KLASA: UP/II-008-07/21-01/846

URBROJ: 401-01/04-22-5

Zagreb, 2. ožujka 2022.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) i članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Ivankovo KLASA: UP/I-008-02/21-01/08, URBROJ: 2188/03-03/2-21-1 od 7. rujna 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Obustavlja se postupak povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Ivankovo KLASA: UP/I-008-02/21-01/08, URBROJ: 2188/03-03/2-21-1 od 7. rujna 2021. godine.                   

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Općine Ivankovo odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 19. kolovoza 2021. godine, kojim je od Općine Ivankovo zatražio da mu se dostavi preslika prometnog elaborata koji je poslužio kao podloga izmijeni prometne signalizacije na nerazvrstanoj cesti označenoj kao k.č.br. 1636 k.o. Retkovci, k.č.br. 4541/1 i k.č.br. 4130/5 k.o. Ivankovo u srpnju 2021. godine. Zahtjev žalitelja odbijen je temeljem članka 23. stavka 5. točke 2., a u vezi članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je tražena informacija u postupku izrade (davanje odobrenja) između više tijela, a njezino bi objavljivanje odnosno dostava trećim osobama prije završetka mogla ozbiljno narušiti proces njezine izrade.

Protiv navedenog rješenja Općine Ivankovo žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da izjavljuje žalbu zbog bitne povrede pravila pravnog postupka pogrešnog i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja te pogrešne primjene materijalnog prava. Nadalje navodi kako je prvostupanjsko tijelo u obrazloženju pobijanog rješenja samo reproduciralo definiciju testa razmjernosti i javnog interesa, općenito navodeći kako bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji bio ozbiljno povrijeđen zaštićeni interes iz članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, međutim da iz obrazloženja prvostupanjskog rješenja uopće ne proizlazi da je prvostupanjsko tijelo zapravo provelo test razmjernosti i javnog interesa. Ističe kako obrazloženje rješenja sadrži samo konstataciju da je zatražena informacija dokumentacija u nastanku, odnosno u postupku izrade između više tijela, implicirajući time da predmetna informacija nije konačna te da bi zbog toga dostava iste prije završetka mogla ozbiljno narušiti proces njezine izrade. Nadalje, ističe kako je takav stav potpuno pogrešan, jer se radi o konačnoj informaciji jer je prometni elaborat izrađen, a bilo kakvo „završno odobrenje“ ili izostanak istoga ne bi utjecalo na svojstvo konačnosti informacije kao takve. U tom smislu, ukazuje na odredbu članka 13. stavka 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, broj 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20) u kojoj jasno stoji da se prometni znakovi, oprema i signalizacija na cestama postavljaju na temelju prometnog elaborata. Žalitelj napominje kako niti jedan pozitivan propis Republike Hrvatske ne postavlja obvezu izdavanja suglasnosti od strane županijske uprave za ceste na elaborat kojim se uređuje pitanje prometne signalizacije na nerazvrstanoj cesti, a predmetna cesta je u pravnom statusu nerazvrstane ceste i kao takva u vlasništvu i pod upravljanjem Općine Ivankovo, stoga mu nije jasno iz kojeg razloga je uopće zatražena suglasnost Uprave za ceste Vukovarsko-srijemske županije. Nadalje, navodi kako prvostupanjsko tijelo nije stavilo u razmjer zaštitu određenog interesa (kojeg štiti) i interesa javnosti da joj se omogući pristup predmetnoj informaciji. Ističe kako predmetni prometni elaborat mijenja prometnu regulaciju na nerazvrstanoj cesti koja služi kao prilazna cesta farmi na kojoj radi preko 400 radnika i koji svakodnevno prolaze njome, kao i brojna poslovna vozila i kamioni žalitelja te je u srpnju 2021. godine na spomenutoj cesti po prvi put osvanuo znak zabrane prometovanja za vozila mase iznad 7,5 tona, stoga je predmetna informacija od velikog interesa za lokalnu javnost. Nadalje, ističe kako iz obrazloženja pobijanog rješenja ne proizlazi na koji bi to način dostava predmetne informacija mogla ozbiljno narušiti proces njezine izrade, obzirom da je ista već izrađena i postojala je u trenutku podnošenja zahtjeva za pristup informacijama te njezino dostavljanje žalitelju ni na koji način ne bi moglo utjecati na izdavanje odobrenja od strane Uprave za ceste Vukovarsko-srijemske županije. Žalitelj navodi kako je prvostupanjsko tijelo propustilo u obrazloženju rješenja navesti jasne i konkretne razloge zbog kojih smatra da bi dostava trećim osobama mogla „ozbiljno narušiti proces izrade“ te da se radi o pogrešnoj kvalifikaciji prvostupanjskog tijela da je informacija u procesu izrade, jer bi to podrazumijevalo da se radi o dokumentu koji je u nedovršenom obliku, što u ovom slučaju nije točno jer je prometni elaborat dovršen, izrađen te ima konkretno vidljive posljedice. Zaključno žalitelj navodi kako je neprihvatljivo ograničavanje njegova prava na pristup informacijama bez provođenja testa razmjernosti i interesa te smatra da je prvostupanjsko tijelo pogrešno primijenilo odredbu članka 16. u vezi s članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Općina Ivankovo, dopisom KLASA: UP/I-008-02/21-01/08, URBROJ: 2188/03-03/2-21-3 od 3. studenoga 2021. godine, dostavila je žalbu i spis predmeta Povjereniku za informiranje na nadležno rješavanje. S obzirom da je uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrđeno da nije dostavljena informacija koja je zatražena zahtjevom za pristup informacijama dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/21-01/846, URBROJ: 401-01/04-21-2 od 8. studenoga 2021. godine, od Općine Ivankovo je zatražena nadopuna spisa predmeta odnosno dostava informacije koja je predmet postupka, kao i dostava dokumenta o provedenom testu razmjernosti i javnog interesa, ukoliko isti Općina Ivankovo posjeduje kao izrađeni.

Tijekom žalbenog postupka, Općina Ivankovo dopisom KLASA: UP/I-008-02/21-01/08, URBROJ: 2188/03-03/2-21-6 od 23. studenoga 2021. godine, dostavila je Uredu povjerenika za informiranje nadopunu spisa predmeta te je ujedno obavijestila Ured povjerenika za informiranje da je tražena informacija dostavljena žalitelju. U privitku citiranog dopisa Općine Ivankovo dostavljena je preslika dopisa Općine Ivankovo KLASA: UP/I-008-02/21-01/08, URBROJ: 2188/03-03/2-21-5 od 23. studenoga 2021. godine upućenog žalitelju, a u kojem dopisu se u bitnom navodi da se žalitelju dostavlja prometni elaborat koji je poslužio kao podloga izmijeni prometne signalizacije na nerazvrstanoj cesti označenoj kao k.č.br. 1636 k.o. Retkovci, k.č.br. 4541/1 i k.č.br. 4130/5 k.o. Ivankovo.

Dana 7. prosinca 2021. godine, Ured povjerenika za informiranje zaprimio je dopis Općine Ivankovo KLASA: UP/I-008-02/21-01/08, URBROJ: 2188/03-03/2-21-7 od 3. prosinca 2021. godine, kojim je dostavljena preslika dostavnice kao dokaz o izvršenoj dostavi tražene informacije žalitelju.

Člankom 113. stavkom 5. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kad prvostupanjsko tijelo ocijeni da je žalba osnovana u cijelosti ili djelomično, zamijenit će pobijano rješenje novim ako se ne dira u prava trećih osoba.

Člankom 46. stavkom 5. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kad se tijekom postupka utvrdi da više ne postoje pravne pretpostavke za vođenje postupka, rješenjem će se obustaviti postupak.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 19. kolovoza 2021. godine zatražio od Općine Ivankovo da mu se dostavi preslika prometnog elaborata koji je poslužio kao podloga izmijeni prometne signalizacije na nerazvrstanoj cesti označenoj kao k.č.br. 1636 k.o. Retkovci, k.č.br. 4541/1 i k.č.br. 4130/5 k.o. Ivankovo u srpnju 2021. godine. Nadalje, utvrđeno je da je Općina Ivankovo odlučujući o žaliteljevom zahtjevu za pristup informacijama donijela rješenje KLASA: UP/I-008-02/21-01/08, URBROJ: 2188/03-03/2-21-1 od 7. rujna 2021. godine, kojim je odbila zahtjev temeljem članka 23. stavka 5. točke 2., a u vezi članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je tražena informacija u postupku izrade (davanje odobrenja) između više tijela, a njezino bi objavljivanje odnosno dostava trećim osobama prije završetka mogla ozbiljno narušiti proces njezine izrade.

S obzirom da iz spisa predmeta proizlazi da je tijekom žalbenog postupka, a prije donošenja drugostupanjske odluke o žalbi, Općina Ivankovo postupila sukladno članku 113. stavku 5. Zakona o općem upravnom postupku odnosno sukladno odredbi članka 23. stavka 1. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama žalitelju dostavila informaciju koja je predmet postupka, a u kojem slučaju se ne donosi rješenje, Povjerenik za informiranje smatra da ne postoje daljnje pretpostavke za vođenje žalbenog postupka.

Slijedom navedenog, valjalo je temeljem članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku odlučiti kao u izreci ovog rješenja.

Napominje se kako je člankom 24. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da ukoliko korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Stavkom 2. navedenog članka je propisano da je tijelo javne vlasti obvezno odlučiti o zahtjevu za dopunu, odnosno ispravak informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. ovog Zakona.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan