KLASA: UP/II-008-07/21-01/858

URBROJ: 401-01/05-21-2

Zagreb, 16. studenog 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, KLASA: 008-02/21-04/1, URBROJ: 380-59-10101-21-354/1 od 22. ožujka 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, KLASA: 008-02/21-04/1, URBROJ: 380-59-10101-21-354/1 od 22. ožujka 2021. godine.

2.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici Sporazuma o suradnji sklopljenog 25. svibnja 2020. godine između Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatskog katoličkog sveučilišta.

3.    Nalaže se Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu da u roku od 8 dana od zaprimanja ovog rješenja omogući ......... pristup odobrenoj informaciji, sukladno točki 2. izreke ovog rješenja.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Pobijanim rješenjem Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (u daljnjem tekstu: Medicinski fakultet) odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) kojim je zatražen potpisani sporazum o suradnji sa Hrvatskim katoličkim sveučilištem. Predmetni zahtjev je odbijen temeljem članka 23. stavka 5. točke 2., u vezi s člankom 15. stavkom 4. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama jer bi objavljivanje informacije prije njenog dovršetka i cjelovite izrade moglo ozbiljno narušiti proces njezine izrade.

Žalitelj je na pobijano rješenje izjavio žalbu zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene zakona. Ističe kako je zatraženi sporazum informacija sukladno zakonskoj definiciji te da se bilo kakvi proces između potpisnica ne može na bilo koji način ugroziti omogućavanjem pristupa zatraženoj informaciji. Na temelju navedenog predlaže Povjereniku za informiranje da uvaži njegovu žalbu, poništi rješenje tijela javne vlasti i omogući mu pristup zatraženoj informaciji.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 20. siječnja 2021. godine zatražio od Medicinskog fakulteta da mu dostavi potpisani sporazum o suradnji sa Hrvatskim katoličkim sveučilištem kako je navedeno u medijskoj objavi https://www.srednja.hr/faks/medicinski-ipak-podrzao-medicinu-katolickom-sveucilistu-potpisali-sporazum-ne-zele-pokazati/.

S obzirom da Medicinski fakultet nije riješio zahtjev za pristup informacijama u roku koji je propisan Zakonom o pravu na pristup informacijama, žalitelj je izjavio žalbu Povjereniku za informiranje, koji je rješenjem KLASA: UP/II-008-07/21-01/181, URBROJ: 401-01/14-21-1 od 10. ožujka 2021. godine, naložio tijelu javne vlasti da u roku od 8 dana od zaprimanja rješenja riješi žaliteljev zahtjev za pristup informacijama od 20. siječnja 2021. godine sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

U obrazloženju pobijanog rješenja, KLASA: 008-02/21-04/1, URBROJ: 380-59-10101-21-354/1 od 22. ožujka 2021. godine, kojim je odbijen žaliteljev zahtjev, Medicinski fakultet u bitnom citira relevantne zakonske odredbe te ističe kako je traženi ugovor o suradnji tek početak razrade suradnje, odnosno suradnja je dogovorena samo u osnovi, dok će cjelovita i konačna suradnja zavisiti o drugim institucijama te bi objavljivanje ugovora prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo narušiti proces njezine izrade.

U žalbenom postupku je utvrđeno kako je tijelo javne vlasti prilikom rješavanja žaliteljevog zahtjeva za pristup informacijama nepotpuno i pogrešno utvrdilo činjenično stanje, kako je pogrešno primijenilo zakonske odredbe te kako je načinilo bitne povrede postupka.

S obzirom na razloge uskrate prava na pristup informacijama, u žalbenom je postupku kao mjerodavno pravo razmatrana odredba članka 23. stavka 5. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavcima 2.,3. i 4., a u vezi s člankom 16. stavkom 1. ovog Zakona.

Nadalje, odredbom članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kako tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija u postupku izrade unutar jednog ili među više tijela javne vlasti, a njezino bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti proces njezine izrade.

Člankom 16. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovog Zakona, dužno prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa.

Medicinski fakultet je po sudu Povjerenika za informiranje propustio prikazati činjenice i okolnosti koje opravdavaju uskratu zatražene informacije jer bi objavljivanje tražene informacije prije njenog dovršetka i cjelovite izrade moglo ozbiljno narušiti proces njezine izrade, kao što nije proveo test razmjernosti i javnog interesa prije donošenja odbijajućeg rješenja, čime je načinilo bitnu povredu postupka.

Zatražena informacija, odnosno sporazum o suradnji je dovršen, izrađen i potpisan, stoga se ne može koristiti pravni temelj uskrate propisan odredbom članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Naime, objavljivanjem informacije se ne može se narušiti proces njezine izrade kada je ona već izrađena, a argumentacija iz obrazloženja pobijanog rješenja o narušavanju buduće suradnje je neodređena, paušalna te je uvidom u dostavljeni Sporazum utvrđeno da ne postoje zakonska ograničenja za uskratu predmetnog Sporazuma sklopljenog između dva tijela javne vlasti.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.) i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan