KLASA: UP/II-008-07/22-01/192

URBROJ: 401-01/04-22-2

Zagreb, 12. svibnja 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Ivankovo KLASA: UP/I-008-02/22-01/02, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 28. siječnja 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Općine Ivankovo KLASA: UP/I-008-02/22-01/02, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 28. siječnja 2022. godine, kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Općine Ivankovo KLASA: UP/I-008-02/22-01/02, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 28. siječnja 2022. godine, odbačen je zahtjev za ispravak informacije ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 24. siječnja 2022. godine, temeljem odredbe članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer žalitelj odbija dostaviti ispravak zahtjeva.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnom navodi da izjavljuje žalbu zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene materijalnog prava. Nadalje, navodi kako je člankom 22. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi, ali da iz obrazloženja rješenja tijela javne vlasti, Općine Ivankovo, ne proizlazi da je ono odbacilo zahtjev zbog eventualnog neposjedovanja informacije ili zbog izostanka saznanja gdje se informacija nalazi, nego zbog toga što „Službenica za informiranje s obzirom na sve već dostavljeno ne razumije koju Odluku podnositelj zahtjeva traži“ pa da stoga izreka rješenja ne proizlazi iz obrazloženja, odnosno da je ista proturječna obrazloženju. Žalitelj ističe, kako informacije koje mu je tijelo javne vlasti dostavilo ne odgovaraju niti nazivom niti sadržajem traženoj informaciji te da su sve informacije koje mu je tijelo javne vlasti pogrešno dostavilo, mogle biti dostavljene već pri inicijalnom podnošenju zahtjeva ili je tijelo javne vlasti moglo odbaciti zahtjev uz obrazloženje da isto ne posjeduje informaciju - Odluku o uređenju prometa na području Općine Ivankovo iz razloga što takav opći akt Općinsko vijeće Općine Ivankovo nikada u formalnopravnom smislu nije donijelo. Nadalje, ističe kako smatra da je rješenje nije zakonito iz razloga što tijelo javne vlasti nije u obrazloženju navelo da ne posjeduje traženu informaciju ili da nema saznanja gdje se informacija nalazi te da mu nije prihvatljivo obrazloženje da „Općina Ivankovo nema više niti jednu drugu Odluku Općinskog vijeća o uređenju prometa na svom području“ jer dostavljene informacije - Odluka o Prometnom elaboratu za nerazvrstane ceste Prkovci, Retkovci i Ivankovo, kao ni Odluka o nerazvrstanim cestama i javnim prometnim površinama ne predstavljaju opći akt koji se traži. Također, ističe kako mu nikada nije dostavljena informacija koju je tražio, a Općina Ivankovo nije niti u jednom trenutku izrijekom utvrdila da ne posjeduje traženu informaciju, nego je svjesno dostavljala pogrešne informacije, kako bi odugovlačila postupak. Zaključuje kako rješenje Općine Ivankovo ne sadrži razlog koji bi bio odlučujući za odbacivanje zahtjeva. Predlaže da se žalba usvoji.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 27. listopada 2021. godine, koji je Općina Ivankovo urudžbirala dana 29. listopada 2021. godine, zatražio od Općine Ivankovo da mu se dostavi trenutno važeća Odluka Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području općine Ivankovo. Nadalje je utvrđeno da je Općina Ivankovo dopisom KLASA: 008-02/21-01/41, URBROJ: 2188/03-03/2-21-2 od 8. studenoga 2021. godine, obavijestila žalitelja da je Odluka Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području općine Ivankovo dostupna na službenoj stranici Općine Ivankovo (http://www.opcina-ivankovo.hr/), kao javno objavljena informacija. Također je utvrđeno, kako je žalitelj zahtjevom za dopunu informacije od 15. studenoga 2021. godine, koji je Općina Ivankovo urudžbirala dana 22. studenoga 2021. godine, zatražio od Općine Ivankovo da mu dostavi konkretan link na zatraženu informaciju s obzirom da na internetskoj stranici Općine Ivankovo ne pronalazi Odluku Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području Općine Ivankovo. Ujedno je zatražio da mu se dostavi preslik navedene Odluke, neovisno o tome što je ista potencijalno javno objavljena na mrežnoj stranici Općine Ivankovo. Dopisom KLASA: 008-02/21-01/41, URBROJ: 2188/03-03/2-21-4 od 29. studenoga 2021. godine, Općina Ivankovo obavijestila je žalitelja da je Odluka Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području Općine Ivankovo dostupna na službenoj stranici Općine Ivankovo (http://www.opcina-ivankovo.hr/), kao javno objavljena informacija.

Nadalje, uvidom u spis predmeta je utvrđeno da žalitelj nezadovoljan odgovorom Općine Ivankovo od 29. studenoga 2021. godine, podnosi Općini Ivankovo zahtjev za dopunom informacije br. 2 od 13. prosinca 2021. godine, koji je Općina Ivankovo urudžbirala dana 17. prosinca 2021. godine, a koji podnesak je žalitelj dostavio i Povjereniku za informiranje na znanje. Također, utvrđeno je da je Općina Ivankovo temeljem navedenog zahtjeva žalitelju odgovorila dopisom KLASA: 008-02/21-01/41, URBROJ: 2188/03-03/2-21-6 od 21. prosinca 2021. godine, navodeći u bitnom da je tražena Odluka Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području Općine Ivankovo dostupna na službenoj internetskoj stranici Općine Ivankovo (http://www.opcina-ivankovo.hr/index.php/vazece-odluke/), kao javno objavljena informacija. O svom postupanju Općina Ivankovo je dopisom KLASA: 008-02/21-01/45, URBROJ: 2188/03-03/2-21-2 22. prosinca 2021. godine, obavijestila Ured povjerenika za informiranje, a vezano za traženje Ureda povjerenika za informiranje KLASA: 008-03/21-01/329, URBROJ: 401-01/21-21-04 od 20. prosinca 2021. godine. Nakon zaprimljene požurnice Ureda povjerenika za informiranje, Općina Ivankovo dopisom KLASA: 008-02/21-01/45, URBROJ: 2188/03-03/2-21-8 od 31. prosinca 2021. godine, obavijestila je žalitelja da je Odluka Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području Općine Ivankovo dostupna na službenoj internetskoj stranici Općine Ivankovo, kao javno objavljena informacija:

http://www.opcina-ivankovo.hr/wp-content/uploads/2020/09/Odluka-o-Prometnom-elaboratu-za-nerazvrstane-ceste-naselja-Prkovci.pdf,

http://www.opcina-ivankovo.hr/wp-content/uploads/2020/09/Odluka-o-Prometnom-elaboratu-za-nerazvrstane-ceste-naselja-Retkovci.pdf, te

http://www.opcina-ivankovo.hr/wp-content/uploads/2017/09/Odluka-o-prometnom-elaboratu-za-nerazvrstane-ceste-naselja-Ivakovo.pdf.

Uvidom u spis predmeta nadalje je utvrđeno, kako je žalitelj zahtjevom za dopunu informacije br. 3 od 28. prosinca 2021. godine, koji je Općina Ivankovo urudžbirala dana 3. siječnja 2022. godine, zatražio istu informaciju, kao i zahtjevom za ispravak informacije br. 1 od 7. siječnja 2022. godine, koji je Općina urudžbirala dana 10. siječnja 2022. godine. Također je utvrđeno da je Općina Ivankovo dopisom KLASA: 008-02/21-01/41, URBROJ: 2196-15-03/2-22-12 od 12. siječnja 2021. godine, a vezano za zahtjev za dopunu informacije br. 3,  obavijestila žalitelja kao u dopisu Općine Ivankovo KLASA: 008-02/21-01/45, URBROJ: 2188/03-03/2-21-8 od 31. prosinca 2021. godine.

Dopisom KLASA: 008-02/21-01/41, URBROJ: 2196-15-03/2-22-14 od 18. siječnja 2022. godine, a vezano za žaliteljev za ispravak informacije br. 1, Općina Ivankovo obavijestila je žalitelja da je Odluka Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području Općine Ivankovo dostupna na službenoj internetskoj stranici Općine Ivankovo (http://www.opcina-ivankovo.hr/wp-content/uploads/2017/09/Odluka-o-nerazvrstanim-cestama-i-javnim-prometnim-povr%C5%A1inama.pdf), kao javno objavljena informacija. U dopisu se ujedno navodi kako se žalitelju dostavlja preslika navedene Odluke i naglašava se kako Općina Ivankovo nema drugu Odluku Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području Općine Ivankovo.

Dopisom KLASA: 008-02/21-01/41, URBROJ: 2196-15-03/2-22-15 od 18. siječnja 2022. godine, Općina Ivankovo o svom postupanju obavijestila je Ured povjerenika za informiranje, a vezano za traženje Ureda povjerenika za informiranje KLASA: 008-03/21-01/329, URBROJ: 401-01/21-22-13 od 10. siječnja 2022. godine.

Dana 24. siječnja 2022. godine, Općina Ivankovo zaprimila je žaliteljev zahtjev za ispravak informacije br. 2 i dopisom KLASA: 008-02/21-01/41, URBROJ: 2196-15-03/2-22-18 od 25. siječnja 2022. godine, od žalitelja zatražila ispravak navedenog zahtjeva na način da žalitelj navede koja Odluka se traži te što navedena Odluka sadržava ili treba sadržavati. Žalitelj je dana 27. siječnja 2022. godine, putem elektroničke pošte, Općini Ivankovo dostavio očitovanje vezano za zaprimljeni poziv Općine za ispravak zahtjeva u kojem u bitnom navodi kako je njegov zahtjev potpun i razumljiv i da se iz istoga sa sigurnošću može utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi te da ostaje pri zahtjevu za ispravak informacije br. 2 od 24. siječnja 2022. godine i traži žurno rješavanje njegova zahtjeva sukladno Zakonu i uputama Povjerenika za informiranje.

Općina Ivankovo, odlučujući o zahtjevu žalitelja od 24. siječnja 2022. godine, donijela je osporeno rješenje KLASA: UP/I-008-02/22-01/02, URBROJ: 2196-15-03/2-22-1 od 28. siječnja 2022. godine, kojim je odbacila zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer žalitelj odbija dostaviti ispravak zahtjeva.

U obrazloženju osporenog rješenja opisan je tijek traženja žalitelja i postupanja Općine Ivankovo po traženju žalitelja, kao i Ureda povjerenika za informiranje u predmetu KLASA: 008-03/21-01/329. Nadalje, u obrazloženju osporenog rješenja u bitnom se navodi kako Općina Ivankovo nema više niti jednu drugu Odluku Općinskog vijeća o uređenju prometa na području općine Ivankovo te da žalitelj odbija dostaviti ispravak zahtjeva.

U žalbenom je postupku utvrđeno kako je Općina Ivankovo odbacila zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 20. stavaka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom je propisano da će u slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva tijelo javne vlasti bez odgode pozvati podnositelja zahtjeva da ga ispravi u roku od pet dana od dana zaprimanja poziva za ispravak. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način, a na temelju dostavljenog se ne može sa sigurnošću utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi, tijelo javne vlasti odbacit će zahtjev rješenjem.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Odredbom članka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Kod rješavanja zahtjeva za pristup informacijama je prije svega potrebno utvrditi posjeduje li tijelo javne vlasti informaciju na koju se odnosi zahtjev podnositelja.

Posebno se napominje, a vezano za žalbene navode žalitelja, kako nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li tijelo javne vlasti posjeduje ili ne posjeduje traženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji u slučaju kada je njezino postojanje kod istog tijela javne vlasti nedvojbeno utvrđeno.

Iz dokumentacije spisa predmeta proizlazi da Općina Ivankovo ne posjeduje niti jednu drugu Odluku Općinskog vijeća o uređenju prometa na području Općine Ivankovo, osim onih na koje je u svojim dopisima uputila žalitelja da su javno objavljene. Nadalje, iz dokumentacije spisa predmeta razvidno je da je Općina Ivankovo postupala sukladno članku 9.a Zakona o pravu na pristup informacijama i nastojala u prvostupanjskom postupku utvrditi koju to točno informaciju žalitelj traži s obzirom da je utvrdila da osim javno objavljenih Odluka Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području općine Ivankovo, na koje je uputila žalitelja, drugih Odluka Općinskog vijeća Općine Ivankovo o uređenju prometa na području općine Ivankovo, nema.

S obzirom da iz spisa predmeta proizlazi da Općina Ivankovo ne posjeduje druge važeće Odluke Općinskog vijeća o uređenju prometa na području Općine Ivankovo, osim onih na koje je Općina Ivankovo upućivala žalitelja u svojim dopisima, ranije citiranim u obrazloženju ovog rješenja, a žalitelj nije na traženje Općine Ivankovo dodatno specificirao svoj zahtjev, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan