KLASA: UP/II-008-07/14-01/511

URBROJ: 401-01/04-15-11

Zagreb, 10. prosinca 2015.               

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe trgovačkog društva Jadran-produkt d.o.o. iz Zagreba, ………, ………, izjavljene protiv rješenja Općinskog građanskog suda u Zagrebu Broj: 9 Su-27/14-183 od 17. studenog 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Općinskog građanskog suda u Zagrebu Broj: 9 Su-27/14-183 od 17. studenog 2014. godine.

2.    Djelomično se odobrava se trgovačkom društvu Jadran-produkt d.o.o. pristup traženoj informaciji Godišnjem rasporedu poslova na Općinskom sudu u Zagrebu za 2014. godinu na način da se u tekstu iznad imena i prezimena sudaca, sudskih savjetnika i namještenika koji ne rade po raznim osnovama (Glava V.) prekrije osnova temeljem koje ne rade i to u točkama 1.1., 2.1., 4.1., 4.2., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 5.3., 5.5., 5.6., 5.7., 5.8., 5.9., 6.1. i 6.2.

3.    Odbija se zahtjev žalitelja u pogledu dostave osnova navedenih u tekstu iznad imena i prezimena sudaca, sudskih savjetnika i namještenika koji ne rade po raznim osnovama (Glava V.) i to navedenih pod točkama 1.1., 2.1., 4.1., 4.2., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 5.3., 5.5., 5.6., 5.7., 5.8., 5.9., 6.1. i 6.2.

4.    Nalaže se Općinskom građanskom sudu u Zagrebu da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev trgovačkog društva Jadran-produkt d.o.o. (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama temeljem članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama navodeći da je sukladno odredbi članka 10. Zakona o pravu na pristup informacijama Općinski građanski sud u Zagrebu na internetskim stranicama objavio informacije o unutarnjem ustrojstvu suda i to zasebno za svaki odjel suda, pa je tako informacija koju podnositelj zahtjeva traži objavljena na internetskim stranicama i dostupna svima pa tako i podnositelju zahtjeva.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da rješenje osporava u cijelosti zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, zbog pogrešne primjene zakona i zbog pogrešne primjene odredaba postupka. Nadalje navodi da mu je odbijanjem zahtjeva uskraćeno zakonsko ostvarivanje prava na pristup informacijama, te da rješenje na sadrži uputu o pravnom lijeku, niti valjano obrazloženje. Također navodi kako je zahtjevom tražio Godišnji raspored poslova Općinskog građanskog suda u Zagrebu za 2014. godinu koji nesporno nije objavljen na internet stranici suda, što proizlazi i iz samog obrazloženja rješenja gdje se navodi da je Općinski građanski sud u Zagrebu na internetskim stranicama objavio informacije o unutarnjem ustrojstvu suda i to zasebno za svaki odjel toga suda. Ističe da nije tražio informacije o unutarnjem ustrojstvu suda, već je tražio godišnji raspored poslova. U prilogu žalbe dostavlja ispis sa internet stranice Općinskog suda u Trogiru, Općinskog suda u Sinju, Općinskog suda u Imotskom, Općinskog suda u Supetru i Županijskog suda u Osijeku kako bi se  nesporno moglo  utvrditi kako izgleda i što sadrži Godišnji raspored poslova. Također ističe da ne postoji ni jedan valjani zakonski razlog zbog kojeg mu je uskraćeno pravo na pristup informacijama niti je za odbijanje zahtjeva tijelo javne vlasti dalo valjano i na zakonu utemeljeno obrazloženje. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 13. listopada 2014. godine, koji je tijelo javne vlasti Općinski građanski sud u Zagrebu zaprimio dana 22. listopada 2014. godine, zatražio da mu se dostavi na CD-u ili DVD-u Godišnji raspored poslova Općinskog građanskog suda u Zagrebu za 2014. godinu. Nadalje je utvrđeno da je Općinski građanski sud u Zagrebu rješenjem Broj: 9 Su-27/14-183 od 17. studenog 2014. godine odbio zahtjev žalitelja navodeći da je sukladno odredbi članka 10. Zakona o pravu na pristup informacijama Općinski građanski sud u Zagrebu na internetskim stranicama objavio informacije o unutarnjem ustrojstvu suda i to zasebno za svaki odjel suda, pa je tako informacija koju podnositelj zahtjeva traži objavljena na internetskim stranicama i dostupna svima pa tako i podnositelju zahtjeva.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljena je zatražena informacija Godišnji raspored poslova Općinskog građanskog suda u Zagrebu za 2014. godinu. Uvidom u dostavljenu informaciju razvidno je da ista sadrži osobne podatke.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. Zakona o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130 /11. i 106/12., pročišćeni tekst) propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati (ispitanik); osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

Člankom 7. stavkom 1. podstavkom 1. do 8. istog Zakona propisani su pravni temelji prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Člankom 11. stavkom 3. Zakona o zaštiti osobnih propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovoga Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

U žalbenom postupku je utvrđeno da ne dolazi do kršenja Zakona o zaštiti osobnih podataka ako se dostave osobni podaci o imenu i prezimenu sudaca, sudskih savjetnika i namještenika na Općinskom građanskom sudu u Zagrebu, a čija se imena i prezimena navode u Godišnjem rasporedu poslova Općinskog građanskog suda u Zagrebu za 2014. godinu.

Nadalje, u žalbenom postupku izvršen je uvid u internetske stranice sudova koje je žalitelj naveo u žalbi kao i Godišnje rasporede poslova Općinskog suda u Trogiru, Općinskog suda u Sinju, Općinskog suda u Imotskom, Općinskog suda u Supetru i Županijskog suda u Osijeku koje je žalitelj priložio uz žalbu, te je utvrđeno da su Godišnji rasporedi poslova navedenih sudova javno objavljeni.

Osim toga uvidom u internetske stranice Vrhovnog suda Republike Hrvatske www.vsrh.hr konkretnije http://www.vsrh.hr/EasyWeb.asp?pcpid=42 razvidno je da se na istima nalaze osobni podaci sudaca Vrhovnog suda Republike Hrvatske poput imena i prezimena, datuma i mjesta rođenja, obrazovanja i kvalifikacija, radnog iskustva u pravosuđu, sudjelovanja u pravnim tijelima i društvima. Nadalje, uvidom u internetske stranice Ustavnog suda Republike Hrvatske www.usud.hr konkretnije http://www.usud.hr/default.aspx?Show=suci razvidno je da se na istima nalaze životopisi sudaca navedenog suda. Iz navedenog je razvidno da ne samo da su javno objavljena imena i prezimena određenih sudaca i već su javno objavljeni i drugi osobni podaci. Zakon o zaštiti osobnih podataka štiti osobne podatke fizičkih osoba, međutim to ne znači da će osobni podaci uvijek biti zaštićeni. Naime, zakonodavac u članku 15. stavku 2. točki 4. Zakona o pravu na pristup informacijama nije propisao da će tijela javne vlasti ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka, već je propisao da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji u tom slučaju. Osim navedenog potrebno je uzeti u obzir i članak 16. stavak 3. Zakona o pravu na pristup informacijama kojim je propisano da su informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne javnosti i bez provođenja testa razmjernosti i javnog interesa, osim ako informacija predstavlja klasificirani podatak. Suci, sudski savjetnici i namještenici Općinskog građanskog suda u Zagrebu su osobe čije se plaće isplaćuju iz državnog proračuna. Među važnijim zadaćama Zakona o pravu na pristup informacijama su osiguranje transparentnosti u obavljanju javnih zadataka i poslova, zapošljavanju, potrošnji javnih sredstava. U ovom predmetu je očito da bi se davanjem imena i prezimena mogla identificirati određena osoba, odnosno dati će se njezini osobni podaci, međutim treba uzeti u obzir i da se radi o trošenju proračunskog novca.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao u točkama 1., 2. i 4. izreke ovog rješenja.

U odnosu na pojedine osnove temeljem kojih pojedini suci, sudski savjetnici i namještenici na Općinskom građanskom sudu u Zagrebu ne rade utvrđeno je da ne preteže javni interes odnosno da dolazi do prekomjernog otkrivanja osobnih podataka i da je potrebno u tom dijelu zaštititi osobne podatke tih osoba. Stoga je temeljem članka na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u točki 3. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.    

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.