KLASA: UP/II-008-07/21-01/957

URBROJ: 401-01/04-22-4

Zagreb, 30. ožujka 2022.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-011-02/21-01/03, URBROJ: 2133/02-03/8-21-1 od 8. prosinca 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-011-02/21-01/03, URBROJ: 2133/02-03/8-21-1 od 8. prosinca 2021. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za dopunu i ispravak informacije ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 28. studenoga 2021. godine, kojim je tražio da se ponovno napravi preslika Ugovora o upravljanju, korištenju i održavanju športskog objekta u vlasništvu grada Ogulina Tenis dvorane Ogulin, sklopljenog 2018. godine između Grada Ogulina i Športske zajednice Grada Ogulina na način da se preslika i javnobilježnička ovjera koja se obično nalazi sa druge (stražnje) stranice Ugovora ili je priklamana Ugovoru. Zahtjev za dopunu i ispravak informacije odbijen je temeljem članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. istog Zakona.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da su u prvostupanjskom postupku činjenice nepotpuno i pogrešno utvrđene te da je pogrešno primijenjen pravni propis na temelju kojeg se rješava stvar. Ističe kako njega zanima da li je predmetni Ugovor od 2018. godine do dana podnošenja zahtjeva žalitelja stupio na snagu i da li se primjenjuje, a što se jedino može razaznati po tome da li su ili nisu potpisi ovjereni kod javnog bilježnika te ukazuje na članak 3. Ugovora. Nadalje, ističe kako Ugovor nije pravovaljan odnosno isti je ništetan jer je bez solemnizacije po javnom bilježniku bez natječaja bez prijave poreznoj upravi, bez mišljenja državnog pravobranitelja, bez odluke predstavničkog tijela. Žalitelj navodi odredbe Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 11. studenoga 2021. godine od Grada Ogulina tražio da mu se dostavi preslik Ugovora o upravljanju, korištenju i održavanju športskog objekta u vlasništvu grada Ogulina i to Tenis dvorane Ogulin sklopljenog 2018. godine između Grada Ogulina, kao vlasnika, sa jedne ugovorne strane i Športske zajednice Grada Ogulina ili Teniskog kluba Ogulin sa druge strane, kao korisnika. U zahtjevu za pristup informacijama žalitelj daje kratko obrazloženje svog zahtjeva navodeći kako je Ugovor o upravljanju, korištenju i održavanju športskog objekta u vlasništvu grada Ogulina, Tenis dvorane Ogulin, koji je bio sklopljen dana 10. siječnja 2008. godine između Grada Ogulina, kao vlasnika i Športske zajednice Grada Ogulina, kao korisnika, KLASA: 022-01/07-01/50, URBROJ: 2133/02-05-08-03, istekao početkom 2018. godine jer je bio sklopljen na period od 10 godina te da je Grad Ogulin sklopio novi ugovor s jednom od gore navedenih pravnih osoba. Također, utvrđeno je da je Grad Ogulin dopisom KLASA: 011-02/21-01/18, URBROJ: 2133/02-03/8-21-3 od 24. studenoga 2021. godine, žalitelju dostavio Dodatak Ugovoru o upravljanju, korištenju i održavanju športskog objekta u vlasništvu grada Ogulina, Tenis dvorane Ogulin, zaključen 10. siječnja 2018. godine između Grada Ogulina, kao vlasnika i Športske zajednice Grada Ogulina, kao korisnika.

Nadalje, uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 28. studenoga 2021. godine Gradu Ogulinu podnio zahtjev za dopunu i ispravak informacije u kojem je u bitnom naveo da nije zadovoljan sa dostavljenom informacijom jer iz iste nije vidljiva javnobilježnička ovjera, a da u članku 3. Ugovora stoji da je izvršena ovjera potpisa, pa moli da se ponovi preslik Ugovora i preslika javnobilježnička ovjera koja se obično nalazi sa druge (stražnje) stranice Ugovora ili je priklamana Ugovoru. Grad Ogulin je o žaliteljevom zahtjevu za dopunu i ispravak informacije donio rješenje KLASA: UP/I-011-02/21-01/03, URBROJ: 2133/02-03/8-21-1 od 8. prosinca 2021. godine, kojim je odbio žaliteljev zahtjev temeljem članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. istog Zakona.

Uvidom u obrazloženje osporenog rješenja Grada Ogulina razvidno je da se u istom u bitnom navodi da je temeljem zahtjeva za pristup informacijama žalitelja Grad Ogulin žalitelju dostavio pravovaljani Ugovor s obzirom da su Ugovor potpisale ugovorne strane, a potpis ovjerile službenim pečatom te je time u potpunosti žalitelju omogućen pristup traženoj informaciji.

Dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/21-01/957, URBROJ: 401-01/04-22-2 od 25. ožujka 2022. godine, zatraženo je očitovanje od Grada Ogulin da li u odnosu na predmetni Dodatak Ugovoru o upravljanju, korištenju i održavanju športskog objekta u vlasništvu grada Ogulina, Tenis dvorane Ogulin, zaključen dana 10. siječnja 2018. godine između Grada Ogulina, kao vlasnika i Športske zajednice Grada Ogulina, kao korisnika, postoji javnobilježnička ovjera potpisa ugovornih strana.

Grad Ogulin se dopisom KLASA: UP/I-011-02/21-01/03, URBROJ: 2133/02-03/8-22-6 od 29. ožujka 2022. godine, očitovao da je žalitelju u prvom postupanju po zahtjevu za pristup informacijama dostavio traženi Dodatak Ugovoru o upravljanju, korištenju i održavanju športskog objekta u vlasništvu grada Ogulina, Tenis dvorane Ogulin te da ne postoji zakonska obveza ovjere predmetnog Ugovora od strane javnog bilježnika budući da za isti ne postoji obveza uknjižbe u zemljišnu knjigu, a također ni prema nekom posebnom propisu ne postoji obveza ovjere ili solemnizacije po javnom bilježniku kao što je to obveza npr. prema Zakonu o zakupu poslovnog prostora, Zakonu o najmu stanova i slično.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, dakle informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku.

Odredbom članka 24. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ukoliko korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njen ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti obvezno odlučiti o zahtjevu za ispravak odnosno dopunu informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. ovog Zakona.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Iz spisa predmeta proizlazi da je Grad Ogulin žalitelju temeljem njegovog zahtjeva za pristup informacijama od 11. studenoga 2021. godine omogućio cjelovitu informaciju, a sastavni dio te informacije nije javnobilježnička ovjera potpisa niti ista postoji kao izrađena informacija u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer nije ni došlo do javnobilježničke ovjere potpisa ugovornih strana. Slijedom navedenog, u žalbenom postupku je utvrđeno da je Grad Ogulin ispravno rješenjem odbio žaliteljev zahtjev za dopunu i ispravak informacije jer je informacija, koja je žalitelju dana povodom njegovog zahtjeva za pristup informacijama od 11. studenoga 2021. godine (Dodatak Ugovoru o upravljanju, korištenju i održavanju športskog objekta u vlasništvu grada Ogulina, Tenis dvorane Ogulin, KLASA: 022-01/07-01/50, URBROJ: 2133/02-01/1-18-4 od 10. siječnja 2018. godine), potpuna i točna.

Napominje se da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji u slučaju kada je njezino postojanje kod istog tijela javne vlasti nedvojbeno utvrđeno.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U žalbenom postupku je utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, slijedom čega je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                  dr. sc. Zoran Pičuljan