KLASA: UP/II-008-07/21-01/976

URBROJ: 401-01/10-22-4

Zagreb, 22. veljače 2022. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Državnog inspektorata, KLASA: 008-02/21-01/12, URBROJ: 443-01-02-02-21-7 od 25. studenog 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Državnog inspektorata, KLASA: 008-02/21-01/12, URBROJ: 443-01-02-02-21-7 od 25. studenog 2021. godine kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za dopunom informacije ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 17. svibnja 2021. godine kojim je žalitelj tražio informacije o tome koje radnje su poduzete, odnosno koji sankcije su predviđene Zakonom o državnom inspektoratu, vezano za konkretan predmet, jer prvostupanjsko tijelo smatra da nema osnove za dopunu informacija, jer ne raspolaže novim informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnom ističe da mu je osporenim rješenjem uskraćeno pravo na pristup informacijama. Osporava odgovor prvostupanjskog tijela te navodi da dostavljeni podatak nije relevantan za njegov upit. Smatra da prvostupanjsko tijelo ne postupa po svojem rješenju kojem je investitoru uvjetovano da nezakonitu gradnju uskladi s građevinskom dozvolom. Predlaže da se žalba prihvati.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 17. svibnja 2021. godine tijelu javne vlasti, Državnom inspektoratu, podnio zahtjev za dopunu ili ispravak informacije, a u kojem navodi kako je njegov upit „koje radnje, koje kazne odnosno sankcije predviđene Zakonom o državnom inspektoratu, a posebno se misli na članak 71., članak 73. točka 3., članak 112. točka 3., članak 113. točka 1., članak 127. točka 4., članak 128. članak 129., su poduzete, u kojem obimu i na koji način, u predmetima Klasa: UP/I-362-02/19-02/842, Urbroj: 443-14-1-4-2-IR-19-2 od 26. kolovoza 2019. godine i Klasa: UP/I-362-02/19-02/869, Urbroj: 443-14-1-4-2-IR-19-2 od 3. rujna 2019. godine (Rješenja u prilogu), obzirom kako je od roka izvršnosti gore navedenih Rješenja prošlo skoro već godinu dana, a vlasnici podrumskih prostorija koji su izvodili nezakonite građevinske radove u istima nisu postupili niti po jednoj točci iz Rješenja građevinske inspektorice“ tražio nedvosmislen odgovor, uz napomenu kako je sada prošlo već godinu i pol dana od roka izvršnosti gore navedenih Rješenja, stoga ovim zahtjevom za dopunu ili ispravak informacije traži konkretne odgovore na navedeni upit, ako su kazne izrečene, a ako nisu iz kojih razloga nisu izrečene.

S obzirom na to prvostupanjsko tijelo nije odlučilo o navedenom zahtjevu žalitelja za dopunom i ispravkom informacije, rješenjem Povjerenika za informiranje, KLASA: UP/II-008-07/21-01/584, URBROJ: 401-01/14-21-1 od 14. srpnja 2021. godine prvostupanjskom tijelu naloženo je da u roku od 8 dana riješi navedeni zahtjev za dopunom informacije žalitelja.

Postupajući po navedenom rješenju Povjerenika za informiranje, prvostupanjsko tijelo je donijelo osporeno rješenje.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis predmeta na odlučivanje po žalbi žaliteljice.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 24. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da korisnik može zahtijevati ispravak, odnosno dopunu informacije ako smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije potpuna ili točna.

Iz obrazloženja prvostupanjskog tijela u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo ne raspolaže novim informacijama, osim onih koje su već dostavljene žalitelju.

Uvidom u obavijest prvostupanjskog tijela žalitelju, KLASA: 008-02/21-01/21, URBROJ: 443-01-02-02-21-3 od 4. svibnja 2021. godine utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo u bitnom obavijestilo žalitelja da je rješenjem Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, KLASA: UP/II-361-03/20-02/432, URBROJ: 531-07-1-3-21-2 od 9. ožujka 2021. godine poništeno rješenje Grad Varaždina, Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo, KLASA: UP/I-350-01/20-30/000007, URBROJ: 2186-08/12-20-0002 od 8. rujna 2020. godine, kojim je odbijena investitorova prijava početka gradnje, iz kojeg razloga će investitor moći nastaviti s gradnjom, a Državni inspektorat će morati obustaviti postupak.

Nadalje, uvidom u obavijest prvostupanjskog tijela žalitelju, KLASA: 008-02721-01/12, URBROJ: 443-01-02-02-21-5 od 23. srpnja 2021. godine utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo u cijelosti ostalo kod gore citirane obavijesti od 4. svibnja 2021. godine.

Razmatrajući navode žalbe, Povjerenik za informiranje ističe da žalbeni navodi ničim nisu doveli u pitanje pravilnost prvostupanjskog rješenja.

Naime, iz sadržaja obavijesti jasno proizlazi da je investitor nastavio s gradnjom, te da nema osnove za daljnje postupanje prvostupanjskog tijela.

Osim toga, sam sadržaj zahtjeva za dopunu informacije od 17. svibnja 2021. godine nije usmjeren na točno određenu informaciju kakvu ima u vidu odredba članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer se traži tumačenje zakonskih odredbi, odnosno traži se objašnjenje zbog čega nisu izrečene kazne, a što se ne smatra traženjem informacije u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan