KLASA: UP/II-008-07/14-01/443

URBROJ: 401-01/11-15-04

Zagreb, 22. travnja 2015.                 

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13), povodom žalbe ……… iz Čazme, ………, izjavljene protiv rješenja Grada Čazme KLASA: 032-03/14-01/1, URBROJ: 2110-01-03-14-15 od 25. rujna 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Grada Čazme KLASA: 032-03/14-01/1, URBROJ: 2110-01-03-14-15 od 25. rujna 2014. godine u dijelu kojim se odbija zahtjev za pristup informacijama ………kojim je zatražen zahtjev trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju za smanjenje komunalne naknade.  

2.    Odobrava se ………pristup zahtjevu trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju za smanjenje komunalne naknade.

3.    Odbija se žalba u preostalom dijelu kao neosnovana.

4.    Nalaže se Gradu Čazmi da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama iz razloga što za zahtjev trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju postoji obveza zaštite čuvanja tajnosti, budući da se radi o privatnoj ispravi koju je stečajni upravitelj dostavio Gradu Čazmi, a rješenje o umanjenju komunalne naknade nije izdavano, već je izvršeno umanjenje mjesečnih računa za komunalnu naknadu.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je dana 18. rujna 2014. godine podnio zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio presliku zahtjeva trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju za smanjenje komunalne naknade i rješenje Grada Čazme kojim se trgovačkom društvu Moslavina d.d. u stečaju odobrava smanjenje komunalne naknade.

Žalba je djelomično osnovana.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj predmetnim zahtjevom za pristup informacijama od 18. rujna 2014. godine, zatražio presliku zahtjeva trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju za smanjenje komunalne naknade i presliku rješenja Grada Čazme kojim se trgovačkom društvu Moslavina d.d. u stečaju odobrava smanjenje komunalne naknade.

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljen je spis predmeta sa informacijom koja je predmet ovog postupka, zahtjevom za smanjenje komunalne naknade trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju. Uvidom u dostavljeno razvidno je da je zahtjev za smanjenje komunalne naknade podnio stečajni upravitelj trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju te da je na temelju istoga obračunato smanjenje iznosa komunalne naknade.

Iz obrazloženja osporenog rješenja razvidno je da je pristup informaciji ograničen iz razloga što za zahtjev trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju postoji obveza zaštite čuvanja tajnosti, budući da se radi o privatnoj ispravi koju je stečajni upravitelj dostavio Gradu Čazmi, a rješenje o umanjenju komunalne naknade nije izdavano, već je izvršeno umanjenje mjesečnih računa za komunalnu naknadu. Nadalje, u obrazloženju rješenja se navodi da je žalitelj dana 22. kolovoza 2014. godine pismenim putem zatražio informaciju o visini umanjene komunalne naknade za obveznika naknade trgovačko društvo Moslavina d.d. u stečaju  i stanju duga te je na isto dobio pismeno očitovanje, čime je ispunjena obveza Grada Čazme za ostvarivanje prava na pristup informacijama.

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, informacija je svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Člankom 15. stavkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijelo javne vlasti može ograničiti pristup informaciji ako je informacija poslovna ili profesionalna tajna sukladno zakonu.

Člankom 19. stavkom 1. Zakona o zaštiti tajnosti podataka („Narodne novine“, broj 108/96.), propisano je da poslovnu tajnu predstavljaju podaci koji su kao poslovna tajna određeni zakonom, drugim propisom ili općim aktom trgovačkog društva, ustanove ili druge pravne osobe, a koji predstavljaju proizvodnu tajnu, rezultate istraživačkog ili konstrukcijskog rada te druge podatke zbog čijeg bi priopćavanja neovlaštenoj osobi mogle nastupiti štetne posljedice za njezine gospodarske interese. Stavak 2. istog članka Zakona propisuje da se općim aktom ne može odrediti da se svi podaci koji se odnose na poslovanje pravne osobe smatraju poslovnom tajnom niti se poslovnom tajnom mogu odrediti podaci čije priopćavanje nije razložno protivno interesima te pravne osobe.

Sukladno navedenome, zahtjev stečajnog upravitelja trgovačkog društva Moslavina d.d. u stečaju ne može se smatrati poslovnom tajnom u smislu citirane odredbe Zakona o zaštiti tajnosti podataka.

Članom 15. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijelo javne vlasti može ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Zakon o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 103/03, 118/06, 41/08, 130/11, 106/12 – pročišćeni tekst) štiti samo osobne podatke fizičkih osoba i isti se ne primjenjuje na pravne osobe, stoga temeljem navedenog Zakona nema mjesta zaštiti podataka koji se odnose na pravne osobe.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Iako je Grad Čazma naveo da postoji obveza čuvanja tajnosti budući da se radi o privatnoj ispravi, u žalbenom postupku utvrđeno je da se u pogledu zatražene informacije ne bi radilo o poslovnoj tajni, a niti da dolazi do primjene Zakona o zaštiti osobnih podataka.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao  u točkama 1., 2. i 4. izreke ovog  rješenja.

Člankom 23. stavkom 4. propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se ona nalazi.

S obzirom da iz spisa predmeta proizlazi da Grad Čazma nije donio rješenje o umanjenju komunalne nakade, ne mogu se u tom dijelu prihvatiti navodi žalitelja.

Stoga je na temelju članka 116. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u točki 3. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.    

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.