KLASA: UP/II-008-07/22-01/232

URBROJ: 401-01/06-22-2

Zagreb, 14. ožujka 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku Broj: PPI-DO-2/2022 od 18. veljače 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ........., izjavljene protiv rješenja Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku Broj: PPI-DO-2/2022 od 18. veljače 2022. godine, kao neosnovana.

 

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 10. veljače 2022. godine, kojim je od Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku tražio informaciju o današnjem titularu stvarnog vlasnika odnosno možebitnog korisnika MHE Roški slap, položene na čestici br. 2403/6, k.o. Rupe, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju i nema saznanja o tome gdje se ista nalazi.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi sadržaj svojeg traženja o današnjem stvarnom vlasniku Male hidroelektrane Roški slap, s obzirom na rješenje Hrvatske energetske regulatorne agencije i presudu koje dostavlja u prilogu. Nadalje, navodi kako je navod iz obavijesti koju mu je ranije dostavilo prvostupanjsko tijelo o tome da nemaju podataka o tome da bi privatna osoba Domagoj Kljajo prodavao električnu energiju Hrvatskoj elektroprivredi d.d. po povlaštenim uvjetima, u suprotnosti sa podacima iz rješenja Hrvatske energetske regulatorne agencije. Ističe da je prvostupanjskom tijelu dostupna informacija koju traži te od Povjerenika za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i naloži prvostupanjskom tijelu da mu je dostavi. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku je dana 4. ožujka 2022. godine aktom Broj: PPI-DO-2/2022 od 2. ožujka 2022. godine dostavilo Povjereniku za informiranje spis predmeta po žalbi žalitelja na nadležno postupanje.

Iz spisa predmeta proizlazi da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 10. veljače 2022. godine od Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku zatražio informaciju o današnjem titularu stvarnog vlasnika, odnosno možebitnog korisnika MHE Roški slap, položene na čest. br. 2403/6 K.O. Rupe, s obzirom na rješenje Hrvatske energetske regulatorne agencije od 28. prosinca 2018. godine u kojem stoji da je status povlaštenog proizvođača električne energije steklo trgovačko društvo HIDRO-WATT d.o.o., Zagreb, Ožujska 21, koje zastupa Domagoj Kljajo.

Daljnjim uvidom u spis je utvrđeno da je povodom predmetnog zahtjeva, Županijsko državno odvjetništvo u Šibeniku donijelo osporeno rješenje Broj: PPI-DO-2/2022 od 18. veljače 2022. godine, kojim je prema odredbi članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama odbačen zahtjev žalitelja jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu zatraženu informaciju i nema saznanja gdje se ona nalazi.

U obrazloženju osporenog rješenja citiran je sadržaj zahtjeva žalitelja te utvrđenje kako prvostupanjsko tijelo ne posjeduje zatraženu informaciju. U nastavku je citirana odredba članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama te da je sukladno istoj odlučeno kako u izreci rješenja.

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo javne vlasti izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U žalbenom postupku izvršen je uvid u priloge koje je žalitelj priložio uz žalbu, u javno objavljene informacije na poveznici http://oie.mingorp.hr/UserDocsImages/MAHE%20Roski%20Slap.pdf te u podatke dostupne u Sudskom registru Ministarstva pravosuđa i uprave.

Uvidom u tekst sa navedene poveznice u kojem se govori o rekonstrukciji Male hidroelektrane Roški slap, utvrđeno je da je u istom pod naslovom „INVESTITOR I VLASNIK“ navedeno da je navedenu rekonstrukciju poduzelo trgovačko društvo HIDRO-WAT d.o.o. vlastitim sredstvima te da njome upravlja od početka rada u obnovljenom stanju. Da navedeno trgovačko društvo upravlja Malom hidroelektranom Roški slap, vidljivo je i iz rješenja Hrvatske energetske regulatorne agencije KLASA: UP/I-034-02/18-15/26, URBROJ: 371-06-18-9 od 28. prosinca 2018. godine, koje je žalitelj priložio uz žalbu.

Uvidom u podatke objavljene u Sudskom registru Ministarstva pravosuđa i uprave utvrđeno je da je osoba ovlaštena za zastupanje trgovačkog društva HIDRO-WAT d.o.o., Domagoj Kljajo, a da su osnivači/članovi istog trgovačka društva 9062-4560 QUEBEC INC., Kanada, TEHNISPECT 2000 INC., Kanada, i 906 VANDOVER INC., Kanada.

Nadalje, u žalbenom je postupku izvršena pretraga vezana za utvrđivanje činjenica o tome gdje bi se mogle pronaći informacije o stvarnim vlasnicima trgovačkih društava te je utvrđeno kako postoji Registar stvarnih vlasnika, koji vodi Financijska agencija, a na poveznici https://www.fina.hr/-/podaci-iz-registra-stvarnih-vlasnika-su-javno-dostupni je javno objavljena vijest da su od dana 19. veljače 2020. godine sukladno članku 35. Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“, broj 108/17. i 39/19.) domaćim ili stranim fizičkim i pravnim osobama na stranici https://rsv.fina.hr/RSV-javnost/login dostupni podaci o stvarnom vlasniku - fizičkoj osobi/fizičkim osobama konkretnog pravnog subjekta ili trusta i s trustom izjednačenoga subjekta stranog prava. U navedenoj vijesti je navedeno kako su dostupni sljedeći podaci o stvarnome vlasniku: ime i prezime, država prebivališta, mjesec i godina rođenja, državljanstvo i priroda i opseg stvarnoga vlasništva. Također je navedeno da je uvid u Registar stvarnih vlasnika omogućen bez naknade putem sustava e-Građani.

Međutim, iako je iz navedenog razvidno da je tražena informacija zainteresiranim osobama javno dostupna uvidom u registar stvarnih vlasnika, ne mogu se prihvatiti navodi žalitelja o tome da tražena informacija mora postojati upravo kod prvostupanjskog tijela odnosno da bi ono moralo imati saznanja o tome što zanima žalitelja u konkretnom slučaju, jer iz odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama ne proizlazi obveza tijelima javne vlasti na posjedovanje informacija u ovisnosti o traženjima podnositelja zahtjeva za pristup informacijama ili njihovim pretpostavkama o postojanju informacija kod tijela javne vlasti.

Osim navedenog, posebno se ističe da sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama tijela javne vlasti koja u postupku po podnesenom zahtjevu utvrde da ne posjeduju traženu informacija te da nemaju saznanja gdje bi se ona mogla nalaziti, nemaju obvezu poduzimati istraživanja kako bi došli do podataka kako pronaći ono što korisnika zanima.

U pogledu žalbenih navoda u cjelini posebno se ističe da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje utvrđivanje obveze pojedinim tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji za koju je nedvojbeno utvrđeno da jest u posjedu tijela javne vlasti.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09. i 110/21.) propisano je kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Uzimajući u obzir sve navedeno u žalbenom je postupku utvrđeno da je prvostupanjsko tijelo u postupivši po zahtjevu žalitelja utvrdilo kako ne posjeduje zatraženu informaciju i ne zna gdje se ona nalazi, pa je stoga nakon provedenog žalbenog postupka zaključeno kako je predmetna žalba neosnovana, s obzirom da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan