti gospodarskom interesu tijela javne vlasti. U obrazloženju osporenog rješenja povezuje se odredba članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama te odredba članka 24. stavka 1. točke 3. Zakona o zaštiti tajnosti podataka te se navode presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske, kojima su potvrđena rješenja Povjerenika za informiranje, kojima je korisnicima prava na pristup informacijama odobreno pravo na preslike ugovora koja su sklopila pojedina tijela javne vlasti. Nadalje, navodi se da je u odnosu na ograničenje iz odredbe članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama testom razmjernosti i javnog interesa utvrđeno da kada se radi o potrošnji sredstava tijela javne vlasti, a što predstavlja raspolaganje javnim sredstvima, da se za takve informacije podrazumijeva javi interes odnosno pravo svih fizičkih i pravnih osoba da znaju na koji način i u koju svrhe se koriste navedena sredstva. Također se navodi kako predmetne informacije sadrže osobne podatke zaposlenika koje su zaštićene važećim pozitivnim propisima Republike Hrvatske, međutim da sukladno postojećoj praksi Povjerenika za informiranje, kada se radi o isplati javnih (proračunskih) sredstava dopušteno je učiniti dostupnim one osobne podatke koji su nužni za ispunjenje zakonom utvrđene svrhe. Ističe se kako je utvrđeno da se u predmetnom slučaju radi o zahtjevu za pristup informacijama koje se odnose na isplatu javnih sredstava, a kojima je suprotstavljeno pravo na zaštitu osobnih podataka i postojanje poslovne tajne sukladno odredbama članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama. Nadalje se ističe, kako u pogledu onih podataka koji bi predstavljali poslovnu tajnu, prevladava javni interes za dostavom djelomične preslike Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte financirane iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali" 2014-2020; u sklopu Poziva UP.02.1.1.02. „Umjetnost i kultura za mlade", UP.02.1.1.02.0117 „Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu" te da je stoga riješeno kao u točki 1. izreke osporenog rješenja. Također se ističe kako prevladava javni interes u pogledu dostave preslika zahtjeva za nadoknadom sredstava i pripadajućih odobrenja uz zaštitu određenih osobnih podataka te da je stoga riješeno kao u točki II. izreke osporenog rješenja. Vezano za točku 3. izreke osporenog rješenja, koja je predmet drugostupanjskog postupka, u obrazloženju se navodi da su tražene informacije suštinski obuhvaćene zahtjevima za nadoknadom sredstava i odgovarajućim odobrenjima, a koji se prema točki II. izreke tog rješenja imaju omogućiti žalitelju (uz ograničenje kako je to gore obrazloženo) te da se postavlja pitanje interesa za ostvarivanjem pristupa takvim informacijama. Navodi se da će pruženi podaci žalitelju omogućiti dostatne informacije o raspolaganju javnim sredstvima u smislu podnesenih zahtjeva za nadoknadom sredstava, ukupnog iznosa potraživanih troškova, ukupnog iznosa prihvatljivih troškova, ukupnog iznosa državne potpore i ukupnog iznosa koji nije kategorija državne potpore/potpore male vrijednosti, ukupnog iznosa na temelju standardnih iznosa jediničnih troškova, ukupnog iznosa na temelju paušalnih iznosa, ukupnog iznosa na temelju fiksne stope, ukupnog iznosa na temelju uvjetno prihvatljivih troškova, ukupnog iznosa neprihvatljivih troškova, ukupnog iznosa privremeno prihvatljivih troškova, ukupnog iznosa prihvatljivih bespovratnih sredstava, potraživanja od korisnika te ukupnog iznosa za isplatu po predmetnom zahtjevu za nadoknadom sredstava, dok su iz samih zahtjeva za nadoknadom sredstava vidljivi podaci o provedbi projekta, pokazateljima, popis potraživanih neplaćenih prihvatljivih izdataka po stavkama, popis potraživanih prihvatljivih plaćenih troškova po stavkama, analitika potraživanih prihvatljivih izdataka te predviđeni raspored za buduće zahtjeve za nadoknadom, koji jasno i nedvojbeno daju cjeloviti uvid u samu strukturu troškova. Ukazuje se kako će se dostavom ovih informacija ostvariti i zadovoljiti kako javni interes, posebice s obzirom na količinu predmetne dokumentacije i racionalnost i učinkovitost djelovanja. Ujedno se ističe kako je iz dostavljene dokumentacije razvidan utrošak sredstava te razmjer prihvatljivih i neprihvatljivih troškova, a što je bio i cilj zahtjeva za pristup informacijama i da je slijedom navedenog odlučeno kao u točki III. izreke osporenog rješenja.

Člankom 38. stavkom 4. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 56/90, 135/97, 8/98, 113/00, 124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10 i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) jamči se pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti. Ograničenja prava na pristup informacijama moraju biti razmjerna naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju te nužna u slobodnom i demokratskom društvu, a propisuju se zakonom.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima tog Zakona.

U žalbenom postupku je utvrđeno kako je tijelo javne vlasti prilikom rješavanja predmetnog zahtjeva za pristup informacijama u dijelu koji se odnosi na račune dobavljača o kojima je tijelo javne vlasti odlučilo u točki III. izreke osporenog rješenja, nepotpuno i pogrešno utvrdilo činjenično stanje te je pogrešno primijenilo zakonske odredbe.

Odredbom članka 98. stavka 3. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da izreka sadržava odluku o upravnoj stvari i da mora biti kratka i određena, dok je u stavku 5. istoga članka propisano da obrazloženje sadržava kratko izlaganje zahtjeva stranke, utvrđeno činjenično stanje, razloge koji su bili odlučujući pri ocjeni pojedinih dokaza, razloge zbog kojih nije usvojen koji od zahtjeva stranaka, razloge donošenja zaključaka tijekom postupaka te propise na temelju kojih je riješena upravna stvar.

U žalbenom postupku je utvrđeno kako točka III. izreke osporenog rješenja nije određena s obzirom na to da tijelo javne vlasti navodi kako nije u mogućnosti omogućiti pristup traženim informacijama. Tijelo javne vlasti trebalo je pravilnom primjenom odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama odbiti predmetni zahtjev pozivom na zakonsko ograničenje temeljem kojeg ograničava pristup informacijama.

Nadalje, tijelo javne vlasti u obrazloženju osporenog rješenja zaključuje da je žalitelj dobio određene informacije s kojima su obuhvaćene i tražene informacija te da na taj način tijelo javne vlasti djeluje s načelima otvorenosti i transparentnosti.

U žalbenom je postupku utvrđeno kako je u svrhu zadovoljavanja načela zakonitosti i načela utvrđivanja materijalne istine, tijelo javne vlasti trebalo u obrazloženju pobijanog rješenja izričito navesti koji je pravni temelj uskraćivanja prava na pristup informacijama i utvrđeno činjenično stanje podvesti pod relevantnu pravnu normu, što u ovom slučaju nije jasno učinjeno.

Tijelo javne vlasti je dostavilo kao dio spisa predmeta omogućene informacije iz točke I. i II. izreke osporenog rješenja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte financirane iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali" 2014-2020; u sklopu Poziva UP.02.1.1.02. „Umjetnost i kultura za mlade", UP.02.1.1.02.0117 „Otisnuti pokreti - uključivanje mladih kroz umjetnost i kulturu", zahtjeve za nadoknadom sredstava kao i račune dostavljene tijelu javne vlasti uz zahtjeve za nadoknadom sredstava.

Povjerenik za informiranje je u žalbenom postupku izvršio uvid u dostavljene informacije te je sukladno odredbi članka 16. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama razmotrio da je li žalitelju moguće odobriti pristup zatraženim informacijama te da li se pristup traženim informacijama može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. navedenog Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes.

U žalbenom postupku, uvidom u internetsku stranicu Europskog socijalnog fonda utvrđeno je kako su na poveznici http://www.esf.hr/natjecaji/socijalno-ukljucivanje/umjetnost-i-kultura-za-mlade/ objavljene temeljne informacije o programu OP Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., koji se financira iz Europskog socijalnog fonda, na temelju natječaja otvorenog poziva na dostavu projektnih prijedloga „Umjetnost i kultura za mlade“, a koji je usmjeren na prevladavanje ograničenja pristupa mladih osoba kulturnim i umjetničkim sadržajima i aktivnostima (geografska izoliranost, nepovoljne financijske prilike, invaliditet i drugo) te poticanje mladih da aktivno sudjeluju u kulturnom životu zajednice. Nadalje, na istoj poveznici objavljeni su, između ostalog, Opći uvjeti Ugovora i predložak Posebnih uvjeta Ugovora.

Nadalje, u žalbenom je postupku izvršen uvid u dostavljeni Ugovor sklopljen između Ministarstva kulture (Posredničko tijelo razine 1) i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva (Posredničko tijelo razine 2), s jedne strane i korisnika CARPE DIEM, Udruge za poticanje i razvoj kreativnih i socijalnih potencijala djece, mladih i odraslih, s druge strane. U članku 3. Ugovora - Posebni uvjeti Ugovora, navodi se da se korisniku dodjeljuju bespovratna sredstva u iznosu od 832.676,58 kuna.

Uvidom u dostavljene Opće uvjete Ugovora utvrđeno je da je u članku 12.1. Općih uvjeta propisano da bespovratna sredstva navedena u Posebnim uvjetima djelomično ili u cijelosti sufinanciraju prihvatljive troškove čiju prihvatljivost je potvrdilo PT2/nadležno tijelo. PT2/Nadležno tijelo potvrđuje one prihvatljive troškove koji u cijelosti odgovaraju zahtjevima određenim Ugovorom i/ili primjenjivim propisima. Nadalje, prema članku 16.3. Općih uvjeta troškove navedene u Zahtjevima za naknadom sredstava provjerava i potvrđuje PT2 u roku od 45 dana od primitka istog. U članku 14.6. Općih uvjeta je propisano da zahtjevi za nadoknadom sredstava moraju biti popraćeni odgovarajućom dokumentacijom o nastalim i potraživanim prihvatljivim troškovima projekta, odnosno ugovorima o nabavi (robe, radova, usluga), računima izvođača radova i dobavljača, potvrdama o prihvatu (robe, radova, usluga), evidencijama radnog vremena i platnim listama, putnim kartama, potvrdama, popisom i preslikama ostalih popratnih dokumenata koji dokazuju prihvatljivost troškova (dokumenti nabave, izmjene ugovora o nabavi, tehnička projektna dokumentacija, građevinske dozvole, dokaz o promidžbenim aktivnostima (članci, fotografije, itd.), popis sudionika, izvještajnom tablicom o pokazateljima, studije, certifikati, revizorsko izvješće (ako je primjenjivo) i drugim dokumentima koji opravdavaju nastali trošak.

Sukladno navedenom, uloga tijela javne vlasti kao Posredničkog tijela razine 2 (PT2) bila je provjeravati i potvrđivati troškove u zahtjevima za nadoknadom sredstava korisnika, koji su bili popraćeni odgovarajućom dokumentacijom (računima), a koje su tražene informacije u ovom postupku.

U žalbenom je postupku, razmatrajući tražene informacije račune dobavljača koji su priloženi uz zahtjeve za nadoknadom sredstava, utvrđeno da je iz navedenih dokumenata moguće vidjeti za što su točno utrošena javna sredstva u projektu koji je predmet ovog postupka. S obzirom na navedeno u konkretnom slučaju je nesporno da se radi o informacijama koje se vezane uz potrošnju javnih sredstava, odnosno dokumentima iz kojih je vidljivo u koju su svrhu potrošena javna sredstava, a za koje informacije nedvojbeno postoji javni interes.

Povjerenik za informiranje je utvrdio da u pogledu traženih informacija iz točke 2. izreke ovoga rješenja, nije moguće primijeniti zakonska ograničenja iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, uvidom u tražene informacije, račune dobavljača, utvrđeno kako oni sadrže imena i prezimena odgovornih osoba pravnih osoba koji su izdali račune, te je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da se o radi o odgovornim osobama u pravnim osobama čiji podaci su javno objavljeni u sudskom ili obrtnom registru, registru udruga i slično. Nadalje, Povjerenik za informiranje je u žalbenom postupku utvrdio da tražene informacije navedene u točki 2. izreke ovoga rješenja predstavljaju podatak o raspolaganju javnim sredstvima te da su sukladno članku 16. stavku 3. Zakona o pravu na pristup informacijama tražene informacije dostupne javnosti bez provođenja testa razmjernosti i javnog interesa.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) i članku 25. stavku 7. Zakona o pravu na pristup informacijama, riješiti kao u točkama 1., 2. i 4. izreke ovog rješenja.

U pogledu traženih informacija iz točke 3. izreke ovoga rješenja utvrđeno je sljedeće.

Dostavljeni računi dobavljača iz točke 3. izreke ovoga rješenja, sadrže imena i prezimena te potpise fizičkih osoba, zaposlenika pravnih osoba, koje su fakturirale/ izdale/otpremile račun, imena i prezimena fizičkih osoba operatera/blagajnika pravne osobe, potpise fizičkih osoba koje su preuzele robu i drugo. Člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. toga Zakona, dužno prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. toga Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Prema članku 15. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavaka 2. i 3. toga članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim.

Sukladno članku 99. Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (dalje u tekstu: Opća uredba o zaštiti podataka), ista je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u državama članicama od 25. svibnja 2018. godine.

Člankom 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da su osobni podaci svi podaci koji se odnose na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi („ispitanik“): pojedinac čiji se identitet može utvrditi jest osoba koja se može identificirati izravno ili neizravno, osobito uz pomoć identifikatora kao što su ime, identifikacijski broj, podaci o lokaciji, mrežni identifikator ili uz pomoć jednog ili više čimbenika svojstvenih za fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet tog pojedinca.

Uvodnom odredom broj 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da bi obrada osobnih podataka trebala biti osmišljena tako da bude u službi čovječanstva. Dalje se navodi da pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno pravo, te da ga se mora razmatrati u skladu s načelom proporcionalnosti, odnosno da se predmetnom Uredbom poštuju sva temeljna prava i uvažavaju slobode i načela priznata Poveljom koja su sadržana u ugovorima, uključujući slobodu izražavanja i informiranja.

Prema članku 6. Opće uredbe o zaštiti podataka, obrada je zakonita samo ako i u onoj mjeri u kojoj je ispunjeno najmanje jedno od sljedećeg: a) ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više svrha, b) obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora, c) obrada je nužna radi poštivanja pravnih obveza voditelja obrade, d) obrada je nužna kako bi se zaštitili ključni interesi ispitanika ili druge fizičke osobe, e) obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade, f) obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane, osim kada su od tih interesa jači interesi ili temeljna prava i slobode ispitanika koji zahtijevaju zaštitu osobnih podataka.

Povjerenik za informiranje smatra da u odnosu na osobne podatke fizičkih osoba navedenih u točki 3. izreke ovog rješenja ne prevladava javni interes, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama te je utvrdio da se može omogućiti djelomičan pristup traženim informacijama, s obzirom da bi omogućavanje pristupa tim osobnim podacima predstavljalo nepotrebno zadiranje u privatan život određenih osoba.

Vezano za podatke koji se zaštićuju, ističe se kako iz spisa predmeta ne proizlazi da su se vodile bilo kakve javne rasprave u odnosu na taj dio zatraženih informacija, niti se iste odnose na pitanja javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša, niti na pitanje raspolaganja javnim sredstvima, a niti je vjerojatno da bi objava tog dijela traženih informacija doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnih načela funkcioniranja tijela javne vlasti kao što su dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet i slično.

Slijedom navedenog, valjalo je riješiti kao u točki 3. izreke ovoga rješenja.

Napominje se kako tijela javne vlasti imaju pravo, sukladno odredbi članka 19. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, tražiti od korisnika naknadu stvarnih i materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije, a na izračun navedene naknade primjenjuju se Kriteriji za određivanje visine stvarnih i materijalnih troškova i troškova dostave informacije („Narodne novine“, broj 12/14 i 15/14). Uputa o primjeni navedenih Kriterija nalazi se na internet stranici Povjerenika za informiranje, na poveznici https://pristupinfo.hr/pravni-okvir/upute-smjernice-obrasci/.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan