KLASA: UP/II-008-07/21-01/715

URBROJ: 401-01/06-21-4

Zagreb, 25. studenoga 2021.            

  

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Radoboj, Klasa: UP/I 032-06/21-01/0001, Urbroj: 2140/04-21-1 od 29. srpnja 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.   Poništava se rješenje Općine Radoboj, Klasa: UP/I 032-06/21-01/0001, Urbroj: 2140/04-21-1 od 29. srpnja 2021. godine.

2.   Odobrava se ......... pravo na pristup preslikama sljedećih akata Općine Radoboj:

-        Sporazum o pružanju savjetodavne podrške za pripremu projekata u 2021. godini, sklopljen između Općine Radoboj i Zagorske razvojne agencije, KLASA: 302-02/21-01/01, URBROJ: 2140-42-04-11-21-55 od 26. svibnja 2021. godine;

-        Sporazum o pružanju savjetodavne podrške za pripremu projekata u 2021. godini, sklopljen između Općine Radoboj i Zagorske razvojne agencije, KLASA: 302-02/21-01/02, URBROJ: 2140-42-04-11-21-12 od 8. siječnja 2021. godine;

-        Sporazum o pružanju savjetodavne podrške za pripremu projekata u 2021. godini, sklopljen između Općine Radoboj i Zagorske razvojne agencije, KLASA: 302-02/21-01/01, URBROJ: 2140-42-04-11-21-43 od 9. veljače 2021. godine;

-        Ugovor o zakupu poslovnog prostora, sklopljen između Općine Radoboj i Ljekarne Zubić KLASA: 372-01/11-01/003, URBROJ: 2140/04-11-6 od 3. ožujka 2011. godine;

-        Ugovor o zakupu poslovnog prostora, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva HD Radoboj j.d.o.o., KLASA: 372-01/21-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-7 od 17. ožujka 2021. godine;

-        Ugovor o zakupu dijela prostora, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Privredna banka d.d., KLASA: 372-01/19-01/0003, URBROJ: 2140/04-19-8 od 3. prosinca 2019. godine;

-        Ugovor o uporabi poslovnog prostora u Poslovno-stambenoj zgradi Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Krapinsko-zagorske županije, Klasa: 351-01/15-01/117, Urbroj: 2140-18-15-1 od 9. prosinca 2015. godine;

-        Ugovor o osnivanju prava služnosti, sklopljen između Općine Radoboj i Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Krapinsko-zagorske županije, KLASA: 363-01/14-01/059, URBROJ: 2140/04-15-1 od 21. travnja 2015. godine;

-        Ugovor o poslovnoj suradnji u provedbi programa kreditiranja „Poduzetništvo mladih, žena i početnika“ i „Investicije privatnog sektora“, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društvo Addiko bank d.d., KLASA: 311-01/21-01/0002, URBROJ: 2140/04-21-5 od 2. srpnja 2021. godine;

-        Ugovor o poslovnoj suradnji, sklopljen između Općine Radoboj i Hrvatske banke za obnovu i razvitak, KLASA: 311-01/20-01/0001, URBROJ: 324-20-7 od 15. srpnja 2020. godine;

-        Ugovor o implementaciji prostornog informacijskog sustava Exto za upravljanje općinskim prihodima, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva AXIOM d.o.o., KLASA: 030-01/10-01/2, URBROJ: 2140/04-10-1 od 20. rujna 2010. godine;

-        Ugovor o pružanju usluga održavanja SWING programskih proizvoda, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva SWING Informatika d.o.o., KLASA: 401-03/18-01/098, URBROJ: 2140/04-18-5 od 24. svibnja 2018. godine;

-        Ugovor o pružanju savjetodavnih usluga iz područja CZ te vršenje ažuriranja Procjene rizika i Plana djelovanja CZ ,sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Planovi i procjene j.d.o.o., KLASA: 402-01/21-01/0007, URBROJ: 2140/04-21-1 od 15. prosinca 2020. godine;

-        Ugovor o obavljanju poslova zaštite na radu br. 290-07/21-KL, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva KONTROL BIRO d.o.o., KLASA: 401-03/21-01/0024, URBROJ: 2140/04-21-3 od 1. veljače 2021. godine;

-        Ugovor o održavanju programskog paketa Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Mario-Commerce d.o.o., KLASA: 401-03/21-01/0006, URBROJ: 2140/04-21-2 od 11. siječnja 2021. godine;

-        Ugovor br. 188/20 o sufinanciranju troškova javnog prijevoza redovnih učenika srednjih škola s područja Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva HŽ Putnički prijevoz d.o.o., KLASA: 602-03/20-01/0003, URBROJ: 2140/04-20-7 od 7. listopada 2020. godine;

-        Ugovor o sufinanciranju troškova prijevoza redovitih učenika srednjih škola s područja Općine Radoboj u školskoj godini 2020/2021, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Presečki grupa d.o.o., KLASA: 602-03/20-01/0003, URBROJ: 2140/04-20-6 od 28. rujna 2020. godine;

-        Ugovor o financiranju Broj: 08-F-E-0038/21-02, sklopljen između Općine Radoboj i Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, KLASA: 402-01/20-01/0020, URBROJ: 2140/04-21-3 od 19. veljače 2021. godine;

-        Ugovor o sufinanciranju projekta „Održavanje nerazvrstanih cesta – modernizacija i sanacija dijela nerazvrstanih cesta na području Općine Radoboj“, sklopljen između Općine Radoboj i Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, KLASA: 402-01/21-01/0012, URBROJ: 2140/04-21-5 od 20. rujna 2021. godine;

-        Ugovor o sufinanciranju građenja sustavnih građevina za sanaciju klizišta na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i Hrvatskih voda, KLASA: 363-01/20-01/0035, URBROJ: 2140/04-21-1 od 18. veljače 2021. godine;

-        Ugovor o distribuciji – dostavi neadresirane pošte br. DP-02/9/1-024451/21, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva HP-Hrvatska pošta d.d., KLASA: 363-01/21-01/0037, Broj: 2140/04-21-2 od 27. srpnja 2021. godine;

-        Ugovor o poslovnoj suradnji broj: DM-02/6-025105/20, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva HP-Hrvatska pošta d.d., KLASA: 402-03/20-01/0118, URBROJ: 2140/04-20-1 od 19. lipnja 2020. godine;

-        Ugovor o pružanju poštanskih usluga, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva HP-Hrvatska pošta d.d., KLASA: 404-03/20-01/0160, URBROJ: 2140/04-20-2 od 7. listopada 2020. godine;

-        Ugovor o korištenju mreže Broj 4002-21-001220, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva HEP-Operator distribucijskog sustava d.o.o., Elektre Zabok, KLASA: 340-03/21-01/0007 od 21. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o korištenju sredstava Fonda za neposredno sufinanciranje i sudjelovanje u realizaciji programa sanacije odlagališta komunalnog otpada „Gorjak“, sklopljen između Krapinsko-zagorske županije, Grada Krapine, Općine Radoboj, Općine Petrovsko, Općine Đurmanec, Općine Jesenje i trgovačkog društva Krakom d.o.o., KLASA: 351-04/12-01/003, URBROJ: 2140/04-17-21 te DODATAK VII. navedenog Ugovora sklopljen između Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i Krapinsko-zagorske županije, KLASA: 351-01/08-01/49, URBROJ: 2140/01-02-17-107 od 3. veljače 2017. godine;

-        Sporazum o sufinanciranju ekonomske cijene programa Dječjeg vrtića Škrinjica, sklopljen između Općine Radoboj i Dječjeg vrtića Škrinjica, KLASA: 601-01/18-01/038, URBROJ: 2140/04-18-1 od 29. kolovoza 2018. godine;

-        Ugovor o ostvarivanju programa predškole na području Općine Radoboj u pedagoškoj godini 2021./2022., sklopljen između Općine Radoboj i Dječjeg vrtića Škrinjica, KLASA: 601-01/21-01/0016, URBROJ: 2140/04-21-1 od 6. srpnja 2021. godine;

-        Aneks sporazuma o sufinanciranju obavljanja poslova logopeda, sklopljen između Grada Krapine, Općine Đurmanec, Općine Jesenje, Općine Petrovsko, Općine Radoboj i Dječjeg vrtića „Gustav Krklec“ Krapina, KLASA: 601-01/20-01/0015, URBROJ: 2140/04-20-2 od 24. veljače 2020. godine;

-        Ugovor o predaji na upravljanje lokalnog vodovoda Općine Radoboj distributeru KRAKOM-a d.o.o. Krapina, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva KRAKOM d.o.o. Krapina, KLASA: 325-01/10-01/53, URBROJ: 2140/04-10-1 od 30. prosinca 2009. godine;

-        Ugovor o odvozu komunalnog otpada sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva KRAKOM d.o.o., Broj 751/2018 od 1. siječnja 2019. godine;

-        Ugovor o obavljanju higijeničarske službe, sklopljen između Grada Krapine, Općine Jesenja, Općina Đurmanec, Općina Petrovsko, Općine Radoboj i trgovačkog društva Veterinarska stanica Krapina d.o.o., Oznaka obrasca: 1591 od 12. siječnja 2021. godine;

-        Sporazum o sufinanciranju redovne djelatnosti Javne vatrogasne postrojbe Grada Krapine u 2021. godini, sklopljen između Grada Krapine i Općine Đurmanec, Općine Hum na Sutli, Općina Jesenje, Općine Lobor, Općine Mihovljan, Općine Novi Golubovec, Općine Petrovsko i Općine Radoboj, KLASA: 214-01/21-01/0001, URBROJ: 2140/01-01-0101-21-1 os 13. siječnja 2021. godine;

-        Ugovor o osiguranju sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Državnog arhiva u Varaždinu, KLASA: 612-06/21-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-2 od 16. veljače 2021. godine;

-        Ugovor o izravnoj dodjeli financijskih sredstava za financiranje djelatnosti Hrvatske gorske službe spašavanja, Stanica Zlatar Bistrica u 2021. godini, sklopljen između Općine Radoboj i Hrvatske gorske službe spašavanja, Stanica Zlatar Bistrica u 2021. godini, KLASA: 400-01/21-01/0011, URBROJ: 2140/04-21-2 od 15. travnja 2021. godine;

-        Sporazum o sufinanciranju nabave radnih bilježnica za učenike osnovnih škola za školsku godinu 2021./2022., sklopljen između Općine Radoboj i Krapinsko-zagorske županije, KLASA: 601-01/21-01/0003, URBROJ: 2140/04-21-3 od 28. srpnja 2021. godine;

-        Ugovor o povjeravanju poslova preuzimanja i prijevoza pokojnika koji se financiraju iz proračuna Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i obrta Trgovina, stolarija i usluge, vl. Vesna Florijan, KLASA: 363-01/21-01/0018, URBROJ: 2140/04-21-8 od 19. travnja 2021. godine;

-         Okvirni sporazum za održavanje nerazvrstanih cesta – zimska služba na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i obrta DINA, proizvodnja, trgovina, prijevoz i usluge, vl. Draganić Ivan, KLASA: 406-01/19-01/0017, URBROJ: 2140/04-20-10 od 2. siječnja 2020. godine;

-        Ugovor o koncesiji za obavljanje dimnjačarskih poslova na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva LEUŠTEK j.d.o.o., KLASA: 363-02/20-01/0013, URBROJ: 2140/04-20-7 od 30. prosinca 2020. godine;

-        Ugovor o nabavi radova sanacije klizišta na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva SETCC d.o.o., KLASA: 406-01/21-01/0002, URBROJ: 2140/04-21-8 od 16. ožujka 2021. godine;

-        Ugovor o jednostavnoj nabavi održavanja nerazvrstanih cesta - rad rovokopačem za područje općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i Zajednice ponuditelja obrta Zemljani radovi u graditeljstvu i autoprijevoz vl. Vinko Erdelja i „SEVER“ usluge, prijevoz i trgovina, vl. Janko Sever, KLASA: 406-01/21-01/0008, URBROJ: 2140/04-21-9 od 6. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o jednostavnoj nabavi održavanja nerazvrstanih cesta – usluga košnje i održavanje travnatih površina uz nerazvrstane ceste, sklopljen između Općine Radoboj i obrta „DINA“ proizvodnja, trgovina, prijevoz i usluge vl. Ivan Draganić, KLASA: 406-01/21-01/0011, URBROJ: 2140/04-21-9 od 6. travnja 2021. godine;

-        Okvirni sporazum za održavanje nerazvrstanih cesta – prijevoz kamenog materijala za područje Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i Zajednice izvršitelja obrta Autoprijevoznik Babić Tomislav i Zemljani radovi u graditeljstvu i autoprijevoz, vl. Vinko Erdelja KLASA: 406-01/20-01/0016, URBROJ: 2140/04-20-12 od 21. srpnja 2020. godine;

-        Ugovor o održavanju nerazvrstanih cesta – prijevoz kamenog materijala za područje Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i Zajednice ponuditelja Autoprijevoznik Babić Tomislav i Zemljani radovi u graditeljstvu i autoprijevoz vl. Vinko Erdelja, KLASA: 406-01/20-01/0016, URBROJ: 2140/04-21-14 od 4. siječnja 2021. godine;

-        Ugovor o neposrednom sufinanciranju korištenja obnovljivih izvora energije u zgradama javne namjene davanjem sredstava pomoći, sklopljen između Općine Radoboj i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, KLASA: 402-01/20-01/0029, URBROJ: 2140/04-21-7 od 14. srpnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Udruge privatnih šumovlasnika „Breza“ Radoboj, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-25 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Kulturno umjetničkog društva „Zagorec“ Radoboj, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-15 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Društva naša djeca Radoboj, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-16 od 13. srpnja 2020. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Limene glazbe „Mirna“ Radoboj, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-17 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Općinske udruge umirovljenika „Radobojsko srce 65+“ Radoboj, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-18 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Krapina, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-14 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Udruge slijepih Krapinsko-zagorske županije, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-21 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Udruge hrvatskih vojnih invalida Domovinskog rata Krapina, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-22 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Društva osoba oštećena sluha Krapina, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-23 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli financijskih sredstava, sklopljen između Općine Radoboj i Udruge hrvatskih branitelja liječenih od posttraumatskog stresnog poremećaja KZŽ-e, Klasa: 402-01/21-01/0008, Urbroj: 2140/04-21-24 od 28. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o objavljivanju PR članaka, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Zagorje digital d.o.o., KLASA: 402-01/20-01/0036, URBROJ: 2140/04-21-2 od 17. studenoga 2020. godine;

-        Ugovor o poslovnoj suradnji u 2021. godini, sklopljen između općine Radoboj i trgovačkog društva „Zagorski radio“ d.o.o., KLASA: 401-02/21-01-0065, UR.BROJ: 2140/04-21-1 od 29. siječnja 2021. godine;

-        Ugovor o poslovnoj suradnji u 2021. godini, sklopljen između općine Radoboj i trgovačkog društva „Radio Kaj“ d.o.o., KLASA: 402-01/21-01/0064, UR.BROJ: 2140/04-21-01 od 10. veljače 2021. godine;

-        Ugovor o objavljivanju oglasa i PR članaka, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Zagorski list d.o.o., KLASA: 402-01/20-01/0038, URBROJ: 2140/04-21-2 od 4. siječnja 2021. godine;

-        Ugovor o poslovnoj suradnji u tijeku 2021. godine, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Radio Stubica d.o.o., KLASA: 402-01/20-01/0037, URBROJ: 2140/04-21-2 od 4. siječnja 2021. godine;

-        Ugovor o pružanju usluga medijskog praćenja i događaja od važnosti za Općinu Radoboj u informativnim i ostalim emisijama vlastite produkcije Televizije Zapad, sklopljen između općine Radoboj i trgovačkog društva Sjever sjeverozapad d.o.o., KLASA: 401-03/21-01/0105, URBROJ: 2140/04-21-1 od 1. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o nabavi usluge tiska Radobojskog lista, sklopljen između Općine Radoboj i obrta Signal print, trgovina, usluge, proizvodnja, vl. Tihomir Borovčak, KLASA: 406-01/21-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-6 od 4. ožujka 2021. godine;

-        Ugovor o izradi strateškog plana ukupnog razvoja Općine Radoboj 2021.-2027., sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Mara d.o.o., KLASA: 406-01/20-01/0034, URBROJ: 2140/04-20-5 od 16. studenoga 2020. godine;

-        Ugovor o konzultantskim uslugama i vođenju projekta rekonstrukcije postojeće nerazvrstane ceste NC-KŠ-Brod-D35 na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Mara d.o.o., KLASA: 406-01/20-01/0013, URBROJ: 2140/04-20-5 od 15. svibnja 2020. godine;

-        Ugovor o jednostavnoj nabavi – asfaltiranje nerazvrstane ceste Hara – Potočki i ceste Kunšteki, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Colas Hrvatska d.d., KLASA: 406-01/21-01/0007, URBROJ: 2140/04-21-5 od 18. svibnja 2021. godine;

-        Ugovor o provođenju stručnog nadzora na radovima rekonstrukcije lovačkog doma – dogradnja i prenamjena u planinarski dom, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva The design plan d.o.o., KLASA: 406-01/20-01/0010, URBROJ: 2140/04-20-6 od 18. ožujka 2020. godine;

-        Ugovor o nabavi radova na ugradnji fotonaponskih sunčanih elektrana na objektima u vlasništvu Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva In elektro d.o.o., KLASA: 406-01/21-01/0004, URBROJ: 2140/04-21-9 od 21. travnja 2021. godine;

-        Okvirni sporazum za nabavu kamenog materijala za područje Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Golubovečki kamenolomi d.o.o., KLASA: 406-01/20-01/0006, URBROJ: 2140/04-20-11 od 10. ožujka 2020. godine;

-        Ugovor o nabavi kamenog materijala za područje Općine Radoboj za 2021. godinu, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Golubovečki kamenolomi d.o.o., KLASA: 406-01/20-01/006, URBROJ: 2140/04-21-16 od 11. siječnja 2021. godine;

-        Zahtjev za sklapanje novog ugovora o opskrbi električnom energijom kupca Broj: E-17582-B (Ugovor), sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva E.ON Energija d.o.o. od 11. siječnja 2021. godine;

-        Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020. UP.02.2.2.06.0077, Aktivni i nakon 65-e!, sklopljen između Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Ureda za financiranje i ugovaranje projekata Europske unije i korisnika bespovratnih sredstava iz Europskog socijalnog fonda Općine Radoboj, stranice od 1-16, od 21. srpnja 2020. godine;

-        Dodatak br. 1 Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020. UP.02.2.2.06.0077, Aktivni i nakon 65-e!, sklopljen između Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Ureda za financiranje i ugovaranje projekata Europske unije i korisnika bespovratnih sredstava iz Europskog socijalnog fonda Općine Radoboj, od 30. prosinca 2020. godine;

-        Ugovor o jednostavnoj nabavi – Usluge promidžbe Projekta „Aktivni i nakon 65-e!“ koji se financira iz Europskog socijalnog fonda u razdoblju 2014.-2020., sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Zagorje International d.o.o., KLASA: 406-01/20-1/0039, URBROJ: 2140/04-20-5 od 29. listopada 2020. godine;

-        Ugovor o jednostavnoj nabavi – Usluge frizera za potrebe Projekta „Aktivni i nakon 65-e!“ koji se financira iz Europskog socijalnog fonda u razdoblju 2014.-2020., sklopljen između Općine Radoboj i Zajednice ponuditelja obrta „Ljerka“ frizerske usluge, cvjećarstvo i trgovina, vl. Ljerka Broz i M-Style, obrta za frizerske usluge, vl. Marija Dunaj, KLASA: 406-01/20-1/0036, URBROJ: 2140/04-20-5 od 6. studenoga 2020. godine;

-        Ugovor o jednostavnoj nabavi – Usluge prijevoza za potrebe provedbe Projekta „Aktivni i nakon 65-e!“ koji se financira iz Europskog socijalnog fonda u razdoblju 2014.-2020., sklopljen između Općine Radoboj i obrta VIP Company, vl. Krešimir Potočki, KLASA: 406-01/21-01/0003, URBROJ: 2140/04-21-6 od 3. ožujka 2021. godine;

-        Ugovor o jednostavnoj nabavi – Ugostiteljske usluge za potrebe provedbe Projekta „Aktivni i nakon 65-e!“ koji se financira iz Europskog socijalnog fonda u razdoblju 2014.-2020., sklopljen između Općine Radoboj i obrta Jet-Set 1, vl. Domagoj Frajman, KLASA: 406-01/20-01/0037, URBROJ: 2140/04-20-6 od 27. listopada 2020. godine;

-        Ugovor o javnoj nabavi radova na rekonstrukciji lovačkog doma (dogradnja i prenamjena u planinarski dom) u okviru projekta koji se financira iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020., sklopljen između Općine Radoboj i Zajednice ponuditelja - trgovačkog društva Kamgrad d.o.o. i obrta Graditeljstvo G.P., vl. Damir Golub, KLASA: 406-01/19-01/0020, URBROJ: 2140/04-20-23 od 24. ožujka 2020. godine;

-        Ugovor o javnoj nabavi radova, Zamjenska zgrada ugostiteljsko-turističke namjene „Hiža zagorskih štrukli“, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Kamgrad d.o.o., KLASA: 406-01/19-01/0014, URBROJ: 2140/04-19-16 od 21. studenoga 2019. godine;

-        1. Dodatak Ugovoru o javnoj nabavi radova, Zamjenska zgrada ugostiteljsko-turističke namjene „Hiža zagorskih štrukli“, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Kamgrad d.o.o., KLASA: 406-01/19-01/0014, URBROJ: 2140/04-20-35 od 29. rujna 2020. godine;

-        Ugovor o financiranju Operacija 7.1.1., „Sastavljanje i ažuriranje planova za razvoj jedinica lokalne samouprave“ Broj 923594/2018, sklopljen između Općine Radoboj i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, KLASA: 402-04/17-01/005, URBROJ: 2140/04-18-6 od 9. srpnja 2018. godine;

-        Ugovor o financiranju Mjera 07, Operacije 7.2.2. „Ulaganja u građenje nerazvrstanih cesta“ Broj 774551/2018, sklopljen između Općine Radoboj i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, KLASA: 440-12/16-07-02-02/0127, URBROJ: 343-0100/05-18-003 od 8. veljače 2018. godine;

-        Okvirni sporazum za radove asfaltiranja nerazvrstanih cesta na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Colas Hrvatska d.d., KLASA: 406-01/19-01/012, URBROJ: 2140/04-19-14 od 2. listopada 2019. godine;

-        Ugovor o javnoj nabavi radova asfaltiranja nerazvrstanih cesta na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Colas Hrvatska d.d., KLASA: 406-01/19-01/012, URBROJ: 2140/04-21-51 od 8. veljače 2021. godine;

-        Dodatak 1. Ugovoru o javnoj nabavi radova asfaltiranja nerazvrstanih cesta na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Colas Hrvatska d.d., KLASA: 406-01/19-01/012, URBROJ: 2140/04-21-60 od 21. travnja 2021. godine;

-        Ugovor o javnoj nabavi radova asfaltiranja nerazvrstanih cesta na području Općine Radoboj, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Colas Hrvatska d.d., KLASA: 406-01/19-01/012, URBROJ: 2140/04-21-62 od 21. travnja 2021. godine;

-        Sporazum o otplati duga, sklopljen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Colas Hrvatska d.d., KLASA: 406-01/19-01/012, URBROJ: 2140/04-20-42 od 14. rujna 2020. godine;

-        Ugovor o sufinanciranju socijalnih usluga Pomoć u kući, sklopljen između općine Radoboj i Hrvatskog Crvenog križa, Gradskog društva Crvenog križa Krapina, KLASA: 550-01/20-01/0014, URBROJ: 2140/04-20-1 od 18. siječnja 2021. godine;

-        Ugovor o suradnji, sklopljen između Općine Radoboj i Hrvatskog Crvenog križa, Gradskog društva Crvenog križa Krapina, Klasa: 550-01/20-01/0013, Urbroj: 2140/04-20-1 od 18. siječnja 2021. godine;

-        Sporazum o sufinanciranju otplate bankarskog kredita, sklopljen između Gradskog društva Crvenog križa Krapina, Grada Krapine, Općine Đurmanec, Općine Jesenje, Općine Petrovsko i Općine Radoboj, Urudžbeni broj: 651/2014 od 30. rujna 2014. godine;

-        Ugovor o dugoročnom kreditu, zaključen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Privredna banka d.d., Broj ugovora/partija: 5010697232 od 15. studenoga 2018. godine i Prilog 1 navedenog ugovora;

-        Ugovor o dugoročnom kreditu, zaključen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Privredna banka d.d., Broj ugovora/partija: 5010784121 od 24. svibnja 2021. godine;

-        Ugovor o kratkoročnom kreditu, zaključen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Privredna banka d.d., Broj ugovora/partija: 5010777877, KLASA: 450-05/20-01/0002, URBROJ: 324-20-2 od 28. prosinca 2020. godine;

-        Ugovor o kratkoročnom kreditu, zaključen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Privredna banka d.d., Broj ugovora/partija: 5010784105 od 12. ožujka 2021. godine; i

-        Dodatak IV. Ugovora o kratkoročnom kreditu – dopušteno prekoračenje po transakcijskom računu, zaključen između Općine Radoboj i trgovačkog društva Privredna banka d.d., Broj ugovora/partije: 2340009-1836400003 od 12. ožujka 2021. godine.

3.   Djelomično se odobrava se ......... pravo na pristup preslikama sljedećih akata Općine Radoboj:

-        Ugovor o financiranju zapošljavanja u javnom radu Edukacija, zaštita i očuvanje okoliša, sklopljen između Općine Radoboj i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Klasa: 103-05/21-01/2705, Ur.broj: 2140-11-04/1-21-8 od 23. lipnja 2021. godine, na način da se na prvoj stranici prekrije datum rođenja i OIB .........;

-        Ugovor o radu na određeno vrijeme, sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 112-03/21-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-4 od 18. lipnja 2021. godine, na način da se na prvoj stranici prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu Klasa: 112-04/21-01/0002, Urbroj: 2140/04-21-1 od 11. siječnja 2021. godine, sklopljen između Općine Radoboj i ........., na način da se na njemu prekrije adresa, OIB, naziv banke, broj žiro računa i potpis .........;

-        Ugovor o djelu KLASA: 112-04/21-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-1 od 26. veljače 2021. godine, sklopljen između Općine Radoboj i ........., na način da se na njemu prekrije adresa, OIB, naziv banke, IBAN i potpis .........;

-        Ugovor o korištenju nekretnine Klasa: 363-01/21-01/0014, Urbroj: 2140/04-21-1 od 22. veljače 2021. godine, sklopljen između Općine Radoboj i ........., na način da se na njemu na prvoj stranici prekrije adresa i iznos obveze plaćanja komunalne naknade .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-51 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, naziv poslovne banke, broj osobne iskaznice, IBAN i potpis .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-50 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, broj osobne iskaznice i potpis .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-48 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, broj osobne iskaznice i potpis .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-47 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, IBAN, broj osobne iskaznice i potpis .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-46 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, broj osobne iskaznice i potpis .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-45 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, broj osobne iskaznice i potpis Vide Špoljar;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-44 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, naziv poslovne banke, IBAN, broj osobne iskaznice i potpis .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-43 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, broj osobne iskaznice i potpis .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-42 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, broj osobne iskaznice i potpis .........;

-        Ugovor o dodjeli studentske stipendije sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: 604-01/20-01/0001, URBROJ: 2140/04-21-41 od 7. siječnja 2021. godine, na način da se njemu prekrije adresa, OIB, IBAN, broj osobne iskaznice i potpis .........;

-        Ugovor o radu na određeno vrijeme, sklopljen između Općine Radoboj i ........., KLASA: UP/I-112-03/20-01/0003, URBROJ: 214-0/04-20-26 od 9. rujna 2020. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-21-17 od 16. lipnja 2021. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-21-20 od 30. lipnja 2021. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-21-15 od 16. lipnja 2021. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-21-21 od 30. lipnja 2021. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-21-19 od 30. lipnja 2021. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-21-18 od 30. lipnja 2021. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-21-16 od 16. lipnja 2021. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-21-14 od 16. lipnja 2021. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........;

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/04-20-12 od 17. studenoga 2020. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........);

-        Ugovor o djelu, sklopljen između Općine Radoboj i ........., Klasa: 550-01/18-01/013, Urbroj: 2140/20-11 od 17. studenoga 2020. godine, na način da se na njemu prekrije adresa, OIB i potpis .........; i

-        Ugovor o jednostavnoj nabavi – Usluge fizioterapeuta za potrebe Projekta „Aktivni i nakon 65-e!“ koji se financira iz Europskog socijalnog fonda u razdoblju 2014.-2020., sklopljen između Općine Radoboj i Privatne prakse fizikalne terapije ........., KLASA: 406-01/20-1/0027, URBROJ: 2140/04-20-5 od 27. listopada 2020. godine, na način da se na istome prekrije OIB i potpis ..........

4.   Odbija se zahtjev ......... u preostalom dijelu.

5.   Nalaže se Općini Radoboj da postupi sukladno točkama 2. i 3. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana njegove pravomoćnosti.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je dio zahtjeva za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 30. lipnja 2019. godine pod točkom 5., kojim je tražio preslike svih važećih ugovora koje je Općina Radoboj sklopila s pravnim i fizičkim osobama na dan 30. lipnja 2021. godine, temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što korisnik prava na pristup informacijama zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi kako je dana 29. lipnja 2021. godine podnio zahtjev za pristup informacijama, koje je informacije u njemu zatražio, a povodom kojeg je zaprimio odbijajuće rješenje u kojem je navedeno kako se radi o slučaju zlouporabe prava iz članka 25. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama. Nadalje, navodi kako smatra da niti jedan uvjet iz odredbe navedenog članka nije ispunjen obzirom da je prvi puta u životu podnio zahtjev za pristup informacijama prema tijelu javne vlasti. Također drži da se ne radi o opterećujućem zahtjevu, jer prvostupanjsko tijelo ima 10 zaposlenih i relativno mali broj ugovora, pa ne vidi problem u tome da se isti kopiraju i dostave na uvid. Također, navodi kako je tijelo javne vlasti ako je i temeljilo svoju odluku na učestalosti slanja zahtjeva, da je trebalo odbiti zahtjev u cijelosti a ne samo pojedine dijelove. Žalitelj navodi kako drži da se radi o namjernom iskrivljavanju činjenica u svrhu prikrivanja informacija na koje građani imaju pravo te da njegova namjera nije otežavanje rada javne vlasti, nego isključivo u konzumiranju prava na pristup informacijama, obzirom da njegov zahtjev ne zahtjeva obavljanje posla u većem opsegu. Dodaje kako je on nezavisni vijećnik u Općinskom vijeću i da ima apsolutno pravo na pristup traženim ugovorima Općine Radoboj, s obzirom da građani imaju pravo znati na što se troši novac poreznih obveznika te da je tu javni interes na prvom mjestu. Žalitelj nadalje pojašnjava kako je iste informacije tražio i kao vijećnik na sjednici općinskog vijeća, povodom čega je dobio odgovor da bi davanje istih predstavljalo velik posao i zahtijevalo dodatne tehničke uvjete, što on drži netočnim jer Općina Radoboj u svojem vlasništvu ima više zgrada i zaposlene djelatnike koji sigurno mogu i stignu kopirati 20-tak ugovora i udovoljiti njegovom zahtjevu. Zaključno navodi da je iz svega navedenog vidljivo da nisu postojali razlozi za odbijanje pružanja traženih informacija te od Povjerenika za informiranje traži da poništi prvostupanjsko rješenje i istima mu omogući pristup. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da žalitelj dana 29. lipnja 2021. godine Općini Radoboj podnio zahtjev za pristup informacijama, kojim je zatražio sljedeće: 1. Popis zaposlenika u Općini Radoboj s nazivom i opisom radnog mjesta na dan 30. lipnja 2021. godine; 2. Popis zaposlenika u tvrtkama/pogonima kojima je osnivač Općina Radoboj s nazivom i opisom radnog mjesta na dan 30. lipnja 2021. godine; 3. Iznos dospjelog i nedospjelog duga Općine Radoboj na dan 30. lipnja 2021. godine s dokumentacijom iz koje je vidljivo po kojoj pravnoj osnovi je nastali dug; 4. Iznos kreditnog opterećenja Općine Radoboj na dan 30. lipnja 2021. godine na dan 30. lipnja 2021. godine s dokumentacijom iz koje je vidljivo u koju svrhu je izvršeno opterećenje i kod koje banke ili drugog pravnog subjekta; 5. Preslike svih važećih ugovora koje Općina Radoboj ima sklopljene s pravnim subjektima ili fizičkim osobama na dan 30. lipnja 2021. godine; i 6. Stanje žiro-računa Općine Radoboj na dan 30. lipnja 2021. godine.

Nadalje, utvrđeno je kako je u odnosu na pitanja žalitelja pod brojevima 1., 2., 3. 4. i 6. Općina Radoboj u prilogu akta KLASA: 032-06/21-01/0004, URBROJ: 2140/04-21-6 od 28. srpnja 2021. godine žalitelju dostavila informacije tražene pod točkama 3., 4. i 6. zahtjeva te dio informacija traženih pod točkama 1. i 2. zahtjeva.

Također je utvrđeno da je Općina Radoboj povodom traženja žalitelj pod točkom 5. predmetnog zahtjeva donijela osporeno rješenje, Klasa: UP/I 032-06/21-01/0001, Urbroj: 2140/04-21-1 od 29. srpnja 2021. godine, kojim je odbila zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, smatrajući kako korisnik očito zloupotrebljava pravo na pristup informacijama te podnosi zahtjeve za pristup informacijama kojima opterećuje rad i redovito funkcioniranje tijela javne vlasti.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako jedan ili više međusobno povezanih podnositelja putem jednog ili više funkcionalno povezanih zahtjeva očito zloupotrebljava pravo na pristup informacijama, a osobito kada zbog učestalih zahtjeva za dostavu istih ili istovrsnih informacija ili zahtjeva kojima se traži velik broj informacija dolazi do opterećivanja rada i redovitog funkcioniranja tijela javne vlasti.

Iz osporenog rješenja Općine Radoboj razvidno je da je razlog odbijanja žaliteljeva zahtjeva zloupotreba prava na pristup informacijama, a u istom je navedeno kako traženi ugovori sadrže osobne podatke koje je potrebno zaštitit te koji predstavljaju poreznu tajnu, a da bi posao zaštite tih podataka zahtijevao veliki angažman većeg broja službenik te dodatne prostorije, pa je stoga zaključeno kako se radi zahtjevnosti posla koji bi prethodio dostavi informacija radi o slučaju iz članka 25. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, koji se u nastavku citira. U obrazloženju rješenja su nadalje navedeni subjektivni i objektivni elementi zlouporabe prava, odnosno pretpostavlja se namjera žalitelja da korištenjem instituta prava na pristup informacijama otežava rad tijela javne vlasti kao subjektivni element, a kao objektivni element se ponovo navodi opsežnost predmetnog zahtjeva te da isti predstavlja opterećenje za prvostupanjsko tijelo. Također je navedeno kako bi opterećenje tijela javne vlasti rezultiralo ugrožavanjem i povredom ustavnih i drugih prava drugih fizičkih i pravnih osoba, da je zahtjev žalitelja neselektivan odnosno da predstavlja pecanje informacija i nije sukladan javnom interesu koji se ostvaruje putem Zakona o pravu na pristup informacijama.

Kod utvrđivanja zloupotrebe prava na pristup informacijama potrebno je ocijeniti sve činjenice i okolnosti, a relevantno je i zakonsko načelo međusobnog poštovanja i suradnje kojim je propisano da se odnosi tijela javne vlasti i korisnika temelje na suradnji i pružanju pomoći te međusobnom uvažavanju i poštivanju dostojanstva ljudske osobe. Dakle, tijela javne vlasti i korisnici prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija trebaju međusobno surađivati.

U odnosu na žalitelja razmotreni su objektivni i subjektivni kriteriji zlouporabe prava na pristup informacijama. Kako bi se moglo utvrditi objektivne kriterije koji se odnose na količinu podnesenih zahtjeva za pristup informacijama bilo je potrebno izvršiti uvid u zahtjeve za pristup informacijama podnesene Općini Radoboj u ukupnom broju te pojedinačno od strane žalitelja, pa je stoga u aktu Ureda povjerenika za informiranje KLASA: 008-04/21-01/587, URBROJ: 401-01/06-21-2 od 19. kolovoza 2021. godine od prvostupanjskog tijela zatražena dostava svih zahtjeva žalitelja zaprimljenih u 2020. i 2021. godini te preslike Službenih upisnika o zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija Općine Radoboj za 2020. i 2021. godinu. U žalbenom je postupku također bilo neophodno razmotriti obrazloženje osporenog rješenja, navode iz žalbe žalitelja te sadržaj predmetnog zahtjeva žalitelja pod točkom 5. odnosno eventualnih drugih zahtjeva koje je podnio prvostupanjskom tijelu.

U aktu Klasa: UP/I 032-06/21-01/0001, Urbroj: 2140/04-21-3 od 7. rujna 2021. godine kojim je Općina Radoboj dostavila spis predmeta, navedeno tijelo javne vlasti se očitovalo kako je žalitelj ukupno podnio samo predmetni zahtjev za pristup informacijama, a u prilogu akta Klasa: UP/I 032-06/21-01/0001, Urbroj: 2140/04-21-6 od 7. listopada 2021. godine je dostavilo i informacije koje su predmet ovog postupka.

U žalbenom je postupku izvršen i uvid u podatke koje je u dostavljenim Godišnjim izvješćima o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama navela Općina Radoboj te je utvrđeno kako je prvostupanjsko tijelo javne vlasti u 2019. godini ukupno zaprimilo 2 zahtjeva za pristup informacijama, a u 2020. godini 6 zahtjeva za pristup informacijama.

Razmatranjem dokumentacije u spisu predmeta te procjenom svih činjenica i okolnosti, a osobito malog broja sveukupnih zahtjeva za pristup informacijama zaprimljenih u Općini Radoboj u 2019. i 2020. godini, činjenice da je žalitelj prvostupanjskom tijelu podnio samo predmetni zahtjev za pristup informacijama, da je isti u žalbi naveo kako mu tražene informacije nisu bile dostupne kao Općinskom vijećniku te informacija koje su bile predmet traženja žalitelja, u žalbenom postupku nije utvrđena zloupotreba prava na pristup informacijama od strane žalitelja u smislu članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama te je zaključeno da osporeno rješenje treba poništiti.

Pri navedenom se ističe kako je u žalbenom postupku uzeta u obzir i činjenica da je u presudama Visokog upravnog suda Republike Hrvatske, Poslovni broj UsII-167/19 od 16. svibnja 2019. godine, Poslovni broj UsII-170/19 od 20. ožujka 2019. godine, Poslovni broj: UsII-191/19 od 12. rujna 2019. godine te Poslovni broj: UsII-298/20 od 23. rujna 2020. godine, koje su javno dostupne na internetskim stranicama Visokog upravnog suda Republike Hrvatske na poveznici https://sudovi.hr/hr/vusrh/sudska-praksa/sudska-praksa, zauzeto stajalište da se u slučaju informacija o raspolaganju javnim sredstvima iz članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama ne može razmatrati pitanje zlouporabe prava na pristup informacijama.

Sukladno članku 6. Zakona o pravu na pristup informacijama informacije su dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovog Zakona.

Sukladno članku 35. stavku 3. Zakona o pravu na pristup informacijama Povjerenik za informiranje u žalbenom postupku ispituje mogu li se informacije koje su predmet postupka omogućiti žalitelju, uzimajući u obzir eventualno postojanje zakonskih ograničenja iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, odnosno potrebu provođenja testa razmjernosti i javnog interesa iz članka 16. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Stoga je Povjerenik za informiranje izvršio uvid u sadržaj u žalbenom postupku dostavljenih informacija te je razmotrio može li se istima odobriti pristup temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama.

Obzirom da je uvidom u spis predmeta utvrđeno kako je žalitelj u konkretnom slučaju tražio informacije koje se odnose na raspolaganje javnim sredstvima, odnosno da je u pogledu navedenih informacija primjenjiva odredba članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, u žalbenom je postupku razmotreno postoji li drugo zakonsko ograničenje pristupa informacijama.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Uvidom u informacije koje su predmet ovog postupka utvrđeno je da se radi o ugovorima/sporazumima koje je Općina Radoboj sklopila s pravnim i fizičkim osobama, a koji su bili važeći na dan podnošenja predmetnog zahtjeva. Daljnjim uvidom u tražene informacije, a u pogledu mogućih zakonskih ograničenja pristupa informacijama, utvrđeno je da iste sadrže određene osobne podatke (imena i prezimena i potpise fizičkih osoba, fizičkih osoba koje su zaposlenici trgovačkih društava odnosno ovlaštene osobe istih koje su sklopile ugovore s tijelom javne vlasti te osoba zaposlenih u prvostupanjskom tijelu i njegovih ovlaštenih osoba, osobne identifikacijske brojeve, adrese, brojeve telefona, brojeve osobne iskaznice, IBAN, brojeve računa u pojedinim poslovnim bankama i sl.), pa je stoga u žalbenom postupku trebalo ispitati može li se žalitelju omogućiti pristup traženim informacijama u cijelosti ili djelomično. Naime, i kad se utvrdi da neka informacija sadrži osobne podatke to ne znači da su ti podaci u svakom pojedinom slučaju i zaštićeni osobni podaci.

U članku 15. stavku 2. točki 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Zakonodavac je također u članku 16. istog Zakona propisao obvezu tijela javne vlasti da prije donošenja odluke kada su zatražene informacije koje podliježu ograničenjima iz članka 15. provede test razmjernosti i javnog interesa. Od provođenja navedenog testa odredbom članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama izuzete su informacije o raspolaganju javnim sredstvima i iste su dostupne javnosti, osim ako informacija predstavlja klasificiran podatak.

Sukladno članku 99. Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (dalje u tekstu: Opća uredba o zaštiti podataka), ista je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u državama članicama od 25.5.2018. godine.

Člankom 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da su osobni podaci svi podaci koji se odnose na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi („ispitanik“): pojedinac čiji se identitet može utvrditi jest osoba koja se može identificirati izravno ili neizravno, osobito uz pomoć identifikatora kao što su ime, identifikacijski broj, podaci o lokaciji, mrežni identifikator ili uz pomoć jednog ili više čimbenika svojstvenih za fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet tog pojedinca.

Uvodnom odredom broj 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da bi obrada osobnih podataka trebala biti osmišljena tako da bude u službi čovječanstva. Dalje se navodi da pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno pravo, te da ga se mora razmatrati u skladu s načelom proporcionalnosti, odnosno da se predmetnom Uredbom poštuju sva temeljna prava i uvažavaju slobode i načela priznata Poveljom koja su sadržana u ugovorima, uključujući slobodu izražavanja i informiranja.

U uvodnoj odredbi 39. Opće uredbe o zaštiti podataka je, između ostalog, propisano da bi svaka obrada osobnih podataka trebala bi biti zakonita i poštena.

Uvodnom odredbom broj 40. Opće uredbe o zaštiti podataka je propisano da bi kako bi obrada bila zakonita, osobne podatke trebalo obrađivati na temelju privole dotičnog ispitanika ili neke druge legitimne osnove, bilo propisane u ovoj Uredbi bilo u drugom pravu Unije ili pravu države članice na koji upućuje ova Uredba, uključujući obvezu poštovanja pravne obveze kojoj podliježe voditelj obrade ili obvezno izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik jedna od stranaka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora.

Slijedom navedenog, legitimnost obrade podataka utvrđena je člankom 6. stavkom 1. točkom c) Opće uredbe o zaštiti podataka, kojom je propisano kako je obrada zakonita samo ako i u onoj mjeri u kojoj je ispunjeno najmanje jedno od sljedećega: obrada je nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade. U stavku 3. članka 6. Uredbe navodi se kako pravna osnova za obradu iz stavka 1. točaka c) i e) utvrđuje se u : a) pravu Unije, ili b) pravu države članice kojem voditelj obrade podliježe.

Spomenuta zakonitost obrade se u ovom slučaju izvodi iz odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama, koji razrađuje odredbu članka 38. stavka 4. Ustava Republike Hrvatske kojom se jamči pravo na pristup informacijama u posjedu tijela javne vlasti, uvažavajući pritom preduvjet ispravne provedbe testa razmjernosti i javnog interesa u slučaju postojanja ograničenja od pristupa, odnosno u određenim slučajevima primjenjujući odredbu članka 16. stavka 3. navedenog Zakona kada se radi o raspolaganju javnim sredstvima.

S obzirom da je uvidom u informacije koje su dostavljene drugostupanjskom tijelu kao informacije koje su predmet postupka razvidno da se radi o okvirnim sporazumima i ugovorima koji su potpisani nakon provedenih postupaka javne nabave odnosno jednostavne nabave vezano za njezin redovni rad te u okviru provedbe različitih projekata, ugovorima koji se tiču drugih raspolaganja sredstvima Općine Radoboj, primjerice dodjeli stipendija i pomoći te subvencioniranju troškova, u žalbenom su postupku uzete u obzir i odredbe Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine”, broj 120/16.).

U članku 5. Zakona o javnoj nabavi je propisano da su naručitelji javni i sektorski naručitelji.

Člankom 6. stavkom 1. Zakona o javnoj nabavi je propisano da su javni naručitelji 1. Republika Hrvatska, odnosno državna tijela Republike Hrvatske; 2. jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave; 3. tijela javnog prava i 4. udruženja koje je osnovalo jedno ili više tijela iz točaka 1., 2. ili 3. ovoga stavka.

U članku 55. Zakona o javnoj nabavi propisano je da odredbe ovoga poglavlja ne dovode u pitanje primjenu drugih odredaba ovoga Zakona, posebice onih koje se odnose na objavljivanje obavijesti o dodjeli ugovora te na sadržaj odluka i zapisnika koje naručitelj dostavlja gospodarskim subjektima te odredaba posebnih propisa, posebice onih kojima se uređuje pravo na pristup informacijama.

Sukladno članku 333. stavku 5. Zakona o javnoj nabavi javni naručitelj obvezan je omogućiti pristup dokumentaciji i ugovorima ili okvirnim sporazumima sukladno zakonu kojim se uređuje pravo na pristup informacijama. Stavkom 6. istog članka propisano je da iznimno od stavka 5. ovoga članka, javni naručitelj može uskratiti pristup određenim dokumentima ili podacima u mjeri i uz uvjete propisane posebnim zakonima kojima se uređuje pravo na pristup informacijama, tajnost podataka te zaštita osobnih podataka.

U članku 10. stavku 1. točki 9. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da su tijela javne vlasti obvezna na internetskim stranicama na lako pretraživ način i u strojno čitljivom obliku objavljivati informacije o postupcima javne nabave, dokumentaciju potrebnu za nadmetanje, informacije o izvršavanju ugovora i druge informacije za koje postoji obveza objavljivanja sukladno zakonu kojim se uređuje javna nabava.

Člankom 10. stavkom 1. točkom 8. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da su tijela javne vlasti obvezna na internetskim stranicama na lako pretraživ način i u strojno čitljivom obliku objavljivati informacije o dodijeljenim bespovratnim sredstvima, sponzorstvima, donacijama ili drugim pomoćima, uključujući popis korisnika i visinu iznosa.

Uvidom u informacije koje su predmet postupka koje je dostavilo prvostupanjsko tijelo u žalbenom postupku, a iz kojih je vidljivo postupanje tijela javne vlasti prilikom sklapanja ugovora temeljem kojih se raspolaže njegovim sredstvima te imovinom, a koje su pobliže navedene u točki 2. izreke ovog rješenja, nisu utvrđeni razlozi za ograničenje pristupa informacijama iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Naime, imena i prezimena fizičkih osoba s kojima je sklopljen ugovor o djelu/radu i kojima je dodijeljena stipendija, zaposlenika tijela javne vlasti, odgovornih osoba tijela javne vlasti te njihovih potpisa nisu zaštićeni osobni podaci sukladno odredbi članka 16. stavka 3. navedenog Zakona, a Opća uredba o zaštiti osobnih podataka ne odnosi se na pravne osobe odnosno njihove ovlaštene osobe, pri čemu se dodaje da se radi o podacima koji su već javno dostupni svima. Također, u odnosu na osobne podatke iz predmetnih ugovora koji se odnose na obrtnike i trgovačka društva s kojima je Općina Radoboj sklopila ugovore i sporazume, ističe se kako se radi o podacima fizičkih osoba koje su ovlaštene za zastupanje/bile ovlaštene za zastupanje trgovačkih društava te obrta, a o kojima su svi osobni podaci navedeni u ugovorima već javno dostupni (sudski registar/obrtni registar, internetske stranice), pa se stoga ti podaci u konkretnom slučaju ne štite. Dakle, vezano za podatke o imenima i prezimenima te vlastoručnim potpisima osoba koje su u konkretnom slučaju kao odgovorne osobe u pravnim osobama te kao vlasnici obrta potpisale ugovore i ostalim podacima iz predmetnih ugovora, ističe se da isti ne mogu predstavljati zaštićene osobne podatke, s obzirom da se radi o osobama iz čijih je potpisa razvidno kako su ga potpisale ovlaštene osobe trgovačkih društava i obrta koji su u ugovornom odnosu s tijelom javne vlasti, čiji se rad financira iz javnih sredstava, a da su ostala prava i obveze navedeni u ugovorima, podaci vezani za rad tijela javne vlasti koji treba biti otvoren i javan.

Osim navedenog informacije koje su zahtjevom tražile u konkretnom slučaju mogla bi zatražiti bilo koja domaća ili strana, fizička ili pravna osoba, a za pristup takvim informacijama o potrošnji javnih sredstava te raspolaganju imovinom tijela javne vlasti javni interes se podrazumijeva, osobito ako dostupnost istih doprinosi ostvarenju temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnim načelima funkcioniranja tijela javne vlasti kao što su dobro upravljanje, odgovornost, zakonitost i odgovorno raspolaganje javnim sredstvima.

Stoga je nakon provedenog žalbenog postupka zaključeno da se može omogućiti pristup traženim informacijama navedenim u točki 2. izreke ovog rješenja bez ograničenja, obzirom da načelo transparentnosti djelovanja tijela javne vlasti podrazumijeva mogućnost da javnost preispituje u koju se svrhu i pod kojim uvjetima troše javna sredstva.

Međutim, u provedenom postupku je uvidom u predmetne informacije utvrđeno i da pojedini ugovori sadrže određene osobne podatke identificiranih fizičkih osoba, kao što su: OIB, adresa prebivališta te potpis fizičkih osoba koje nisu vlasnici obrta, IBAN i broj žiro računa te naziv poslovne banke kojim se koriste pojedine fizičke osobe, datum rođenja i broj osobne iskaznice fizičkih osoba te iznos obveze plaćanja komunalne naknade za fizičku osobu.

Uzimajući u obzir razloge za i protiv omogućavanja pristupa gore navedenim osobnim podacima koji su sadržani u pojedinim ugovorima koji su predmet ovog postupka, u drugostupanjskom postupku je utvrđeno da bi davanjem tih osobnih podataka, a koji su u odnosu na svaki pojedini predmetni ugovor/sporazum pobliže navedeni u točki 3. izreke ovog rješenja, došlo do povrede osobnih podataka neovlaštenim korištenjem od strane trećih osoba u svrhu koja nije podudarna sa svrhom s kojom je tijelo javne vlasti prikupilo osobne podatke i moguće zloporabe tih podataka, te da prevladava potreba zaštite osobnih podataka u odnosu na javni interes.

Naime, u odnosu na gore navedene osobne podatke u pogledu kojih je zahtjev žalitelja odbijen, zaključeno je da ne preteže javni interes za omogućavanjem pristupa tim podacima, već preteže potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da bi omogućavanje pristupa istima predstavljalo nepotrebno zadiranje u privatni život navedenih fizičkih osoba, pa je sukladno članku 15. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama trebalo zaštititi navedene podatke. Osim toga, također se ističe da iz spisa predmeta ne proizlazi da bi objava navedenih osobnih podataka doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnim načelima funkcioniranja tijela javne vlasti.

Stoga je nakon provedenog drugostupanjskog postupka utvrđeno kako se žalitelju može odobriti djelomičan pristup informacijama na način kako je to navedeno u točki 3. izreke ovog rješenja.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je temeljem članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku te članka 15. stavka 5. i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama, odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Posebno se ističe da prema članku 19. stavku 2. Zakona o pravu na pristup informacijama i Kriterijima za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije („Narodne novine“, broj 12/14. i 15/14.), tijelo javne vlasti može korisniku naplatiti stvarne materijalne troškove, koji se mogu sastojati u izradi preslike određenog broja stranica informacije, dostave elektroničkog zapisa na CD-u, DVD-u, na memorijskoj kartici i sl., te naplatiti troškove dostave informacija, pri čemu se informacija dostavlja po primitku dokaza o izvršenoj uplati.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan