KLASA: UP/II-008-07/21-01/809

URBROJ: 401-01/04-22-15

Zagreb, 21. travnja 2022.

       

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) i članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Sveučilišta u Zagrebu KLASA: 053-01/21-01/13, URBROJ: 380-020/097-21-2 od 5. svibnja 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Obustavlja se postupak povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Sveučilišta u Zagrebu KLASA: 053-01/21-01/13, URBROJ: 380-020/097-21-2 od 5. svibnja 2021. godine.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Sveučilišta u Zagrebu KLASA: 053-01/21-01/13, URBROJ: 380-020/097-21-2 od 5. svibnja 2021. godine, odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), kojim je zatražena dostava dokumentacije za predmet nabave Usluga izrade dugometražnog dokumentarnog filma „Hrvatske sportske legende“, oznaka nabave 60/2019, za koju je prema registru ugovora sklopljen ugovor s tvrtkom Oluja film j.d.o.o. (OIB 11644512516) i to dostava: zahtjeva za pripremu i početak postupka jednostavne nabave, poziva za dostavu ponuda, ukoliko je poziv za dostavu ponuda poslan na manje od 5 ponuditelja, pisano obrazloženje potpisano od strane neposredno nadležnog tijela, dokaza da su ponude zatražene (dostavnica, povratnica ili izvješće o pročitanoj elektronskoj pošti), dokumentacije za prikupljanje ponuda (specifikacija predmeta nabave), ponude ponuditelja Oluja film te ponude ostalih ponuditelja, zapisnika o ocjeni i pregledu ponuda, odluke o odabiru, ugovora s ponuditeljem Oluja film, eventualne dodatne pripadajuće dokumentacije za predmetni postupak nabave, otpremnice ili zapisnika o primopredaji predmeta nabave te predmetnog filma u digitalnom obliku ili linka na web mjesto na kojem se film može pogledati. Zahtjev žalitelja je odbijen temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer žalitelj zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnom navodi da osporava rješenje Sveučilišta u Zagrebu, kojim je odbijen njegov zahtjev za pristup informacijama od 7. travnja 2021. godine, a kojim je zatražio dokumentaciju vezanu za predmet nabave Usluga izrade dugometražnog dokumentarnog filma „Hrvatske sportske legende“, oznaka nabave 60/2019 za koju je tvrtki Oluja film j.d.o.o. isplaćeno 237.500,00 kn. Ističe, kako je iz osporenog rješenja, dostavljenog nakon produženog roka u kojem se odbija dostava traženih informacija, vidljivo da nije ni postojala namjera prikupljanja traženih informacija već se produženje roka dostave koristilo isključivo u svrhu odugovlačenja postupka i opstrukcije dostave istih. Nadalje, ističe kako se u rješenju Sveučilište u Zagrebu poziva na odredbu članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama te  u obrazloženju rješenja navodi da podnositelj zahtjeva nije do kraja specificirao traženu dokumentaciju, da podnositelj zahtjeva traži dostavu informacija na različitim medijima i da je od nabave za koju se traži dokumentacija proteklo više od dvije godine. Žalitelj se dalje u žalbi očituje vezano za navode iz osporenog rješenja, pa tako navodi sljedeće: da je u zahtjevu precizno specificirano 11 dokumenata/informacija koji se traže, da su sve tražene informacije sastavni dio jednog predmeta, odnosno postupka nabave oznake 60/2019, te u smislu utroška vremena ne predstavlja značajnu razliku dostavlja li se podnositelju jedan ili više dokumenata iz predmetnog postupka, da prema članku 14. Pravilnika o provedbi postupaka jednostavne nabave robe, radova i usluga, koji je važio u vrijeme provedbe predmetnog postupka jednostavne nabave, Sveučilište je dužno čuvati svu dokumentaciju koja se odnosi na pojedini provedeni postupak jednostavne nabave i to najmanje četiri (4) godine, a da je i u novom Pravilniku o provedbi postupaka jednostavne nabave robe, radova i usluga zadržana jednaka odredba o obvezi čuvanja dokumentacije o provedenim postupcima jednostavne nabave najmanje četiri godine. Žalitelj se u žalbi očituje i kako Sveučilište u Zagrebu paušalno tvrdi, a da za to ne iznosi nikakav dokaz, da on kao podnositelj zahtjeva zloupotrebljava pravo na pristup informacijama, pri tom ne navodeći ni broj ni obim navodnih zahtjeva zbog kojih je došlo do opterećenja rada i redovitog funkcioniranja tijela javne vlasti. Ističe, kako je iz Izvješća o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2020. godinu vidljivo je da je tijekom 2020. godine Sveučilište u Zagrebu zaprimilo ukupno svega 11 zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama, odnosno manje od jednog zahtjeva mjesečno, te ne može biti govora o nikakvoj zlouporabi prava na pristup informacijama, a prema javno dostupnim podacima na portalu Imamo pravo znati vidljivo je da su najmanje 6 zahtjeva tijekom 2020. godine podnijeli drugi podnositelji. Nadalje, žalitelj u žalbi spominje svoj zahtjev za pristup informacijama iz 2020. godine, kojim je od Sveučilišta u Zagrebu zatražio dokumentaciju vezanu uz postupak jednostavne nabave za snimanje filma o počasnim doktorima Sveučilišta u Zagrebu i navodi kako je taj zahtjev bio ignoriran nakon čega je uložio žalbu Povjereniku za informiranje, koji je istu riješio u njegovu korist. Napominje, da nakon što je pregledao dostavljenu dokumentaciju u tom predmetu, uočio je brojne nepravilnosti u postupku provedbe jednostavne nabave pa je temeljem prikupljene dokumentacije predana i kaznena prijava Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske. Ističe, kako je zbog svega navedenog posumnjao da, kao i kod provedbe postupka jednostavne nabave za uslugu snimanja filma o počasnim doktorima Sveučilišta u Zagrebu, postoje nepravilnosti i u slučaju nabave za uslugu snimanja filma Hrvatske sportske legende, s obzirom da se radi o sličnom predmetu nabave, te da su ugovori sklopljeni s ponuditeljima koji su poslovno povezani. Smatra da je zbog zaštite javnog interesa važno utvrditi troši li tijelo javne vlasti javna sredstva na zakonit i transparentan način, a u tom smislu učestalost i broj njegovih zahtjeva nikako se ne mogu okarakterizirati kao zlouporaba prava na pristup informacijama. Ujedno ističe, kako film Hrvatske sportske legende, iako je navodno snimljen prije dvije godine, nije javno dostupan niti na službenim web stranicama Sveučilišta u Zagrebu, niti na službenom YouTube kanalu Sveučilišta. Predlaže da se žalba uvaži.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 7. travnja 2021. godine zatražio od Sveučilišta u Zagrebu da mu dostavi dokumentaciju za predmet nabave Usluga izrade dugometražnog dokumentarnog filma „Hrvatske sportske legende“, oznaka nabave 60/2019, za koju je prema registru ugovora sklopljen ugovor s tvrtkom Oluja film j.d.o.o. (OIB 11644512516). U zahtjevu je žalitelj naveo da temeljem članka 18. Zakona o pravu na pristup informacijama i Pravilnika o provedbi postupaka jednostavne nabave robe, radova i usluga (klasa: 012-03/17-03/5) moli da mu se dostavi sljedeće: zahtjev za pripremu i početak postupka jednostavne nabave, poziv za dostavu ponuda, ukoliko je poziv za dostavu ponuda poslan na manje od 5 ponuditelja, pisano obrazloženje potpisano od strane neposredno nadležnog tijela, dokaz da su ponude zatražene (dostavnica, povratnica ili izvješće o pročitanoj elektronskoj pošti), dokumentaciju za prikupljanje ponuda (specifikacija predmeta nabave), ponudu ponuditelja Oluja film te ponude ostalih ponuditelja, zapisnik o ocjeni i pregledu ponuda, odluku o odabiru, ugovor s ponuditeljem Oluja film, eventualnu dodatnu pripadajuću dokumentaciju za predmetni postupak nabave, otpremnicu ili zapisnik o primopredaji predmeta nabave te predmetni film u digitalnom obliku ili link na web mjesto na kojem se film može pogledati. Nadalje je utvrđeno da je Sveučilište u Zagrebu rješenjem KLASA: 053-01/21-01/13, URBROJ: 380-020/097-21-2 od 5. svibnja 2021. godine, odbilo zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer žalitelj zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja Sveučilišta u Zagrebu od 5. svibnja 2021. godine, žalitelj je izjavio žalbu, koju je Sveučilište u Zagrebu temeljem članka 113. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku, odbacilo rješenjem KLASA: 053-01/21-01/13, URBROJ: 380-020/097-21-4 od 7. lipnja 2021. godine, jer je žalba nedopuštena odnosno nije izjavljena od ovlaštene osobe.

Žalitelj je protiv rješenja Sveučilišta u Zagrebu od 7. lipnja 2021. godine, izjavio žalbu u kojoj je u bitnom naveo kako je rješenje nezakonito, s obzirom da je njegova žalba vlastoručno potpisana, skenirana i priložena elektroničkoj pošti, a također je u žalbi istaknuo kako ga je tijelo javne vlasti sukladno odredbi članka 73. Zakona o općem upravnom postupku bilo dužno upozoriti na nedostatke u podnesku i zatražiti da ih otkloni.

Uvidom u spis predmeta također je utvrđeno da je rješenjem Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/21-01/809, URBROJ: 401-01/05-21-1 od 27. listopada 2021. godine, poništeno rješenje Sveučilišta u Zagrebu KLASA: 053-01/21-01/13, URBROJ: 380-020/097-21-4 od 7. lipnja 2021. godine te je naložena dostava spisa predmeta zajedno sa informacijama koje su predmet zahtjeva žalitelja od 7. travnja 2021. godine. Sveučilište u Zagrebu je protiv citiranog rješenja Povjerenika za informiranje podnijelo tužbu pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske koji je presudom Poslovni broj: UsII-349/21-6 od 3. veljače 2022. godine, odbio tužbeni zahtjev Sveučilišta u Zagrebu za poništavanjem rješenja Povjerenika za informiranje od 27. listopada 2021. godine.

U žalbenom postupku, dopisom Ureda Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/21-01/809, URBROJ: 401-01/04-22-9 od 4. ožujka 2022. godine, zatražena je od Sveučilišta u Zagrebu dostava spisa predmeta.

Sveučilište u Zagrebu, putem elektroničke pošte, dana 15. ožujka 2022. godine dostavilo je Uredu povjerenika za informiranje spis predmeta.

Dopisom Ureda Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/21-01/809, URBROJ: 401-01/04-22-11 od 28. ožujka 2022. godine, od Sveučilišta u Zagrebu zatražena je nadopuna spisa predmeta.

Dana 8. travnja 2022. godine, putem elektroničke pošte, Sveučilište u Zagrebu ponovno je dostavilo Uredu povjerenika za informiranje spis predmeta te nadopunu spisa. Istu dokumentaciju Sveučilište u Zagrebu dostavilo je i žalitelju koji je naznačen kao jedan od primatelja navedene elektroničke pošte.

Člankom 46. stavkom 5. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kad se tijekom postupka utvrdi da više ne postoje pravne pretpostavke za vođenje postupka, rješenjem će se obustaviti postupak.

S obzirom da iz spisa predmeta proizlazi da je tijekom žalbenog postupka, a prije donošenja drugostupanjske odluke o žalbi, Sveučilište u Zagrebu žalitelju dostavilo informacije koje su predmet ovog žalbenog postupka, Povjerenik za informiranje smatra da ne postoje daljnje pretpostavke za vođenje žalbenog postupka.

Slijedom navedenog, valjalo je temeljem članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku odlučiti kao u izreci ovog rješenja.

Napominje se kako je člankom 24. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano ako korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna može zahtijevati njezin ispravak odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan