KLASA: UP/II-008-07/21-01/518

URBROJ: 401-01/03-22-6

Zagreb, 28. veljače 2022. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka. 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Sveučilišta u Dubrovniku, Broj: 584/21 od 13. svibnja 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Sveučilišta u Dubrovniku, Broj: 584/21 od 13. svibnja 2021. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 7. travnja 2021. godine, kojim je tražio informaciju o radovima na stupovima ljetnikovca (iznos za iste-račun, nalog za postavljanje ukoliko su iste odradile interne službe Sveučilišta, iznos za postavljanje table i slično), temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja te pogrešne primjene materijalnog prava. Žalitelj u žalbi navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga što su radovi na stupovima ljetnikovca radi postavljanja informativne table za Rektorat. Navodi da je tijelo javne vlasti trebalo ustupiti zahtjev sukladno članku 21. Zakona o pravu na pristup informacija. Ističe kako tijelo javne vlasti prikriva informacije o oštećivanju kulturnog nasljeđa Grada Dubrovnika. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba nije osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je zahtjevom za pristup informacijama od 7. travnja 2021. godine žalitelj od Sveučilišta u Dubrovniku zatražio informacije o radovima na stupovima ljetnikovca (iznos za iste-račun, nalog za postavljanje ukoliko su iste odradile interne službe Sveučilišta, iznos za postavljanje i slično).

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju.

Ured povjerenika za informiranje je dopisom KLASA: 008-04/21-01/428, URBROJ: 401-01/03-21-2 od 1. lipnja 2021. godine, te dopisima KLASA: UP/II-008-07/21-01/518, URBROJ: 401-01/03-21-2 od 12. srpnja 2021. godine i URBROJ: 401-01/03-21-4 od 7. listopada 2021. godine od tijela javne vlasti zatražio dostavu žalbe i prvostupanjskog spisa predmeta, međutim tijelo javne vlasti traženo nije dostavilo.

Tijelo javne vlasti se u dopisu broj: 689/21 od 11. lipnja 2021. godine očitovalo vezano za tražene informacije pozivanjem na Pravilnik o zaštiti i obradi arhivskog i registraturnog gradiva s pripadajućim Posebnim popisom gradiva Sveučilišta u Dubrovniku s rokovima čuvanja te da je tražena dokumentacija izlučena i da tijelo javne vlasti istu ne posjeduje.

U drugostupanjskom je postupku izvršen uvid spis predmeta Povjerenika za informiranje KLASA: UPII-008-07/21-01/814 u kojemu je tijelo javne vlasti uz dopis broj: 1240/21 od 18. listopada 2021. godine priložilo i presliku prvostupanjskog spisa predmeta koji je predmet ovog postupka.

U drugostupanjskom postupku tijelo javne vlasti je u ranije navedenom dopisu broj: 689/21 od 11. lipnja 2021. godine navelo da se Rektorat Sveučilišta u Dubrovniku uselio u prostore Ljetnikovca Crijević Pucić, nakon potpune rekonstrukcije tog prostora, sredinom prosinca 2006. godine. Ističe se da su uz suglasnost Gradskog ureda za zaštitu spomenika, prilikom useljenja, postavljene dvije prozirne table od pleksiglasa s naznakom da je u zgradi smješten Rektorat Sveučilišta u Dubrovniku, na hrvatskom, engleskom i latinskom jeziku. Nadalje, tijelo javne vlasti se pozivom na Pravilnik o zaštiti i čuvanju arhivskog i registraturnog gradiva s pripadajućim Posebnim popisom gradiva Sveučilišta u Dubrovniku s rokovima čuvanja (dalje u tekstu: Pravilnik o zaštiti i čuvanju arhivskog i registraturnog gradiva), očitovalo da se prema tom Popisu ulazne i izlazne fakture, nalozi za knjiženje s pratećom dokumentacijom, analitikom dobavljača i kartoteke sitnog inventara čuvaju jedanaest godina, a da je od postavljanja table do podnošenja predmetnog zahtjeva žalitelja proteklo više od četrnaest godina. Nadalje, navodi se da je predmetna dokumentacija izlučena i da tijelo javne vlasti istu ne posjeduje.

U drugostupanjskom je postupku u ranije navedenim dopisima KLASA: UP/II-008-07/21-01/518, URBROJ: 401-01/03-21-2 od 12. srpnja 2021. godine i URBROJ: 401-01/03-21-4 od 7. listopada 2021. godine od tijela javne vlasti zatražena dostava navedenog Pravilnika ili drugog dokumenta iz kojeg proizlazi da su za traženu informaciju istekli rokovi čuvanja, međutim tijelo javne vlasti traženo nije dostavilo.

U drugostupanjskom je postupku izvršen uvid na internetsku stranicu tijela javne vlasti na poveznicu: https://www.unidu.hr/wp-content/plugins/quarascope/download.php?file=23245 u Pravila za upravljanje dokumentarnim gradivom na Sveučilištu u Dubrovniku iz srpnja 2021. godine. U članku 1. stavku 2. navedenih Pravila navedeno je da sastavni dio tih Pravila je Popis dokumentarnog gradiva Sveučilišta u Dubrovniku s rokovima čuvanja koji obuhvaća sve vrste gradiva koje nastaju ili bi mogle nastati radom Sveučilišta, odnosno sve vrste gradiva kojih je Sveučilište u posjedu. Uvidom u Poseban popis gradiva Sveučilišta u Dubrovniku s rokovima čuvanja proizlazi da je rok čuvanja glavne knjige, dnevnika knjiženja glavne knjige, evidencije ulaznih i izlaznih računa, računa ulaznih i izlaznih, temeljnica i predračuna jedanaest godina te da se po isteku roka čuvanja izlučuju odnosno trajno brišu.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U žalbenom postupku uvidom u spis predmeta, žalbene navode te činjenicu da iz zaprimljenog očitovanja tijela javne vlasti proizlazi da tijelo javne vlasti ne posjeduje tražene informacije iznose/račune za nabavu i postavljanje tabli na stupovima Ljetnikovca Crijević Pucić jer su rokovi čuvanja za ulazne i izlazne račune prema Pravilniku o zaštiti i čuvanju arhivskog i registraturnog gradiva jedanaest godina, a da je od postavljanja istih prošlo više od četrnaest godina, u drugostupanjskom je postupku Povjerenik za informiranje prihvatio navode iz očitovanja tijela javne vlasti i razloge za odbacivanje predmetnog zahtjeva utemeljenim.

Posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji.

Stoga, nakon provedenog postupka Povjerenik za informiranje zaključio je da je prvostupanjsko tijelo pravilno postupilo kada je odbacilo zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što ne posjeduje zatraženu informaciju.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21), propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden i da je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano pa je slijedom navedenog riješeno je kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan