KLASA: UP/II-008-07/21-01/925

URBROJ: 401-01/10-22-4

Zagreb, 12. siječnja 2022. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Hrvatske radiotelevizije, URBROJ: 1403-704/2021-50801 od 26. studenog 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Hrvatske radiotelevizije, URBROJ: 1403-704/2021-50801 od 26. studenog 2021. godine.

2.    Odbacuje se zahtjev za pristup informacijama ......... od 15. studenog 2021. godine.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica), kojim je tražila podatak o broju izdanih rješenja o plaćanju mjesečne pristojbe za određenu fizičku osobu, temeljem članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer prvostupanjsko tijelo smatra da je informacija zaštićena propisima kojima se uređuje zaštita osobnih podataka.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravodobno uložila žalbu u kojoj bitnom ističe da se prvostupanjsko tijelo pogrešno poziva na odredbu članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama. Smatra da zatraženi podaci potpadaju pod definiciju informacije. Navodi da je pristup traženoj informaciji opravdan interesom korisnice isključivo u svrhu nepotrebnog dvostrukog plaćanja TV prijamnika. Smatra da prvostupanjsko tijelo nije trebalo provoditi test razmjernosti i javnog interesa. Predlaže da se žalba prihvati.

Žalba je osnovana, ali ne iz razloga koji se u njoj navode.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama od 15. studenog 2021. godine od prvostupanjskog tijela tražila informaciju o tome koliko je u odnosu na ......... izdano rješenja o plaćanju mjesečne pristojbe za fizičke osobe na temelju Zakona o HRT-u.

Odredbom članka 15. stavkom 2. točkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno je prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Iz obrazloženja osporenog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo da je zatražena informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka

Navedeni zaključak prvostupanjskog tijela ne može se prihvatiti, jer isti ne proizlazi iz sadržaja spisa, a što se obrazlaže kako slijedi.

Dopisom Povjerenika za informiranje, KLASA: UP/II-008-07/21-01/925, URBROJ: 401-01/10-21-2 od 14. prosinca 2021. godine od prvostupanjskog tijela zatražena je dostava informacije koja je predmet postupka, s obzirom na to da je prvostupanjsko tijelo ograničilo pristup informaciji pozivom na odredbu članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Iz dopisa prvostupanjskog tijela Povjereniku za informiranje, Broj: 1403704/2021-50801 od 15. prosinca 2021. godine u bitnom proizlazi da je uvidom u bazu pristojbenih obveznika utvrđeno da navedena osoba nije navedena u bazi pristojbenih obveznika.

Iz navedenog očitovanja prvostupanjskog tijela jasno proizlazi da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje traženu informaciju.

U slučaju da tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju, tada se u smislu članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama donosi rješenje o odbačaju zahtjeva.

Ako tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju, tada se ne može provoditi test razmjernosti i javnog interesa u odnosu na informaciju koja ne postoji.

Dakle, ako navedena osoba ni na koji način nije povezana s prvostupanjskim tijelom, i ako je sve osobne podatke navedene osobe prvostupanjsko tijelo dobilo od žaliteljice, tada Povjerenik za informiranje smatra da nije jasno koje podatke prvostupanjsko tijelo štiti osporenim rješenjem, jer je posjedovanje informacije preduvjet meritornog odlučivanja o zahtjevu.

Da je navedena osoba evidentirana kod prvostupanjskog tijela, tada bi se mogao primijeniti stav iz obrazloženja prvostupanjskog tijela, odnosno tada bi prevladavala potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama u odnosu na javni interes.

Slijedom svega navedenog, temeljem članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku (“Narodne novine”, broj 47/09) Povjerenik za informiranje je poništio prvostupanjsko rješenje i sam riješio ovu upravnu stvar na način da je odbacio zahtjev žaliteljice, iz kojeg razloga je odlučeno kao pod točkama 1. i 2. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan